handdator

Visa fullständig version : Är det tillåtet att skita på sig under tävling?


Rakanichy
2011-12-04, 19:38
Med tanke på tidigare toabesök kom jag o tänka på buktrycket.
Jävlar vilket buktryck man får till när man tar i ända från anus.

Då till frågan, är det tillåtet att skita på sig under en böjtävling om man använder sig av en liten ringmuskel-boost för att få det där lilla extra buktrycket.

Crocker
2011-12-04, 19:39
Nej. :)

Tolkia
2011-12-04, 19:42
Oavsett, så vågar jag garantera att det inte kommer att förbättra din lyftprestation att försöka skita samtidigt. Det skulle med andra ord bli äckligt, pinsamt och dåligt all in one.

stridis
2011-12-04, 19:44
Någon som hittar den episka bilden av en löpare som hade diarré?:D

begt
2011-12-04, 19:45
Oavsett, så vågar jag garantera att det inte kommer att förbättra din lyftprestation att försöka skita samtidigt. Det skulle med andra ord bli äckligt, pinsamt och dåligt all in one.

Säker?

B6grEZ-X4nc

:)

Dirty South
2011-12-04, 19:57
Någon som hittar den episka bilden av en löpare som hade diarré?:D

http://lmgtfy.com/?q=l%C3%B6pare+diarre

Svårt.

begt
2011-12-04, 20:00
http://4.bp.blogspot.com/_p4k86U09JKA/S_uGjrP0MRI/AAAAAAAAEV0/o4u8BZQK7Ko/s1600/w8pctw.jpg

sweetkarolina
2011-12-04, 20:01
Det är inte helt ovanligt att ffa kvinnliga lyftare kissar på sig i ffa marklyft. Dock har jag inte hört något om bajsningar, men det vore inget otillåtet.

Crocker
2011-12-04, 20:06
http://4.bp.blogspot.com/_p4k86U09JKA/S_uGjrP0MRI/AAAAAAAAEV0/o4u8BZQK7Ko/s1600/w8pctw.jpg
Fyfan vad jävla pinsamt alltså. :(

Spinkis
2011-12-04, 20:08
Lite publikfrieri har väl ingen dött av! :)

shut teh face
2011-12-04, 20:12
Vem fan avslutar loppet? Jag skulle hoppat i närmsta sjö eller flytt!

Inte en vanlig korv heller, utan rinnig diarré.

Forqie
2011-12-04, 20:22
Vem fan avslutar loppet? Jag skulle hoppat i närmsta sjö eller flytt!

Inte en vanlig korv heller, utan rinnig diarré.

en riktig jävla boss avslutar loppet! antar att mycket stod på spel/att han var en vinnarskalle utav rang!

stridis
2011-12-04, 20:38
Vem fan avslutar loppet? Jag skulle hoppat i närmsta sjö eller flytt!

Inte en vanlig korv heller, utan rinnig diarré.

Med den attityden blir du ingen vinnare...

begt
2011-12-04, 20:41
en riktig jävla boss avslutar loppet! antar att mycket stod på spel/att han var en vinnarskalle utav rang!

p1UvxxYIv3U

0:37 äger =)

difeddy
2011-12-04, 20:48
Ska fråga min kompis, han borde nog veta vid det här laget... Martin?

Bizarro
2011-12-04, 20:50
Med den attityden blir du ingen vinnare...

Vann han? Annars är det fan inte värt nånstans, ens då.
Hade fan hellre kommit sist än att komma i mål sådär, gör det mig till en förlorare?

Tricklew
2011-12-04, 21:00
Vann han? Annars är det fan inte värt nånstans, ens då.
Hade fan hellre kommit sist än att komma i mål sådär, gör det mig till en förlorare?

Du har inget emot att förlora, så onekligen gör det dig till en förlorare. Inget fel på det dock, vinna är inte allt.

dupper
2011-12-04, 21:08
Vann han? Annars är det fan inte värt nånstans, ens då.
Hade fan hellre kommit sist än att komma i mål sådär, gör det mig till en förlorare?

Nej, han vann inte, men han hade bestämt sig för att göra loppet på en viss tid och det tror jag att han klarade. Finns intervju om du letar.

Eddie Vedder
2011-12-04, 21:36
Frågan är i sak väldigt intressant tycker jag. Man får ju inte blöda på en fotbollsplan på grund av risken för smitta av blodbundna sjukdomar och detsamma kan ju gälla avföring tycker man. Nu smittar ju inte HIV genom avföring men nog kan det väl finnas vissa risker med att komma i kontakt med avföring?

hugok
2011-12-04, 21:36
Det är väl klart det är tillåtet, eller vem ska märka något om det är av vanlig karaktär.

Tolkia
2011-12-04, 21:38
... men nog kan det väl finnas vissa risker med att komma i kontakt med avföring?
Tja, rätt många magsjukor i alla fall. Hepatit A.

Eddie Vedder
2011-12-04, 21:42
Tja, rätt många magsjukor i alla fall. Hepatit A.

Ja precis. E. Coli sprids ju utan att man för den delen är "sjuk". Så det finns ju en rimlighet i att förbjuda en tävlande som är nersketen.

favve
2011-12-04, 21:49
en riktig jävla boss avslutar loppet! antar att mycket stod på spel/att han var en vinnarskalle utav rang!

+1

"Om man bryter en gång är det lätt man gör det igen"
QN42dxSfd3A

krellik
2011-12-04, 22:19
Tim Sylvia sket på sig i sin mma match mot Asuerio Silva i UFC och Kevin Randleman bajsade på sig i sin mma match i UFC mot Renato Babalu.

Grappling med en blandning av blod, svett och bajs. Höjden av tysk romantik.

ceejay
2011-12-04, 22:23
kul att bli kallad bajsmannen i resten av sitt liv

Grotesk
2011-12-04, 23:04
kul att bli kallad bajsmannen i resten av sitt liv

Det är nog värre för den riktiga Bajsmannen att andra försöker sno hans namn.

Harnold
2011-12-04, 23:47
Hur i helvete kan ni anse att det är en bedrift att avsluta ett helt jävla meningslöst lopp nedbajsad?

Det är inget annat än pinsamt, dumt och jävligt äckligt. Tur för honom att han inte har egenskapen att skämmas för det hade inte varit kul för honom alltså. Han är en dum jävla äcklig omänniska, fyfan va vidrig som bajsar ner ser under ett lopp framför åskådare.

Vider

Tolkia
2011-12-04, 23:51
Hur i helvete kan ni anse att det är en bedrift att avsluta ett helt jävla meningslöst lopp nedbajsad?

Det är inget annat än pinsamt, dumt och jävligt äckligt. Tur för honom att han inte har egenskapen att skämmas för det hade inte varit kul för honom alltså. Han är en dum jävla äcklig omänniska, fyfan va vidrig som bajsar ner ser under ett lopp framför åskådare.

Vider
Jag är inte särskilt imponerad av att man skiter ner sig framför folk, men jag blev ju inte mer imponerad av det där.

joseferiksson
2011-12-04, 23:57
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHA, tråd namnet x''''D

Scratch89
2011-12-04, 23:57
Hur i helvete kan ni anse att det är en bedrift att avsluta ett helt jävla meningslöst lopp nedbajsad?

Det är inget annat än pinsamt, dumt och jävligt äckligt. Tur för honom att han inte har egenskapen att skämmas för det hade inte varit kul för honom alltså. Han är en dum jävla äcklig omänniska, fyfan va vidrig som bajsar ner ser under ett lopp framför åskådare.

Vider

Men du. Sådär kan man ju i så fall säga om alla prestationer. Varför tränar du på gym, vad är det för bedrift att bänka 120 kg? Varför går du i skolan? Ekonomer finns det ju tusentals av.

joseferiksson
2011-12-05, 00:24
Hur i helvete kan ni anse att det är en bedrift att avsluta ett helt jävla meningslöst lopp nedbajsad?

Det är inget annat än pinsamt, dumt och jävligt äckligt. Tur för honom att han inte har egenskapen att skämmas för det hade inte varit kul för honom alltså. Han är en dum jävla äcklig omänniska, fyfan va vidrig som bajsar ner ser under ett lopp framför åskådare.

Vider

Oj va otaggat inlägg, klart han ska springa klart han kom för att springa och sen kanske det sa ratta-tatta-ta i brallan men han vek inte ner sig! bet sig iläppen och gjorde de han skulle! han mådde nog skit av det där men hade psyke att föll följa det !!! vilket jag tycker är riktigt grymt!

stajv
2011-12-05, 00:51
skulle aldrig kunna njuta av den medaljen! om han så vann os så blir han ändå ihågkommen som killen som sket ner sig

Tricklew
2011-12-05, 00:56
Killar som han går långt, det krävs disciplin för att bemästra något. Ska man bänka 160kg så får man ignorera bomber som går av i huset bredvid etc.

stajv
2011-12-05, 01:12
btw så kan man väl kalla det där en riktig "rännskita" hehe

fy vad tråkig jag är

tjabon
2011-12-05, 02:53
Jag är inte särskilt imponerad av att man skiter ner sig framför folk, men jag blev ju inte mer imponerad av det där.

Intervjun med "bajsmannen" ger ju intrycket av att han inte är
vassaste kniven i lådan direkt.
Göteborgsvarvet är också en happening, publikfest och tillhör
publiken lika mycket som löparna. Att då inte ta hänsyn till åskådarna
och åtminstone offra några sekunder på att skölja bort skiten tycker jag
är oförskämt.
Hade det varit ett banlopp eller OS-kval eller nåt hade jag kunnat köpa
hans resonemang.

Spinkis
2011-12-05, 06:49
Intervjun med "bajsmannen" ger ju intrycket av att han inte är
vassaste kniven i lådan direkt.
Göteborgsvarvet är också en happening, publikfest och tillhör
publiken lika mycket som löparna. Att då inte ta hänsyn till åskådarna
och åtminstone offra några sekunder på att skölja bort skiten tycker jag
är oförskämt.
Hade det varit ett banlopp eller OS-kval eller nåt hade jag kunnat köpa
hans resonemang.

Haha va?

Han har ju ett tävlingspsyke som är 34534323gånger högre än de flesta, bara det är ganska imponerande!

Slartibartfast
2011-12-05, 08:34
Jag fattar inte folk som skiter ner sig eller spyr under ett lopp och ändå fortsätter.

Som den finske gångaren (vad fan är det för idiotsport förresten) Valentin Kononen. Ingen bryr sig ett skit i vad han åstadkommit. Allt han kommer att förknippas med är när han spydde i direktsändning.

Göran kropp sket ner sig på Mount Everest och fortsatte klättra. Det kan jag godkänna.

Eddie Vedder
2011-12-05, 08:49
Intervjun med "bajsmannen" ger ju intrycket av att han inte är
vassaste kniven i lådan direkt.
Göteborgsvarvet är också en happening, publikfest och tillhör
publiken lika mycket som löparna. Att då inte ta hänsyn till åskådarna
och åtminstone offra några sekunder på att skölja bort skiten tycker jag
är oförskämt.
Hade det varit ett banlopp eller OS-kval eller nåt hade jag kunnat köpa
hans resonemang.

Tolkia sa inget positivt om löparen iofs. Bara att hans bedrift överstiger Harnolds inlägg. Och att genomföra något som överstiger det inläggets kvalitet kräver ju inte mycket till insats.

mini
2011-12-05, 09:30
Jag fattar inte folk som skiter ner sig eller spyr under ett lopp och ändå fortsätter.

Som den finske gångaren (vad fan är det för idiotsport förresten) Valentin Kononen. Ingen bryr sig ett skit i vad han åstadkommit. Allt han kommer att förknippas med är när han spydde i direktsändning.

Göran kropp sket ner sig på Mount Everest och fortsatte klättra. Det kan jag godkänna.

Men om han spyr så är det ju redan gjort. Vad blir bättre av att han bryter?

agazza
2011-12-05, 09:54
Dålig stil av publiken att inte hoppa in med en god gärning och spola av grabbfan i farten istället då han tydligen inte tänkte stanna.

davvvan
2011-12-05, 09:56
Fråga Gunde Svan om det är okej eller inte.

Slartibartfast
2011-12-05, 10:12
Men om han spyr så är det ju redan gjort. Vad blir bättre av att han bryter?

I hans fall var det fråga om en framprovocerad spya pga att magen inte funkade. Känner man att magen inte funkar så avbryter man loppet. Man ställer sig inte framför kamerorna och barnfamiljerna som står längs vägen, och stoppar fingrarna i halsen. *rolleyes*

Just denna incident togs upp när en tv-hallåa häromdagen, när hon berättade hur osmakligt det var när Kononen spydde mitt framför hennes son, när dom var och kollade tävlingen.

stridis
2011-12-05, 10:19
Göteborgsvarvet är också en happening, publikfest och tillhör
publiken lika mycket som löparna. Att då inte ta hänsyn till åskådarna
och åtminstone offra några sekunder på att skölja bort skiten tycker jag
är oförskämt.


Blev ju ännu mer happening.:D
Bara jag som tycker om att se dumhårda pannben som vägrar vika ned sig?

akAn
2011-12-05, 10:48
Killar som han går långt, det krävs disciplin för att bemästra något. Ska man bänka 160kg så får man ignorera bomber som går av i huset bredvid etc.

http://www.drunktiki.com/wp-content/uploads/2011/10/I-see-what-you-did-there.jpg

Stefan J
2011-12-05, 11:06
Det finns inget som jag kommer på som kompenserar skammen av att gå nerskiten inför publik. Man får lov att säga att jag tar min idrott på yttersta allvar, men aldrig i helvete att jag gått ut på podiet ens på ett VM med diarré rinnandes från trikån. Jag hade inte kunnat leva med det :)

Piranha
2011-12-05, 11:07
Det finns inget som jag kommer på som kompenserar skammen av att gå nerskiten inför publik. Man får lov att säga att jag tar min idrott på yttersta allvar, men aldrig i helvete att jag gått ut på podiet ens på ett VM med diarré rinnandes från trikån. Jag hade inte kunnat leva med det :)

Standardfrågan.

På ett Svenskt rekordlyft?

Stefan J
2011-12-05, 11:08
Standardfrågan.

På ett Svenskt rekordlyft?

Nej. Inte ens världsrekord.

shut teh face
2011-12-05, 11:20
Nej. Inte ens världsrekord.
Om du fick 10 miljoner då?

Jag hade kanske gjort det, men då måste jag byta identitet och utseende efteråt, och flytta till en ny stad.

Stefan J
2011-12-05, 11:24
Om du fick 10 miljoner då?

Jag hade kanske gjort det, men då måste jag byta identitet och utseende efteråt, och flytta till en ny stad.

Alltså jag vetefan. Börjar vi snacka helt absurda summor pengar så kan jag ju inte svära på vad jag gjort. Men jag värderar stolthet och värdightet väldigt högt i min värld, det är viktigt. Och att gå nerskiten inför publik som då förmodligen kommer fnissa och skratta åt mig väldigt länge efteråt, det är mer än jag hade klarat av. För att inte säga vad det gjort med min paranoja! Varje gång någon hade fnissat eller skrattat i min närhet hade jag antagit att nyheten om Faeces-Stiffe spritt sig och att det är mig de skrattar åt! Nä usch, fy. Jag hade inte fixat att leva med det, haha.

hahavaffan
2011-12-05, 11:28
Om du fick 10 miljoner då?

Jag hade kanske gjort det, men då måste jag byta identitet och utseende efteråt, och flytta till en ny stad.För bövelen. Hej jag sket ner mig en gång, vem bryr sig? Jag hade klivit ut på podiet med korven fastklämd mellan kalsongkanten och benet om jag fått 50K för det. 10 miljoner? Sign me up.

Nitrometan
2011-12-05, 12:09
Det är inte helt ovanligt att ffa kvinnliga lyftare kissar på sig i ffa marklyft. Dock har jag inte hört något om bajsningar, men det vore inget otillåtet.

Precis. Inte otillåtet. Jag har bara hört om en sån olycka. En böjdräkt håller ju ganska tätt, enligt uppgift märkte ingen, utom den som utförde tricket, nåt. Fast det var länge sen...

JJOHANSSON
2011-12-05, 12:16
Precis. Inte otillåtet. Jag har bara hört om en sån olycka. En böjdräkt håller ju ganska tätt, enligt uppgift märkte ingen, utom den som utförde tricket, nåt. Fast det var länge sen...

Har du bajsat på dig?

shut teh face
2011-12-05, 12:28
För bövelen. Hej jag sket ner mig en gång, vem bryr sig? Jag hade klivit ut på podiet med korven fastklämd mellan kalsongkanten och benet om jag fått 50K för det. 10 miljoner? Sign me up.
Det är ingen korv vi snackar om, det är diarré i korta shorts (som bilden på löparen :D)

Brunfel
2011-12-05, 12:46
Som forqie skriver, han avslutar det som en boss!
Vilken hjälte, haha

Slartibartfast
2011-12-05, 12:50
Såg ett klipp på en kvinnlig tyngdlyfterska som spruta en tekopp diarre genom böjdräkten på tävling i stöt. Efter lyftet (som underkändes) smetade hon snabbt ut fläcken med foten.

Smarrigt.

Nitrometan
2011-12-05, 12:53
Fast när man stöter har man ingen böjdräkt. Bara en trikå.

shut teh face
2011-12-05, 12:53
Jag körde sjukt hårt på gymmet för nån vecka sen så jag nästan dog. Sedan på bussen hem så började det trycka i röven och jag kunde inte med all min kraft hålla emot, ingen förvarning eller något, så jag sket på mig. :em:

Men var nästan hemma och det var bara en liten körva, värre med smet!

Slartibartfast
2011-12-05, 12:54
Fast när man stöter har man ingen böjdräkt. Bara en trikå.

Jo, såklart. :em:

sweetkarolina
2011-12-05, 22:46
Alltså det finns ju grader i helvetet. Skulle jag släppa stången för att det droppar lite urin, nej inte sannolikt. Skulle jag bryta tävlingen om jag har diarre, ja sannolikt. Om inte annat skulle jag tro att man mår lite halvkasst och har dåligt tryck. Dock imponeras jag av folk som pallar att fortsätta, jag minns att en norsk tjej (Tutta för insatta SL-nördar) kräktes under sista marken på en tävling. Drog hon klart lyftet och fick godkänt, jajamen, sjukt men imponerande. Normalt borde man tappa trycket när man börjar kräkas men hon bara fortsatte.
Nån påtalade risker för smittor, då kan sägas att det redan finns ett antal regler som begränsar teoretisk smittspridning inom SL. Tex så måste man ha T-shirt i böj för att undvika kontakt mellan stången och huden på rygg/axlar (där många kan ha plitor eller sår). Man måste ha långa strumpor i marken för att undvika att skrapa upp sår på skenbenen/knäna. Om ändå blod letar sig på stången så rengörs den med klorin före nästa lyftare. Och i de fall som olika kroppsvätskor letar sig till tex podiet (golvet) så städas det också undan, innan nästa lyftare. Men om nån går runt med en korv innanför sin egen böjdräkt så är det ju sin egen skit han sitter i typ. Vi kramas inte mellan lyften liksom.

312
2011-12-05, 22:57
Detta var fan sista gången jag äter framför Kolo..

Martinio0o
2011-12-05, 22:59
Har ju skitit på mig på i princip alla tävlingar jag har deltagit på. Inga problem hittills.

Grotesk
2011-12-06, 00:21
Vi kramas inte mellan lyften liksom.

Va falls, var det ingen SL-klubb jag deltog i?

Landström
2011-12-06, 00:44
Att skita på sig torde vara tillåtet. Att sedan skita i att försöka minimera "skadorna" (läs: torka bort) inför nästa lyft (om vi t ex pratar SL) torde vara otillåtet.

filmjölk
2011-12-06, 09:49
Diarré är väl ingen höjdare kan jag tänka, men hård i magen-på gränsen till förstoppning bajsande som gör ont kan jag tänka mig ger en visst tryck och skjuts om det utförs under den positiva delen av knäböjen. Ett par kg extra borde man få ut av det.

shut teh face
2011-12-06, 10:06
Diarré är väl ingen höjdare kan jag tänka, men hård i magen-på gränsen till förstoppning bajsande som gör ont kan jag tänka mig ger en visst tryck och skjuts om det utförs under den positiva delen av knäböjen. Ett par kg extra borde man få ut av det.
Beror på, om man har hemorojder så blir det nog inget extra tryck.

Nitrometan
2011-12-06, 10:08
Beror på, om man har hemorojder så blir det nog inget extra tryck.

Är det inte den effekten som Hemo-Rage ska ge? :confused:

shut teh face
2011-12-06, 10:11
Är det inte den effekten som Hemo-Rage ska ge? :confused:
Svårt att föreställa mig det..

LindaS
2011-12-06, 12:09
Jag har ett par mål i livet som jag skulle kunna tänka mig att skita på mig för, även om jag såklart skulle föredra om ingen annan märkte det.

filmjölk
2011-12-06, 13:15
Beror på, om man har hemorojder så blir det nog inget extra tryck.

Det kan nog göra lite för ont med hemmorojder ja. Men jag tänker mig såndär bajs som är såpass hård att det gör lite ont att trycka ut den, så att man får ta i och blir röd i ansiktet. Om man bemästrar konsten att timea ögonblicket då man börjar pressa upp från botten i böjen med att börja ta i för att bajsa, och blir färdig när man låst ut borde detta innebära att man faktiskt kan ta i lite extra och får ett bra buktryck.

tjabon
2011-12-06, 13:20
Diarré är väl ingen höjdare kan jag tänka, men hård i magen-på gränsen till förstoppning bajsande som gör ont kan jag tänka mig ger en visst tryck och skjuts om det utförs under den positiva delen av knäböjen. Ett par kg extra borde man få ut av det.

Raketdrift !! (den välkända pricipen om kraft och motkraft)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/R%C3%BCckstoss1600.png

MAXX
2011-12-06, 13:21
Var det inte Allan som sa att det inte var helt ovanligt att lyftare skiter ner sig under tävlingar. Eller var det bara fisar det gällde kanske. Har för mig att han berättade om någon sådan anekdot för många år sedan. Kan hända att jag drömmer nu.

Wilt the Stilt
2011-12-06, 13:40
Namedropping:

Gunde Svan

;)

eleni
2011-12-06, 14:08
Den hår tråden gjorde mig uppmärksam på att det är dags att införskaffa en backup-trikå till framtida tävlingar - om nu olyckan skulle vara framme.

Piranha
2011-12-06, 14:17
Har hört en hel del skrönor om böjdräkt och buktryck i kombination med en härlig laddning på stärkelse.

Exitpoint på böjdräkten är tydligen bröstrygg/nacke.

Nitrometan
2011-12-06, 14:18
Den hår tråden gjorde mig uppmärksam på att det är dags att införskaffa en backup-trikå till framtida tävlingar - om nu olyckan skulle vara framme.

Ett tips, sådär i allmänhet, är att Titans trikåer är lite kraftigare och mindre genomskinliga (om de inte tänjs ut tillräckligt mycket förstås).

eleni
2011-12-06, 14:40
Ett tips, sådär i allmänhet, är att Titans trikåer är lite kraftigare och mindre genomskinliga (om de inte tänjs ut tillräckligt mycket förstås).

Jag gillar iofs min fina Adidastrikå. Fördelen med att köra utrustningslöst i SL är att man faktiskt hinner springa på toa om det nu skulle trycka på.

Nitrometan
2011-12-06, 14:44
En av många fördelar.

elo_
2011-12-06, 15:06
Jag diggade min nya adidastrikå på senaste styrkelyfttävling jag deltog i, magen blev totalt sönderslagen på onsdag, och jag hade fortfarande problem på tävlingsdagen (lördag), springa på skithuset hela morgonen, inför varje lyft, efter varje lyft, och tävlingspersa i böj och mark. Helt klart värt det.

Landström
2011-12-06, 19:18
Diarré är väl ingen höjdare kan jag tänka, men hård i magen-på gränsen till förstoppning bajsande som gör ont kan jag tänka mig ger en visst tryck och skjuts om det utförs under den positiva delen av knäböjen. Ett par kg extra borde man få ut av det.

Absolut inte. Trycker du ut en brungädda så tappar du mycket av det tryck som byggts upp för att försöka bekämpa tyngdlagen. Brungäddan gör att stor del av kraften silar ut bakvägen istället för att bidra till trycket uppåt/framåt.

Teoretiskt finns självklart "raketdriften" med sin motkraft men den understiger garanterat förlusten av lyftkraft som en brunkörv skulle utgöra.

Skillnaderna i olika krafter blir alltså en nettoförlust.

filmjölk
2011-12-06, 19:40
Absolut inte. Trycker du ut en brungädda så tappar du mycket av det tryck som byggts upp för att försöka bekämpa tyngdlagen. Brungäddan gör att stor del av kraften silar ut bakvägen istället för att bidra till trycket uppåt/framåt.

Teoretiskt finns självklart "raketdriften" med sin motkraft men den understiger garanterat förlusten av lyftkraft som en brunkörv skulle utgöra.

Skillnaderna i olika krafter blir alltså en nettoförlust.

Jag tror du har fel i detta. Sitter du i "faecesposition" och det gör ont när du försöker tömma dig, kommer du få en stark drift att ställa dig upp. Är man kraftigt förstoppad och har svårt att klämma ut utan att sabba anus har man ju toaförhöjning, och inte försänkning.

Timear du även in precis så att den hårda avföringen kommer ut när du är nästan klar med lyftet kommer du bara tappa tryck i utlåset vilket är försumbart. I botten kommer den hårda avföringen agera som en kork, och något som hjälper dig att hålla trycket. Du måste vara så hård i magen att avföringen inte går ut direkt i botten, utan du kämpar för att få ut den, med tryck, samtidigt som du pressar dig upp.

Timeingen skall vara så att du börjar försöka bajsa i botten, men lyckas först nära toppen av rörelsen. Jag tror att den här tekniken, om timead rätt, kan ge avsevärda kg i knäböjen.

limenka
2011-12-06, 19:43
Att försöka klämma ut en framför massor av människor skulle nog störa vilken rutinerad böjare som helt Filmjölk.

Springer
2011-12-06, 19:53
Haha, tur att man är orienterare, bara att dra ner byxorna. I skogen kan ingen se dig skita, typ. Aldrig behövt själv dock.

Landström
2011-12-06, 19:56
Timeingen skall vara så att du börjar försöka bajsa i botten, men lyckas först nära toppen av rörelsen. Jag tror att den här tekniken, om timead rätt, kan ge avsevärda kg i knäböjen.

Ja, det skulle kunna gynna styrkan/trycket om man försöker bajsa på sig. Men nyckeln då är att inte lyckas med detta. Självklart kan man klara lyftet ändå men då är det inte "tack vare" utan snarare "trots" avföringen.

Martinio0o
2011-12-06, 19:59
Att försöka klämma ut en framför massor av människor skulle nog störa vilken rutinerad böjare som helt Filmjölk.

Det är ju ganska skönt. Då vet man att man har tagit i iaf!

bubbe
2011-12-06, 20:00
Föregående tävling så fuckade magen då det hade varit en väldigt tidig morgon plus hastigviktnedgång med tillhörande viktuppgång efter invägning och hyffsat snabb uppvärmning efter vägningen. Efter sista värmningen i böj blev det därför akut besök på toa, med dräkten nedrullad så långt det gick.

För mig är det jobbigt att tömma magen efter att värmningen har påbörjat, det måste egentligen göras innan man sätter igång att jobba med bålen.

Har pluspoäng på Vallen från serieomgång 2 då blåbärssoppan inte ville ligga kvar i magen när det bara var 15 minuters paus mellan grenarna.

filmjölk
2011-12-06, 20:04
Att försöka klämma ut en framför massor av människor skulle nog störa vilken rutinerad böjare som helt Filmjölk.

Det är en övningssak. Visst, det är ett stigma att bajsa på sig med publik, men vem lyfter ni för egentligen? För att inte äckla publiken eller för att få upp så tung vikt som möjligt? Känslan av skam går nog att träna bort tror jag.

Nackdelen kan bli att man får hålla igen lite på sina två första lyft för att inte av misstag avfyra sitt hemliga vapen under de lyften, utan det går ju enbart att nyttja på tredje lyftet.

Det innebär ju lite annan tävlingsuppladdning, man får hålla sig i tre dagar eller något, och käka stoppande mat (blåbär). man kan ju även använda sig av Imodium, som är ett medel för att få trögare mage (används annars vid lös avföring).

jag tror att efter att man praktiserat tekniken och laddningen några gånger inför publik har man tränat bort skamkänslan och lärt sig att timea rätt under själva lyftet, och man kommer få utdelning av det.

filmjölk
2011-12-06, 20:07
Ja, det skulle kunna gynna styrkan/trycket om man försöker bajsa på sig. Men nyckeln då är att inte lyckas med detta. Självklart kan man klara lyftet ändå men då är det inte "tack vare" utan snarare "trots" avföringen.

men med tom tarm är det svårt att fokusera på att bajsa på sig. med full tarm som fungerar som en trampolin/vägg för trycket kanske man klarar lyftet "tack vare" avföringen, och utan avföringen hade det inte gått.

Landström
2011-12-06, 20:12
men med tom tarm är det svårt att fokusera på att bajsa på sig. med full tarm som fungerar som en trampolin/vägg för trycket kanske man klarar lyftet "tack vare" avföringen, och utan avföringen hade det inte gått.

Intressant diskussion. Tåls en fundering... *popcorn*