handdator

Visa fullständig version : Är du White Trash?


filmjölk
2011-11-26, 15:22
En poll till, på uppdrag av SIFO vill jag undersöka hur många av Kolozzeums medlemmar som är WT.

Yes
2011-11-26, 15:25
Nej, min själ är mer av en sydstatare.

hidden
2011-11-26, 15:32
Jag räknas nog inte ens som vit så nej!

Åsberg
2011-11-26, 15:35
Jag är nog det.

filmjölk
2011-11-26, 15:38
Jag räknas nog inte ens som vit så nej!

Man kan vara White Trash även om man inte är Vit, det krävs bara lite större ansträngning. Köp ett par Crocs, lär dig köra och reparera epa-traktor, lyssna på eddie Medusa, kombinera friluftsaktiviteter som fiske och skogspromenader med fylla, åk till festivaler på sommaren och slå folk på käften om du blir arg.

Olegh
2011-11-26, 15:38
Njäe. Alldeles för lite lådvin, foppatofflor, cigg och tv-tittande.

Sandra81
2011-11-26, 15:38
Nej.. jag är nog mystisk

Åsberg
2011-11-26, 15:39
Man kan vara White Trash även om man inte är Vit, det krävs bara lite större ansträngning. Köp ett par Crocs, lär dig köra och reparera epa-traktor, lyssna på eddie Medusa, kombinera friluftsaktiviteter som fiske och skogspromenader med fylla, åk till festivaler på sommaren och slå folk på käften om du blir arg.

Nu beskrev du ju en bondtölp dock.

filmjölk
2011-11-26, 15:44
Nu beskrev du ju en bondtölp dock.

Men du kan byta ut EPA-traktor mot kommunaltrafik, Eddie Medusa mot Håkan Hellström, friluftsaktiviteter mot Kinakrog, och festivaler mot Sunny Beach/Finlandsfärja/Ayia Napa om du bor i en tätort.

Morrris
2011-11-26, 15:46
Kinakrog är mer A-lagare. Jag vill hävda att sushi är det nya WT.

Sheogorath
2011-11-26, 15:47
Kinakrog är mer A-lagare. Jag vill hävda att sushi är det nya WT.

Ouch. :em:

pedersen1980
2011-11-26, 15:48
Jag är close men bägaren tippar åt nej pga att ja precis slutat röka!

filmjölk
2011-11-26, 15:49
Kinakrog är mer A-lagare. Jag vill hävda att sushi är det nya WT.

Hmmm, du har en poäng där. Bara beställa Sushi i laxvariant är jäkligt WT - det gör jag.

Åsberg
2011-11-26, 15:49
Men du kan byta ut EPA-traktor mot kommunaltrafik, Eddie Medusa mot Håkan Hellström, friluftsaktiviteter mot Kinakrog, och festivaler mot Sunny Beach/Finlandsfärja/Ayia Napa om du bor i en tätort.

Det stämmer ju faktist. Vill gärna lägga till alldeles för mycket berusningsmedel och rökning inomhus också.

Fula skinnsoffor, solfjäder på väggen med några vargtavlor i husvagnen är lite av en klassiker också. Och en sån där lampa med en snurrande fläkt. Och vattensäng.

Angel
2011-11-26, 15:54
Enligt Tricklew, ja.

Xtronal
2011-11-26, 15:54
Hållkäften nu skall jag boka semester på Bödas camping, köpa crocs och lyssna på Raubtier!

Morrris
2011-11-26, 15:55
Jag tycker överlag att man gör det alldeles för lätt för sig genom att dra klassiska husvagn/hembränningskortet. WT snack är ju bara roligt om man ser lite av sitt egna beteende i det. T.ex. har jag för vana att förkorta ord som "istället", "i alla fall", "speciellt" osv(!)... Klart trashigt.

Edit: Läste "cross" där filmjälk skrev "crocs". Lustigt nog blir det ju minst lika trashigt.

Spartansk
2011-11-26, 16:11
Nej. Alla på mitt jobb är det dock. Känner mig lite utanför.

elo_
2011-11-26, 16:17
Hållkäften nu skall jag boka semester på Bödas camping, köpa crocs och lyssna på Raubtier!

+1

I fully embrace my inner redneck!

The_RobRoy
2011-11-26, 16:18
Kan man vara WT om man har hög lön?

Yes
2011-11-26, 16:20
Kan man vara WT om man har hög lön?
Du är inte WT. Skriv i biltråden istället. :D

pedersen1980
2011-11-26, 16:20
Alla kan vara WT

Sheogorath
2011-11-26, 16:21
Kan man vara WT om man har hög lön?

Absolut. Det är nog t.o.m. ganska vanligt att WT (min def.!) har högre lön än akademiker; inte bara p.g.a. avsaknad av studieskulder utan också för att många akademikerjobb faktiskt är rätt så lågavlönade i sig.

Yes
2011-11-26, 16:23
Absolut. Det är nog t.o.m. ganska vanligt att WT (min def.!) har högre lön än akademiker; inte bara p.g.a. avsaknad av studieskulder utan också för att många akademikerjobb faktiskt är rätt så lågavlönade i sig.
Robroy jobbar väl med investment banking? Det blir inte mindre WT än så.

Spartansk
2011-11-26, 16:24
utan också för att många akademikerjobb faktiskt är rätt så lågavlönade i sig.

Och för att många WT-jobb är högavlönade i sig. Kassa arbetstider och farliga arbetsuppgifter kan göra "drängjobb" ganska välbetalda.

The_RobRoy
2011-11-26, 16:25
Du är inte WT. Skriv i biltråden istället. :D

:D

Jag har ju sålt min bil.. ..saknar den när alla fina bilar mullrar förbi här på gatorna.

Mats J
2011-11-26, 16:26
Absolut inte, WT i min värd är att uppfylla minst 5 av dessa

1) Lågutbildad
2) Röker
3) Dåligt språk, mycket svordomar etc.
4) Ohälsosam, dålig mat, inte träna.
5) Bekväma -läs myskläder framför snygga
6) Radhus och sliten volvo
7) Fick barn tidigt, ofta många
8) Mycket tv-tittade
9) Fredagsmys med taco alt. Hämt mat, chips och lådvin
10) Oengagemang till allt utom runt det absolut närmaste. (Politik, samhälle, världsläget, djurhållning etc.)

kettlebellGuden
2011-11-26, 16:28
Absolut. Det är nog t.o.m. ganska vanligt att WT (min def.!) har högre lön än akademiker; inte bara p.g.a. avsaknad av studieskulder utan också för att många akademikerjobb faktiskt är rätt så lågavlönade i sig.

Hur menar du att studieskulder sänker ens lön?

Spartansk
2011-11-26, 16:29
Absolut inte, WT i min värd är att uppfylla minst 5 av dessa

1) Lågutbildad
2) Röker
3) Dåligt språk, mycket svordomar etc.
4) Ohälsosam, dålig mat, inte träna.
5) Bekväma -läs myskläder framför snygga
6) Radhus och sliten volvo
7) Fick barn tidigt, ofta många
8) Mycket tv-tittade
9) Fredagsmys med taco alt. Hämt mat, chips och lådvin
10) Oengagemang till allt utom runt det absolut närmaste. (Politik, samhälle, världsläget, djurhållning etc.)

Bra lista, men skulle nog vilja lägga till

11) Har tribal och eller kinesiskt tecken intatuerat.
12) Har färgat håret om hon är tjej.

Kiefz
2011-11-26, 16:30
http://whitetrashoftheday.blogspot.com

Numera död men ack så rolig blogg.

Färssen
2011-11-26, 16:33
Nej, jag är en bonnjävel.

z_bumbi
2011-11-26, 16:34
Intressant att WT i Sverige skulle omfatta medelklassen (om än nedre delen av den) medan det i USA där begreppet möjligen är giltigt omfattar underklass för att inte säga underklass med missbruksproblem.
Iofs känns begreppet väldigt svårt att överföra till svenska förhållanden utom möjligen för de som försöker distansera sig från det som de ser som WT.

martikainen
2011-11-26, 16:36
Det är ju inne att vara white trash!

Färssen
2011-11-26, 16:37
Kobra har förövrigt gjort ett, enligt mig, mycket intressant och sevärt inslag om WT:
http://svtplay.se/v/2614315/kobra/del_9_av_13

Mats J
2011-11-26, 16:38
Bra lista, men skulle nog vilja lägga till

11) Har tribal och eller kinesiskt tecken intatuerat.
12) Har färgat håret om hon är tjej.

Ja givetvis! Och även denna viktiga punkt.

13) Stillös, dålig vett och etikett.

Sheogorath
2011-11-26, 16:39
Absolut inte, WT i min värd är att uppfylla minst 5 av dessa

1) Lågutbildad
2) Röker
3) Dåligt språk, mycket svordomar etc.
4) Ohälsosam, dålig mat, inte träna.
5) Bekväma -läs myskläder framför snygga
6) Radhus och sliten volvo
7) Fick barn tidigt, ofta många
8) Mycket tv-tittade
9) Fredagsmys med taco alt. Hämt mat, chips och lådvin
10) Oengagemang till allt utom runt det absolut närmaste. (Politik, samhälle, världsläget, djurhållning etc.)

Det finns ju dock få saker som är så WT som fitness/bodybuilding.

frong
2011-11-26, 16:40
Men du kan byta ut EPA-traktor mot kommunaltrafik, Eddie Medusa mot Håkan Hellström, friluftsaktiviteter mot Kinakrog, och festivaler mot Sunny Beach/Finlandsfärja/Ayia Napa om du bor i en tätort.

Hahahahahha, du får nog läsa på lite mer om hur man def. white trash.

Mats J
2011-11-26, 16:41
Det finns ju dock få saker som är så WT som fitness/bodybuilding.

Inte i min värld. Inte det minsta faktiskt. Och det var faktiskt min lista ;)

Sheogorath
2011-11-26, 16:41
Hur menar du att studieskulder sänker ens lön?

Anstränger du dig för att missförstå eller? Jag menar såklart att om 1000 kr i månaden går till att betala tillbaka studieskulder blir det lägre nettoinkomst jämfört med en lika hög lön utan studieskulder.

PRound
2011-11-26, 16:43
http://www.kattmanniskor.se/

De flesta mer eller mindre kända människor skall idag skriva biografier och berätta om sin svåra barndom och sitt hårda arbete. Jag tänker att jag sparar Mona lite tid och publicerar här, exklusivt på Kattmänniskor, hennes livshistoria:




En mycket osympatisk (men ändå rätt skön) man vid namn Göran Persson satt en dag och åt en groteskt stor lunch i matsalen på Socialdemokraternas högkvarter. Svettig av metabolism och pondusövervikt lutade han sig sedan tillbaka på stolen. En svettpärla släppte greppet om överläppen och landade på det grå linoleumgolvet. Svettdroppen tog sig mot närmsta vägg för att sedan under årens lopp växa sig stark på den missriktade humanism och medelålderskris som florerar i statens högborg. Droppen levde i det dolda och började sakta muteras till något annat. Den kisade omkring i maktens korridorer med de mest onda ögon mänskligheten skådat tills den var stark nog att besöka sin första partikongress, där den genom indoktrinering sedan födsel visste exakt vilka knappar den skulle trycka på för att bli populär. Droppen färgade sedan håret rödsvart och blev en av socialdemokratins mest framstående politiker.


Sen åt den Toblerone och sen blev den partiledare och sen blev den "sviken" och "kränkt"och sen blev den... förortsmorsa?

Mona Sahlin.

:laugh::laugh::laugh:

Sheogorath
2011-11-26, 16:47
Inte i min värld. Inte det minsta faktiskt. Och det var faktiskt min lista ;)

Tänk dig den typiska fitness-bruttan: hon tränar i keps, har matchande "gym-märkeskläder" och jobbar antingen som instruktör på ett gym, har en billig PT-utbildning i bagaget alternativt står i receptionen på något hotell. Dessutom har hon med all sannolikhet en jävla skorpion tatuerad vid ankeln och är tillsammans med en kille som själv lever för gymmet, solar solarium och har gaddar på sina armar. Det blir liksom inte mer WT än så, jag är ledsen.

Angel
2011-11-26, 16:48
Det finns ju dock få saker som är så WT som fitness/bodybuilding.

Är nog lite beredd att hålla med där att fitness/bb människor ofta är jäkligt WT.

Sheogorath
2011-11-26, 16:49
Är nog lite beredd att hålla med där att fitness/bb människor ofta är jäkligt WT.

Tack.

Tricklew
2011-11-26, 16:50
Tänk dig den typiska fitness-bruttan: hon tränar i keps, har matchande "gym-märkeskläder" och jobbar antingen som instruktör på ett gym, har en billig PT-utbildning i bagaget alternativt står i receptionen på något hotell. Dessutom har hon med all sannolikhet en jävla skorpion tatuerad vid ankeln och är tillsammans med en kille som själv lever för gymmet, solar solarium och har gaddar på sina armar. Det blir liksom inte mer WT än så, jag är ledsen.

:laugh::hbang:

Morrris
2011-11-26, 16:58
Tack.

+1 från mig också.

Speciellt om man siktar på att bli riktigt stor utan att vara i bra form.

Spartansk
2011-11-26, 17:04
+1 från mig också.

Speciellt om man siktar på att bli riktigt stor utan att vara i bra form.

+1.

Speciellt om man lägger upp spännisbilder på Internet för alla att se.

Grotesk
2011-11-26, 17:18
Åh, denna Sifo-undersökningen hade jag missat. Mycket seriös.

MAXX
2011-11-26, 17:22
Vet inte vad kriterierna är men jag röstar ju på SD och då är man enligt Hurril och många andra "WT"?

Sheogorath
2011-11-26, 17:24
Vet inte vad kriterierna är men jag röstar ju på SD och då är man enligt Hurril och många andra "WT"?

Alltså, det finns få saker som är direkt utslagsgivande. Att rösta på SD som enda WT-attribut räcker nog inte. Men Kolo kan hjälpa dig. Berätta lite mer om dig själv!

MAXX
2011-11-26, 17:33
Alltså, det finns få saker som är direkt utslagsgivande. Att rösta på SD som enda WT-attribut räcker nog inte. Men Kolo kan hjälpa dig. Berätta lite mer om dig själv!

Har inte lust att ge någon närmare beskrivning av mig skälv. Föredrar att vara anonym på forum eftersom jag pratar så mycket skit som jag inte kan/vill stå för irl. :)

tjabon
2011-11-26, 17:41
Ser ut som det.
Klär mej som en uteliggare och kör en skitig Saab och har ofta en fet snus
under läppen.

men

-Äger mark och hus.
-Har hög inkomst.
-Tiotal hyllmetrar med kvalitetslitteratur och ett eget bibliotek.
m.m.

bubbe
2011-11-26, 17:57
Skapa trådar i allmänt på kolozzeum.com/forum är WT.

Nixon
2011-11-26, 18:01
Vilka kriterier måste uppfyllas för att bli kallad wt?

Agremont
2011-11-26, 18:03
Nej jag tror inte det.

Jag tänker åtminstone inte döpa mina framtida barn till Kevin eller Neo.

Fugly
2011-11-26, 18:05
Har inte lust att ge någon närmare beskrivning av mig skälv. Föredrar att vara anonym på forum eftersom jag pratar så mycket skit som jag inte kan/vill stå för irl. :)

Dags att börja stå för sig själv då! Går inte det kan du ju annars alltid sluta snacka skit :D:devil:

mikaelj
2011-11-26, 18:06
Absolut inte, WT i min värd är att uppfylla minst 5 av dessa

1) Lågutbildad
2) Röker
3) Dåligt språk, mycket svordomar etc.
4) Ohälsosam, dålig mat, inte träna.
5) Bekväma -läs myskläder framför snygga
6) Radhus och sliten volvo
7) Fick barn tidigt, ofta många
8) Mycket tv-tittade
9) Fredagsmys med taco alt. Hämt mat, chips och lådvin
10) Oengagemang till allt utom runt det absolut närmaste. (Politik, samhälle, världsläget, djurhållning etc.)

Jag skriver upp på 4, 5 om jag haft min bil kvar. Dina kriterier är trasiga.



...eller min självbild.
Postat via en mobil enhet

mikaelj
2011-11-26, 18:12
Skapa trådar i allmänt på kolozzeum.com/forum är WT.

Skriva inlägg i trådar i allmänt på kolozzeum.com/forum är WT.
Postat via en mobil enhet

Trance
2011-11-26, 18:14
Kinakrog är mer A-lagare. Jag vill hävda att sushi är det nya WT.

I vilken värld är Sushi WT? Att det har blivit populärt och därför inte är coolt att äta längre gör det inte automatiskt WT.

filmjölk
2011-11-26, 18:19
Jag är mest WT på Kolozzeum. Utan konkurrens.

Lågutbildad
Lågavlönad
Har en varg tatuerad på överarmen (har ganska många, numera grådassiga, tatueringar)
Är fet
Lyssnar på Sabaton, Raubtier, Takida, Metallica, Imperiet och Eddie Medusa
Bor på Hisingen
Har utpräglad Göteborgsdialekt
Bär crocs, både privat, på jobbet och emellanåt på gymmet (om jag inte tränar i strumplästen)
Köper mina kläder på Ullared, och ÖB
Dricker bara öl och brännvin i alkoholväg (hatar vin, whisky, cognac, likör etc etc)
Blev pappa tidigt
Gifte mig tidigt
Skrattar åt Stefan och Christer
Började jobba tidigt, (varför gå på lektionerna i gymnasiet, när man kan skolka och sova för att man delade ut morgontidningar klockan 04:30?)
Läser inget mer intellektuellt än Stephen King
Kan inte stava, kommatera etc.
Kan inte klistra in YT-taggar

bubbe
2011-11-26, 18:19
skriva inlägg i trådar i allmänt på kolozzeum.com/forum är wt.
postat via en mobil enhet

+1

Morrris
2011-11-26, 18:19
I vilken värld är Sushi WT? Att det har blivit populärt och därför inte är coolt att äta längre gör det inte automatiskt WT.

Vi kan säga att det inte är WT om du vill. :)

pedersen1980
2011-11-26, 20:36
Har inte lust att ge någon närmare beskrivning av mig skälv. Föredrar att vara anonym på forum eftersom jag pratar så mycket skit som jag inte kan/vill stå för irl. :)

No Shit Sherlock. Idiot.

Ps. Anders i förnamn.

MAXX
2011-11-26, 20:46
No Shit Sherlock. Idiot.

Ps. Anders i förnamn.

Cool du är.

Fortfarande sur för vad jag skrev om sillisar? *rolleyes* lol

Matsa
2011-11-26, 21:11
Jag är förmodligen WT enligt någon obskyr, militant kolodefinition men inte enligt ordets egentliga betydelse.

aijou
2011-11-26, 21:30
Hatar uttrycket "white trash". Tycker oftast att det är brats eller douchebags som använder det.

Gör det mig till WT?

Ser ut som en skäggig uteliggare och jag gillar sushi. Annars är det inte så mycket på listorna som tidigare postats som stämmer på mig. Förutom möjligtvis fredagsmyset med sambon ibland.

pedersen1980
2011-11-26, 21:34
Maxx erkände att han snackar skit som han inte kan stå för = You loose

Sheogorath
2011-11-26, 21:39
Hatar uttrycket "white trash". Tycker oftast att det är brats eller douchebags som använder det.

Gör det mig till WT?

Ser ut som en skäggig uteliggare och jag gillar sushi. Annars är det inte så mycket på listorna som tidigare postats som stämmer på mig. Förutom möjligtvis fredagsmyset med sambon ibland.

Det enda där som låter som definitivt WT är väl då att du hatat uttrycket WT. Åter igen: ingen enda sak placerar en i det facket. Utom kanske möjligen att posta spännisbilder på Facebook. Gör man det är man med all sannolikhet rökt. Direkt.

MAXX
2011-11-26, 21:39
Maxx erkände att han snackar skit som han inte kan stå för = You loose

Om man är en idiot för att man vill vara anonym får stå för dig.

Btw. You lose.

aijou
2011-11-26, 21:42
Det enda där som låter som definitivt WT är väl då att du hatat uttrycket WT. Åter igen: ingen enda sak placerar en i det facket. Utom kanske möjligen att posta spännisbilder på Facebook. Gör man det är man med all sannolikhet rökt. Direkt.

Har inte ens vågat posta spännisbilder här på kolo ännu, så då är det nog lugnt. :D

agazza
2011-11-26, 22:07
Fruktansvärt ja.

Spartansk
2011-11-26, 23:58
Det låter ärligt talat rätt gay att inte vara white trash.

Spinkot
2011-11-27, 00:00
Är väldigt WT på vissa grejer men inte alls på andra, tycker nog mer om WT-folk än anti-WT-folk

awesomooo
2011-11-27, 00:05
Om jag är en 20 åring som åker runt varje helg i en julgranspyntad Volvo 740 med fjortisdunk på högsta volym samtidigt som jag plockar upp 14 åriga tjejer i min häftiga bil? Svar: Nej

Grotesk
2011-11-27, 00:08
Jag är mest WT på Kolozzeum. Utan konkurrens.

Lågutbildad
Lågavlönad
Har en varg tatuerad på överarmen (har ganska många, numera grådassiga, tatueringar)
Är fet
Lyssnar på Sabaton, Raubtier, Takida, Metallica, Imperiet och Eddie Medusa
Bor på Hisingen
Har utpräglad Göteborgsdialekt
Bär crocs, både privat, på jobbet och emellanåt på gymmet (om jag inte tränar i strumplästen)
Köper mina kläder på Ullared, och ÖB
Dricker bara öl och brännvin i alkoholväg (hatar vin, whisky, cognac, likör etc etc)
Blev pappa tidigt
Gifte mig tidigt
Skrattar åt Stefan och Christer
Började jobba tidigt, (varför gå på lektionerna i gymnasiet, när man kan skolka och sova för att man delade ut morgontidningar klockan 04:30?)
Läser inget mer intellektuellt än Stephen King
Kan inte stava, kommatera etc.
Kan inte klistra in YT-taggar

Jag gillar dig, Sir. :em:

Hemi
2011-11-27, 02:13
I en period gissar jag, Körde ett par rejält sunkiga V8or, bodde i en gammal farlig träkonstruktion, lyssnade på tvivelaktig rockabilly, sliskig country och drack Jack Daniels. Jag vill inte tillbaks dit igen, fy f.n.

Jazen
2011-11-27, 10:14
Om man är en idiot för att man vill vara anonym får stå för dig.

Btw. You lose.

Du verkar ha 2 personligheter,alltså en internet personlighet där du vågar snacka mer skit allmänt och inte stå för det du säger och en vardagliga livet personlighet. Varför är man inte den man är överallt och står för det man säger?

MAXX
2011-11-27, 11:07
Du verkar ha 2 personligheter,alltså en internet personlighet där du vågar snacka mer skit allmänt och inte stå för det du säger och en vardagliga livet personlighet. Varför är man inte den man är överallt och står för det man säger?

Den här tråden handlar om "white trash" inte om varför man väljer att vara anonym. Du kanske ska göra en ny tråd om det är intressant för dig?

panzerpig
2011-11-27, 11:09
Iphone har blivit en WT-statuspryl. gärna med färgglatt silikonskydd på...

pedersen1980
2011-11-27, 11:16
En av dom viktigare egenskaperna hos WT måste väl ändå vara låg ekonomisk status/pissig ekonomi?

Iofs så är inte 200 spänn i månaden för mobilen speciellt dyrt...

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

I Sverige har vi totalt gjort om meningen med ordet anser jag...

Löpsko
2011-11-27, 11:30
En av dom viktigare egenskaperna hos WT måste väl ändå vara låg ekonomisk status/pissig ekonomi?

Iofs så är inte 200 spänn i månaden för mobilen speciellt dyrt...

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

I Sverige har vi totalt gjort om meningen med ordet anser jag...



Kan ju bero på att i USA så om man är fattig så är man riktigt fattig, i Sverige är man i undre medelklass i de flesta fallen. Att kalla de som är fattiga i Sverige för WT skulle innebära att bara de som är uteliggare och alkolister är WT, skulle inte bli så många.

312
2011-11-27, 11:30
Ptja.. Jag är snaggad.

pedersen1980
2011-11-27, 14:37
Kan ju bero på att i USA så om man är fattig så är man riktigt fattig, i Sverige är man i undre medelklass i de flesta fallen. Att kalla de som är fattiga i Sverige för WT skulle innebära att bara de som är uteliggare och alkolister är WT, skulle inte bli så många.

Där e vi inte helt överens. Måste ju finnas folk i samma ekonomiska sits i USA o Sverige, utan att för den delen vara hemlös.
Am I making any sense?
Asså... Man kan ju faktiskt gå på soc utan att vara hemlös eller alkolist i sverige t.ex.

Filthy
2011-11-27, 16:58
Whitetrash-poäng som man sammlar:

*Festivalar i tält
*åker gärna finlandsbåt
*dålig ordning hemma
*skiter i trender

annars har jag tyvärr ingen machohund, tribals, arbetslös, barn på avstånd/ensamstående förälder.

eternallord
2011-11-27, 17:18
Nej. White Trash äcklar mig

Hemi
2011-11-27, 17:25
Där e vi inte helt överens. Måste ju finnas folk i samma ekonomiska sits i USA o Sverige, utan att för den delen vara hemlös.
Am I making any sense?
Asså... Man kan ju faktiskt gå på soc utan att vara hemlös eller alkolist i sverige t.ex.

Som jag ser det efter erfarenhet åtmistone geografiskt av (nära nog) bägge så stämmer varken "White" eller "Trash" överens. Ordet är något svenskar sett på film och TV och tagit efter och sedan applicerat på nogonting annat. För mig gäller den amerikanska varianten, även fast jag tycker det finns bättre exempel än mig själv.

ddewe
2011-11-27, 17:30
nej. White trash äcklar mig

+1

Olegh
2011-11-27, 17:31
Whitetrash-poäng som man sammlar:

*Festivalar i tält
*åker gärna finlandsbåt
*dålig ordning hemma
*skiter i trender

annars har jag tyvärr ingen machohund, tribals, arbetslös, barn på avstånd/ensamstående förälder.

Angående trender tycker jag det är tvärtom. Om något så är det WT att följa meningslösa kortlivade, trender som någon tafatt nickedocka.

stridis
2011-11-27, 17:45
Nej, jag är en loser.

Alelale
2011-11-27, 18:16
Nej jag är ingen pundare/WT/vad du nu vill kalla det.

stevebc
2011-12-04, 15:49
Bump. Hipster-WT:

eOofWzI3flA

Dock jävligt skön låt.

Sheogorath
2011-12-04, 15:51
Nej jag är ingen pundare/WT/vad du nu vill kalla det.

WT i Sverige super, dom pundar inte. *rolleyes*

davvvan
2011-12-04, 16:02
Nej, jag har ingen tribal eller blonderat stripigt hår.

Rikard Jansson
2011-12-04, 16:11
era felaktiga definitioner som kommer ifrån attribut ni själva inte har och ogillar har inte något med WT att göra

Filthy
2011-12-04, 16:13
era felaktiga definitioner som kommer ifrån attribut ni själva inte har och ogillar har inte något med WT att göra

ok mr.facit

Rikard Jansson
2011-12-04, 16:15
ok mr.facit

okok, då lägger jag väl till att om man tar under 100 i bänk så är man WT då

Filthy
2011-12-04, 16:16
okok, då lägger jag väl till att om man tar under 100 i bänk så är man WT då

Dock ska ens amstaff/dobberman/rottis/pitbull/resten av alla machodawgs ta 100 i bänk

Rikard Jansson
2011-12-04, 16:20
Glöm inte att ens amstaff ska ta 100 i bänk också

kan förstås vara jag som blir sårad av att höra halva min umgängeskrets bli kallad WT, men om man lägger ihop alla definitioner som finns här så är ju halva världen WT. Det borde göras en lista med WT-attribut, och den enda som verkar ha någon bra koll är filmjölk (även om raubtier givetvis inte är WT!!11)

davvvan
2011-12-04, 16:20
Haha, de hundarna är verkligen WT. Spot on.

Chrillee
2011-12-27, 20:31
http://whitetrashoftheday.blogspot.com

Numera död men ack så rolig blogg.

haha en del roliga iakttagelser där

Alkro
2011-12-27, 20:51
Jag måste säga att det finns inget som skriker WT som halskedjor i rostfritt stål eller vad det nu är gjort av. En tribal kommer inte i närheten. En tribal kan man ha gjort när man va ung och dum men det där jävla halsbandet väljer man ju aktivt att ta på sig varje dag. Nej, jag har ingen tribal.

Sjöbuse
2011-12-27, 21:23
Jag har en ganska tydlig bild i mitt huvud av vad WT är, som inte nödvändigtvis stämmer helt överrens med vad alla andra tycker. På många punkter är den nog mycket striktare än många andras definitioner, och antagligen närmare den ursprungliga amerikanska varianten.

När jag tänker på WT tänker jag på en gammal klasskompis från låg-/mellanstadiet och hans familj. Han var lite udda, hans kläder var ofta otvättade och han luktade lite konstigt. Både han och hans lillebror hade y-namn. Jag var hemma och lekte hos honom en gång, hemmet var jättestökigt, hans mamma rökte inomhus och smörpaketet och osten som stod framme på bordet vid eftermiddagsfikan hade stått där sen frukost (om inte längre...) Det var första och enda gången jag var hemma hos honom.

Nåja, släpper loss mina fördomar i punktform:

* Lågutbildad, förmodligen inte ens fullständiga gymnasiebetyg.
* Låg inkomst, under medelklass.
* Bor i gammal dålig skött villa eller hyreslägenhet.
* Ostädade hem, allmänt dålig koll på livsmedelshantering.
* Röker. Förkärlek för att röka inomhus.
* Dricker alkohol mer ofta än sällan. Företrädelsevis bag in boxvin, groggar, enklare whiskey/whisky (Grants/Famous Grouse/Lord Calvert) eller starköl av lagerkvalisort (gärna Sofiero, Kung eller Millenium).
* Döper sina söner till y-namn, sina döttrar till något amerikansk-klingande. Alternativt skumma namn som "Kevin" eller "Neo".
* Förkärlek för drömfångare, indianer och vargar.
* Förkärlek för sydstatsflaggor.
* Mer benägna att köra rattfulla.
* Skaffar barn tidigt.
* Gick IV/Fordon/Industri eller möjligtvis Bygg/El i gymnasiet om det rör sig om en kille - IV/Omvårdnad eller möjligtvis Barn och fritid/Hotel och restaurang om det rör sig om en tjej.
* Om en manlig WT mot förmodan tränar på gym så har han rakad skalle, tribals och dålig form (åretruntbulk ftw!)

Följande punkter är saker som andra anser vara WT men som jag anser vara mer "Svensson" (lagom mellanmjölksdrikande medelinkomsttagare med 2,5 barn):

* Sushi
* Radhus
* Fredagsmys

Och för att svara på frågn: Nej, jag ser mig inte själv som särskilt WT.

Filthy
2011-12-27, 21:33
Sjöbuse. på 60-70talet kallade man en sådan person för hippie :D

MathiasF
2011-12-27, 21:41
en tvättäkta WT

x Mjukisbyxor är alla dagars byxor
x Slitet hår alt. omodern frisyr
x Man riktigt ser hur sliten huden i ansiktet är pga näringsbristen
x Luktar billigt tvättmedel (jag hoppas det är tvättmedel som luktar)
x Pratar högt och utan skrupler
x Röker cigaretter (ännu värre, inomhus)

Men det VÄRSTA WT BETÉENDE ÖVER ALLA ANDRA:

1 Mor och 1 tonårig son/dotter som bråkar högljytt om att den ene vill "låna en cigg".

Det är något med just det scenariot som ger mig rysningar av dessa felavlade individer.

Lallle
2011-12-27, 22:57
Nej, givetvis inte.

Bor dock i ett relativt WT-igt område i Odense. Ogillar närmaste stormarknad som överflockas av feta, danska familjer iklädda mjukisbyxor och med avsaknad av förståelse för sina kundvagnar och den ytan dessa kan blockera för andra.

Sheogorath
2011-12-27, 23:10
Men det VÄRSTA WT BETÉENDE ÖVER ALLA ANDRA:

1 Mor och 1 tonårig son/dotter som bråkar högljytt om att den ene vill "låna en cigg".


*cry*

SÅ sant.

TREX
2011-12-28, 02:50
Mycket WT på denna kanonsida,

http://thereifixedit.failblog.org/

ARMSTARK
2011-12-28, 08:24
Ja, muskelbilar, bärs, tattuering, långt skägg...Väldigt mycket WT tror jag. :D

Kabuto
2011-12-28, 09:15
Extremsportklädesmärken, typ tapout,metal mulisha,affliction, fox... :em:

Kabuto
2011-12-28, 09:31
Att titta på two and a half men och how I met your mother. Väldigt WT.

Sheogorath
2011-12-28, 09:43
Extremsportklädesmärken, typ tapout,metal mulisha,affliction, fox... :em:

+1

Man kan vara ursäktad om man utövar sporten i fråga och har kläderna när man utöver den. Går man däremot runt i GASP, Tapout etc på stan skriker det WT.

*sträcker ut hakan* Här är den! Hit me!

Patriarch K
2011-12-28, 10:05
Att tycka att alla är WT vilket jag gör borde transformera mig själv till ett stort WT. Med andra ord är jag WT också *grr*

stridis
2011-12-28, 14:51
QUOTE=Kabuto;5496910]Extremsportklädesmärken, typ tapout,metal mulisha,affliction, fox... :em:[/QUOTE]

+1

Man kan vara ursäktad om man utövar sporten i fråga och har kläderna när man utöver den. Går man däremot runt i GASP, Tapout etc på stan skriker det WT.

*sträcker ut hakan* Här är den! Hit me!

*cry**bs**grr27*

Filthy
2011-12-28, 14:58
Förstår vad ni menar med TapOut-kläder.
Det skulle jag haft med i mina kriterier.

Mycket döskallar, tribals och heltäckande (finns undantag) bilder på tröjorna är WT.
Även Pluton Svea-tröja kan vara vanligt

Rikard Jansson
2011-12-28, 15:00
+1

Man kan vara ursäktad om man utövar sporten i fråga och har kläderna när man utöver den. Går man däremot runt i GASP, Tapout etc på stan skriker det WT.

*sträcker ut hakan* Här är den! Hit me!

*slap*

stridis
2011-12-28, 15:14
*slap*

Tack Rikard. Det behövde han.

Oxe
2011-12-28, 15:31
Är väl WT av naturen men försöker mitt bästa att lägga band på mig och bete mig som folk och försöker ha lite klass och stil även ifall det inte går så bra...

Sheogorath
2011-12-28, 15:39
Typiskt WT att slåss.

Grapeman
2012-01-20, 21:29
typiskt wt att slåss.

+10

Plus bänkpressande/benpressande i mjukisbyxor, neoprenbälte och tajt, lite för kort, sliten t-shirt. (gärna typ, randig)

EDIT: Lägg till Nike Air från någon gång runt millennieskiftet. (Allt detta på man, ~40, med en frilla som snarare går tillbaka sekelskiftet 80-/90-tal)

Mjölkprotein
2012-01-20, 21:49
Inte alls, jag röker inte, har inte varit gift med många personer, har inte femtioelva barn med olika personer, bor inte i en husvagn i Ljustadalen(som rosengård fast i Sundsvall :D )
och har definitivt inte några WT-kläder eller annat WT beteende.

WT människor är lite borta där upp tycker jag...

TREX
2012-01-20, 22:08
Ylande vargar på t-shirt känns ganska WT också, det och stora tryck på indianer.

Gärna köpt på någon bilmässa.

Malone
2012-01-21, 00:05
Industrieleverna från byarna utanför staden är så WT man kan bli.

Något som är minst lika äckligt som WT är alla hipsters som har blommat ut.

Onigiri
2012-01-21, 00:35
Men :( trodde tapout osv var okej, de passar mig bra det är därför jag använder dem! Jag vill ju inte vara wt så vilka kläder ska jag nu använda som är lämpade för ett bredo?

G_lund
2012-01-21, 08:46
Men :( trodde tapout osv var okej, de passar mig bra det är därför jag använder dem! Jag vill ju inte vara wt så vilka kläder ska jag nu använda som är lämpade för ett bredo?

Börja träna mma --> problem solved ;)

grisbil3n
2012-01-21, 11:06
White trash bloggen var rolig, men det sista inlagget var jevligt random

"Att förbereda kaffebryggaren innan läggdags."

Vad fan aer wt med att vara glad i kaffe? Det aer val alla.

Pepparkakssmurfen
2012-01-21, 11:29
Jobbar med lager/transport/arbetslös,röstar på SD,kör volvo 855 med tonade rutor,årliga resan till Thailand är det bästa han vet,kedjeröker med sin gnälliga flickvän(som har en fejkdiamant på näsan),hon har håret i en tofs,mjukisbyxor,barnen(som de fick när de var 18) har engelsklingande namn,han hänger på lokala puben fre-sön,sjukanmäler sig på måndag,spelar poker,har senaste 60" tv:n och både ps3 och xbox360(köpta på avbetalning),har tribaltatueringar,gillar engelska ligan och har tatuerat in arsenalloggan(har aldrig varit i UK),tribaltröja,favoritmåltiden är falukorv och snabbmakaroner med ketchup.

Sheogorath
2012-01-21, 13:45
White trash bloggen var rolig, men det sista inlagget var jevligt random

"Att förbereda kaffebryggaren innan läggdags."

Vad fan aer wt med att vara glad i kaffe? Det aer val alla.

Dom blev mer och mer desperata allteftersom företeelserna betades av. Det började bra och blev stadigt sämre, sen dog bloggen.

L-Sami
2012-01-21, 13:52
-Ingen klädstil. Tjejerna när de klär upp sig, klär sig slampigt.
-Smygrasist
-Lågutbildad men kan tjäna bra cash på hantverkaryrken / eller så är de låglönade.
-Röker, super och äter en del skräpmat
-Dåligt språk
-Är inte intresserad av samhällsfrågor
-Föredrar kanal 5 som TV-kanal

Det är givetvis fördomar inblandade när jag skriver de här kriterierna.

Sheogorath
2012-01-21, 13:53
-Ingen klädstil. Tjejerna när de klär upp sig, klär sig slampigt.
-Smygrasist
-Lågutbildad men kan tjäna bra cash på hantverkaryrken / eller så är de låglönade.
-Röker, super och äter en del skräpmat
-Dåligt språk
-Är inte intresserad av samhällsfrågor
-Föredrar kanal 5 som TV-kanal

Det är givetvis fördomar inblandade när jag skriver de här kriterierna.

:thumbup:

Sandra81
2012-01-21, 20:27
Det är jag nog.. tror jag.

Färssen
2012-01-21, 20:52
Mycket sås till maten är WT så det stänker om det.

burkmannen
2012-01-21, 21:14
Jobbar med lager/transport/arbetslös,röstar på SD,kör volvo 855 med tonade rutor,årliga resan till Thailand är det bästa han vet,kedjeröker med sin gnälliga flickvän(som har en fejkdiamant på näsan),hon har håret i en tofs,mjukisbyxor,barnen(som de fick när de var 18) har engelsklingande namn,han hänger på lokala puben fre-sön,sjukanmäler sig på måndag,spelar poker,har senaste 60" tv:n och både ps3 och xbox360(köpta på avbetalning),har tribaltatueringar,gillar engelska ligan och har tatuerat in arsenalloggan(har aldrig varit i UK),tribaltröja,favoritmåltiden är falukorv och snabbmakaroner med ketchup.

Vet inte att det ska vara mellanslag efter skiljetecken glömde du lägga till. :D

brobban
2012-01-22, 12:55
Finns få saker som skriker wt så mycket som iPhone - "Titta på mig jag har en ajjfåååoun".
Det finns många bra användningsområden för teknik, men 99% av de som tycker de "gör en bra deal" för en IPhone med abonnemang på 500+ SEK/månaden är helt enkelt wt som vill vissa att de minsann också har råd/är inne/kan använda nya prylar. Varje gång jag ser ett wt med ett nöjt flin halar fram sin nya telefon för att skryta vill jag bara sätta en kofot i skallen på dem.

Filthy
2012-01-22, 13:01
skulle vi beskriva white-trash eller vilka människor ni stör er på? :p

Johanss0n
2012-01-22, 14:02
skulle vi beskriva white-trash eller vilka människor ni stör er på? :p

Menar du att det skulle vara någon skillnad? Den här typen av trådar slutar alltid med att man har fått med minst 95% av befolkningen. Begreppet syftar ju egentligen på någon "vit" som lever/ser ut som någon av den lägsta socialgruppen av annan etnicitet, d.v.s i usa afroamerikan eller latinamerikan och i sverige arab eller afrikan. Byter du alltså klädstil, bostad, utbildningsnivå,ekonomi o.s.v från ahmed till anders har du alltså det närmaste vi kan komma wt i sverige.

Tyrwing
2012-01-22, 16:00
Svår fråga.
Jag älskar ju mackaroner med falukorv och ketchup, kan föräta mig på det! Sen så lagar jag alltid för mycket sås till min mat för jag älskar sås med.

Fan... Så WT det kan bli! :D

Fartman
2012-01-22, 16:16
Mycket sås till maten är WT så det stänker om det.

Nja, kolla random kötträtt på nått matlagningsprogram.. brukar inte direkt vara brist på sås.

Nordenator
2012-01-22, 16:21
Jag klarar mig nog rätt bra från WT-stämpeln, men jag håller verkligen inte med de som anser att WT-folket inte är engagerade i samhällsfrågor. De mest högljudda om just detta är även de människor som är totalt oförmögna att inse följderna av förändringar. De tittar på nyheterna och läser dagstidningar och har en stark åsikt om ämnet, men de är även experter på att inte förstå, alternativt att missförstå, ett ämne. Jag skulle istället lägga fram tesen att en bra bit av de som är engagerade av samhällsfrågor är just WT som stryk, eftersom de i högsta grad påverkas av många förändringar.

Samhällsfrågor känns ofta i stort som ett destillat av all idioti i vardagen. Jag lägger WT-stämpel på dessa. "They took our jobs!"

Robbmeister
2012-01-22, 16:39
Dricker man pajala martini med Billy bob och Destiny på fredagskvällarna så är man WT.

brobban
2012-01-22, 17:51
Byxorna nedhasade över halva arslet så att kalsongerna syns, det är fan så wt det går att klä sig, det slår ylande-varg t-shirten med hästlängder.

Sheogorath
2012-01-22, 18:07
Byxorna nedhasade över halva arslet så att kalsongerna syns, det är fan så wt det går att klä sig, det slår ylande-varg t-shirten med hästlängder.

Det finns grader i Helvetet. Det du beskriver är mycket, mycket långt ner. Jag skulle nog t.o.m. sträcka mig så långt som att kalla det för "Skövde-trash" (ST). Hit hör också lössnusprillan som rinner ner över tänderna, raggarbil mm.

karlann
2012-01-22, 19:16
Bor man inte i Stockholm är man WT helt enkelt.

Tricklew
2012-01-22, 20:12
Finns få saker som skriker wt så mycket som iPhone - "Titta på mig jag har en ajjfåååoun".
Det finns många bra användningsområden för teknik, men 99% av de som tycker de "gör en bra deal" för en IPhone med abonnemang på 500+ SEK/månaden är helt enkelt wt som vill vissa att de minsann också har råd/är inne/kan använda nya prylar. Varje gång jag ser ett wt med ett nöjt flin halar fram sin nya telefon för att skryta vill jag bara sätta en kofot i skallen på dem.

wat

Tyrwing
2012-01-22, 20:57
wat

Håller med här. Har inte sett en enda WT någonsin som har en Iphone, bara massa brats i sliska frisyrer och låtsas glasögon(Ni vet, stora svarta bågar sen bara plastglas i utan styrka eftersom de inte har synfel).

Grapeman
2012-01-22, 20:59
Håller med här. Har inte sett en enda WT någonsin som har en Iphone, bara massa brats i sliska frisyrer och låtsas glasögon(Ni vet, stora svarta bågar sen bara plastglas i utan styrka eftersom de inte har synfel).

You white trash. ^^

deviantART
2012-01-22, 20:59
Dricker Pabst blue ribbon.

filmjölk
2012-01-22, 22:29
Uppdaterad status, på att jag, Filmjölk, är mest WT, på hela Kolozzeum.

lössnus
blev pappa första gången tidigt (24)
gifte mig tidigt (21)
crocs
fet
lågavlönad och gillar oftast inte mitt jobb (Med undantag av det jag har nu)
tatuerad*flera (bland annat en vargtatuering och en torshammare...så jävla wt...)
går helst i träningsbyxor
dricker öl och vodka, och avskyr vin, whiskey, likör, etc etc.
tycker att det är jävligt coolt om man kan äta mycket
äter gärna skräpmat
kan inte föra mig i finare sammanhang
Låga betyg, skolkade hela gymnasiet och fick läsa upp på Komvux samtidigt som jag arbetade
Jobbat avlönat sedan jag var tretton
bor på Hisingen, GBG
pratar med dialekt (Göteborgska)
Lyssnar på Sabaton, Raubtier, Takida, Johhny Cash och eddie Medusa
Gillar zombiefilm
dålig tandstatus
gjorde lumpen
Gillar amerikansk wrestling
Kan inte uttrycka mig ordentligt i tal eller skrift, eller ens stava rätt.
Äger en alldeles för dyr I-phone.
Gillar inte högutbildade, borgare, judar eller mörka invandrare som jag inte känner

regus
2012-01-22, 22:35
:bow:

stajv
2012-01-22, 22:36
nej

Tricklew
2012-01-22, 22:40
Håller med här. Har inte sett en enda WT någonsin som har en Iphone, bara massa brats i sliska frisyrer och låtsas glasögon(Ni vet, stora svarta bågar sen bara plastglas i utan styrka eftersom de inte har synfel).

Ditt inlägg förtjänar också en. Wat?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Finska Lejonet
2012-01-23, 09:27
Uppdaterad status, på att jag, Filmjölk, är mest WT, på hela Kolozzeum.

blev pappa första gången tidigt (24)
gifte mig tidigt (21)


Iofs känns det inte särskilt WT att gifta sig innan man skaffar barn.
Men du kan ju få lite extra WT-cred för att du har en egen tolkning av bibeln av vad jag förstått av dina inlägg i Religionstråden. :thumbup:

Onigiri
2012-01-23, 09:40
Uppdaterad status, på att jag, Filmjölk, är mest WT, på hela Kolozzeum.Ville bara hastigt logga in då jag kan säga att här i värmland är din lista i stort sett standard på de flesta (utom jag och två till typ), oavsett ålder. Om det är till någon tröst. :) (jag gillar också wrestling btw, vi gjorde t o m sju st filmer när vi var små :D)

Raschmus
2012-01-23, 10:35
Absolut inte.

Pernam
2012-01-23, 10:48
Ja för fan! Jag är en hillbilly redneck, och stolt!
Inlandsbo
Snusar
Äger flera bössor, och vill ha fler
Jagar
Kör en risig volvo, men vill ha en stor satans pickup
Äger en skoter
Lyssnar på country och div. metall
Visserligen IT-kontorsnisse, men skäms litegrann för det
Tittar snett på hippiejävlar och naturmuppar
Skäggig
Rakad, på skallen
Osv...

Tyrwing
2012-01-23, 13:13
You white trash. ^^

Jamen jag sa ju det förut, jag älskar ju mackaroner och falukorv, ergo, jag är WT så det smäller! *flex*

TheGhr
2012-01-23, 13:50
Wikipedia har de riktiga symptomen för white trash:

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

Själv är jag ca. 24% White Trash.

deadich
2012-01-23, 15:34
Nästan raka motsatsen till wt

Nej, min själ är mer av en sydstatare.

Hur menar du? Södra USA är Födelseplatsen för wt och antagligen det wt-tätaste stället på planeten.

Chrillee
2012-01-23, 16:09
Nästan raka motsatsen till wt



Hur menar du? Södra USA är Födelseplatsen för wt och antagligen det wt-tätaste stället på planeten.

En vild gissning vore ironi.

Eddie Vedder
2012-01-23, 21:14
Håller med här. Har inte sett en enda WT någonsin som har en Iphone, bara massa brats i sliska frisyrer och låtsas glasögon(Ni vet, stora svarta bågar sen bara plastglas i utan styrka eftersom de inte har synfel).

Det där kändes nästan lika fel. :D Jag skulle vilja säga att jag ser iphones precis överallt. Jag har ännu lyckats hålla mig dock.

Nicklas mamma: "Oj titta vad solen skiner!" *tittar på sin iphone*
Nicklas: "Jo mamma jag vet, jag kollade nyss ut genom fönstret."

Scratch89
2012-01-23, 22:48
"Skövde-trash" (ST)

Men för helvete. Nu blir jag offended. Har du varit i Skövde? Inte många där som fyller kriterierna. Däremot de små orterna runt omkring; Tibro, Tidaholm, Falköping, Lidköping, Värsås, Tidan, Hjo, Töreboda...

n1tro
2012-01-23, 23:21
är såna där blue fruit tea, red fruit tea, forest fruit tea, är sånt White Trash? Eller är det lugnt att dricka? Vad anser kolo?


mvh

Sheogorath
2012-01-24, 06:37
Men för helvete. Nu blir jag offended. Har du varit i Skövde? Inte många där som fyller kriterierna. Däremot de små orterna runt omkring; Tibro, Tidaholm, Falköping, Lidköping, Värsås, Tidan, Hjo, Töreboda...

Jo, du har nog rätt. Dock har varit i Skööövvdäääää, men jag borde väl kanske åka dit igen för att lära mig förstå skövdisk kultur, se skövdiska filmer osv.

Minimjölk
2012-01-24, 10:06
Jag känner mig inte som WT då jag inte uppvisar några av de typiska symptomen. Däremot är det väl upp till andra att bedöma om detta stämmer eller ej.

Jag har däremot en del bekanta som på sätt och vis i alla fall tangerar till att ha lite WT-stämpel över sig. Detta kanske även kvalificerar mig. Enligt mig finns det dock givetvis olika grader i helvetet.

En tvättäkta White trash enligt mig är någon som uppfyller många eller alla av följande påståenden:

Lägre utbildningsnivå
Dålig arbetsmoral
Pratar med utbredd dialekt
Klär sig i gamla opassande kläder.
Osmaklig inredning i hemmet(ingen plan).
"Enkla" nöjen
Ingen livsplan
taskig ekonomi
Väntar på storvinsten på lotto.
Ofta barn tidigt och döper sina barn till antingen killnamn som slutar på Y eller amerikanskklingande namn.
Ofta har de träningskläder på sig när de är ute med sin respektingivande hund.

En liten anekdot från verkligheten:
Häromdagen var jag i en djuraffär och in kommer en tjej i 30-årsåldern med sin 10-åriga son. Morsan var klädd i gråa mjukisbyxor och hade någon form av våfflat hår samt en ful sliten täckjacka. Hon pratade med en väldigt sävlig långsam och utbredd skånsk dialekt och hennes ordförråd var väldigt begränsat, Svor som en borstbindare däremot gjorde hon ideligen. Efter en stund kallade hon skrikande över hela butiken efter sin son för att kolla på tillbehör till deras hund (troligtvis Pitbull), Keeeeejvvviieeeen!!!!

Min dag var fullbordad efter detta då jag enligt min definition ovan verkligen träffat en tvättäkta variant av WT.

Johanss0n
2012-01-24, 10:06
Nästan raka motsatsen till wt



Hur menar du? Södra USA är Födelseplatsen för wt och antagligen det wt-tätaste stället på planeten.

Nja det beror på, wt bor i städer bor man på landsbygden är man redneck.

Johanss0n
2012-01-24, 10:15
En tvättäkta White trash enligt mig är någon som uppfyller många eller alla av följande påståenden:

Lägre utbildningsnivå: Check
Dålig arbetsmoral: Nej
Pratar med utbredd dialekt: Har blivit beskylld för att komma frå alla möjliga hålor så uppenbarligen
Klär sig i gamla opassande kläder: Ja
Osmaklig inredning i hemmet(ingen plan): Självklart
"Enkla" nöjen: Ja
Ingen livsplan: Ja
taskig ekonomi: nja helt ok
Väntar på storvinsten på lotto: Ja inte för att jag spelar men det kan ju hända!
Ofta barn tidigt och döper sina barn till antingen killnamn som slutar på Y eller amerikanskklingande namn: Inga, men hade jag haft några skulle dom heta Sonny och Britney
Ofta har de träningskläder på sig när de är ute med sin respektingivande hund: Nej men överväger att skaffa en kamptax.

Minst 7 rätt! Yes jag tillhör wt-familjen:hbang:

Nitrometan
2012-01-24, 10:16
Skapa trådar i allmänt på kolozzeum.com/forum är WT.

Häpp. *kissass*