handdator

Visa fullständig version : Drar snett vid backextensions


Mumble
2011-11-29, 20:15
Jag kör backextensions hemma ibland. Jag brukar använda en stol och något att låsa fast fötterna vid, men jag har märkt ett problem.

Det är så att jag tycker att jag drar snett och får alltid mer pump i högra erectorn än den vänstra. Tycker också att min vänstra axel kan dras åt snett ner åt höger när jag kommer till bottenläget i övningen.

Kan tycka att höftbenens utskott hamnar i olika höjd men det kan självklart vara inbillning. Svårt att avgöra med känseln.

Det är inte mycket men något jag stör mig på och undrar om man kan bli funktionellt sne av detta eller att något annat kan inträffa? Hur rättar jag till det? Det kanske är just det att jag kör det med en stol hemma?

Tack.

matlak
2011-11-29, 22:09
rigga kamera sen kollar du om det verkligen drar snett...sen lägger du upp filmen här

Mumble
2011-11-29, 22:28
Jag filmade lite snabbt idag och enligt mig så såg det rakt ut på filmen men det känns som jag drar snett och tror inte det är inbillning. Får alltid mer pump i högra erectorn och känns inte helt rätt när jag kör. Det bör kännas lika mycket på båda sidor om jag nu drar rätt kan man tycka.