handdator

Visa fullständig version : Deff med amino+kasein "proteinpuls"+ ett vanligt mål mat.


Dennis93
2011-12-03, 22:33
Tjena!

Jag tänkte fråga vad ni anser om ett upplägg för deff som jag testade de två sista veckorna av min senaste deff och tyckte fungerade bra.

Jag hade tänkt på det tidigare men, hörde på body radio när Ola Wallengren snackade om att han fått en fråga om man bara kunde köra aminosyror under deff.

Jag testade iaf att köra såhär:

07:00, 15g EAA
08:00, 20g Kasein
11:00, 15g EAA
12:00, 20g Kasein
ca 15:30, 15g EAA, 30g malto (innan träning)
ca 16:30, 20g Vassle (Efter träning)
ca 17:30, Vanlig mat (Tex: Lax, potatis, räksås. Kyckling, ris, thaisås. )
ca 23:00, 20g Kasein (innan jag lägger mig)

Jag tyckte det fungerade bra och det som förvånade mig var hur mättande kasein var (körde Fairing Sloow (http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/fairing-sloow-protein-750gr.html)) så jag var nästan aldrig hungrig, och det är lätt med bara en måltid(lat som jag är) och man får riktigt käka ordentligt då.

Det jag tänkte fråga är tycker ni det finns något att bättra på inför nästa gång man ska deffa, tänkte jag köra på det här hela vägen. Och för mig låter det logiskt att det är bra att ha en "konstant" ström av aminosyror med kaseinet och sedan att man ökar effekten med EAA på tom mage när kaseinet börjar ta slut, sen har jag inga belägg för det utan tänkte att de mer lärda kanske kan berätta hur det ligger till.

MVH
// Dennis

vicarious
2011-12-03, 23:35
15g EAA är onödigt, 10g räcker för att stimulera proteinsyntesen maximalt.

Om det där upplägget innebär kaloriunderskott och gör så att du får i dig tillräckligt med protein så är det väl helt OK under deff. Troligtvis varken bättre eller sämre än om du ätit kyckling eller tonfisk istället.

Dennis93
2011-12-03, 23:58
15g EAA är onödigt, 10g räcker för att stimulera proteinsyntesen maximalt.

Om det där upplägget innebär kaloriunderskott och gör så att du får i dig tillräckligt med protein så är det väl helt OK under deff. Troligtvis varken bättre eller sämre än om du ätit kyckling eller tonfisk istället.

När du säger att det är helt OK, menar du att du har något mycket bättre att erbjuda ? :D

Nä det är väl inget mirakel så jag tyckte bara det var smidigt och förvånande att kaseinet mättade så bra,