handdator

Visa fullständig version : Tennisarm/musarm


Noob72
2011-12-06, 10:40
Vlket som. Vet fan inte vilket jag dras med längre.

Har haft väldigt ont över 2 år nu, det har påverkat min träning negativt många gånger.

Har tränat seriöst ca 15 månader, hade problemet innan jag börja med träning.

För ca 2 månader sedan släppte skiten&jag kunde börja lassa på i bicepsövningar& roddövningar.

Förra vecka så tar det om i vänsterarmen, kan knappt lyfta upp en mjölkliter med rak arm.

Stör mej som fan att det även gör ont när jag försöker öka på i bänkpressen, Man tappar nog endel tryck pga detta.

Har kört på rätt hårt trots smärta under dessa 15 månader&vill inte vila i onödan. Tänker väl dumt här men ni vet hur det känns med vilodagar.

Stretchar aldrig efter träning&sitter för mycket framför datorn.

Någon som har bra tips på detta aber, förutom stretchning&ge fan i datorn ett tag?? ;)

Noob72
2011-12-06, 15:07
Ska träna underarmar varannat pass från&med nu. Det handlar väl om att få upp blodcirkulationen i musklerna

folkilsk
2011-12-06, 18:14
Alternativ:
* Vila och rehab i upp till 18 mån. Funkar bra enligt de studier jag läst.
* Kortison. Funkar tillfälligt men sällan långvarigt enligt de studier jag läst.
* Operation. Funkar bra enligt de studier jag läst.

Akupunktur och annat humbug har en påvisad placeboeffekt så om du tror på sånt så kör på.

Hur som helst, uppsök vård.

Pjotor
2011-12-06, 18:25
Tennisarm och musarm har olika ursprung (armbågen respektive karpaltunneln) och vad jag förstår väldigt olika rehabmetoder. Det som gäller det ena gäller inte nödvändigtvis det andra.

Noob72
2011-12-06, 22:02
Har kört kortison för ett år sedan, det hjälpte typ 2 veckor. Kortison är inte bra för muskeln så det vill jag itne igen.

Har haft stödskenor från sjukgymnast, vilket inte hjälpt.

Akupunktur har jag testat och det gav inte ett skit.

Har ett sånt där band med en kudde på som man spänner över muskeln, kan vara den som hjälpte mej senast.

Antar att det du säger om att vila är det som gäller, får försöka undvika moment som gör ont på gymmet helt enkelt.

Så jävla surt att det släppte i höger för en tid sedan, för att nu ta om i vänster.

Tar på psyket när det blir så här