handdator

Visa fullständig version : Ny till träningen, dags att köra igång!


Coinflip
2011-11-28, 00:08
Hej allihop,

Har nu insett vid 18 års ålder att det är dags att börja träna, då det är en investering för framtiden.

Har rökt i drygt ett år, men har nu övergått till snus då jag vill börja förbättra min kondition.

I alla fall har jag alltid varit smal, har inte tränat på över ett år, men ändå går jag inte upp i vikt. Är drygt 175 cm lång och väger ca 55-60 kg. Äter mer än jag gör av med, men har börjat inse att det är bättre att gå upp i vikt med muskler än med fett.

Som ni kanske förstått av min vikt är jag "spinkig", men vill ändra på detta. Har outlinen till magrutor, då jag inte har någon kulmage direkt, blir det lättare då?
Har kikat lite i nybörjartrådarna, men min fråga är ifall jag kan sätta igång och köra få reps på högre vikt direkt, eller om jag borde "grundträna" med 12-15 reps i någon månad först. Mitt mål är att ha en relativt "snygg" kropp till beach 12', är detta en omöjlighet?

Alla tips/motiverande inlägg hur jag ska gå tillväga är uppskattat.

Har en tendens att träna 2-3 veckor för att sedan ge upp. (Har haft ett gymkort fortsatt betalt i snart 2 år med tanken att "jag börjar nog träna snart")

I alla fall tog jag körkort nyss, och detta gör det lättare att transportera sig till gymmet, vilket var den största lasten: att behöva åka dit kommunalt!

TommieS
2011-11-28, 00:34
Läs lite i olika trådar här på forumet och ta reda på vad som känns bekvämt för dig. Jag tycker att du ska varva och köra några veckor högreppare med lätta vikter och några lågreppare med tunga vikter.

kettlebellGuden
2011-11-28, 00:35
Den bästa investering för framtiden du kan göra är att lägga ner ditt snus och tobak redan nu innan du blir hooked.


Kolla annars in nybörjarschemat eller SL5x5.

För att hålla motivationen uppe: för journal här på forat...och skaffe träningskompisch.