handdator

Visa fullständig version : Tappar bröstmuskler


specs
2011-12-03, 17:42
Hej,

De senaste bröstpassen har blivit sjukt tråkiga, sänkt mig i allt som har med bröst att göra (bänk, hantelpress, flyes etc.) Bänk reppa jag på 60 innan, ungefär 10,8,8, nu orkar jag 7,5,4 typ, och så har jag fått sänka 2.5 kg i hantelpress.

Vet inte om det är ovanligt men jag har iaf aldrig känt att det tar i bröstet udne rnågon övning innan, men nu när jag sänkt mig trycker de på som fan. inte bytt teknik eller något, inte medvetet iaf, börjat äta mindre har jag inte, äter uppåt 4500 kalorier om dagen. Sömnen e också del vanliga

Kan slänga upp en liten översikt på mitt schema om jag övertränar vilket jag har svårt att tro..

Måndag: Axlar+ben 8-10x3 på både muskelgrupperna oftast, kör 3 axelövingar och 4 benövningar

Tisdag: Bröst+triceps 8-10x3 på både muskelgrupperna oftast, kör 3-4 bröstövingar, 2-3 tricepsövningar

Onsdag:Rygg+biceps 8-10x3 på både muskelgrupperna oftast, kör 3-4 ryggövningar och 2-3 biceps övningar

Torsdag: Samma som måndag

Fredag: Samma som Tisdag

Lördag: Vila

Söndag Samma som Onsdag

Tips på vad som kan påverka hade varit grymt uppskattat

NiHa
2011-12-03, 18:01
Mycket triceps blir det så frågan är om du blir starkare i just triceps annars kan det ju vara det som gör att du upplever det som att du blir svagare i bröst. Släng i mer vila och kör liknande 2-vila-2 ett tag framöver för att se om du vilar för lite.

vicarious
2011-12-03, 18:30
Träna mindre och kör inte axlar dagen innan bröst.

ceejay
2011-12-03, 18:35
Jag tycker du ska gå på lägre reps i bänken om du vill bli stark.

Jobba exempelvis upp dig till den tyngsta singeln eller dubbeln du kan, sen gå du ner lite i vikt och kör 2-4 reps i 3-8 set.

Rahf
2011-12-04, 02:08
Upplägget är inte det bästa för din bröstträning. Tung träning för axlar kommer påverka dig dagen efter. Därtill har du dubbla upplägg i veckan, så att förvänta sig samma prestation varje gång är orimligt.

specs
2011-12-04, 14:23
Okej, kanske inte blir optimalt med axel och bröst så tätt, tycker ni fortfarande det är för tätt om jag kör
mån - bröst
tis- rygg
ons- axel
tors-vila
fre - bröst
osv osv

så jag kör 3 dagar vilar 1 dag, kör 3 dagar vilar 1 dag...

Harnold
2011-12-04, 15:01
Okej, kanske inte blir optimalt med axel och bröst så tätt, tycker ni fortfarande det är för tätt om jag kör
mån - bröst
tis- rygg
ons- axel
tors-vila
fre - bröst
osv osv

så jag kör 3 dagar vilar 1 dag, kör 3 dagar vilar 1 dag...

Var är dina benpass?

specs
2011-12-04, 16:26
Var är dina benpass?

Skrev bara lite fort, ska självkalrt vara bröst+ triceps, rygg+ biceps etc.
Som ovan :)

Idefi
2011-12-04, 16:44
äh, nevermind.