handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp


Pzorz
2011-11-24, 22:19
Nu har jag tröttnat. Jag har tränat till och från i jag vet inte hur många år och jag får fortfarande inte till det. Jag har stora teknikproblem och tänker ta det uppifrån och ned för att se vad ni säger. Jag känner mig nästan desperat och skulle förmodligen egentligen börja gå med någon som kan hjälpa mig.

Huvud och nacke: Jag har vad jag tror är en gam-nacke. Jag sitter ofta vid datorn (flertalet timmar om dagen) skärmens överkant ligger straxt under mina ögon när jag sitter rak vilket gör att jag säckar ihop och har en "hösäcksställning" Detta tror jag i sin tur leder till att jag blir stel i ryggen och nacke.

Axlar: Jag har stela och framåtlutande axlar. (Jag kan t.ex inte få kontakt mellan händerna på ryggen) Jag har alltid kört rygg och bröst när jag har tränat.. MEN jag har alltid kört brösten seriösare.

Traps/muskler från nacke till skulderblad: Helt åt helvete. Min övre rygg ser ut som att den aldrig har blivit tränad. Jag har en djupskillnad mellan skulderbladen på kanske 2 cm. (Det som stör mig mest med mitt utseende på hela kroppen)

Bröst: Enda muskeln som är någorlunda utvecklad och som jag kanske inte kan klaga på.

Nedre ryggen & lats/skulderblad och neråt: Jag har inga vingar. Jag har försökt rodda, köra latsdrag och allt möjligt men inte fan utvecklas något. Jag kör tunga och lätta marklyft utan att bygga upp något runt ryggraden. Min rygg är helt outvecklad och trots att jag har tränat ett tag så ser den ut som en otränad rygg. Även i denna del "hänger"/ slappnar jag av i vid datorsittande.

Mage: Ingen kommentar. Känner aldrig att den förstör. Kanske den gör men jag vet inte.

Höft: Jag är stel som fan. Har ovanligt svårt att knäböja med svank. I amerikanska fotbollen kan jag inte komma ner i stance med svank (vilket man borde kunna)

Ben: stel som fan. bunden till höften.

Typ hur jag har tränat större delen av mitt liv: 4-6 eller 6-8 reps. 3-4 set tungt.

Bröst:
Bänkpress
Sned hantelpress
Flyes

Axlar:
Militärpress
Sittande hantelpress
Axellyft åt sidan

Rygg:
Marklyft
Stångrodd eller v-grepps-rodd i maskin
Latsdrag

Ben:
Knäböj
Kicks / leg extension
Lårcurl

Jag ligger på kcal+ och äter tillräckligt med protein.

Maxstats just nu:
Bänkpress:120
Marklyft: 220
Knäböj: 170

Summering:
Jag är stel i höften. (ben & rygg??)
Jag har dålig hållning. (gam-nacke & allmän högsäckshållning)
Dåligt utvecklad rygg.

Kan posta bilder på fysiken om det hjälper er att kunna hjälpa mig. Jag vet inte riktigt vad jag hoppas på att få för hjälp - Stretchövningar. Komplement-övningar osv kanske... Känns bara allmänt tråkigt när man tränar så mycket hårdare än medelmänniskan och han inte får ut något av det. (fortfarande dålig hållning och underutvecklade muskler)

Pzorz
2011-11-24, 22:54
Fullkomligt avslappnade bilder för att visa avslappnad hållning.
http://img265.imageshack.us/img265/1056/picture15ar.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/1475/picture16b.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/539/picture20i.jpg
http://img818.imageshack.us/img818/5677/picture21b.jpg

Supermicke
2011-11-25, 13:11
din hållning ser väl bra ut. Inte är det där gam-nacke iaf vad jag vet. Skulle väl vara axlarna som kanske är lite framåt roterade? Det är ju verkligen inte så illa som du får det att låta iaf.

-Stretcha där du är stel
-experimentera runt med övningsutförande kanske?
-prova något nytt träningssätt? robbancoleman style eller nåt?
-Kolla på nätet efter någon vettig personlig tränare

Du var ju jävligt stark i de tre stora och speciellt obiffig är du ju inte tkr jag. Börja tävla SL kanske?

thompaboy
2011-11-25, 15:14
Tycker definitivt inte du ser otränad ut. Gör man 120/220/170 i dom tre stora har jag dessutom svårt att se hur man med normal självbild skulle kunna tycka att man ser otränad ut. Tror det snarare är din kroppsfettsprocent som gör att det är svårt att se några definitioner. Man har ju ibland en tendens att se större och mer tränad ut (till en viss gräns) ju lägre kroppsfettprocent man har. Bra ben och bröst för övrigt.