handdator

Visa fullständig version : Ordentligt illamående!!!


Garnax
2004-01-07, 13:04
Senast jag tränna fick jag gå och spy för jag blev så illamående.

idag var det nära, men jag klarade det.

Jag käkade ordentligt ca 2½ timme innan jag tränade, jag dricker vatten mellan setten men jag mår fruktansvärt illa mot slutet av passet.

Jag tränade armar bröst idag...körde tungt.

Någon som vet vad man kan göra för att lindra\bota detta
eller någon som bara har samma problem?

//Garnax

:bpump: :whipped:

Hnke
2004-01-07, 13:10
kan vara för mkt vatten, då blir jag illamående iaf.

King Grub
2004-01-07, 13:13
Intensity, by Bill Phillips:

It is not uncommon to pass out, vomit, be unable to walk, and/or have ringing in your ears. This will all subside in a matter of minutes at which point you are likely to notice many of the others in the gym staring at you like you're crazy. That is what you want them to think; you are crazy enough to push yourself to the point where your muscle will grow.

Slartibartfast
2004-01-07, 13:16
Tror inte att kroppen svarar positivt på att man utsätter den för sådan stress regelbundet. Garnax, du borde nog dra ner på intensiteten/volymen.

Garnax
2004-01-07, 13:33
jag exprementerar fortfarande med övningar osv då jag är rätt grön.

Är 18 år
185 lång
84 kg tung

idag blev det:

uppvärning på en roddmaskin i 5 min cykel i 5 min.
lagom varm.

8 x 1 uppvärmningsset dips
6 x 3 dips med 20kg hjälp vikt.
8 x 1 uppvärmingsset dumbell press
6 x 4 set barbellpress 12.5kg
8 x 1 uppvärmingsset liggande dumbell flyes
6 x 3 set barbell flyes 7.5kg
6 x 2 set sneda flyes 7.5kg
8 x 1 uppvärmningsset dumbell pullover
6 x 4 set dumbell pullover 12.5kg
6 x 2 set dumbell press (sittande med rak rygg)
HÄR BÖRJAR JAG MÅ ILLA
6 x 3 set (man tar en cable med stång sitter ner med kuddar
för benen och drar ner stången explosivt medans man
lutar ryggen bakåt) 55kg
6 x 2 set dumbell curl 12.5kg
HÄR MÅSTE JAG BRYTA FÖR JAG HÅLLER PÅ ATT SPY

EDIT Hade jag kunnat hade jag här kört lite underarmar som avslut
sedan 20 min på cyckel i bra tempo

Hehe nu en timme efter jag slutade...kan jag fortfarande inte lyfta mitt gainer glas utan att använda båda händerna
så nog känns det allt.

//garnax

ivandrago
2004-01-07, 15:14
Jag brukar må väldigt dåligt om jag tränar på morgonen med bara frukosten i magen. Tror att det har med blodsockret att göra, men det är bara min lekmannateori.

Snafu
2004-01-07, 16:34
Du säger att du käkar 2.5h innan träningspasset. Försök käka närmare träningspasset än så kanske? För några månader sedan intog jag oftast ett lagat mål mat ganska långt innan träningspasset, ungefär 1.5h. Jag upplevde ganska ofta dålig ork och ibland även illamående under passen. Jag började därför äta väldigt tätt inpå passet, ungefär en halvtimme innan. Sedan dess har jag upplevt samma orkeslöshet. Det kan vara värt att prova.

Garnax
2004-01-07, 16:47
att det tog 2.5h timma innan var slumpen...men jag ska vara nogare med att äta närmare träningen och se om det hjälper.

Danke

//Garnax

Sparrisen
2004-01-07, 17:45
Jag körde ett benpass idag och mådde illa efteråt. Det var framförallt de djupa repsen i hack-squaten som var orsaken. Körde 15 reppare i någorlunda lugnt tempo tills benen skakade på sista repet. brukar enbart må illa under benpassen, eftersom det är så påfrestande för stora delar av kroppen, annars händer det mkt sällan.

Metal_boy_
2004-01-07, 18:24
om du mår illa även när du vilar mellan seten är det nog energin som tagit slut..må illa kan jag me göra när jag pressar mig till det ytersta de sista 2 repsen men när man vilar i mellan ska det nog inte sitta kvar..jag tror precis som nån skrev att du ska käka närmare ditt träningspass typ en timme innan eller om du gör ditt passa kortare..du kanske tränar för länge så att din blodsockernivå hamnar längst ner.

tompe
2004-01-07, 22:24
det kan kanske ha att göra med hur du andas? se till att du andas riktigt både under övningarna och när du vilar så kommer det nog att gå bra. :thumbup: djupa andetag

hangatyr
2004-01-07, 22:34
att må illa efter ett tungt pass är väl inte så farligt? ajg säger som Henry Rollins: Om man inte har spräckta blodkärl i ögonen efter ett träningspass så har man inte tränat hårt nog.

randig
2004-01-08, 05:57
om man inte mår skit efter o under träningen så kör man disco den som säger nåt annat e disco eller så tränar man lät av nån annan anledning

Garnax
2004-01-08, 08:00
Jo visst har inget emot att må lite illa, men vi snackar inte lite illa, vi snackar: o jävlar nu kommer jag spy inom 15 sec så jag måste hitta en toa-illa.

Men vi ska nog hitta en lösning...träna lättre är nog inget alternativ iaf :)

//garnax

Slartibartfast
2004-01-08, 13:18
Jag körde tokbrutalt i benträningen tidigare. Jag fick nästan alltid spola huvudet med kallvatten och sedan ligg och tänka positiva tankar i en kvart för att jag inte skulle spy. Jag orkade inte hålla upp ögonlocken och det gick lock för öronen.

Sedan sänkte jag intensiteten och jag får lika bra om inte bättre resultat, och nästan aldrig spykänslor även om jag är helt slut.

Koskit
2004-01-08, 14:09
Det är ju hardcore att spy efter ett pass, händer mig jämnt :hbang:

randig
2004-01-09, 11:39
vad e det som e så farligt med att spy?

kellarsp0ket
2004-01-09, 11:50
Originally posted by randig
vad e det som e så farligt med att spy?

Mja.. inte själva grejen att spy.. men vad jag tänker: spyr jag så går all näring ja just stoppade i mig åt skogen. :cryout:
Tror inte precis d är så positivt att spy. :rolleyes:

randig
2004-01-09, 19:15
men man spyr vu typ inte upp nån näring när man spyr under passet eftersom näringen i maten redan ska ha tagigts up innan passet

Garnax
2004-01-10, 12:26
Då tycker jag du ska trycka på tills du spyr...och helst så du inte hinner på muggen utan spyr på gym golvet.

Att må illa så att man vill spy INNAN man är färdig med passet är inte kul, och att hinna till muggen är en chansning.

Att spy när man tränar är inte hardcore utan bara dumt om man kan undvika det.

randig
2004-01-10, 13:28
jo det e visst hardcore o varför springa på mugen när det finns paperskorgar

King Grub
2004-01-10, 13:29
Originally posted by randig
men man spyr vu typ inte upp nån näring när man spyr under passet eftersom näringen i maten redan ska ha tagigts up innan passet

Du tror inte att näringen i maten du vomerar upp skulle ha tagits upp förr eller senare? Du går ju i alla fall miste om det målet.

randig
2004-01-10, 13:37
jag menar att man väntar väl efter maten en stund så att näringen har tagigts upp när man väl börjar träna

King Grub
2004-01-10, 13:54
Originally posted by randig
jag menar att man väntar väl efter maten en stund så att näringen har tagigts upp när man väl börjar träna

Då får du nog vänta hela dagen... :rolleyes:

randig
2004-01-10, 14:06
vet inte mycke om näringslära men hur som helst så erkäner riktiga män aldrig när dom har fel:D

AndersHermansson
2004-01-10, 14:42
Ni som spyr ofta, akta era tänder. De tar väldigt mycket skada av magsyran.

Koskit
2004-01-10, 17:18
Det finns en ny sak som heter tandborste och någon som tydligen ska vara väldigt bra att kombinera med detta är tandkräm. Fast det kanske bara är ett rykte....

AndersHermansson
2004-01-10, 18:09
Koskit: mycket begåvat inlägg.

Det blir ännu större skador om du borstar tänderna efter att du har spytt. Syran reagerar med emaljen. Om du efter att du spytt borstar du bort emalj från tanden.

MasterChief
2004-01-10, 18:31
Allvarligt talat...Mycket snack och liten verkstad tror jag...:booty:

Att träna tills man spyr är inte så svårt, och lägger man övningarna rätt så kan man få vem som helst att vilja vomera.

Att spy stimulerar inte musklerna att växa...:bpump:

Hnke
2004-01-10, 18:36
föredrar att Inte spy...