handdator

Visa fullständig version : Bänkpress - ett måste?


Rullatoralex
2011-11-28, 19:53
Är bänkpress ett måste i ett bröst pass? Skulle en person som bara kör hantelpress kunna bygga lika bra bröst som en person som kör bänkpress och hantelpress?

Just nu kör jag:
Bänkpress
Hantelpress
Lutande hantelpress
Flyes

Skulle jag kunna bygga lika bra genom att ta bort bänken o köra lite fler set på hantelpressarna?

Mitt mål är framförallt att få volym, inte att bli så stark som möjligt.

regus
2011-11-28, 19:58
Ja, det går. Vissa anser att det går bättre. Så, det kan du göra.

Martinio0o
2011-11-28, 20:00
Skulle gissa på att eftersom hantelpress går att variera lite mer än bänkpress så är det nog lättare att anpassa denna för att bygga massa bättre än vid bänkpress. Men det är som sagt bara en gissning.

Fugly
2011-11-28, 20:06
Bänkpress är inte ett måste, hantelpress fungerar minst lika bra.

Heeman
2011-11-29, 02:13
Om du vill bygga tuttar så är nog varken hantelpress likvälsom bänken något ultimat övning. Kör istället dessa klämihopövningar.

Mauriice
2011-11-29, 03:11
Om du vill bygga tuttar så är nog varken hantelpress likvälsom bänken något ultimat övning. Kör istället dessa klämihopövningar.

Ajajaj...Det där var smärtsamt att läsa!

Rahf
2011-11-29, 03:19
Nej, det är inget måste. Bänkpress är däremot en väldigt bra övning.

krappen
2011-11-29, 03:44
Om du vill bygga tuttar så är nog varken hantelpress likvälsom bänken något ultimat övning. Kör istället dessa klämihopövningar.

Bäst att hålla dig ifrån att skriva om du inte vet själv, eller så skriver du att det är din egen åsikt :)

Ernie McCracken
2011-11-29, 07:06
Om du vill bygga tuttar så är nog varken hantelpress likvälsom bänken något ultimat övning. Kör istället dessa klämihopövningar.


Uppenbart att du inte riktigt vet vad du pratar om

Bänkpress for the win!

mikaelj
2011-11-29, 08:48
Är bänkpress överhuvudtaget en bra bröstövning om man nu vill komma åt bröstet?

Uppenbart att du inte riktigt vet vad du pratar om

Bänkpress for the win!

Jag tror inte att du skall hålla din egen fana alltför högt...

Ernie McCracken
2011-11-29, 09:16
Är bänkpress överhuvudtaget en bra bröstövning om man nu vill komma åt bröstet?



Jag tror inte att du skall hålla din egen fana alltför högt...


Nej alla har ju givetvis rätt till sin åsikt. Jag personligen tyckker bänkpress ger mig en skön utveckligen i brösten. Mina bröstpass består enbart av bänkpress, plan såväl som snedbänk. Personligen tycker jag det är en utmärkt övning.

Och om man ser till hans utryck "Är bänkpress överhuvudtaget en bra bröstövning om man nu vill komma åt bröstet?" Så tycker jag inte det finns några tvivel på att bänkpress är en bra övning för brösten. Jag säger inte att det är den bästa.

Ett par set med stopp är bland det skönaste som finns i bröstväg. Sen beror det väll på väldigt många saker, jag själv håller relativt brett tycker jag, utanför "märket" på stången och det ger mig en skön kontakt i pattarna

Grahn
2011-11-29, 10:10
Går säkert att få samma effekt utan, tom med isolationsövningar, men det är väl svårt att slå bänk i "bang for your buck", att passet inte får ta 2+ timmar är viktigt ibland.

Ont om måsten även om det ibland inte verkar så.

Ernie McCracken
2011-11-29, 10:49
Och dessutom ett personligt måste i mitt hemmagym som jag illustrerat så fint nedan

http://img33.imageshack.us/img33/7937/bnkb.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/33/bnkb.jpg/)

Jorgen
2011-11-29, 10:55
Och dessutom ett personligt måste i mitt hemmagym som jag illustrerat så fint nedan

Fin bild, men bara för att du inte kan köra hantelpress hemma så gör inte det bänkpress till en bättre bröstövning.

Ernie McCracken
2011-11-29, 10:58
Fin bild, men bara för att du inte kan köra hantelpress hemma så gör inte det bänkpress till en bättre bröstövning.

Aldrig påstått det heller

SteelPulse
2011-11-29, 11:17
Är det för att, som man, bejaka sin kvinnliga sida, vissa envisas med att skriva "brösten"/"pattarna", eller är det pga höga östrogennivåer?:)

Ernie McCracken
2011-11-29, 11:29
Är det för att, som man, bejaka sin kvinnliga sida, vissa envisas med att skriva "brösten"/"pattarna", eller är det pga höga östrogennivåer?:)

Måste det finnas en anledning till att man valt att skriva det? Det är 2 namn utav flera hundra på dom.. spela stor roll va man väljer att skriva

SteelPulse
2011-11-29, 11:32
Det var ett skämt och en allmän reflektion. Sorry om jag blev OT.

Ernie McCracken
2011-11-29, 11:34
För att återgå till topic. Och ber dessutom om ursäkt för att jag bidragit till att din tråd blivit lite off topic.

Du kör möjligsvis inte igenom brösten 2 gånger i veckan? Så du skulle kunna köra ett pass utan bänk och ett med.. Variation kommer ju ofta upp som något positivt.

Jonny_88
2011-11-29, 11:36
Fin bild! Dock vilket glorifierande av ez-stången där, tillsammans med bänkpressen!

Ja går nog att bygga utan bänken. Jag har svårt att pressa rakt i bänken :( i mitt fall tror jag det är bättre att skippa bänken, tillsvidare. Kanske lätta vikter endast, för jag tycker det känns meningslöst att pressa snett! :/ Lite fokus på andra övningar kan ju rentav vara bra ifall man har svårt att komma överens med bänken!

Rullatoralex
2011-11-29, 13:19
För att återgå till topic. Och ber dessutom om ursäkt för att jag bidragit till att din tråd blivit lite off topic.

Du kör möjligsvis inte igenom brösten 2 gånger i veckan? Så du skulle kunna köra ett pass utan bänk och ett med.. Variation kommer ju ofta upp som något positivt.

Jag kör tunga dips på lördagen och sen bröst på måndag. Tror jag varierar lite andra övningar istället för bänken :)