handdator

Visa fullständig version : Kommentarer på mitt 4-split


Kaangaas
2011-11-29, 14:49
Hej!

Har tidigare fått hjälp att göra det schemat jag kör på nu (ett 2-split) men har nu gett mig på att göra ett eget. Har gymmat i ungefär 1 år och bestämt mig för att prova på ett 4-split schema och har byggt up det enligt följande.


Pass 1 Axlar & Triceps
1. Militärpress
2. Lateral Raise
3. Reverse Fly
4. Shrugs (lite osäker om jag vill ha den här eller på rygg passet)
5. Dips
6. Triceps press
7. Pushdowns (vet ej om jag tänkt ha den, får se hur det känns i triceps)

Pass 2 Rygg & Mage
1. Marklyft
2. Stångrodd
3. Chins
4. Hantelrodd/Sittande rodd
5. Hyperextensions
6. Cablecrunch
7. Bollcrunches

Pass 3 Bröst & Biceps
1. Bänkpress
2. Flyes
3. Lutande hantelpress
4. Cablecross
5. Skivstångscurl
6. Lutande hantel curl

Pass 4 Ben
1. Knäböj
2. Utfall
3. Benpress
4. Leg Curl
5. Leg extensions
6. Vadpress

Så vad tycker ni, är det någon övning jag bör ta bort som är onödig eller något jag ska byta ut eller lägga till? :)

Jontez
2011-11-29, 15:21
Jag tycker det ser riktigt bra ut, skulle själv kunna köra efter det där. Men hade du tänkt 4 pass i veckan då också eller flera så det blir ett rullande schema?
Gillar benpasset, du lär ju vara galet mör i benen efter pressen, men ser inget fel i det, kör ba kör

Edit: Jag hade kanske lagt till någon underarmsövning på antingen pass 2 eller 3, men det är för att jag har dåligt grepp och smala underarmar :P Det är inget som kör att programmet står eller faller

Kaangaas
2011-11-29, 16:07
Kommer hålla mig till 4 dagar i veckan till en början i alla fall, får se var det leder sen.

Kommer nog lägga in någon underarms övning på pass 3 som du säger. Mitt grepp börjar nästan svika mig vid mark och stångrodd :P

Silencer
2011-11-29, 16:48
Ska vi gissa hur många sets & reps du tänkt köra?

Kaangaas
2011-11-29, 17:07
Oj ber om ursäkt, det kom inte med när jag kopierade över schemat från text dokumentet.

Mellan 2 och 3 sets med 6-8 reps :-)

Jontez
2011-11-29, 17:11
Oj ber om ursäkt, det kom inte med när jag kopierade över schemat från text dokumentet.

Mellan 2 och 3 sets med 6-8 reps :-)

Haha shit det glömde jag till och med bort, men antog väl 3 set och 8 reps så jag står kvar med att jag gillar det

frong
2011-11-29, 17:19
Liknande så jag kör, ser kalas ut.

Kaangaas
2011-11-29, 17:46
Vad bra att det inte verkar helt tokigt. Vad tror ni om shrugsen, ska jag ha dem på axel eller rygg passet? :-)

Pungis
2011-11-29, 18:11
Vad bra att det inte verkar helt tokigt. Vad tror ni om shrugsen, ska jag ha dem på axel eller rygg passet? :-)

Kvittar! Skulle köra axelpasset. Ryggpassen är tunga nog..

Baske
2011-11-29, 18:33
Jag tycker du kan överväga en variation i reps med både högre än 10 och någon form av 4-6,7 reps. Testa åtminstone isolationsövningarna med högre repsantal.

Du kan dessutom öka antalet set på powerövningar som knäböj, militärpress, bänkpress, chins......

Man får aldrig fram allt man menar på några korta rader.....

Bizarro
2011-11-29, 18:42
Jag tar denna.

Men vad menar med tricep press? Bänk med smalt grepp?

Kaangaas
2011-11-29, 19:31
Kvittar! Skulle köra axelpasset. Ryggpassen är tunga nog..

Tror det blir så jag med.

Jag tycker du kan överväga en variation i reps med både högre än 10 och någon form av 4-6,7 reps. Testa åtminstone isolationsövningarna med högre repsantal.

Du kan dessutom öka antalet set på powerövningar som knäböj, militärpress, bänkpress, chins......

Man får aldrig fram allt man menar på några korta rader.....

Tack för inputen, ska definitivt prova på att köra så :)

Jag tar denna.

Men vad menar med tricep press? Bänk med smalt grepp?

Lite oklart, menade triceps extensions (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html).

Tack för hjälpen allihopa, mer input är givetvis välkommet :)

Silencer
2011-11-29, 21:29
Okej. Ja det fungerar säkert det där. SJälv föredrar jag hela kroppen två gånger i veckan.

tomos
2011-11-29, 21:56
Schysst schema! Kommer att kopiera detta rakt av! =)

Wessen
2012-02-26, 23:06
En fundering: Det är väl så att vissa ryggövningar tar på baksida axlar? Ska man då tänka på att inte köra reverse flyes dagen före eller dagen efter ett ryggpass eller är det inte så noga?

SvingarN
2012-02-27, 06:31
Jag kör baksida axlar och shrugs på ryggpasset. Äger.

Edit: Ja roddövningar tar på baksida axlar också:)