handdator

Visa fullständig version : Blocket mailbluff


agazza
2011-12-03, 13:35
Fick just detta mail

Blocket svara.inte@blocket.se.hostlogr.com
show details 1:16 PM (16 minutes ago)
(Detta meddelande går inte att svara på)

Bäste användare!

Av säkerhetsskäl och för att förbättra kvaliteten på tjänster vi erbjuder våra användare förbehåller Blocket.se rätten att regelbundet kontrollera giltigheten av den information som används av användarna.
Enligt våra användarvillkor kräver att du bekräftar giltigheten av den information som används i dina aktiviteter på Blocket.se.

Klicka på länken nedan för att verifiera dina uppgifter i vårt systemet. Bekräfta identiteten nu

Om dina uppgifter inte kommer att bekräftas i de närmaste 24 timmarna ditt konto kan blockeras.
Mata in felaktiga uppgifter kan leda till radering av ditt konto.
Med vänliga hälsningar
Blocket.se


Klickar man vidare kommer man till sidan

http://buffaloleaf.com/css/

Som härmar blockets hemsida och dom vill att man ska fylla i kortnummer och cvc kod.


Så ingen pensionär här inne gör nåt dumt

LillSkalman
2011-12-03, 13:38
Nån som inte ens bemödat sig med att kontrolläsa meningsppbyggnaden i sitt scam-mail :D Va störande det var att läsa, hoppas många går på det där. Darwinism at it's best :)

Sundqvist
2011-12-03, 13:38
"blocket.se.hostlogr.com"

fattar man ju direkt :D

hahavaffan
2011-12-03, 13:45
Bra att du informerar! Säg till Blocket.se också.

agazza
2011-12-03, 13:48
Bra att du informerar! Säg till Blocket.se också.


sagt och gjort

alltså jag kan förstå hur det där drar in mycket pengar, hade jag varit bakis hade jag fan nästan gått på det också ;)

agazza
2011-12-03, 13:49
Är det någon som kan och har lust får dom ju gärna flooda mailadressen med spam

Carolinew
2011-12-03, 14:33
Det finns helt klart fördelar med att Google Translates översättningar blir lite efterblivna.

SN87
2011-12-03, 16:34
satan!!

David Brent
2011-12-03, 17:07
"blocket.se.hostlogr.com"

fattar man ju direkt :D

Det är tyvärr inte självklart för alla. Och försvåras lite av att vissa företag använder maillistor från alla möjliga företag för sina nyhetsbrev etc.

Snobbe
2011-12-03, 17:20
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt, frågar en hemsida om ditt lösenord eller kreditkort så är det någon som försöker låtsas vara företaget o få tag på din information. Hur svårt kan det vara att lära sig? Om du inte aktivt går in o köper något eller aktivt går in på sidan och ska logga in så kommer inte dom skicka ut ett mail o be om dina uppgifter.....