handdator

Visa fullständig version : Reservdelar till skivstänger


Tömchen
2011-11-26, 20:54
Jag undrar om någon skulle kunna tipsa mig om var man får tag på reservdelar, närmare bestämt skruvar, till en olympisk skivstång. Jag har tyvärr int koll på vilket märke det är på skivstången.

Tömchen
2011-11-28, 08:45
Jag fick lite hjälp så nu vet jag att märket är Gymleco och jag har mailat dem för att se om jag kan köpa de saknade skruvarna.

Om det inte lyckas så kanske den ena går att fixa med en m12 bult och ett par brickor. Lyckas jag inte med det heller så blir det ett besök hos min lokala cnc svarvare...

Tömchen
2011-11-29, 13:04
De otroligt vänliga och hjälpsamma personerna på Gymleco lyckades inte hjälpa mig. Enligt dem så har de inte den typen av skivstänger till försäljning längre.

Nästa stopp blir hos NilsOhls Alpha för att se om de kan tillverka en skruv eller två åt mig..

anaticula
2011-11-29, 14:13
Tillverkning känns väl lite overkill? Hur ska skruven se ut?

Tömchen
2011-11-30, 12:17
Postar en bild när jag kommer hem.

Men en kort beskrivning är:

M12 bult med 12mm insex-grej man skrivar i den med. Sen är toppen av bulten uppdelad i två olika omgångar utbuktningar som passar i skivstången.
_______
|.........|
..|.....|
....|.|
....|.|
....|.|

Jag har testat med lite olika brickor men jag får inte till det helt 100%.

guitarguy
2011-11-30, 16:57
silvertejp? :D

Tömchen
2011-12-04, 11:55
Oh, silvertape! Att jag alltid glömmer...

Efter ett besök till ett annat byggvaruhus med lite andra brickor och en rulle silvertape så har jag nu en fullt fungerande skivstång. Så jag tackar för tipset!