handdator

Visa fullständig version : Från drägg till biff. (94a)


Tagan
2011-11-28, 20:56
Har nu suttit och kollat igenom trådar här på kolozzeum väldigt länge (detta är mitt andra konto)och känner att jag äntligen vågar starta min egen journal så att jag håller mig motiverad och får så mycket hjälp och kritik som möjligt. :)

Bakgrund.
Har boxats och kickboxats ett tag men har slutat p.g.a. dåliga tider och riktig kass självdisciplin. Med tanke på mitt val av namn på tråden ska jag väl förklara det med, har varit ett riktigt drägg alltså en sån vi alla känner eller vet om som vi verkligen hatar. Började vara en riktig "cooling" genom att röka och dricka tidigast av alla.
Men en dag fick jag nog när jag fick brev hem om kallelse till rätten (bara en tidsfråga) hade tur som inte fick något på mig och allt lades ner.
Detta var en riktig ögonöppnare för mig, jag bröt kontakten helt med alla dåliga människor jag umgicks med och började träna med en av mina vänner från barnsben som hållit på ett tag. Jag fastnade direkt för att styrketräna genom att träffa massa nytt jättetrevligt folk och älskade hela livsstilen med mat och allt.
Nu har jag tränat i ungefär 1 år och hållit en bra kost i ca 2 månader.

Lite stats.
PBs
bänk 90kg för några veckor sedan, har målet med 100kg innan årets slut.
knäböj 110kg*8
marklyft 125kg*3 "sista var urusel i form"

väger för tillfället 67kg
1.75/1.80 lång, har ingenstans att mäta mig och det var ett tag sedan sist.

Tagan
2011-11-28, 20:59
Körde rygg idag, var ett helt ok pass.
sittande rodd 4*8*60kg
chins 4 set till failure
t-bar 4*10*stången+40kg
+ övning jag inte kan namnet på......

Kom hem till glad överraskning med lax och ris i stora lass:)

Tagan
2011-11-29, 20:33
Hemkommen från ett riktigt grymt bröstpass.

Sne hantelpress uppvärmning.
1*12*30kg
1*8*32,5kg
2*6*35kg

Flyes
4*10*20

bänkpress
1*12*50
2*6*75kg
avslutade med 55kg till failure tror det var ca 14 reps

cablecross
1*8*20kg
2*8*25kg

incline press i smithen
2*8*50kg
1*8*50>35 till failure

avslutade med lite mage med vanliga crunches och benhöj.