handdator

Visa fullständig version : fort kan det gå.... behöver råd


bakka
2011-11-28, 18:39
Tja,

Jag tränade som fan för 4-5 månader sen. Tränade 6 dagar i veckan ca 1,5h-2h per gång. Va i bra form, hade byggt både lite styrka och muskler. va jäkligt nöjd. Jag flyttade för 4-5 månader sen till ny stad och började jobb. Är tvungen att jobba över ofta och har därför inte kunnat/orkat träna. Har ätit JÄVLIGT onyttigt och plötsligt så står man där och väger 7kg!!!!!!!!!!! mer....

Känner mig jäkligt fet och slapp så därför ska jag börja pumpa igen. Att hålla kosten för att minska fett är en självklarhet för mig... men jag vet inte hur jag ska lägga upp min träning för att minska i fett men behålla de muskler jag har och samtidigt inte behöva spendera 2 timmar på gymmet.- det har jag inte tid med eftersom jag är oftast på jobbet mellan 7-18, ibland till 19. Känner mig helt död efteråt. Hur som helst, gag har tänkt på följande tre alternativ:

ALT 1:

Pass1 - ben, axlar
Knäböj
Utfall
Axelpress
Lyft åt sidan
Crunches med 15kg viktplatta

Pass2 - bröst, triceps
Rak bänk
Uppåtlutande hantelpress
Liggande tricepspress
Pushdowns

Pass3 - Rygg, biceps
Mark
Chins
Skivstångsrodd
Skivstångscurl
Hantelcurl


ALT 2 (superset):

Pass1 - ben, axlar
Knäböj+Axelpress
Utfall+Lyft åt sidan
Stela marklyft
Crunches med 15kg viktplatta

Pass2 - bröst, triceps
Rak bänk+Liggande tricepspress
Uppåtlutande hantelpress+pushdowns
Flyes+smala pushdowns
Crunches med 15kg viktplatta

Pass3 - Rygg, biceps
Mark+hantelcurl
Chins+hammercurl
Skivstångsrodd+skivstångscurl


ALT 3:

Pass1:
Marklyft
Rak bänkpress
Militärpress
Skivstångsrodd
Tricepspress
Skivstångscurl

Pass2:
Knäböj
Lutande bänkpress
Militärpress
Skivstångsrodd
Tricepspress
Skivstångscurl

Varje pass ska avslutas med 20 minuter på crosstrainer. Tanken är då att köra ca 40-45 min styrka plus 20 minuter cardio 3-4 gånger i veckan samt kombinera det med nyttigare mat och mindre kaloriintag.

Men den stora frågan är: Vilket alternativ passar mitt mål bäst och hur många set/reps bör jag köra?

begt
2011-11-28, 18:48
Var glad att det bara är 7 kg. Det kunde ha varit mycket mer...

vicarious
2011-11-28, 20:32
Vilket av de där tre träningsuppläggen du väljer har liten betydelse. Huvudsaken är att du styrketränar, äter proteinrikt och åstadkommer kaloriunderskott.