handdator

Visa fullständig version : Diet - strypa kolhydraterna efter träning


Berry
2004-01-06, 23:37
Har hör "många" tävlande och icke-tävlande säga att de slutar ta kolhydrater tillsammans med proteinet efter träning. De hävdar att de får bättre resultat av deffen utan att förlora mer muskelmassa. Jag tycker det verkar dumt att inte fylla på muskelglykogenet så snabbt som möjligt, men fördelarna kanske uppväger nackdelarna? Någon som har erfarenhet av båda metoderna i praktiken?

Adrian
2004-01-06, 23:51
Tjaa Berry

Asså Jag har försökt bägge och jag kan rekommendera ATT inte strypa kolhydraterna, juförsig det beror på vem du är och vilka mål du har OM du nu är en normal person, så är det inte så bra att strypa kolisarna

För ca ett år sen så vägde jag ca 110kg nu har jag gått ner till 60.. oki låt oss säga 70kg (tyvärr har gått upp nu under lovet :cryout: ) iaf under perioden jag gick ner så testade jag att låta bli att käka kolisarna efter träningen ,, det som händer var att du tappar vikten OK, MEN det är muskelmassan som försvinner inte fettet, OCH när muskelmassan försvinner så behöver kroppen mindre mat osv osv så det kommer till slut leda till att du kommer att gå upp istället för att gå ner,, men som sagt det beror på vem du är och vilka mål du har

PS SOrry för den långa texten men e lite trött så här vid 12 slaget

MVH Adrian

Berry
2004-01-07, 01:04
Tack för din åsikt!

Jag känner till teorin, anledningen att jag frågade var att en del tydligen upplevde det positivt i praktiken. Desutom känner jag personer som ökar bra i gymmet och endast äter protein efter träningen. Störande när folk gör saker som inte "fungerar" i teorin men får bra resultat i verkligheten, inte sant? ;)

Legz Luthor
2004-01-07, 19:00
tror knappast att det skulle ske någon betydande muskelnedbrytning bara för att man skippar lite kolisar, isf beror det ju snarare på det sänkta energiintaget. Ökar man bara proteinintaget så blir det finfint ska du se.

kharon
2004-01-08, 08:04
Sämre återhämtning får du i alla fall..

Grandi
2004-01-08, 21:36
Att inte alls käka kolisar efter passet är ju ett dyrt sätt att använda sitt vassle---> En del av det omvandlas till kolisar.