handdator

Visa fullständig version : Synpunkter, tack


charmed
2004-01-07, 18:49
Hej jag är 19 år väger 75kg och är ca: 177 lång. Anser att jag har lagom mängd muskler för att se ut som jag vill . Men har nu under vintern lagt på lite hull på väldigt fula ställen så har därför bestämt mig för att deffa ner mig lite till sommaren. Målvikt är ca 69-70 hårda kilon så 5kilo till maj juni bör inte vara nå problem eftersom jag lyckades springa ta ner mig från 77-72 i mitten av hösten enbart genom att börja löpa regelbundet under 2 månader. Men nu har jag bestämt mig för att även tappa dom där 2-3 sista kilona som är avgörande föra tt man ska se riktigt hård ut. Efter som jag är ganska lat och inte ids väga / räkna själv kör jag på Fredrik Pauluns mat schema.

Kalorier : 2000/dag på frukos,lunch,mellanmål,middag
E%
20% Fett
30% Protein
50% Kolhydrater

Men eftersom mitt energibehov ligger runt 3000 ( om jag inte räknat fel)
Tar jag lite extra mat och har ett mellanmål mellan frukost/ lunch

Ett litet så en macka och ett glas juice bara något så får i mig drygt 2200-2400kca per dag .

Träna gör jag så hära.

Mån/Tors styrke : Mån: Bröst ( Hantel press 3x8 30kg och snedhantelpress 3x8 28kg, ) Armar, ( Hantelcurl med EZ stång 37kg 3x6, preacher curl med hantlar 3x8 15kg | Triceps nedpress 3x8 55kg , dips 3xmax med kroppsvikt ) Tors: Rygg ( Sittande hantel rodd 3x8 40kg , brettlats drag emot bröst 3x8 50kg chins ibland ifall jag känner mig pigg )
Axlar ( Sittande hantelperss 3x6 18kg , axel flyes 3x8 10kg - Grymt svaga utsida axlar ) Mage ( Kabelcrunches 3x8 80kg och vanliga crunches 3xmax , Ben Utfall)


Löpträning Tis, Tors 40-60min
Morgonpromenade ca:5 ggr i veckan

Nu är den stora fråga, bör jag ändra något i mitt träningschema ( undrar mest utöver styrke) Försökt håla mig till basövningar så långt det går och hålla nere reps antalet för att bibehålla musklerna ( har jag för mig att man ska )

Eller ska jag köra 3x8 på allt eller 3x6?

Kanske utöka med en tränings dag till och sprida ut det inte vet jag?

Alla synpunkter är välkommna!

// OSkar

charmed
2004-01-07, 18:55
Angående att jag inte tränar nå ben så är det så att jag har grymt övertränade lår muskler ( ser konstigt ut ) så därför vill jag rätta till det hela lite och löpning ger därför nog mycket träning för dom.

Så flama mig nu och kalla mig disco men så är det ! :)

King Grub
2004-01-07, 19:28
Nu är den stora fråga, bör jag ändra något i mitt träningschema ( undrar mest utöver styrke)

Det finns inga fel med ditt schema. Det är så otroligt individuellt att det inte går att lägga upp något schema till dig som skulle vara "bättre". Det finns i alla fall ingen negativt med det schema du har, i deffhänseense.

Eller ska jag köra 3x8 på allt eller 3x6?

Samma sak här. Det har nog ingen praktisk inverkan på din slutliga resultat vad gäller deffen.

Kanske utöka med en tränings dag till och sprida ut det inte vet jag?

Du kanske skulle kunna dela upp kroppen på tre dagar, så får du en ökad energiförbrukning. Tung styrketräning ger en ganska kraftig förbränningshöjning, plus att själva passet är energikrävande.

Ett litet så en macka och ett glas juice bara något så får i mig drygt 2200-2400kca per dag .

Möjligen skulle du kunna basera mellanmålet på fett och protein istället för rena kolhydrater.

Annars ser det helt okej ut.

charmed
2004-01-07, 19:55
Tack det låter lovande att höra det från en forum räv som dig.

Undrade mer om Tungra 3x6 eller 3x8 vilket som varm est muskelbevarande. Vill inte tappa allt för mycket muskler till sommaren.

Men tack för ett snabbt svar!

HAr andra nå invändnignar så slap me!

King Grub
2004-01-07, 20:07
Originally posted by charmed
Tack det låter lovande att höra det från en forum räv som dig.

Undrade mer om Tungra 3x6 eller 3x8 vilket som varm est muskelbevarande. Vill inte tappa allt för mycket muskler till sommaren.

Men tack för ett snabbt svar!

HAr andra nå invändnignar så slap me!

Du behöver inte använda dig av ett fixerat repetitionsantal. Variation är aldrig fel. Allt mellan 4-15 eller så.