handdator

Visa fullständig version : Mer träningsvärk i höger bröst än vänster


2cool4school
2011-12-04, 11:31
Tjena,
Jag har under de senaste halvåret haft ett problem med att jag inte kan uppnå samma sorts träningsvärk i båda brösten. Känns konstigt, jag menar, jag tränar lika hårt med vänster och höger arm men ändå uppstår detta, jag har till och med lite extra hårt med vänster för att försöka jämna ut det men har inte känt någon skillnad. Det fula är att jag är starkare i höger (större bristningar på höger, samt så hamnar vänster arm oftast efter i t ex bänkpress och hantelpress). Kanske även värt att nämna att jag är starkare och har mer massa på vänster tricep :furious:
Om detta innebär att höger får en större tillväxt på höger bröst än vänster i längden har jag ingen aning om, förutom att jag har kunnat se en liten skillnad (enligt mig) där höger bröst är större än vänster. Det här påverkar mig psykisk, att dagen efter ett bröst pass känna att båda sidorna inte tränats lika hårt får mig att tappa motivationen för att träna i huvudtaget

Finns det någonting att göra gentemot det här problemet? tacksam för svar.

Rahf
2011-12-04, 13:11
Mängden träningsvärk är inte nödvändigtvis ett kvitto på att ena sidan fått mer stryk än andra. Av hur du beskriver problemet (triceps lite större här, liten skillnad mellan brösten) så verkar det snarare som att du ser saker andra inte skulle märka av alls. Asymmetri mellan speglade kroppsdelar är naturligt. Jag tror inte att detta är ett faktiskt problem i längden.

Avslutningsvis: Hur länge har du tränat?

2cool4school
2011-12-04, 16:15
Mängden träningsvärk är inte nödvändigtvis ett kvitto på att ena sidan fått mer stryk än andra. Av hur du beskriver problemet (triceps lite större här, liten skillnad mellan brösten) så verkar det snarare som att du ser saker andra inte skulle märka av alls. Asymmetri mellan speglade kroppsdelar är naturligt. Jag tror inte att detta är ett faktiskt problem i längden.

Avslutningsvis: Hur länge har du tränat?

Jag har snart tränat i 1,5 år!

Fishtank
2011-12-04, 16:24
Dålig teknik som över tiden lett till att du trycker upp stången med höger först och sen kommer vänster efter?

2cool4school
2011-12-04, 17:05
Dålig teknik som över tiden lett till att du trycker upp stången med höger först och sen kommer vänster efter?

Mycket möjligt! Ska börja tänka mer på tekniken.

Fishtank
2011-12-04, 18:44
Hade samma problem i början och blev korrigerad väldigt fort.
Sen dess har det blivit vettigare även om det var jobbigt att ligga på lätta vikter några veckor för att vänja in en perfekt rörelse.