handdator

Visa fullständig version : Är detta bra eller dålig schema?


taken3
2011-11-26, 19:13
Tjo. Efter ett tags deffande så är det dags för mig att bygga muskler igen. Förra gången jag bulkade gick jag upp i vikt för snabbt, och därför hade jag tänkt mig att gå upp 1-1.5kg i månaden. vill inte lägga på mig snabbare för jag är rädd för att lägga på mig fett(vill att mina muskler ska synas och bevara min form etc).

Har därför gjort om mitt schema och behöver feedback. Målet är att lägga på mig så mycket fettfri muskler som möjligt och fortsätta behålla formen, men även bli starkare.



Set: ca 4 (med uppvärmning) Reps: 4-8

Pass 1 Bröst/Triceps

Bänkpress/Hantelpress
Snebänkpress/Snehantelpress
Pushdown – Superset omvända pushdown(kabel)
Frenchpress/ Frenchpress kabel
Smalbänk
Cablecross/Lyfta till 90grader/pressmaskin

Pass 2 Axlar/Ben

Militärpress(Sittande el stående)/Axelpress
Hantellyft åt sidan
Knäböj / Benpress
Sittande vadpress / Stående vadpress
Liggande lårcurl
Shrugs/ Baksida axel i cable
Benspark

Pass 3 Rygg/Biceps

Latsdrag/ Chins
Sittande rodd / Hantelrodd / T-bar
Stångcurl/Hantelcurl (Sittande el stående)
Marklyft
Frivändningar – Superset rygglyft
Hammercurl (Sittande el stående)/Curl med rep
Smalt latsdrag
Scottcurl


Vad tycks? Tanken är att hålla mig till 4-8 reps. När jag klarar runt 7-8 reps så ökar jag vikten tills nästa pass.
Självklart tränar jag magen också. Det lägger jag till då och då, cablecrunch, plankan etc

Ernie McCracken
2011-11-26, 19:53
Tjo. Efter ett tags deffande så är det dags för mig att bygga muskler igen. Förra gången jag bulkade gick jag upp i vikt för snabbt, och därför hade jag tänkt mig att gå upp 1-1.5kg i månaden. vill inte lägga på mig snabbare för jag är rädd för att lägga på mig fett(vill att mina muskler ska synas och bevara min form etc).

Har därför gjort om mitt schema och behöver feedback. Målet är att lägga på mig så mycket fettfri muskler som möjligt och fortsätta behålla formen, men även bli starkare.



Set: ca 4 (med uppvärmning) Reps: 4-8

Pass 1 Bröst/Triceps

Bänkpress/Hantelpress
Snebänkpress/Snehantelpress
Pushdown – Superset omvända pushdown(kabel)
Frenchpress/ Frenchpress kabel
Smalbänk
Cablecross/Lyfta till 90grader/pressmaskin

Pass 2 Axlar/Ben

Militärpress(Sittande el stående)/Axelpress
Hantellyft åt sidan
Knäböj / Benpress
Sittande vadpress / Stående vadpress
Liggande lårcurl
Shrugs/ Baksida axel i cable
Benspark

Pass 3 Rygg/Biceps

Latsdrag/ Chins
Sittande rodd / Hantelrodd / T-bar
Stångcurl/Hantelcurl (Sittande el stående)
Marklyft
Frivändningar – Superset rygglyft
Hammercurl (Sittande el stående)/Curl med rep
Smalt latsdrag
Scottcurl


Vad tycks? Tanken är att hålla mig till 4-8 reps. När jag klarar runt 7-8 reps så ökar jag vikten tills nästa pass.
Självklart tränar jag magen också. Det lägger jag till då och då, cablecrunch, plankan etc



Om du skrollat ner lite innan du posta en ny tråd så hade du sett denna tråd: "Dina synpunkter på detta schema" Exakt samma upplägg på passen som du skriver

taken3
2011-11-26, 20:13
Om du skrollat ner lite innan du posta en ny tråd så hade du sett denna tråd: "Dina synpunkter på detta schema" Exakt samma upplägg på passen som du skriver

Såg inte att du hade typ exakt samma. Men jag har ju lite mer detaljerat på vilka övningar jag kör etc. Hur som helst, ska kolla på det.

Ernie McCracken
2011-11-26, 20:42
Såg inte att du hade typ exakt samma. Men jag har ju lite mer detaljerat på vilka övningar jag kör etc. Hur som helst, ska kolla på det.

Ja det finns en del olika åsikter om detta upplägg, bl.a att byta plats på pass 2 och 3, men som sagt.. finns en del att läsa i den andra tråden