handdator

Visa fullständig version : Bästa resultat på 3 månader


Rova
2011-11-29, 12:02
Hej, jag är med i en tävling som går ut på att jag ska komma i så bra form som möjligt på 3 månader.
Det jag tänkte höra vad folk tror om mitt träningsupplägg, och kost.

Tänkte köra stronglifts 5x5 + 3 konditionspass och söndag vila. Äta mycket de två första månaderna och sen dra ner på kosten lite den sista månaden.
Jag vet att det inte är så mycket som kan hända på 3 månader förutom att träna bort fett.

Ge mig gärna tips, vill vinna den här tävlingen :)

Rstu
2011-11-29, 12:05
Hej, jag är med i en tävling som går ut på att jag ska komma i så bra form som möjligt på 3 månader.
Det jag tänkte höra vad folk tror om mitt träningsupplägg, och kost.

Tänkte köra stronglifts 5x5 + 3 konditionspass och söndag vila. Äta mycket de två första månaderna och sen dra ner på kosten lite den sista månaden.
Jag vet att det inte är så mycket som kan hända på 3 månader förutom att träna bort fett.

Ge mig gärna tips, vill vinna den här tävlingen :)


Och vad väger du o hur lång är du nu? Hur mycket lyfter du och hur länge har du tränat innan? Vad menar just du med att komma i form? se stark ut? vara stark? låg kroppsfett? springa fort? osv?

Ganska viktiga parametarar för att kunna hjälpa.

Idefi
2011-11-29, 12:27
Och vad väger du o hur lång är du nu? Hur mycket lyfter du och hur länge har du tränat innan? Vad menar just du med att komma i form? se stark ut? vara stark? låg kroppsfett? springa fort? osv?

Ganska viktiga parametarar för att kunna hjälpa.

+1.

Vad är målet? Att lyfta mest vikt i dom 3 stora, eller springa x antal kilometer snabbast, eller en mix av det, gå ner mest i vikt etc?

Lite mer information behövs.

Spiffy
2011-11-29, 12:29
Hej, jag är med i en tävling som går ut på att jag ska komma i så bra form som möjligt på 3 månader.

Vilket innebär?

Rova
2011-11-29, 12:33
Avafan skriver här för hittar inte hur jag redigerar original posten.
Tävlingen går ut på att se stark och vältränad ut, men självklart så vill jag bli stark och vältränad också.

Så kan kort och gott säga att jag vi bli stark, stor och byta ut det flabbiga på magen mot de hårda som sitter under de flabbiga om ni förstår vad jag menar.

Jag började gymma för 5 år sen men inte så att jag har hållit igång hela tiden, under de 5 åren så har jag väll tränat seriöst ca 1.5-2 år. Har nu tränat i en månad, och innan det så var det senast i april jag körde på seriöst.

Väger 82 och är 178. Målet är att gå ner till 78 och packa på så mycket muskler jag kan medans.

Min nuvarande fysik: http://img542.imageshack.us/img542/2997/joakimrovajoakimrovagma.png

Ronn
2011-11-29, 12:40
På 3 månader hinner du inte bygga mycket massa speciellt inte om du samtidigit vill bli deffad, styrketräna och deffa så blir slutresultatet ett bättre visuellt intryck, av bilden att dömma så får du antagligen också lite newbie gains på köpet. :thumbup:

daloatf
2011-11-29, 13:25
Deffa hårt i tre månader. Koncentrera dig på det.

frong
2011-11-29, 13:32
håller me daloatf, vill du se bättre ut bör du deffa.

Pahwn
2011-11-29, 13:57
Ja kör helt klart på en deff om det är visuell förbättring som du vill uppnå på knappa 3 månader!

NiHa
2011-11-29, 14:00
Deff och högrioritera traps och axlar så har du en chans att se mer tränad ut så kör på det i tre månader och till sist:
Lycka till

HulkH
2011-11-29, 14:03
Bara deffa hårt!

Rova
2011-11-29, 15:21
Tack för alla svar. Men tänkte bara höra lite snabbt här, visst funkar det att deffa och samtidigt bygga muskler, men självklart inte lika mkt som annars.

Ronn
2011-11-29, 15:26
Tack för alla svar. Men tänkte bara höra lite snabbt här, visst funkar det att deffa och samtidigt bygga muskler, men självklart inte lika mkt som annars.

Åsikterna går isär och det blir lätt debatt av frågan, för att göra det enkelt så är man nybörjare kan du se hyffsad muskeltillväxt trots att du deffar förutsatt att du tränar hårt men det är ingenting du ska räkna med.

prOtotype
2011-11-29, 15:35
Och skit i konditionsträningen. Det är vettigt för hälsan i längden men nu kommer det hämma din återhämtning om det bara är för att få synliga resultat på kort tid. 3 ordentliga styrkepass i veckan (5x5 stronglift eller liknande) och deffa.

Rova
2011-11-30, 11:27
Okey har bestämt mig för att det blir deff, med stronglift 5x5 med powerwalks. Är det för optimistiskt att sätta ett mål på 9 kilo till 28 februari, är det förmycket så att jag inte får behålla muskelmassan?

Ronn
2011-11-30, 11:30
Okey har bestämt mig för att det blir deff, med stronglift 5x5 med powerwalks. Är det för optimistiskt att sätta ett mål på 9 kilo till 28 februari, är det förmycket så att jag inte får behålla muskelmassan?

Försökt sikta på 0.5kg/vecka, därifrån kan du räkna hur många veckor det blir.

Ta hänsyn till julen också. :thumbup:

Rova
2011-11-30, 13:34
Ta hänsyn till julen också. :thumbup:

Haha, ja det kan bli faligt, men bara jag håller mig borta från allt godis ska det nog gå bra, jag gillar nämligen bara potatisen, skinkan och köttbullarna :)

Fishtank
2011-11-30, 14:19
Försökt sikta på 0.5kg/vecka, därifrån kan du räkna hur många veckor det blir.

Ta hänsyn till julen också. :thumbup:

1 kilo i veckan borde nog gå då han inte är speciellt deffad och kommer få newbie gains
Iaf till en början.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Rova
2011-11-30, 15:47
newbie gains
huh? vad betyder det?
Edit: skit i det, googlade och fick reda på vad det betyde

Sniggel
2011-11-30, 15:59
Tack för alla svar. Men tänkte bara höra lite snabbt här, visst funkar det att deffa och samtidigt bygga muskler, men självklart inte lika mkt som annars.

Om du satsar på att bygga muskler så ökar du dina förutsättnignar för att det ska gå så bra som möjligt! Det är vad som är viktigt.

Det kan hända att du bygger muskler under en deff men det kan också hända att du förlorar minimalt med muskler (istället för en hel del).

Så oavsett om just du har förutsättningarna för att bygga muskler under deff eller inte, så är alltid det bästa att gå in med inställningen att man ska försöka just det (bygga muskler).

Rova
2011-12-16, 11:55
Efter 2 veckors deff ligger jag på 78.9 morgonvikt. Känns bra och ska fortsätta, blir inte ens sugen på chips godis osv

Wormzie
2011-12-16, 13:16
Efter 2 veckors deff ligger jag på 78.9 morgonvikt. Känns bra och ska fortsätta, blir inte ens sugen på chips godis osv

Sockersuget släpper rätt ordentligt när man hållt uppe ett tag :) Fortsätt kämpa!

Rova
2012-03-04, 22:29
Såhär blev det efter 3 månader, började på 82kg, nu är jag nere kring 75

BiffKriminell
2012-03-04, 22:45
Såhär blev det efter 3 månader, började på 82kg, nu är jag nere kring 75
Varför kör du inte samma pose? Blir lättare att jämföra då. Bra förändring hur som helst, jag ser verkligen en tydlig skillnad och du har ju bara kört i tre månader. Brösten verkar dock inte ha utvecklats speciellt mycket? Ändå, grym förändring!

Rova
2012-03-04, 22:49
Varför kör du inte samma pose? Blir lättare att jämföra då. Bra förändring hur som helst, jag ser verkligen en tydlig skillnad och du har ju bara kört i tre månader. Brösten verkar dock inte ha utvecklats speciellt mycket? Ändå, grym förändring!

En del ändå, bytt ut fett mot muskler, men ligger kvar på samma bröstmått

stromming
2012-03-04, 23:34
Såhär blev det efter 3 månader, började på 82kg, nu är jag nere kring 75

Snyggt! Skulle också vilja se samma pose och helst samma ljus också, men helt klart skillnad =).

Rova
2012-03-05, 20:57
Lägger upp en bild med samma pose, plats och kamera.

Pretorian
2012-03-06, 07:28
Riktigt bra. Grattis. Vad händer nu då? Fortsätter du träningen och kommer du försöka tappa lite mer i vikt eller?

Rova
2012-03-06, 09:29
Riktigt bra. Grattis. Vad händer nu då? Fortsätter du träningen och kommer du försöka tappa lite mer i vikt eller?

Tackar, så motiverad till att träna har jag aldrig varit förut, byter från sl5x5 till ett tresplit, ska fortsätta deffa tills jag har fått fram sexpacket, sen blir det att börja bygga på riktigt

Jappse
2012-03-06, 09:40
Bra jobbat Rova!

derko
2012-03-06, 09:53
Mycket bra resultat på 3 månader.

Rova
2012-03-06, 20:40
Bra jobbat Rova!

Mycket bra resultat på 3 månader.

Roligt att höra från andra att jag har gjort framsteg! ska fortsätta på samma sätt fast ännu hårdare nu :)

prOtotype
2012-03-06, 20:59
Snyggt jobbat.