handdator

Visa fullständig version : Vad göra åt mage som låter!


Snobbe
2011-12-06, 12:54
Min mage låter en del, säkert flera som gör. Vet inte riktigt varför jag är inte direkt gasig i magen känner jag men magen låter som att jag skulle vara det (den kanske fakear?).

Är det någon som haft liknande ljud, hur ska man förändra sin kost? Ska man sluta käka kvarg och bara äta kokta kycklingfiléer eller hur löser man detta?

Det skapar problem när man sitter brevid 7 pers på ett kontor och magen låter konstant under dagen. Dom har antagligen velat fråga vad fan mitt problem med magen är flera ggr i någon vecka nu! Dom tror säkert att jag sitter o smyg fiser också (vilket for the record jag inte gör!)

Herr Oberst
2011-12-06, 13:02
Japp, fake and gay

Gissar vilt, men testa trycka mer fibrer. Morötter, broccoli, vitkål m.m

tjabon
2011-12-06, 13:22
Ställ upp i Talang 2012 med en mick mot magen.

Sandra81
2011-12-06, 13:24
prova laktosfritt ett tag.. min mage är knäpptyst sen jag sluta med laktos.

agazza
2011-12-06, 13:43
Den låter för att du inte fiser, du gör säkert som tjejer, håller den inne tills den vandrar uppåt och du rapar förjävligt istället, därav gurglande mage.


//doktorn

Snobbe
2011-12-06, 13:47
Den låter för att du inte fiser, du gör säkert som tjejer, håller den inne tills den vandrar uppåt och du rapar förjävligt istället, därav gurglande mage.


//doktorn

Kan nog stämma, fast den vandrar ju aldrig uppåt inte jättevanligt att jag rapar. Kan det vara så att jag håller den inne så går den upp för att rapa så håller jag den inne där också? Så skapas en endless loop av gaser?

Angående laktos så tycker jag inte att jag äter så mycket laktos men kanske ska va lite mer försiktig.

agazza
2011-12-06, 13:54
Kan nog stämma, fast den vandrar ju aldrig uppåt inte jättevanligt att jag rapar. Kan det vara så att jag håller den inne så går den upp för att rapa så håller jag den inne där också? Så skapas en endless loop av gaser?

Angående laktos så tycker jag inte att jag äter så mycket laktos men kanske ska va lite mer försiktig.

Det låter som den mest troliga förklaringen här inne :)

du jobbar för mycket mot dina tarmar;)

Akerhage
2011-12-06, 13:56
men jag fiser o rapar inte ens när jag e ensam, men så fort man nu lyckas lura ngn att sova hos en så tycker jag magen låter, fast har tänkt på att det kanske är för man "lyssnar" mer då på att den låten. Är jag själv skiter jag ju i det, men vill inte att den ska låta som ett kärnkrafverk när jag ligger ihopkurad med någon annan.