handdator

Visa fullständig version : Greppträningövningar


Man and Machine
2004-01-07, 15:18
Någon som vet, tittar lite mot Arne, greppövningar som går att utföra utan CoC och liknand "verktyg"? Övningar som man kan göra med maksiner och liknande på ett gym utan greppträningsmaskiner eller hur jag ska uttrycka det. Har tittat på yngves sida men allt där utförs så vitt jag ak nse med speciall maskiner som jag inte har tillgång till.

Fultjack
2004-01-07, 15:53
pincha vikter bland annat.. flippa viktskivor .. hålla i en skivstång så länge du kan .. osv

Wiiking
2004-01-07, 16:40
Har för mig att Yngve rekommenderade att böja spik. Ska tydligen träna greppet ordentligt.

jimcg
2004-01-07, 17:04
Kolla på www.clasohlson.se!
I menyn i vänsterkanten under Verktyg och Tvingar så klicka på Klämmor och bläddra sedan ner och kolla på "Universalklämma av stålplåt med plastade grepp och käftar".
En sån (se bild) kan man köpa för en billig peng på vilken järnaffär som helst i flera storlekar och dessa kan man använda till att träna tummens styrka samt utföra "grippers-liknande" övningar, för en billig peng. Detta i väntan på att man sparat ihop pengar till en riktig gripper.

//Jim

z_bumbi
2004-01-07, 17:19
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=836&highlight=grepp

Man and Machine
2004-01-07, 18:00
TAckar för den fina responsen.. ska till gymmet och testa lite övningar nu :naughty:

Har funderat lite på att köpa CoC nån med erfarenhet som sett resultat?