handdator

Visa fullständig version : Ett år sedan en av de mest omtyckta skribenterna här tog självmord


young_george
2011-11-30, 12:23
Tror dom flesta minns coxie och hans bortgång som skedde då han enligt egen utsago hade tröttnat på livet.
För dom flesta känns det nog som tiden sedan dess gått väldigt fort när man tänker tillbaka och den naturliga följdfrågan blir:

Har det senaste året varit värt att leva för dig, eller har det varit en grå sörja av meningslöshet?

Är du nöjd med att vakna varje morgon eller sitter du av livet som ett fängelestraff?

Edit: Glömde att det är kutym att svara själv först och jag får ta den negativa positionen. I det eviga sökandet på något som intresserar mig så blir det mest nitlotter och därmed nedstämdhet även om jag försöker jobba på det varje dag.

Morrris
2011-11-30, 12:27
Ja, det har det absolut. Jag är (ny)kär, ska flytta till en ny stad med min bästa vän och plugga något jag är intresserad av. Jag har sedan länge accepterat att livet är mer eller mindre meningslöst. Det är upp till mig att göra det så behagligt som möjligt.

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 12:29
Usch ja, det var hemskt att läsa om att han begått självmord. Fruktansvärt tråkigt, jag hoppas alla andra som ramlat ner i de mörka hörnen som finns i livet inte följer coxie utan skriver om sina problem på kolo, det finns ingen här som inte hade försökt hjälpa till.

Tiden går fort.

Rahf
2011-11-30, 12:30
Topparna har blivit lägre och dalarna är väldigt djupa just nu. Men jag ger mig inte.

polka_griis
2011-11-30, 12:31
Depression är ett behandlingsbart tillstånd, det finns effektiva läkemedel som hjälper för de flesta så sök vård alla ni som lider av det.

Minimjölk
2011-11-30, 12:31
Usch, vilken deppig start på tråden. Först Coxie och nu detta.


Själv är mitt liv i det stora hela bra men det senaste året har påverkats en del negativt av stress, ekonomi-kris samt lite andra tråkigheter. Som helhet är livet lite midre roligt nu än för ett år sedan men det är inget jag grämer mig över. Det kan inte vara på topp hela tiden och som sagt, jag försöker njuta så mycket av de positiva aspekterna. Inte kul att titta tillbaka på sitt liv och inse att man gått omkring och varit bitter i onödan.

kettlebellGuden
2011-11-30, 12:34
Tror dom flesta minns coxie och hans bortgång som skedde då han enligt egen utsago hade tröttnat på livet.
För dom flesta känns det nog som tiden sedan dess gått väldigt fort när man tänker tillbaka och den naturliga följdfrågan blir:

Har det senaste året varit värt att leva för dig, eller har det varit en grå sörja av meningslöshet?

Är du nöjd med att vakna varje morgon eller sitter du av livet som ett fängelestraff?

Edit: Glömde att det är kutym att svara själv först och jag får ta den negativa positionen. I det eviga sökandet på något som intresserar mig så blir det mest nitlotter och därmed nedstämdhet även om jag försöker jobba på det varje dag.


Först och främst... vem faen är coxie?


Sen till frågorna.

Har de senaste åren varit värt all leva för dig?
Är inte helt säkert på hur långt tidsspann vi ska köra här, men jag kör en kortare period och säger ett stort Ja. De senaste 10 åren har varit helt amazing. Jag har utvecklats som kattsingen, fått lära mig väldigt intressanta saker, och träffat enormt intressanta personer.. utvecklat en del passioner, och återfunnit en del gamla. Ett riktigt trevligt äventyr där man ser fram med stor förväntan på varje nytt avsnitt. Självklart är inte allt guld och glada skogar men i det stora hela så är det fucking amazing.


Är du nöjd med att vakna varje morgon eller sitter du av livet som ett fängelestraff?
Vakna är en av de trevligaste sakerna jag vet. Oftast är det att man väcks av klockan ringar och det första man tänker är "yes! ännu en dag att utforska!".

young_george
2011-11-30, 12:36
Depression är ett behandlingsbart tillstånd, det finns effektiva läkemedel som hjälper för de flesta så sök vård alla ni som lider av det.

Gör det? Om det fanns effektiva läkemedel mot depression borde man se en minskning av depressioner, men istället ser man en allmän ökning i depressioner överallt trots att man pumpar ut mer och mer läkemedel mot det.

Jag är ingen expert på detta, men de resultaten jag sett kring dessa läkemedel är inte direkt upplyftande.

kaer
2011-11-30, 12:36
Trots att jag inte kände Coxie så blev jag väldigt rörd av den tråden :-(

För egen del så har senaste året varit ett av de bästa i mitt liv.
Sedan ett halvår tillbaka har jag ny flickvän som allting fungerar jättebra med, lite av ett kors i taket.
Bytte jobb för ett år sen till ett riktigt kanonjobb, bra pengar, mer semester, kul arbetsuppgifter och fantastiska kollegor.
På träningsfronten har jag blivit av med en riktigt seg axelskada och jag göra hyfsade framsteg på alla områden. Till det här lyckades jag åka mycket skidor förra säsongen och ändå få till en hel del kul resor.
Dessutom verkar 'alla' jag känner må bra och leva liv de är rätt nöjda med!

snej
2011-11-30, 12:38
Jag väntar fortfarande på att han ska avslöja och fullborda Kolozzeums största trollning genom tiderna.

I övrigt så känner jag mej nöjd med livet. Ska väl försöka träffa en tjej bara eventuellt.

Tolkia
2011-11-30, 12:43
Gör det? Om det fanns effektiva läkemedel mot depression borde man se en minskning av depressioner, men istället ser man en allmän ökning i depressioner överallt trots att man pumpar ut mer och mer läkemedel mot det.

Jag är ingen expert på detta, men de resultaten jag sett kring dessa läkemedel är inte direkt upplyftande.
Vi kan relativerad det till att det finns antidepressiva läkemedel som vissa blir hjälpta av, så det kan vara värt att prova - och framför allt kan det vara värt att söka för det och få sitt problem utrett om man mår dåligt. "Ensam är stark" och "bra karl reder sig själv är i allmänhet ganska dåliga principer.

Snobbe
2011-11-30, 12:54
Jag hoppas som snej att coxie bara trollar men så lär det väl inte vara. Var alltid intressant att läsa hans inlägg....

Angående mitt eget år så har det varit helt ok, antagligen ett av de bättre jag haft. Visst är det skit som hänt och jag har inte alltid varit på topp men rent generellt så känns det rätt bra.

polka_griis
2011-11-30, 12:57
Gör det? Om det fanns effektiva läkemedel mot depression borde man se en minskning av depressioner, men istället ser man en allmän ökning i depressioner överallt trots att man pumpar ut mer och mer läkemedel mot det.

Jag är ingen expert på detta, men de resultaten jag sett kring dessa läkemedel är inte direkt upplyftande.
Det beror på att allt fler insjuknar i depression och att alla inte får/söker vård och inte på att vården skulle sakna effekt. Det faktum att självmord minskar trots att depressioner blir vanligare tyder väl på att medicineringen fungerar? (Depression är den vanligaste orsaken till självmord)

Men vad är det för resultat du har sett kring antidepressiva läkemedel?

312
2011-11-30, 13:00
Rida ut stormen hjälper, kriga mot depressionen. Ge inte upp. Det räddade mitt liv, även om det var ganska nära att mitt liv hade varit slut nu.

"Efter regn kommer solsken" Klysha? Ja, men det stämmer.

Senaste året har varit värt att leva, ja.

egge
2011-11-30, 13:02
Först och främst... vem faen är coxie?
Dummar du dig eller förstår du inte rubriken?

Som svar så har senaste året varit väldigt upp-och-ner. Två nära dödsfall och ett fall av olycklig kärlek gjorde livet svårt ett tag. Just nu är det mycket uppåt då skolan går bra och jag har träffat en grym tjej som av någon anledning verkar tycka om mig.

Tryman
2011-11-30, 13:05
Det här året har varit lite mer blassé än förra. Dock har topparna varit högre. Helt klart värt att leva.

Har varit nöjd över att vakna varje morgon även om det tar ett tag att vakna till liv.

Först och främst... vem faen är coxie?


En respekterad medlem här på kollo.

kettlebellGuden
2011-11-30, 13:07
En respekterad medlem här på kollo.

Thx! och lite klurigt. Jag trodde alla här var respekterade. :thumbup:

Nitrometan
2011-11-30, 13:14
Depression är ett behandlingsbart tillstånd, det finns effektiva läkemedel som hjälper för de flesta så sök vård alla ni som lider av det.
Visst kan det vara behandlingsbart i många fall. Coxie hade försökt.

Irving Kirsch har nyligen gett ut en bok om att SSRI:er och liknande preparat kanske inte är så bra som det sägs: The Emperor's New Drugs: Exploding the Antidepressant Myth (http://www.amazon.com/Emperors-New-Drugs-Exploding-Antidepressant/dp/046502016X)

Sveriges radio säger: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=1916532
Den typ av antidepressiva läkemedel som höjer serotoninhalten i kroppen ifrågasätts nu i en artikel i tidskriften Public Library of Science Medicine. 35 vetenskapliga studier granskades. Också sådana som aldrig publicerats, bara registrerats hos amerikanska läkemedelsverket.

Forskarna fann att de antidepressiva pillren bara fungerade obetydligt bättre än sockerpiller. En liknande genomgång publicerades i New England Journal of Medicine för några veckor sedan med liknande resultat. Orsaken till att de så kallade SSRI-preparaten blivit så populära är enligt forskarna att bara de studier som visat positivt resultat gått i tryck.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=4826145
Och för den som behöver antidepressiva medel för att klara av eventuella ekonomiska problem, så kan vi meddela att det är själva förväntningen på att medicinen ska fungera som hjälper mest.

Lisa Zetterberg skriver, baserat på Irving Kirschs bok, en mycket intressant text:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=4762486

Tjugofem år har gått sedan Prozac lanserades: en medicin mot depression och andra psykiska besvär, som beskrevs som revolutionerande när den kom: istället för att dämpa ångesten och lägga sig som en våt filt över människors psyken, skulle medicinerna nu frigöra ämnet serotonin i hjärnan och på det sättet möjliggöra förändring.

Många miljoner människor över hela världen äter eller har ätit någon av de så kallade SSRI-preparaten där Prozac ingår, men samtidigt som allt fler blir behandlade för psykiska besvär - i USA hade nästan halva befolkningen psykiska åkommor under början av 2000-talet, enligt en undersökning – har också frågan väckts från flera olika håll om hur effektiva de här medicinerna egentligen är.

En kritiker är Irving Kirsch, som är professor i psykologi vid Hull University i England. Lisa Zetterberg har läst hans bok: The Emperor’s New Drugs där han hävdar att placebo – alltså sockerpiller som utger sig för att vara läkemedel – är en nästan lika effektiv medicin mot depression som SSRI-preparaten.

fulast
2011-11-30, 13:15
Oj, vad tiden går fort. Kändes som det hände för sex månader eller så för mig. Konstigt. Mitt liv är ett skämt för tillfället. Letar jobb men hittar inget. Inte så himla mycket pengar, men lyckas fixa det på något sätt ändå.

Hade det inte varit för weed så hade jag haft det extremt mycket tråkigare och det hade jag inte orkat med. Och lite andra droger. Det är väl det enda roliga jag får uppleva för tillfället, och så ska det kanske inte vara. Fast det vänder nog.

Nitrometan
2011-11-30, 13:15
Har ekonomin kollapsat för att coxie inte längre finns på plats och styr upp den?

Tryman
2011-11-30, 13:16
Thx! och lite klurigt. Jag trodde alla här var respekterade. :thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156421

agazza
2011-11-30, 13:17
Coxie var väl mer likgiltig, inte direkt deppig av sig.



Mitt liv är alltid bra, det blir vad man tycker om det.

kettlebellGuden
2011-11-30, 13:20
Oj, vad tiden går fort. Kändes som det hände för sex månader eller så för mig. Konstigt. Mitt liv är ett skämt för tillfället. Letar jobb men hittar inget. Inte så himla mycket pengar, men lyckas fixa det på något sätt ändå.

Hade det inte varit för weed så hade jag haft det extremt mycket tråkigare och det hade jag inte orkat med. Och lite andra droger. Det är väl det enda roliga jag får uppleva för tillfället, och så ska det kanske inte vara. Fast det vänder nog.

Skaffa en hobby. Joina någon trevlig förening.. bara sitta hemma och röka weed för att fördriva tiden är inte grejt.

mikaelj
2011-11-30, 13:27
Visst kan det vara behandlingsbart i många fall. Coxie hade försökt.

Irving Kirsch har nyligen gett ut en bok om att SSRI:er och liknande preparat kanske inte är så bra som det sägs: The Emperor's New Drugs: Exploding the Antidepressant Myth (http://www.amazon.com/Emperors-New-Drugs-Exploding-Antidepressant/dp/046502016X)

http://scienceblogs.com/cortex/2010/04/prozac_and_plasticity.php

Rather than seeing the disease as the result of a chemical imbalance, these researchers argue that the brain's cells are shrinking and dying, as our response to stress spirals out of control. The effectiveness of Prozac, these scientists say, has little to do with the amount of serotonin in the brain. Rather, the drug works because it helps heal our neurons, allowing them to grow and thrive again.

In this sense, Prozac is simply a bottled version of other activities that have a similar effect, such as physical exercise. They aren't happy pills, but healing pills.

These discoveries are causing scientists to fundamentally reimagine depression. While the mental illness is often defined in terms of its emotional symptoms - this led a generation of researchers to search for the chemicals, like serotonin, that might trigger such distorted moods - researchers are now focusing on more systematic changes in the depressed brain.

"The best way to think about depression is as a mild neurodegenerative disorder," says Ronald Duman, a professor of psychiatry and pharmacology at Yale. "Your brain cells atrophy, just like in other diseases [such as Alzheimer's and Parkinson's]. The only difference with depression is that it's reversible. The brain can recover."

Dreas
2011-11-30, 13:32
Färdigutbildad, fått jobb, starkare och större än för ett år sen. Ja, det här året har varit värt att leva.

Kafka
2011-11-30, 13:39
Nedan presenterar jag lite information som vem som helst kan leta sig till genom att leta bland gamla poster och koppla saker och ting samman.

Om man läser Coxies gamla poster så pratar han mycket om att han var en storhandlare i ABB, sysslande med tape reading, samt att han var bosatt i Lund, där han läste en civilingenjörsutbildning parallellt med en ekonomiutbildning. Om man sedan råkat läsa denna artikel: http://www.aktiespararna.se/ungaaktiesparare/Nyheter-och-artiklar/Dagsformen-pa-topp/
så kan man göra egna efterforskningar, och dra slutsatser om liv och död.

mij82
2011-11-30, 13:40
Tyvärr så är det fortfarande en stor skam i att må psykiskt dåligt, många som borde behöva hjälp och stöd törs inte söka det.

Själv mår jag bättre än nånsin, tackar min vän D3 för det (och träningen såklart)! :)
Passande signaturmaterial man hittade idag dessutom.

polka_griis
2011-11-30, 13:43
Visst kan det vara behandlingsbart i många fall. Coxie hade försökt.

Irving Kirsch har nyligen gett ut en bok om att SSRI:er och liknande preparat kanske inte är så bra som det sägs: The Emperor's New Drugs: Exploding the Antidepressant Myth (http://www.amazon.com/Emperors-New-Drugs-Exploding-Antidepressant/dp/046502016X)

Sveriges radio säger: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=1916532


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=4826145


Lisa Zetterberg skriver, baserat på Irving Kirschs bok, en mycket intressant text:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=4762486
Visst, den metastudien kom visserligen fram till att effekten av SSRI jämfört med placebo var liten vid milda depressioner (som kanske inte ens var riktiga depressioner?). Men oavsett om det är placebo eller ej så är det ju bättre än ingen behandling alls.... Men viktigare är ju att den visade på stor effekt jämfört med placebo vid allvarliga depressioner.

Och sen finns det ju fortfarande andra preparat som är mer effektfulla än SSRI, men med fler biverkningar.

Nitrometan
2011-11-30, 13:46
Visst, den metastudien kom visserligen fram till att effekten av SSRI jämfört med placebo var liten vid milda depressioner (som kanske inte ens var riktiga depressioner?). Men oavsett om det är placebo eller ej så är det ju bättre än ingen behandling alls.... Men viktigare är ju att den visade på stor effekt jämfört med placebo vid allvarliga depressioner.

Och sen finns det ju fortfarande andra preparat som är mer effektfulla än SSRI, men med fler biverkningar.

Det finns även samtalsterapi som kan visa på bra effekter.

polka_griis
2011-11-30, 14:03
Det finns även samtalsterapi som kan visa på bra effekter.
Visst.

tjabon
2011-11-30, 14:14
Nedan presenterar jag lite information som vem som helst kan leta sig till genom att leta bland gamla poster och koppla saker och ting samman.

Om man läser Coxies gamla poster så pratar han mycket om att han var en storhandlare i ABB, sysslande med tape reading, samt att han var bosatt i Lund, där han läste en civilingenjörsutbildning parallellt med en ekonomiutbildning. Om man sedan råkat läsa denna artikel: http://www.aktiespararna.se/ungaaktiesparare/Nyheter-och-artiklar/Dagsformen-pa-topp/
så kan man göra egna efterforskningar, och dra slutsatser om liv och död.

Sökning gjord för 10 min sedan:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=RPf_PHT7ecmF5jjE30DFYlXDNXEV2j phhBScAKvTLlE

hertzman
2011-11-30, 14:17
Nedan presenterar jag lite information som vem som helst kan leta sig till genom att leta bland gamla poster och koppla saker och ting samman.

Om man läser Coxies gamla poster så pratar han mycket om att han var en storhandlare i ABB, sysslande med tape reading, samt att han var bosatt i Lund, där han läste en civilingenjörsutbildning parallellt med en ekonomiutbildning. Om man sedan råkat läsa denna artikel: http://www.aktiespararna.se/ungaaktiesparare/Nyheter-och-artiklar/Dagsformen-pa-topp/
så kan man göra egna efterforskningar, och dra slutsatser om liv och död.

Om man ska anta att det är rätt person så kanske saker och ting inte alltid är så dystert som det sett ut att vara.

Skickat genom tappat talk med en galax.

mikaelj
2011-11-30, 14:19
Sökning gjord för 10 min sedan:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=RPf_PHT7ecmF5jjE30DFYlXDNXEV2j phhBScAKvTLlE

Om man ska anta att det är rätt person så kanske saker och ting inte alltid är så dystert som det sett ut att vara.

Skickat genom tappat talk med en galax.

Bodde inte Coxie i NY?

Kafka
2011-11-30, 14:28
Bodde inte Coxie i NY?

Det var ju bara (relativt) kort innan han försvann från forumet som han skrev att han flyttat till NY. Dessutom behöver han inte nödvändigtvis ha skrivit sig i USA bara för att han jobbade där.

agazza
2011-11-30, 14:30
Bodde inte Coxie i NY?

Han flyttade dit när han fick jobb, annars bodde han i lund tidigare.

agazza
2011-11-30, 14:34
EDIT: men det där är sjukt likt coxies stil. till och med nämner han samma kille som coxie hade som avatar

http://www.turtletrader.com/images/livermore.jpg


Plus då att det här är väl även hans skrivbord..

http://www.aktiespararna.se/upload/Unga%20Aktiesparare%20-%20nya%20webben/Nyheter%20och%20artiklar/daytrader-skarmar416.jpg

mangemani
2011-11-30, 14:35
jag skulle nog vilja säga att mitt "riktiga" liv började för 2 år sedan då man träffade sambon och hennes barn.
de förvandlade mig från den där grabben som satt vid datorn dagarna i ända(mer än då jag tränade och umgicks med vänner) till en mycket ansvarsfull, mogen och stabil människa samt lärde mig vad riktig kärlek och närhet betyder/innebär.
nu påstår jag inte att livet inte var värt att leva förut, men ser jag tillbaka på den tiden nu, den tiden då jag var den där grabben, så ser jag klart och tydligt att jag bara yrade omkring i mörker, hade inga mål osv, dejtade bara en massa skräp som men i dagsläget bara tänker "varför?" åt.

så kort och gott, nej, några självmordstankar har jag inte haft och kommer garanterat inte att ha det heller, livet är så värt att leva.

Biceps
2011-11-30, 14:42
Det Kafka skriver tror jag en del redan listat ut, iaf gjorde jag det för ett bra tag sen. Dvs att coxie är personen eller utgör sig för att vara den personen. Vad jag vet så ville han dock vara anonym, gick ju sådär iom denna tråd... lol
Hur mkt av det han skrivit här som är rena villospår/trollning är dock svårt att sia om

hertzman
2011-11-30, 14:44
Med all respekt... Men det här börjar likna århundradets trollning.

Skickat genom tappat talk med en galax.

Barstar
2011-11-30, 14:49
Jag brukar säga att jag har det bra, för jag som rationell varelse inser att jag inte har det dåligt och därmed borde ha det bra.

Verkligheten:
Jag tjänar mer pengar än jag någonsin gjort.
Jag har barn, fru och hus.
Jag har ett jobb som många i min bekantskapskrets ser som ett drömjobb.
Jag har en fantastiskt personalvänlig arbetsgivare.
Jag är fullständigt likgiltig till allt.
Jag gör det som förväntas av mig i alla aspekter av mitt liv.
Jag har inga ambitioner att göra något annat överhuvud taget.
Jag har inga passioner
Jag har inga intressen
Jag har vad jag kommer ihåg aldrig upplevt riktig lycka. Förväntan, hopp, glädje, sorg, svek men aldrig lycka.
Jag har liten/ingen sexlust.
Jag har inga planer på att skada mig själv eller begå självmord.
Jag är bara likgiltig.
Det här är det mest ärliga jag skrivit någonsin.

Minimjölk
2011-11-30, 14:53
Frågan är hur länge tråden kommer leva kvar. jag hoppas dock att personen bakom Nicket Coxie fortfarande är med oss. :)

kaer
2011-11-30, 14:55
Plus då att det här är väl även hans skrivbord..

http://www.aktiespararna.se/upload/Unga%20Aktiesparare%20-%20nya%20webben/Nyheter%20och%20artiklar/daytrader-skarmar416.jpg
Coxie postade ju en bild på sitt skrivbord i ngn tråd, jag hittade inget med en snabb sökning, ngn annan som vet var den låg?

Minimjölk
2011-11-30, 14:57
Å andra sidan, hur svårt är det att kidnappa och använda någons identitet på ett nätforum? Jag kan ju utge mig för att vara någon annan person och plocka bilder hej vilt online från flashback etc. så att om någon leker detektiv så verkar det framgå att jag är den andra personen.

mikaelj
2011-11-30, 15:03
Coxie postade ju en bild på sitt skrivbord i ngn tråd, jag hittade inget med en snabb sökning, ngn annan som vet var den låg?

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3634174&postcount=17

(Användarnamn: coxie; sökterm: skrivbord)

agazza
2011-11-30, 15:06
Coxie postade ju en bild på sitt skrivbord i ngn tråd, jag hittade inget med en snabb sökning, ngn annan som vet var den låg?

Hittar inte heller, men jag har för mig han har exakt samma skärmuppsättning men bilden jag såg var nyare och fruktansvärt mycket ofräschare så det kan ju stämma med hans välmående.

Å andra sidan, hur svårt är det att kidnappa och använda någons identitet på ett nätforum? Jag kan ju utge mig för att vara någon annan person och plocka bilder hej vilt online från flashback etc. så att om någon leker detektiv så verkar det framgå att jag är den andra personen.

Jo men det är rätt genomtänkt isf att trolla att man är någon annan som är anonym.

Dubbelanonymt ^^







Jag tycker det räcker med trådkapning och dumpning nu ifall det nu inte är en trollning..

andyone
2011-11-30, 15:07
Jag hoppas, som ni andra, att coxie bara trollade med oss.

Det här stämmer väl överens med bilden som länkades tidigare, ingen bild dock:

6st 22" på jobbdatorn och 2st på speldatorn.


Utan tvekan ökar det min produktivitet, helt omöjligt att jobba med ett mindre antal skärmar när man vant sig vid det.
Jag har dom 3 i bredd och 2 i höjd och allt är som ett stort skrivbord så det är bara att dra musen.

Edit: Kanske är vanlig setup för daytraders...

tumme
2011-11-30, 15:42
Edit: Kanske är vanlig setup för daytraders...
Bildgoogla daytrader får du se.

Året började värdelöst. Eller det var total skit innan det började och fortsatte i samma stil. Barndomskompis som tog livet av sig två veckor innan jul + coxies beskrivning av sina tankar som jag kan relatera till hjälpte inte heller. Allt började kännas värdelöst. Svårt att beskriva men inget kändes givande. Höll på att lära känna flera riktigt bra personer men gav upp för att det ändå inte gav nått osv. Gav upp skolan för att jag kände att jag pluggade på fel linje och vantrivdes något otroligt, vilket i stort var mitt eget fel. Förlorade en av mina nära vän också. Blev kär i bästa kompisen så jag trodde jag skulle förlora henne med. Då var det illa, riktigt illa. Vågade inte dricka på midsommar för jag var nära att bryta ihop redan som nykter, fick gå ifrån lunchen för att samla mig när någon nämnde henne.

Men det var värt det. Blir fyra månader med tjejen snart, har ett jobb jag trivs med. Har aldrig vetat vad lycklig är men börjar få en känsla nu. Dagarna är så bra att jag blivit morgonpigg.

Hmm var meningen att skriva daytrader kommentaren bara, antar att det kändes lite skönt att dra på med resten också.

ceejay
2011-11-30, 15:50
Bildgoogla daytrader får du se.

Året började värdelöst. Eller det var total skit innan det började och fortsatte i samma stil. Barndomskompis som tog livet av sig två veckor innan jul + coxies beskrivning av sina tankar som jag kan relatera till hjälpte inte heller. Allt började kännas värdelöst. Svårt att beskriva men inget kändes givande. Höll på att lära känna flera riktigt bra personer men gav upp för att det ändå inte gav nått osv. Gav upp skolan för att jag kände att jag pluggade på fel linje och vantrivdes något otroligt, vilket i stort var mitt eget fel. Förlorade en av mina nära vän också. Blev kär i bästa kompisen så jag trodde jag skulle förlora henne med. Då var det illa, riktigt illa. Vågade inte dricka på midsommar för jag var nära att bryta ihop redan som nykter, fick gå ifrån lunchen för att samla mig när någon nämnde henne.

Men det var värt det. Blir fyra månader med tjejen snart, har ett jobb jag trivs med. Har aldrig vetat vad lycklig är men börjar få en känsla nu. Dagarna är så bra att jag blivit morgonpigg.

Hmm var meningen att skriva daytrader kommentaren bara, antar att det kändes lite skönt att dra på med resten också.

tumme upp! :thumbup:

shut teh face
2011-11-30, 16:25
Det känns ju som troll allting.
Eric Olaison är ju aktiv på facebook och det kan man väl inte vara om man är död! Och han utger ju sig för att vara den denna Eric om man ser till bild på skrivbordet osv.

Raschmus
2011-11-30, 16:33
Med risk att låta som en Michael Jackson anhängare som började lyssna på hans plattor först efter hans död, så måste jag ändå säg att jag saknar Coxie. Jag kände honom inte, visste inte hur han såg ut ändock så var han den mest inspirerande människan jag stött på över internet. Tycker överlag det är för mycket trötta idioter registrerade på Kolozzeum, han var en av dem som gjorde det värt att sitta här.

Nog lipande

Svar positivt. Ett bra år har fortlöpt och jag är lycklig därav trivs jag med livet.

hultman
2011-11-30, 16:33
Det känns ju som troll allting.
Eric Olaison är ju aktiv på facebook och det kan man väl inte vara om man är död! Och han utger ju sig för att vara den denna Eric om man ser till bild på skrivbordet osv.

Jo, jag har listat ut vem det antogs vara för rätt länge sedan och inte fått ihop historierna riktigt. Antingen är coxie ett troll eller så är det Eric som skrivit om sin "död" för att få lite positiva kommentarer han kan gotta sig i. Oavsett vilket så spelar det inte mig någon roll, finns alltid anledningar till att folk gör som de gör.

krubkungen
2011-11-30, 16:34
Min ångest/psykiska problem tär rätt mycket på mig från och till. Visa perioder vill man bara ge upp på grund av lidandet. Mitt kroppsbyggande har hjälpt mig i alla fall att hitta en gnutta glädje och drivkraft.

tjabon
2011-11-30, 16:37
Om min brorsa hade begått självmord, hade jag knappast
loggat in med hans id, på ett för mej främmande forum,
och startat en tråd om det nån dag efteråt.

hultman
2011-11-30, 16:46
Om min brorsa hade begått självmord, hade jag knappast
loggat in med hans id, på ett för mej främmande forum,
och startat en tråd om det nån dag efteråt.

Det vet du inte. Men, och detta scenario är väldigt troligt, det kan ha varit så att personen bakom nicket ansåg sig ha delat med sig av för mycket information över internet. Med coxie död skulle nog de flesta sluta gräva i något som högst troligt kan skada honom i sitt yrkesliv.

ChuckTesta
2011-11-30, 16:50
Det vet du inte. Men, och detta scenario är väldigt troligt, det kan ha varit så att personen bakom nicket ansåg sig ha delat med sig av för mycket information över internet. Med coxie död skulle nog de flesta sluta gräva i något som högst troligt kan skada honom i sitt yrkesliv.

Kolozzeums konspirationsteori - Coxie fejkar sin död


(vet att kontot är registrerat 2011 men jag har varit medlem sedan 2006 just so ya'lls know)

tjabon
2011-11-30, 16:51
Det vet du inte. Men, och detta scenario är väldigt troligt, det kan ha varit så att personen bakom nicket ansåg sig ha delat med sig av för mycket information över internet. Med coxie död skulle nog de flesta sluta gräva i något som högst troligt kan skada honom i sitt yrkesliv.

Vet jag väl !!

hultman
2011-11-30, 16:58
Vet jag väl !!

Neeee! :D Har du varit med om det?

Om nej, om han skriver i sitt "avskedsbrev" att han finner det lämpligt och viktigt så hade du nog gjort det. Dessutom hade han kanske inte nära relation till sin bror.

Frantic
2011-11-30, 16:59
Om min brorsa hade begått självmord, hade jag knappast
loggat in med hans id, på ett för mej främmande forum,
och startat en tråd om det nån dag efteråt.

Inte ens om din bror bad om det i sitt avskedsbrev, så som coxie verkar ha gjort?

Jag tänkte faktiskt på coxie för några dagar sedan. Hoppas att han inte är död.

Stoltz
2011-11-30, 17:03
Om det är en trollning eller ej, det vet man ju helt enkelt inte. Man kan bara anta det ena eller det andra.

Dock så var sådana här saker något som inte kom plötsligt vad gällde Coxie. Alla som läst hans inlägg visste att Coxie inte såg världen på samma sätt som gemene man, på gott och ont. Om detta var ett försök att "ta bort sin internetidentitet" så måste man ge en rätt bra eloge att den planen varit igång sedan dagen användaren Coxie öht registrerades..!

tjabon
2011-11-30, 17:07
Den här tråden har samma potential som Terje Hellesö - tråden på Flashback.

Kan ingen i Lund fixa en nytagen bild på "Coxie" ??

Kwon
2011-11-30, 17:20
Edit: Kanske är vanlig setup för daytraders...

http://www.aktiespararna.se/ungaaktiesparare/Nyheter-och-artiklar/Dagsformen-pa-topp/

andyone
2011-11-30, 17:25
http://www.aktiespararna.se/ungaaktiesparare/Nyheter-och-artiklar/Dagsformen-pa-topp/

Det var den bilden jag menade och som jag jämförde med Coxies inlägg. :)

David Brent
2011-11-30, 17:39
Det är väl bara någon med facebook drar iväg ett mail till Erik och frågar om coxie känns bekant? Iofs lär han aldrig erkänna om det är det :)

Minimjölk
2011-11-30, 18:16
Högst troligt surfar användaren bakomcoxie under annat nick. Det är bara till att kolla nyreggade medlemmar som påminner om honom. Denna tråden fick mig att tro att coxie faktiskt fortfarande är i livet

Biceps
2011-11-30, 18:18
det kan ha varit så att personen bakom nicket ansåg sig ha delat med sig av för mycket information över internet. Med coxie död skulle nog de flesta sluta gräva i något som högst troligt kan skada honom i sitt yrkesliv.

Detta är exakt vad jag misstänkt sedan "beskedet" :)

Minimjölk
2011-11-30, 18:29
Efter lite detektivarbete är jag numera tämligen säker på att personen bakom coxie varit aktiv i denna tråden

snej
2011-11-30, 21:27
Misstänkte och hoppades från början på att det var en trollning. En väl utförd trollning är det bästa som finns, och ''hans brors'' tråd fick ju sjukt mycket uppmärksamhet! All respekt till coxie :D

snej
2011-11-30, 21:28
Efter lite detektivarbete är jag numera tämligen säker på att personen bakom coxie varit aktiv i denna tråden

Dela med dej!

fulast
2011-11-30, 21:30
http://memegenerator.net/cache/instances/400x/11/11510/11787082.jpg

Kwon
2011-11-30, 21:31
Så länge han lever får han trolla så mycket han vill

Hoppas på det bästa

Morrris
2011-11-30, 21:31
Det heter inte "tog självmord".

jens__E
2011-11-30, 21:34
Mitt år har varit så upp och ner det har kunnat bli.

Mådde okej i början av året.. Jobbet var roligt och jag hade bra folk runt omkring mig.

Flyttade till Cypern för att jobba. Hade bra kollegor och träffade en tjej.
En helt underbar tjej som jag blev tillsammans med.

Dock började mitt förflutna att spöka och jag insåg inte hur mycket den här tjejen betydde för mig.
Efter några månader tog det slut och sedan dess har det gått nerför.
Hon har slutat prata med mig. För tillfället jobbar hon i Thailand och jag i Mexico.

Och visst, Mexico är en dröm att bo och jobba i. Men det känns ändå fel.

Har försökt komma in på kurser för att kunna börja avancera inom företaget men fått svaret att jag inte är personen de söker för dem.

Har väl börjat komma till insikt att det borde vara bäst att flytta hem och börja på nått nytt. Dock är jag, efter över 2 år utomlands, livrädd att flytta hem.
Känns som att Sverige står still och att komma hem och vara arbetslös är min mardröm. Har tappat kontakten med många av mina vänner medan jag har varit borta så att komma hem kommer att bli en ensam och jobbig tid.

Har aldrig vågat berätta för min familj hur jag mår inombords.. Har en äldre bror som har gått igenom en lång depression och jag har inte velat påverkat hans förbättring genom att säga hur jag egentligen mår och vad jag har gått igenom. Därför har jag valt att stanna utomlands och jobba med det jag gör.

Har fram till den 7 Januari på mig att bestämma mig om jag vill fortsätta en säsong till eller inte..

Nu får det fan ta och vända mot det bättre..

fulast
2011-11-30, 21:36
Mitt år har varit så upp och ner det har kunnat bli.

Mådde okej i början av året.. Jobbet var roligt och jag hade bra folk runt omkring mig.

Flyttade till Cypern för att jobba. Hade bra kollegor och träffade en tjej.
En helt underbar tjej som jag blev tillsammans med.

Dock började mitt förflutna att spöka och jag insåg inte hur mycket den här tjejen betydde för mig.
Efter några månader tog det slut och sedan dess har det gått nerför.
Hon har slutat prata med mig. För tillfället jobbar hon i Thailand och jag i Mexico.

Och visst, Mexico är en dröm att bo och jobba i. Men det känns ändå fel.

Har försökt komma in på kurser för att kunna börja avancera inom företaget men fått svaret att jag inte är personen de söker för dem.

Har väl börjat komma till insikt att det borde vara bäst att flytta hem och börja på nått nytt. Dock är jag, efter över 2 år utomlands, livrädd att flytta hem.
Känns som att Sverige står still och att komma hem och vara arbetslös är min mardröm. Har tappat kontakten med många av mina vänner medan jag har varit borta så att komma hem kommer att bli en ensam och jobbig tid.

Har aldrig vågat berätta för min familj hur jag mår inombords.. Har en äldre bror som har gått igenom en lång depression och jag har inte velat påverkat hans förbättring genom att säga hur jag egentligen mår och vad jag har gått igenom. Därför har jag valt att stanna utomlands och jobba med det jag gör.

Har fram till den 7 Januari på mig att bestämma mig om jag vill fortsätta en säsong till eller inte..

Nu får det fan ta och vända mot det bättre..

Får man fråga vad det är du gör i Mexico? Lät väldigt intressant. Hoppas det går till det bättre för dig!

hultman
2011-12-01, 00:14
Så länge han lever får han trolla så mycket han vill

Hoppas på det bästa

Håller med. Hoppas att han lever och glatt sig över det stöd och den uppskattning vi kolomedlemmar har visat.

Tricklew
2011-12-01, 00:54
Håller med. Hoppas att han lever och glatt sig över det stöd och den uppskattning vi kolomedlemmar har visat.

Hultman? Är det du? Kul o se att du har en mjuk sida också. :)

Matsa
2011-12-01, 01:09
Om det är så att Coxie lever så är det givetvis riktigt bra och jag hoppas att han mår väl. Jag antar dock att han vill vara ifred så man kanske inte ska gräva för mycket i detta.

Mitt år har förövrigt varit helt ok. Jag hade det lite kärvt ekonomiskt i början på året då jag hade svårt att anpassa mig till studiebidrag (ju äldre jag blir desto fler onödiga skitutgifter verkar jag samla på mig) men sedan maj så har jag börjat jobba med en helt ok lön. Jag har blivit tvungen att flytta till ett ställe jag inte alls ville till från början men väl här så trivs jag faktiskt ganska bra. Jag är i bättre form fysiskt än jag har varit på länge, jag har förvisso varit starkare men inte på den här vikten och jag har gott om energi. Saker och ting verkar ordna sig till det bästa och fortsätter det så här så tror jag att den närmaste tiden framför mig blir riktigt bra.

Lite upp och ner men mestadels upp med andra ord.

hultman
2011-12-01, 01:15
Hultman? Är det du? Kul o se att du har en mjuk sida också. :)

Om man önskar livet och välmåendet ur människor som inte gjort en illa så har man nog en rad hemska diagnoser.

Silencer
2011-12-01, 01:26
Livet är hårt men det blir i slutändan vad man gör det till själv, även om vi föds med olika förutsättningar och stöter på olika motgångar.

Jag har absolut många mörka stunder (vem har inte det?), men jag känner att allt går mot det bättre i mitt liv, på lång sikt.

shut teh face
2011-12-01, 08:06
Livet är hårt, sen dör du!

kaer
2011-12-01, 12:31
Känns som att Sverige står still och att komma hem och vara arbetslös är min mardröm. Har tappat kontakten med många av mina vänner medan jag har varit borta så att komma hem kommer att bli en ensam och jobbig tid.

Har varit i liknande sits, jag bodde utomlands men blev mer eller tvungen att flytta hem, arbetslös, utfattig och utan fast boende. Hankade mig fram som lärarvikarie i 8-9 månader.
Det var för 5 år sen, och nu går allt bättre än någonsin.

Gamla kompisar kan du nog återknyta med om du bara 'orkar'. Börja umgås lite mer med familjen, det känns väldigt bra efter man varit utomlands.

Med det sagt så tycker jag det är synd att jag inte bott längre utomlands, även om det var misär just då.

mycketbrännvin
2011-12-01, 15:37
Innan nyåret i år var jag riktigt nere, funderade på självmord och söp massor.På nyårsafton träffade jag en tjej och livet sken upp.Vi hängde ihop i 10 månader jag dumpade och träffade sen en ny tjej som jag ännu inte vet hur det går med.Egentligen har det varit ett ok år även om det varit tungt på senaste tiden

Andreas Guiance
2011-12-01, 15:58
Om man önskar livet och välmåendet ur människor som inte gjort en illa så har man nog en rad hemska diagnoser.

+1

Off topic: Skönt Södra Sidan-citat i din signatur:thumbup:

fiskebulle
2011-12-01, 17:03
Omg hultman = coxie

shut teh face
2013-06-11, 20:12
Aktuell nyhet ang coxie:
http://www.svd.se/naringsliv/investera/reportage-folj-med-en-dag-i-daytraderns-liv_8058252.svd

Oljeblixten
2013-06-11, 20:18
Jag tycker det känns lite som att man bara sitter av tiden och gör sitt bästa för att inte må piss, jag är nog bitter men har dock insett att livet inte kommer bli speciellt roligt, bara eventuellt mindre tråkigt i perioder.

Ronn
2013-06-11, 20:45
Jag tycker det känns lite som att man bara sitter av tiden och gör sitt bästa för att inte må piss, jag är nog bitter men har dock insett att livet inte kommer bli speciellt roligt, bara eventuellt mindre tråkigt i perioder.

Det gäller att hitta saker man trivs med alternativt omge sig med personer som får en att må bra, är det motsatt förhållande är det lätt att allting verkar piss

tearz
2013-06-11, 22:30
Hultman? Är det du? Kul o se att du har en mjuk sida också. :)

HA HA...*bs*

Klein
2013-06-11, 22:42
Vitamin D3 är bra mot depression. Finns många kliniska studier som antyder detta. Värt att testa kanske för de som mår dåligt.

sk0gs
2013-06-11, 23:11
Aktuell nyhet ang coxie:
http://www.svd.se/naringsliv/investera/reportage-folj-med-en-dag-i-daytraderns-liv_8058252.svd

För någon som inte orkar läsa hela tråden pga nedstämdheten jag inte vill känna så... Vad är upp, låtsades han begå självmord? Drog han bara och ville vara ifred eller vad hände? Såg att den var från 2013 och de är ju lite knepigt så länge allt inte utspeglar sig i himlen.

KlopFer
2016-11-05, 11:18
http://www.vafinans.se/aktier/nyheter/Tradingproffset-som-omsaetter-miljarder-från-hemmet-i-Lund-Så-goer-du-foer-att-lyckas-1001500816

Det verkar gå bra för somliga ;)

King Grub
2016-11-05, 11:33
Hairline of peace.

Brofessorn
2016-11-05, 12:08
Hairline of peace.

Erkänn att du bara är avis på hans skyhöga nivåer av DHT?

Jockefoten
2016-11-05, 12:30
Han tog i alla fall död på sin internetpersona.