handdator

Visa fullständig version : Do I have potential?


Sidor : [1] 2 3 4 5

BelowAverage
2011-11-24, 22:06
Efter att ha smugit i skuggorna på flashback och kolozzeum under ett par år så känner jag att det är dags att starta en journal, nu när mycket händer i livet så passar det mig att etablera lite rutiner.

Började leka lite med hantlar som 14-åring, levde då med den gemytliga tron att 15x3 reps varje kväll var det som gällde för bäst styrka och hypertrofi.
Under gymnasiet började jag träna på gym, och fick resultat som efterhand stagnerade, men jag var väldigt nöjd då - vilket kanske också var anledningen till stagnationen.

Efter ett halvårs uppehåll i träningen så har min motivation nu kommit tillbaka, och det med råge. Nu tänker jag träna helt efter eget tyckande vad gäller övningar, då jag har nått slutsatsen att lite halvdan träning är bättre än ingen alls. *whatever*
Nu har dessutom min fetischism för kroppsviktsövningar som länge legat latent fått blomma ut fullt. Tränar med vikter främst för att bygga den basstyrka som krävs för mer avancerade övningar. När jag väl nått dit blir styrketräningen med vikter mer av ett komplement. Och volymträning av vingar och axlar tar över.
Tränar inte böj eller mark hur mycket det än skriks, jag vet var kolo's samförstånd runt detta ligger. *cupid*

Stats vid journalens start
Längd: 184cm
Vikt: 79kg
Ålder: 20

Pb JournalstartPb Dagen till ära
Bänkpress: 1x3@80kg Same
Militärpress: 1x2@60kg Same
Chins kv RM: 1x12 Same
Chins viktade: 1x32kg Same

Dagsform
Känner att det blir en jävla lögn här, bilder från 23-03-2011, men inte mycket har hänt lustigt nog. Okej kanske en viss försämring..
Rygg: http://imageshack.us/photo/my-images/256/img2029woop.jpg/
Front:http://imageshack.us/photo/my-images/546/img2026woop.jpg/
Front2: http://imageshack.us/photo/my-images/684/img2023woop.jpg/
Har ingen vettig kamera, och för närvarande är styrkeökningar det viktigaste. Men visst är utseende viktigt!

Kortsiktiga mål: Viktminskning, vet inte vad som är en hälsosam vikt utan kommer gå efter spegeln, vågen och kroppen - tanken är 70kg. Är rätt nöjd med min nuvarande form, 83kg funkade bra det med. MEN, jag är enormt nyfiken på att känna hur det känns att vara rejält deffad - så oavsett hur dumt det är ur träningssynpunkt - my will be done!

Långsiktiga mål:
Fristående handstand pushups
One leg squat - pistol
Human flag
Back lever
Front lever
One-arm chinup
Elbow lever
L-seat

Väldigt långsiktiga mål:
Mer skägg
Mer hår på bröstet
Bli 40+

Det härliga med att flytta hemifrån - total kontroll över näringsintaget. :hbang:
Räknar kallt med att bli en riktig kostnazist.

Nuvarande näringsintaget: ca 2050 kcal, 200-220 g protein, 45g fett /dygn
Enligt Harris & Benedict bör mitt intag ligga på 2644kcal / dygn.
Kommer även ta 1 multivitamin-tab samt 5 st 1g omega-3 tabs om dagen.

100g kycklingfile
150g proteinpulver
200g ärtor
200g broccoli
100g pasta
150g ägg
100g linser
300g mjölk

Följer väl lean gains antar jag, äter mellan 12PM och 8PM.

På träningsdagarna kommer jag ta 10g BCAA, 4g citrullin, 3g taurin och 200mg koffein förre träning. Kan nämnas att jag aldrig prövat dylika tillskott innan, så de kommer garanterat få pisk eller kyss efter morgondagens pass.
Efter träning kommer jag att ta en proteinshake. Inget av desa träningsrelaterade tillskott räknar jag in i dagsintaget.

Tränar efter en 4-split som inte följer ett dagsschema. Detta innebär att jag försöker träna så ofta som möjligt, men säger kroppen emot så är det vila som gäller.
Kommer träna 3-6 set med 1-10 reps beroende på övning och dag - omväxling förnöjer som det så vackert heter.
Ungefär så här kan de 4 pusselbitarna se ut (när de sammanfogas på perfekt vis erhålls en vacker kropp med förvånansvärd styrka)
Slänger också in träning av human flag ungefär vartannat pass. Det utförs då först, så jag med min miserabla styrka kan få iallafall lite excentrisk träning.

Rygg
Viktade Chins (vartannat pass excentriska enarms)
5-6 set 1-6
Viktade dips
5-6 set 1-6
Kabelrodd
5-6 set 4-10
Viktade hyperextensions
4 set 8-12
Viktade sneda rygglyft
3 set 8-12

Axlar
Militärpress
6 set 1-8
Lyft åt sidan
5 set 4-8
Liggande lyft bakåt
3 set 4-6
Reverse Flyes
4 set 4-6 reps


Bröst
Bänkpress
6 set 1-6
Cable crossover, vinkel mer som hantelflyes
5 set 4-8
Brutalbänk pullover medelst kettlebell
4 set 4.6
Brutalbänk Iron cross Pull medelst kettlebells
4 set 4-6
Brutalbänk
4 set 10

Ben
Utfallsteg framåt
5 set 4-6
Enbensknäböj (assisterade dessväre)
5 set 6
Vadpress
4 set 4-8
Farmers walk
5 set, blir väl distans ca 15+15, dvs en vändning per set.
Vristcurl supinerad
3x6
Vristcurl pronerad
3x6

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.*gah!*

tomp
2011-11-24, 22:25
välkommen till kolo! Dina långsiktiga mål liknar några av mina :)

BelowAverage
2011-11-24, 22:34
välkommen till kolo! Dina långsiktiga mål liknar några av mina :)

Tack! =)
Vilka mål ämnar du själv uppnå?

tomp
2011-11-24, 22:38
Tack! =)
Vilka mål ämnar du själv uppnå?

One arm chinup är nog det jag helst vill klara, men även human flag, front lever, back lever :)

BelowAverage
2011-11-25, 10:37
Dagens premiärpass presenteras av Dark New Day - Brother (http://www.youtube.com/watch?v=G5MkQ4gbgeA) i samarbete med BelowAverage.

Kan nämna att jag anger: set x reps @ vikt

Ryggpass

Human flag träning - hoppar upp i "läget" och slåss vildsint mot gravitationen. Än sålänge ser jag nog mest löjlig ut, men jag misstänker att detta är ett bra komplement till andra progressionsövningar.
8 försök på varje sida med böjda knän
6 försök på varje sida med raka ben

Viktade chins
1x6 @ kv - explosiva
1x1 @ 40kg - kunde inte kontrahera armarna fullt ut, men haka över stång.
1x1 @ 32kg - detta gick upp hela vägen
4x3 @ 20kg - lite formfail sista reppen sista setet
1x1 @32kg - armarna gick inte mer än 90grader

Viktade dips
1x6 @ kv - explosiva6
1x7 @ 20kg
2x6 @ 35kg
2x5 @ 35kg
Känns f.ö grymt bra, går inte riktigt 90 grader, lyfter och sänker kontrollerat då jag inte vill skada axlarna. Känner jag smärtor av den "dåliga" sorten så avbryter jag omedelbums på studsen.

Skulle gjort ett set tunga till, men gymmets enda viktbälte sprack upp och min högerfot fick kyssa viktplattor :naughty:
Hoppas de hinner fixa lite nya bälten till nästa omgång.

Kabelrodd - en trissa för varje arm så vikt är summerad
1x10 @ 32kg
1x8 @ 40kg
1x8 @ 48kg
3x6 @ 56kg

Viktade hyperextensions - håller hantel framför bröstbenet, grymt mycket skönare än bakom nacken.
3x10 @10kg

Viktade sneda rygglyft (varje set utförs reps på varje sida)
3x8 @10kg

Passet avslutates efter lite drygt 100 minuter skulle jag tro. Ledsamt men jag måste verkligen vila länge, annars klarar jag inte de reps jag vill.

Chillout musik - The Parlor Mob - Can't Keep No Good Boy Down (http://www.youtube.com/watch?v=p_TN6VN_m1o)

oscape
2011-11-25, 11:22
härligt med viktade chins och dips, bra skit kör hårt! :)

BelowAverage
2011-11-25, 11:43
Shit vad illa, glömde lämna min åsikt om tillskotten. Har redan börjat misslyckas med att hålla det jag lovar :laugh:
10g BCAA, 4g citrullin, 3g taurin och 200mg koffein. Passet kändes jävla bra men om det var allmän pepp, placebo, tillskott - eller en grymt bra kombination av dessa är ju svårt att veta. Ska testa de ett pass till, sen 2 pass utan, sen och börja om igen.

Gottgör med lite bilder som är ca 3 år 7 månader gamla. For shits and giggles.
Rygg (http://imageshack.us/photo/my-images/341/27408rygglmao.jpg/)
Front (http://imageshack.us/photo/my-images/442/27408frontlmao.jpg/)

Danne2k
2011-11-25, 12:03
Grymt med journal, du håller vad du lovar!

Jäkla seriöst du kör med kosten då, fast det är bra, om man vill komma någonstans och få resultat!

Lycka till med målen, kommer följas.

BelowAverage
2011-11-25, 15:29
http://www.omega-3.se/kosttillskott.html
"Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak"


Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak



Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak



uppstötningar och rapningar med fisksmak

http://cdn1.knowyourmeme.com/i/000/076/537/original/Super_FUUU_Face.jpg

Ristretto
2011-11-25, 16:29
http://rlv.zcache.com/me_gusta_face_text_postcard-p239986862933170582z85wg_400.jpg

Danne2k
2011-11-25, 16:39
loool!

Sundqvist
2011-11-25, 16:41
jag hade iaf inte deffat om jag var dig, du har ju knappt något kroppsfett? bygg på massan ist

BelowAverage
2011-11-25, 20:24
jag hade iaf inte deffat om jag var dig, du har ju knappt något kroppsfett? bygg på massan ist

Håller med dig om att en deff är olämpligt och inte opti för resultat.
Däremot har jag som sagt velat testa att vara "stenhårt deffad" länge nu, och jag har märkt att det har en negativ inverkan på mina resultat att göra något jag inte vill. Alltså deffar jag tills jag börjar hallucinera om chipspåsar, sedan lägger jag mig förmodligen viktneutralt. Vill återigen förtydliga att jag förstår att du hade inte hade deffat, och kanske hade bulkat för mer styrka och muskelvolym.
Jag vill däremot väga mindre för att lättare kunna utföra kroppsviktsövningar. Dessutom vill jag se om, och isf hur mycket jag kan öka i styrka på näringsunderskott.
Tack för din åsikt:thumbup:

härligt med viktade chins och dips, bra skit kör hårt! :)
Älskar chins och dips, klara favoritövningar! Kommer köra hårt och hoppas på att resultaten kommer därefter.

Ristretto: Ge Musta

BelowAverage
2011-11-26, 13:27
Dagens PB presenteras av The Urge - It's My Time To Fly (http://www.youtube.com/watch?v=xcnF1ioaBr4) i samarbete med BelowAverage.
Ja jag har tittat på Titan A.E, var 10 år sen sist och den har åldrats med värdighet. Ljuva minnen, då var man ju 10 bast :D

Axelpass

Militärpress
1x12 @20kg uppvärmning med stång, 8 normala 4 breda snabba reps.
1x7 @50kg - gick bra
PB 1x4 @60kg - nu börjar det likna nått, senaste PB:t var 2 reps @60kg. Gick upp explosivt och stabilt, utom sista reppen förstås ;P
1x0.5 @70kg - fick mersmak och var tvungen att testa, gick ca halvvägs så den svåra biten var ju kvar. Insert more coins next workout, retry.
1x3 @60kg
1x3 @60kg
1x2 @60kg + 1x3 @60kg pushpress
Gick grymt bra, höll på att smälla av av lycka. Rejält peppad, hyperventilerade före varje set, 2-3 minuter vila.

Lyft åt sidan
3x10 @10kg
1x8 @10kg
Snabb koncentrisk fas, långsam excentrisk fas. Hoppas kunna göra styrkeökningar i dessa då jag släpar i styrka, kan inte utföra strikta reps alls på 12kg, tycker jag. Tips? Ska jag göra lite ostrikta 6-or på 12 eller 16kg och testa? I think so :hbang:

Reverse fly, delt fly
4x6 @64kg
Körde i maskin, gemensam trissa för bägge armarna så att säga. Misstänker att det sker en ganska gynnsam utväxling, ska testa stående i cable cross nästa gång. Ogillar att köra dessa med fria vikter så det är inget alternativ.

Liggande axel-extension med raka armar
4x10 @10kg i varje hand
Kan väl liknas vid en pullover i rörelsen, fast man tränar det nedre momentet som de inte gör, och inte det övre momentet. Duhr., Jag ligger på mage för att träffa nedre, bakre axlar.

Hade en grym energi hela passet, ordentligt bra tryck. Ska bli spännande att testa de kommande två passen utan 5g Citrullin, 3 g taurin och 200mg koffein, se om jag erfar samma pepp.

Avslutar med att ladda upp en bild på dagsformen, tagen med en snart fossilerad icke-smartphone. Och lite pump :naughty:
Spännis front (http://imageshack.us/photo/my-images/833/dagsform20111126front.jpg/)

Chillout-musik: Taj Mahal - Scratch My Back (http://www.youtube.com/watch?v=K8uCoFugFBE)

Sarwien
2011-11-26, 13:32
Klockrent nick och journalnamn. Säger det gamla vanliga, "ser bra bra ut, kör hårt!". Kommer bli kul att du nickar "BelowAverage" sen när du blir svinstark. :)

BelowAverage
2011-11-26, 15:11
Klockrent nick och journalnamn. Säger det gamla vanliga, "ser bra bra ut, kör hårt!". Kommer bli kul att du nickar "BelowAverage" sen när du blir svinstark. :)

Tack, det värmer!
Du är ju redan duktigt stark själv, blir imponerad av den stora mängd starka 93:or och yngre som finns på kolozzeum. Man undrar om intresset för tyngre styrketräning har ökat eller om fler människor börjar föra journaler *jorgen*

Ristretto
2011-11-27, 15:12
Vad långt hår du har fått!

BelowAverage
2011-11-27, 16:38
Dagens lidande presenteras av Eye Empire - I pray (http://www.youtube.com/watch?v=mIc4xB7hMGc) i samarbete med BelowAverage.

Ben / grepp

Assisterad enbensknäböj
4x6 @kv
Roliga, ett mål att klara fristående som sagt. Får se hur det går :laugh:

Vadpress i smith
1x10 @stång
1x8 @90kg
1x7 @90kg
2x6 @90kg
Känner mig grymt vek. Försöker köra få, tunga reps för styrkeökning, men detta kändes inte helt rätt i bröstryggen. Och det var nog lite för tungt för mig för ett bra utförande.

Sittande benpress
1x10 @30kg
1x8 @60kg
2x7 @102kg
1x6 @102kg
1x5 @102kg

Farmers walk - anger summerad vikt för hantlarna
1x 5+5m @90kg
3 x 3+3+3+3m @90kg
Stegar inte ut distanserna utan det är ögonmått. Det är ansträngande men kontrollerat, så jag lär köra såhär att tag till. Fast jag känner mig grymt löjlig när jag spatserar runt :Virro

Vristcurl pronerad
1x2 @26kg
2x4 @18kg
2x6 @7kg hantlar
Vill minnas att jag kunde hantera mer vikt förra gången jag testade, men nu klarade jag visst inte mer än detta så vad ska man göra. Ingen kraft.

Vristcurl supinerad
1x5 @26kg
1x8 @16kg
3x6 @16kg

Men det räckte minsann inte för mig, utan jag avslutade med ett stenhårt set bastu. Tills jag fick fly fältet då en äldre herre från Norrland visade var skåpet skulle stå och hällde duktigt mycket vatten på aggregatet :hbang:

Mentalt tungt pass men det känns såhär efterhand som att det gick någorlunda trots allt. Mycket för mig nya övningar så det gäller att få igång lite vana.

Chill-out musik: Citizen Cope - Bullet And A Target (http://www.youtube.com/watch?v=_RpCVhbFbNQ&ob=av2n)

Vad långt hår du har fått!
Jag misstänker att det är mitt höga proteintag som får det att växa explosionsartat:naughty:

BelowAverage
2011-11-28, 10:23
Dagens Bröstpass presenteras av Snot - Snooze Button (http://www.youtube.com/watch?v=fFAY5i4BJoM) i samarbete med BelowAverage

Bänkpress
1x10 @stång
1x8 @50kg
2x4 @80kg
3x3 @80kg
Grymt nöjd med detta. Rumpan mot bänken och inte en massa studs. Märker att när det blir ordentligt tungt kan jag pressa upp det, men lyftet tar ett antal sekunder. Är det något jag bör undvika?

Stående cable cross
1x8 @23kg
3x6 @23kg
Armarna parallelt med axlarna ungefär, kör alltså inte cross nedåt som jag ser många göra.

Axel-adduktion i brutalbänk, handflator mot kroppen
1x8 @8kg
2x6 @8kg
Använder 2st kettlebells. Svårt att hitta ett bra utförande men det ska nog gå, ger en jävla kontakt och en viss smärta, känns dock inte som den "dåliga" typen utan det verkar mer bero på utmattning.

Pullover i brutalbänk
3x6 @20kg
Gillar denna skarpt, ger mycket större ROM än liggande pullovers. Använder en kettlebell. Grym kontakt och mindre vikt kan hanteras. Testar tyngre nästa gång men detta tog riktigt gott.

Crunches
1x15
2x10

Hängande benlyft - böjda ben
3x10

Avslutade med lite rörlighetsträning av axlar, det börjar verkligen bli på tiden.

Chillout-musik - Wolfmother- Tales From The Forest Of Gnomes (http://www.youtube.com/watch?v=wzV1NY_Mib4)

BelowAverage
2011-11-29, 14:59
Så, dagens pass avklarat, det blev ett lätt men utdraget pass.

Superset-set storkok av broccoli, ärter, pasta, ägg och kyckling (storstek duhr).
Skippar linserna denna veckan, de senaste 5 dagarna har min mage pratat mer än jag :naughty:
Nu är kylen laddad med matlådor för 6 dygn! *drool*

Danne2k
2011-11-29, 15:15
Mat är gott.

Inga bilder...?!

Ristretto
2011-11-29, 15:16
Fint bänkat och matat;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

BelowAverage
2011-11-29, 15:34
Mat är gott.

Inga bilder...?!

Lol, ligger uppdelat i 12 st matlådor, 6 små till lunch och 6 stora till kvällsmat. There's nothing to see! F.ö är denna mat inte så god öht, men det gör det enkelt att ligga på underskott *spy*

Fint bänkat och matat;-)

Sent from my bathroom using morse-code farts

Tackar, hoppas jag hinner ikapp din styrka i chins ditt fä, 8:or på 15 är rätt duktigt.
But I became a table - for goodness and a healthy diet! (http://www.shoppingsalesqueen.com/wp-content/uploads/2009/10/mcdonalds-meal-nutritions.jpg)!

BelowAverage
2011-11-30, 11:36
Dagens pass presenteras av Raised Fist - Dedication (http://www.youtube.com/watch?v=HEwfLS7Nvsc) i samarbete med BelowAverage. Måste ju lyssna på dem nu när man bor i Lule, riktigt köttiga :hbang:

Rygg

Körde lite handstående mellan chin set. Riktigt roligt är det, klarade två st fristående pushups nu, kanske ska börja öva lite på "vilodagarna" eftersom det inte kör ut kroppen lika hårt.

Chins
1x4 @kv
1x3 - excentriska enarms. kände att det var lite för tungt dessvärre, får nog bygga lite mer styrka innan jag börjar öva på dessa. Men det kommer!
3x4 @kv+20kg
3x3 @kv+20kg
1x1 @kv+32kg
Kändes grymt bra, går solklart till full kontraktion i armbågsled med 20kg nu, dvs huvudet ovanför räcket. Boooooyaaah!

Dips
1x8 @kv
1x5 @kv+40kg
3x4 @kv+40kg
2x3 @kv+40kg
Tunga jävlar men de gav allt med sig :naughty:
Letar efter känningar i axlarna men känner inget dåligt. Ser till att vila 3min mellan varje set, och hålla blodgenomströmningen i axlarna uppe.

Viktade hyper-extensions
3x10 @kv+10kg

Sneda rygglyft
3x8 @kv+10

Liggande t-bar i maskin
1x8 @30kg
3x6 @35kg
Näfyfan, blir till att köra riktig t-bar nästa gång. Känns bra mycket köttigare för greppet och bör kunna hantera mer vikt. Bu!

Chillout-musik: Radical Face - A Pound Of Flesh (http://www.youtube.com/watch?v=HbmbuSeKxVQ)

Man vet att det var ett bra pass när man fånler på vägen hem *cupid*

Danne2k
2011-11-30, 11:43
Fan, du är stark i axlarna din jävel..

Timmi
2011-11-30, 11:51
Att säga att vi är lika varandra tar jag som en jävla komplimang, du är i grymt mycket bättre form än mig :D

BelowAverage
2011-11-30, 12:03
Fan, du är stark i axlarna din jävel..

Thank you honey! *cupid*
Tycker nästan det går lite för bra just nu, börjar misstänka att nån av mina roomies trycker kanyler i stjärten på mig när jag sover.

Att säga att vi är lika varandra tar jag som en jävla komplimang, du är i grymt mycket bättre form än mig :D

Du ser ut typ precis som jag gjorde för några månader sen (jag har inte byggt muskelmassa öht sen dess, var bara några kilo tyngre i fett). Väldigt lik fysik mot vad jag har sett när jag kollat i spegeln. axelbredd / hållning etc. Vilket är coolt. Hoppas du inte tar illa vid dig av det, men jag tycker det är nästan obehagligt likt.
Ska följa din utveckling, se till att KÖTTA! :whipped: :D

Hetz
2011-11-30, 13:40
Alltid kul när någon ny människa tittar in i ens journal och då blir det naturligt att gå in och kika vad den personen har för sig ;)

Imponerande grundstyrka, baserar detta på att du nyss kommit tillbaka och pressarna / chins / dips ser fint ut! Kul med en ny journal att följa :)

BelowAverage
2011-11-30, 14:27
Alltid kul när någon ny människa tittar in i ens journal och då blir det naturligt att gå in och kika vad den personen har för sig ;)

Imponerande grundstyrka, baserar detta på att du nyss kommit tillbaka och pressarna / chins / dips ser fint ut! Kul med en ny journal att följa :)

Jo, skitkul med så många journaler :thumbup:
Blir väldigt inspirerande att se alla andras framsteg med. Sett att vi ligger rätt nära i bänk, dessutom. Försten att reppa säkra 4:or på hundra? ;)

Har tränat tidigare men då fjamsat runt med mycket högreps (inget fel med det) på 8-12 reps och 3 set, men jag höll en skitkass progression och tränade slentrianmässigt på samma vikter. Så nu tänkte jag försöka variera rep-antalet mellan 1-10 för att det är roligt helt enkelt, och änsålänge tycker jag 3-6 set känns bra mycket bättre än bara 3. Och framförallt försöka utmana mig genom att öka vikter allt som oftast. Därför det är bra med journal så får man lite piska att utmana sig!

Hetz
2011-12-01, 00:50
Jo, skitkul med så många journaler :thumbup:
Blir väldigt inspirerande att se alla andras framsteg med. Sett att vi ligger rätt nära i bänk, dessutom. Försten att reppa säkra 4:or på hundra? ;)


Game on!:thumbup:

BelowAverage
2011-12-01, 18:25
Dagens pass presenteras av Dark New Day - Fiend (http://www.youtube.com/watch?v=Ux10DcL9hdI) i samarbete med BelowAverage.

Axlar!

Militärpress
1x10 @stång
1x8 @40kg
1x1 @70kg PB! mina armbågar spretar åt alla möjliga håll när det blir riktigt tungt, men tappar inte bålen "jättemycket". Får jobba på 1RM tekniken, kanske bälte vore bra men det känns som att kringå problemet.
Inte en massa stötar från benen iallafall.
2x3 @60kg
1x3 @60kg + 2 pushpress
1x2 @60kg - slog på taj mahal - scratch my back och skrockade för mig själv för musiken kändes weird, men det gick ju iallafall upp nån gång :D

LÅS
1x8 @5kg
3x6 @12kg - Hjälper med att böja mig fram en liten bit och sedan göra en extension i ryggen. Så inte speciellt strikt men jag vill börja röra mig uppåt i vikterna så ska testa att grisa lite, bara det inte smärtar på det dåliga viset så.
Drop-set
1x9 @10kg + 1x6 @6kg
Erfor en galen pump i axlerna :naughty:

Reverse flyes / delt flyes
1x10 @50kg
3x6 @64kg

Liggande axel-extension
3x10 @10kg

Hängande benlyft
3x10 - böjda knän

Klarade inte att göra lika många reps i militärpressen som innan, men är endå nöjd med passet, hade ju roligt. Blev kort vila mellan seten. Kvällspass jämfört med de två (?)tidigare morgonpassen, morgonpass verkar fungera väldigt bra för mig.
Ska nog dela upp fyrsplitten i 2pass-vila-2pass-vila och sänka volymen lite, Ristrettos råd väger tungt :thumbup: Sålänge jag inte blivit trollad.
Chill-out musik: Taj Mahal - Leaving Trunk (http://www.youtube.com/watch?v=9gBqwWOWKLE)

Danne2k
2011-12-01, 18:28
2-split är najs, så länge inte passen blir för långa så får du ju också vila lite mer :)

BelowAverage
2011-12-01, 21:41
2-split är najs, så länge inte passen blir för långa så får du ju också vila lite mer :)

Nu är jag jävligt dålig på terminologin. Avser exempelvis två-split hur många pass man kör innan man tar vilodag? Trodde det handlade om hur man delade upp övningarna mellan passen. Eftersom jag delar in mina pass i 4 stycken beroende på vilken muskelgrupper jag fokuserar trodde jag det var en 4-splitt, och är det oavsett hur jag placerar vilodagar? :confused:

Danne2k
2011-12-01, 21:49
Nu är jag jävligt dålig på terminologin. Avser exempelvis två-split hur många pass man kör innan man tar vilodag? Trodde det handlade om hur man delade upp övningarna mellan passen. Eftersom jag delar in mina pass i 4 stycken beroende på vilken muskelgrupper jag fokuserar trodde jag det var en 4-splitt, och är det oavsett hur jag placerar vilodagar? :confused:

Mja alltså, my bad.

1/2/3/4/5-split säger inget om antalet vilodagar., vissa kör ju bara rullande schema utan vilodagar. Men jag tänkte att om du brukar köra en 4 split med 4 pass i veckan och ändrar till en 2 split så kommer du köra färre antal pass. Fast du kan ju lika gärna köra en 2-split på 4 olika dagar också så glöm vad jag sa..

Now, hur ofta kommer du köra denna 2-split? :D

Ristretto
2011-12-01, 21:53
Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.

EDiT: TVÅA!!!!!!!!!!!!! Glömde trycka på dat dere uppdateringsknapp innan jag började skriva....

Som danne skrev så säger det inget om vilodagar.

BelowAverage
2011-12-01, 22:04
Då var jag nog lite otydlig, my bad.
Kör fortfarande en 4-splitt men den bör alltså ta 6 dagar att genomföra, och ha vilodagarna placerade efter vartannat pass.
Jag tänkte ett tag genomföra den på 5 dagar men det vore förmodligen mindre bra med tanke på mina mål.

Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.
Jag tycker om min kropp såsom den är uppdelad för närvarande LOL :D
Vill ju ha en tydligare visuell separation vad gäller mage och en del annan muskulatur, men inte en sån radikal förändring. Good heavens no!
http://www.meh.ro/original/2010_02/meh.ro3402.jpg

Danne2k
2011-12-01, 22:09
Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.


Vilket jag iofs glömde skriva dock :p

Sundqvist
2011-12-01, 22:11
Grymt pb i militärpressen!

Danne2k
2011-12-01, 22:13
Ja just det ja, snart tar du din kroppsvikt i militärpress om du lyckas gå ner några kg :D

BelowAverage
2011-12-01, 22:28
Grymt pb i militärpressen!
Tack :D tror alla har sin favoritövninng och jag är disko nog att ha fastnat för militärpress.
Har spanat i din journal tidigare, grym dagsform och väldigt speciella traps tycker jag det ser ut som. Ser bra ut iallafall. Brukar du träna någon konstig övning som andra inte gör? Ser ut att ha träffat mer på tjockleken över skuldrorna snarare än att ha byggt en tjurnacke. Kanske helt enkelt handlar om att försöka shrugga vikter uppåt bakåt snarare än uppåt framåt som många gör? Dömer man efter resultat så verkar ju din favoritövning vara hantelrodd :hbang:

Ja just det ja, snart tar du din kroppsvikt i militärpress om du lyckas gå ner några kg :D
Du har lyckats genomskåda ett av målen jag glömde rada upp när jag startade journalen. ;)

oscape
2011-12-02, 10:52
Riktigt bra pb i militärpressen!

BelowAverage
2011-12-03, 11:46
Dagens pass presenteras av Alter Bridge - Ties That Bind (http://www.youtube.com/watch?v=ReSkOBYQ9_k) i samarbete med BelowAverage

Dagsvikt: 76.5 kg. Nu har jag våg hemma och kommer kunna väga mig under väldigt lika omständigheter, så blir nog fler och träffsäkrare dagsviktsuppdateringar framöver.

Bröst

Bänkpress
1x8 @stång
1x5 @stång
1x7 @80kg PB woop woop woop! :D
1x5 @82.5kg PB
1x3 @82.5kg + 2 med passarens hjälp
1x2 @82.5kg + 3 med passarens hjälp
Alltid kul med pb'n, väntade mig inte att det skulle hända så mycket här. Väldigt kul att träna med två goda vänner och då blir det såklart lite grabbig bänkpress :P
Ovan med passare och det känns kanske fuskigt, men väldigt kul att våga ta ut sig på ett annat sätt än när man tränar ensam.

Cable-cross
1x10 @18kg
1x6 @23kg
2x5@27kg

Axel-adduction i brutalbänk
3x7 @6kg

Pullovers i brutalbänk
3x6 @24kg
Som sagt, grym ROM i detta, håller en kettlebell med en hand på varsin sida om handtaget. Rekommenderar varmt att ni testar detta gott folk! :hbang:

Lekte med lite handstand pushups och gjorde 3 små försök på human flag på varje sida. Det går sakta i rätt riktning :)

Ska nog hålla volymen rätt låg så här. 3 set i komplementerande övningar medan jag ligger på underskott.

Chill-out musik: Radical Face - Ghost Towns (http://www.youtube.com/watch?v=FSejaFcWPhQ)

Oscape: Ty brah! Alla har inte så välmående axlar att det går att reppa grymt tungt bakom nacken! :D Kör hårt!

Ristretto
2011-12-03, 11:53
Mycket bra bänkat!

Hänger du upp och ner när du kör axel-adduktionerna?

Danne2k
2011-12-03, 13:19
Grymt bänkat som sagt, grattis!

Några funderingar bara från Mr. besserwisser, du kanske inte ska ha press och bänkpassen alltför nära varandra. Du kör ändå tungt i militärpressen, 4 set bänk till (och beyond) fail och ganska maxtungt när du kör dips också. Var glad att du har friska axlar men se till att vårda dessa ;)

Kör du ingen mer uppvärmning än stången innan du går på max? Om inte skulle jag bara vilja råda dig att värma upp mer än bara stången, stegra upp med 3-5 reps på tex 45, 60 och 70 kg innan. Lite utåtrotation skadar heller inte.

Men jag säger bara detta utifrån min egen point of view och hur jag ser hur noggrant de tävlande på klubben värmer upp inför tex. bänk.

Jag måste också köpa en våg..

Danne2k
2011-12-03, 13:59
Eftersom du gillar chillmusik..

Dcbk6cG8eGc

BelowAverage
2011-12-04, 13:03
Känslorna man fylls av när man anländer vid gymmet kl 8 och märker att de öppnar ju först 10 på söndagar. Förut hade jag bara stuckit hem och tagit vilodag, men icke nu. Hittade en mycket lämplig soffa :cool:

Ben
Det är dags att släppa mina små landningsställ fria, så jag körde lite grund partiell knäböj, med tung-tunga vikter för mig. Kommer nog ligga kvar på dessa vikter och försöka köra mer och mer explosivt då det sammanfaller med vissa mål jag har ;)

Partiell knäböj
1x8 @stång
1x6 @stång
1x6 @70kg
3x6 @80kg
Jag tappar ländryggen väldigt tidigt i knäböjen och har fått duktigt ont tidigare när jag gått för djupt. Så nu kör jag partiella och försöker hämta ut djupet i enbensknäböj istället där jag inte får ont. Kommer förmodligen få jobba ett tag med detta men det blir kul att se vad som händer.

Enbensknäböj - pistol
4x6
Assisterade - håller ena handen i en pelare framför mig som stödhjälp. Skett en del förbättringar i min teknik.

Vadpress i smith
1x8 @stång
2x7 @70kg
2x6 @70kg
Bättre med mindre vikt. Ska försöka se till att mina små storkben hinner ikapp resten av kroppen.

Pronerad vristcurl
4x8 @16kg

Supinerad vristcurl
4x8 @26kg

Human flag
1x7 på varje sida
Tror jag kan sjunka (läs: falla) excentriskt under ca 1 sekund nu. Känner att det går lite bättre varje gång, långsamt. Men jag räknar med åtminstone 6-12 månader innan jag kan det, även om jag såklart vill kunna tidigare.

Från sittande på knä till handstående
1x5
2x3
Gjorde inte dessa jättestrikt just nu, försöker träna upp rörelsebanan mer än styrkan, men rätt ok var det nog :cool:
Körde också lite handstående då jag väger över kroppsvikten och står på en hand i ca 1 sekund, sedan väger över till den andra. Känns som ett bra sätt om man vill lära sig one-hand handstand. Vilket man vill, såklart ;)
Lite dåliga handstand pushups, 1x3 var grymt seg.

Samt en hel del stretching av hamstring, quads och vader. Och lite stretching av bröst / framsida axlar. Får se hur lång tid det tar innan jag kan göra riktig knäböj :furious:

BelowAverage
2011-12-04, 13:08
Ristretto: Tack! Kör både axel-adduktionerna och pulloverserna uppochned i brutalbänk. Första gången sprängs huvudet, sen vänjer man sig. Tror inte man ska ta i så man skiter på sig dock, känns farligt att ha huvudet mot jordens medelpunkt och samtidigt spänna sig som fan så man får ännu högre blodtryck. Jag får sänka intensiteten *cry*

Danne: Tycker inte alls du är en besserwisser, uppskattar dina råd. Ska se om jag kan ändra upplägget, tror du har helt rätt. Detta funkar skitbra för mig just nu och jag kan prestera som jag vill varje pass, men när skadorna kommer så går det ju inte lika bra längre.
Angående musiken så var den ju helt duglig :thumbup:

Ristretto
2011-12-04, 14:37
Tror inte man ska ta i så man skiter på sig dock, känns farligt att ha huvudet mot jordens medelpunkt och samtidigt spänna sig som fan så man får ännu högre blodtryck. Jag får sänka intensiteten *cry*


Jo, jag börjar genast tänka på detta:

Dessutom är det så att när man ligger med huvudet nedåt samtidigt som man pressar en tung vikt skapas ett enormt blodtryck. Detta kan, om man har otur, innebära exempelvis en dissection i artiera vertebralis (en så kallad kärlväggsavlossning i halspulsådern), med blodpropp i hjärnan som följd.

http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-3/

Kör man med lätta vikter bör det dock inte vara något problem. Själv tycker jag dock att man får nog med tryck i skallen av benpress, och då är ju bara en del av benen ovanför huvudet.

BelowAverage
2011-12-04, 16:54
Ajdå. Kanske blir till att ersätta pullover helt med nån form av dynamisk frontlever och försöka köra adduktionerna i kabelmaskin. Ett väldigt dilemma, i sanning.
Tycker Fredrik känns lite som aftonbladet personifierad när jag tittar på hans blogg. Men kul att han återhämtade sig iaf.

Ristretto
2011-12-04, 17:19
Ja, jag vet inte var gränsen går när det blir farligt högt tryck i huvudet, men det kanske är bra att veta om iaf.

Paulun kan en hel del, dock verkar han ofta vara mer intresserad av att sälja sina koncept än av att förmedla kunskap.

Danne2k
2011-12-04, 19:16
Du kan ju fråga Rolf om det där med blodtryck, hur stora riskerna är och var gränsen går, om det går att säga.

Hetz
2011-12-04, 23:38
Kul att se att du inte rusar fram i böjen "bara för att" utan tar dig tid att få in en bra teknik!

BelowAverage
2011-12-06, 12:39
Dagens pass presenteras av Mudvayne - Happy? (http://www.youtube.com/watch?v=anbrb2u9GYI&feature=relmfu) i samarbete med BelowAverage

Vikt: Landade på 75.6, fattar inte alls, undrar om vågfan strejkar *bs*

Axlar

Militärpress
1x8 @stång
1x6 @stång
1x6 @40kg
1x2 @62.5kg + 2 pushpress
1x2 @62.5kg
1x1 @72.5kg pushpress
1x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg

Var tungt idag, men gick endå och jag är nöjd.

Lyft åt sidan
1x10 @5kg
1x7 @12kg
3x6 @ 12kg
1x3 @16kg - på tok för tungt :D

Delt-flyes / reverse flyes
1x10 @50kg
1x8 @55kg
1x6 @59kg
Yay, skitbra ROM nu, får experimentera runt dessa vikter.

Liggande axel-extension
3x12 @10kg
Höjer vikten här nästa gång alltså.

Lyft framåt, hantel
1x8 @8kg
3x10 @10kg

Hängande benlyft - raka ben
1x12
1x10
1x9
Dessa gick ju :hbang:
Kommer nog hålla mig runt 10 reps, tanken är att kunna höja benen någorlunda kontrollerat upp till händerna.

Träning av handstående
1x3 från sittande på knä till handstående
1x6 stå på händer, gunga över och stå på en hand ca 1 sekund. Varje försök tar väl drygt 5-15 sekunder.
2x2 handstand pushups
Inte lätt att avsluta ett pass med handstående, men det är så himla roligt :D

Chill-out musik: Porcupine Tree - Drown With Me (http://www.youtube.com/watch?v=T4jKSko5e2U)

BelowAverage
2011-12-06, 12:43
Danne OCH Ristretto :P : Jag frågar Roffe när jag får chansen, intressant att höra om det där med blodtryck. Men kommer nog avstå från de övningarna iallafall, jag vill inte ta några risker. Det kanske finns en anledning till att man nästan aldrig ser folk träna tungt uppochned? :D

Hetz: Tack för det utlåtandet, trevligt att höra. Blir lite orolig att pöbeln ska vråla "kötta mer vikt!!111!!". Jag har ju iaf det mesta av livet kvar att bli stark :)

Timmi
2011-12-06, 12:54
Helvete vilka militärpressar! Mäkta imponerad, jag skulle inta ha en suck på att nästan pressa hela min kroppsvikt över huvudet...

BelowAverage
2011-12-06, 13:58
Helvete vilka militärpressar! Mäkta imponerad, jag skulle inta ha en suck på att nästan pressa hela min kroppsvikt över huvudet...

Roligt om man lyckas inspirera någon lite. Tack :) :bow:

Sundqvist
2011-12-06, 14:35
Riktigt grymma pressar senaste!

BelowAverage
2011-12-06, 15:33
Riktigt grymma pressar senaste!

Tack! Känns dock rätt lustigt att få höra av nån som förmodligen kan dra av 10:or på samma vikt :)
Men jag ska komma ikapp dig! :naughty:

Hittade f.ö denna (http://www.nyttgrepp.se/bodyfatcalculator.php) bf calc skapad en en medlem på kolozzeum (denna (http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-136165.html) tråd).

Blir till att testmäta lite i 5 dygn, roligt att testa nått, den verkar iallafall relativt träffsäker och genomtänkt. Misstänker att jag lär bedömas till lägre bf% för att jag har inte tränat mycket bål.

BelowAverage
2011-12-07, 14:51
Dagens pass presenteras av Guano Apes - Open Your Eyes (http://www.youtube.com/watch?v=SFvCx6w_ptE) i samarbete med BelowAverage.

Morgonvikt: 76.2kg
Morgon midjemått: 80cm

Rygg

Chins
1x6 @kv
1x4 @kv+20kg
4x3@kv+24kg med 5-6 s excentrisk fas sista reppen PB PB :D
1x2 @kv+24kg

Sittande kabelrodd -en trissa med vikt för varje hand
1x10 @18kg
1x8 @24kg
1x6 @30kg
1x5@32kg

Liggande t-bar - fegade ur med riktig t-bar, ill get you after school!....nästa gång
1x8 @35kg
1x6 @45kg

Dips
1x8 @kv
1x6 @15kg
1x6 @40kg PB
3x5 @40kg
1x2 @40kg
Woop woop woop!

Viktade hyper-extensions
1x10 @15kg
2x8 @15kg

Viktade sneda rygglyft
2x7 @15kg
1x6 @15kg

Hängande raka benlyft:
3x8
Dugligt strikta, fötterna kan jag för närvarande skicka upp i nivå med skallen min. Men högre skall det bli, hejaklack :naughty:

Fan vad roligt det är att "klaga" över att deras enda viktbälte pajjade, och idag märka att det är lagat plus att stil har köpt in åtminstone 2 nya. :thumbup: Dock har de nya ett jävla tight midjespann, fick ju suga in magen. Väldigt skönt med ryggplatta med när man kör framförallt chins, får en rakare hållning.

Chill-out musik: Puddle Of Mudd - Thinking About You (http://www.youtube.com/watch?v=_FPiIa_nEes)

Danne2k
2011-12-07, 14:56
Feta dips! Lär ju bara bli bättre och bättre i takt med att kroppsvikten sjunker.

Fan, du borde ju egentligen pressa 100 kg lätt i bänkpress, med tanke på vad du tar i pressövningar...

BelowAverage
2011-12-07, 15:03
Feta dips! Lär ju bara bli bättre och bättre i takt med att kroppsvikten sjunker.

Fan, du borde ju egentligen pressa 100 kg lätt i bänkpress, med tanke på vad du tar i pressövningar...

Helt sjukt nice än så länge, har ju haft en viktnedgång sen Augusti och sen jag lade om kosten till något mycket bättre (i mina ögon) så blev jag mycket piggare. Bara droppar i vikt och fortsätter känna mig starkare, får se hur länge det håller i sig.
Får väl ta och slänga ett försök på de där 100 kilona nån gång när jag har passare. :)

Förresten kan jag tillägga att jag tränade med lätta tyg-svettband runt handlederna (inga konstiga dyra stödgrejer eller så, 10 spänn på dollarstore :naughty:) och jag fick inte känningar i handlederna öht när jag körde dips, vilket jag fått innan. Så det är något jag kan rekommendera.

Ristretto
2011-12-07, 15:29
100kg borde du fixa i bänken, lätt, om du ser till att fixa tekniken. Du är ju starkare än mig i alla andra pressövningar och en hundring är inga problem i bänken för mig. Jag skulle inte bli förvånad om du drar av 110.

Hetz
2011-12-07, 15:35
Imponerande militärpressar som vanligt! När kedjan blir lite kort på bältena brukar jag ta 2-3st säkringar och sätta fast dom i varann, annars får man fan knappt på sig skiten, utrymmet under pungen blir nästintill obefintligt!

Riktigt bra dips också, precis som Danne2k nämner tror jag också att du förmodligen har mer att hämta i bänken men att det kanske är tekniken som du faller på! Ingen aning dock, spekulerar bara =)

BelowAverage
2011-12-07, 15:49
100kg borde du fixa i bänken, lätt, om du ser till att fixa tekniken. Du är ju starkare än mig i alla andra pressövningar och en hundring är inga problem i bänken för mig. Jag skulle inte bli förvånad om du drar av 110.

Tack, du lyckas verkligen smeka mitt ego medhårs! *cupid*
Jag vet inte riktigt, när jag bänkar tungt så känns det som att jag hämtar den sista kraften från framsida axel, typ nästan på överarmen. Så det kanske är miserabelt utförande.

Imponerande militärpressar som vanligt! När kedjan blir lite kort på bältena brukar jag ta 2-3st säkringar och sätta fast dom i varann, annars får man fan knappt på sig skiten, utrymmet under pungen blir nästintill obefintligt!

Riktigt bra dips också, precis som Danne2k nämner tror jag också att du förmodligen har mer att hämta i bänken men att det kanske är tekniken som du faller på! Ingen aning dock, spekulerar bara =)

Gud vad smart med säkringarna, ännu fler visa ord :thumbup: Får kolla om de har lösa säkringar nästa gång. Annars kan ju ju snällt tipsa dem i kassan att köpa in några. Håller med, att ha vikter svingandes runt i punghöjd känns minst sagt skärrande.
Det vore ju himla roligt om jag kan lyfta så mycket i bänken som ni herrar antar, men tror det är på tok för tungt för mig. Skitkass teknik tror jag att jag har, frågan är ju om den kan förbättras :naughty:
Kommer förmodligen träna bänkpress med Danne2k på fredag så det kanske passar att pröva 1RM då, men tanken var att öva teknik främst :)
Men vem vet, vi kanske bägge glatt kan rapportera varsitt nytt PB på fredag kväll :cool:

Ristretto
2011-12-07, 15:52
Tack, du lyckas verkligen smeka mitt ego medhårs! *cupid*
Jag vet inte riktigt, när jag bänkar tungt så känns det som att jag hämtar den sista kraften från framsida axel, typ nästan på överarmen. Så det kanske är miserabelt utförande.


Ja, jag säger bara sanningen. Om jag får se och kommentera ditt utförande nån gång så kanske du kommer att tycka motsatsen?:devil:

Danne2k
2011-12-07, 17:07
Kommer förmodligen träna bänkpress med Danne2k på fredag så det kanske passar att pröva 1RM då, men tanken var att öva teknik främst :)
Men vem vet, vi kanske bägge glatt kan rapportera varsitt nytt PB på fredag kväll :cool:

:hbang:

Tyvärr är våran topbänkare borta i Thailand men det finns flera andra kunniga på plats (om inte jag räcker till) :)

BelowAverage
2011-12-07, 17:22
Jaaa, fyfan vad roligt jag taggar redan :D
Blir kul att se LAK!
Tror ditt kunnande räcker bra för min utveckling, som Mr. Tate sade så kan man väl bara lära sig så mycket åt gången. Men du behöver kanske "extern feedback" (LOL) också :thefinger

BelowAverage
2011-12-08, 08:07
Morgonvikt: 76.5
Morgon midjemått: 77.5

Nu ser vikten mer ut som väntat iaf. Mäter midjan över naveln efter normal utandning, avslappnat. Jämfört med lite mer luft tidigare.

Trist med vilodag *gah!*

Hetz
2011-12-09, 11:51
Seeeeeeegt med vilodag, släng upp ett pass nu!

BelowAverage
2011-12-09, 17:04
Seeeeeeegt med vilodag, släng upp ett pass nu!

Jasååå duu! Kame- hame - HAAAAAAAAAAAAA!!!

Dagens pass presenteras av Danne2k:naughty: i samarbete med BelowAverage

Morgonvikt: 76.3 kg
Morgonmidjemått: 79.5
Innan passet släppte mina lilla förstoppning som byggts upp under två dygn, man kan inte bara äta och äta, man måste ju skita också. Bra skit.

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @50kg
1x3 @80kg
1x1 @90kg PB
1x1 @100kg PB
1x1 @80kg
1x2 @80kg
1x3 @80kg
1x0 @105kg FAIL PB - har aldrig failat på så hög vikt :laugh:
1x7 @80kg
Danne var riktigt schysst och passade och försökte bäst han kunde att se över min teknik. Kommer ta tid att utveckla den men ska börja tänka mer på utförandet. Samtidigt ogillar jag det för det tar bort min fokus från att lyfta själva vikten så jag presterar sämre, nu till en början.

Cable crossover - mer nedåtvinklad än vanligt
1x10 @20kg
1x6 @30kg - för tungt, skitkasst utförande
1x6 @25kg
1x10 @20kg
1x7 @20kg

Pullovers - liggande med hantel
1x10 @20kg
2x6 @30kg

Hängande raka benlyft
3x8

Facepulls - mer explosiva än vanligt, känns kalas
1x10 @20kg
1x10 @30kg
1x8 @35kg
1x8 @30kg

Skullcrushers
1x10 @17.5kg
1x6 @22.5kg
1x6 @22.5kg
1x4 @22.5kg
Kommer inte ihåg, tror jag lade två 5:or och två 2.5:or på en ez stång.
Känner att mina triceps släpar, blir till att testa detta igen och se hur de går när jag faktiskt kan memorera vikterna.

Nytt gym, vilket gör mig ganska bortkommen minst sagt, men ett väldigt givande pass, och denna första erfarenhet av LAK är ju att det är ett finfint gym med störtskönt folk och en laid back stämning.
Inte like stroppigt som stil. *flex*

Chill-out musik: 32 Leaves - Safe haven (http://www.youtube.com/watch?v=bspY84i44w4&ob=av2e)

Hetz
2011-12-09, 17:24
Magiskt med 100 i bänken :) Rejäl ökning här ju!

Danne2k
2011-12-09, 17:38
Bra skit.


:laugh: :laugh:

Man kan bli lite skum i magen ibland av PF..

Blev ju ganska bra idag ändå. Är väl skönt att det finns saker att fixa till med tekniken, det betyder ju bara att du kan utvecklas ännu mer och lyfta ännu tyngre framöver :thumbup:

Öva på att få till en ännu stabilare brygga, tänk på att mycket handlar om hur man ligger på bänken, spänning i bröstryggen samt att låta stången träffa längre ner på bröstkorgen! :furious:

Det var väl mkt tyngre du körde på i skullcrushers, som mest 35 kg väl?

BelowAverage
2011-12-09, 17:43
Magiskt med 100 i bänken :) Rejäl ökning här ju!

Tack! *cupid* "Progression!" :D


Man kan bli lite skum i magen ibland av PF..

Blev ju ganska bra idag ändå. Är väl skönt att det finns saker att fixa till med tekniken, det betyder ju bara att du kan utvecklas ännu mer och lyfta ännu tyngre framöver
Öva på att få till en ännu stabilare brygga, tänk på att mycket handlar om hur man ligger på bänken, spänning i bröstryggen samt att låta stången träffa längre ner på bröstkorgen!

Det var väl mkt tyngre du körde på i skullcrushers, som mest 35 kg väl?

Kanske var PF, tror det handlar om en kraftig ökning av fibrer och att jag slarvade några dagar innan och drack för lite vatten.

Jo du har helt rätt, det roligaste är att ha något att jobba mot, blir kul att försöka se över bänktekniken. Har svårt att få med allt med spänning i bröstryggen osv osv, blir för mycket för mitt lilla sinne att hantera *gah!*

Var det mer i skullcrushers? Jag hoppas det, känns ju helt ojämnt styrkemässigt annars :/ Vill ju inte ljuga här då är det bättre att skriva för lite.

Danne2k
2011-12-09, 17:53
Jo men hur får du det till 22,5 kg, du hade ju inga 1,25 kg vikter på?

Stång 10 kg + 5x2 per sida och 2,5 per sida = 12,5 kg per sida = 35 kg.

BelowAverage
2011-12-09, 18:01
Oj ja du har ju verkligen rätt, jag tror att hjärnkontoret redan har gått och lagt sig.
Väger ez-stängerna verkligen 10kg? Alltid trott det var 7.5, men det står väl iofs nånstans på dem, väl dolt.
Tack för att du håller koll på mig :D :angel:

Danne2k
2011-12-09, 18:12
You know it! ;)

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.

BelowAverage
2011-12-09, 18:21
You know it! ;)

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.

Smart. Jag gör en dubbelblindstudie, och berättar för den ena ez-stången att den minsann väger 20 kilo. Idiotsäkert.

BelowAverage
2011-12-11, 14:38
Dagens pass presenteras av Sepiamusic - Crazy Burn (http://www.youtube.com/watch?v=s5mr2Ichl-M) i samarbete med BelowAverage

Ben

Försök till muscle-ups
10 försök tot.
Försöker öva upp explosivitet i den rörelsen, långt kvar.

Partiel Knäböj
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @60kg
1x6 @80kg
2x4 @90kg
1x6 @80kg

Enbensknäböj - pistol - med stöd, återigen
4x6
Fast jag klarade en med högerbenet utan stöd nu, woop woop woop!

Vadpress
1x10 @stång
3x6 @70kg

Bencurl
1x10 @21kg
3x6 @42kg

Handstand träning

Från sittande på knä till handstående -strikt
Cirkus 20 st över hela passet

Sedan blev det en jävla mängd gå på händer vanligt. Och med väldigt brett grepp och skorpionrygg. Testade även att stå på huvudet och sänka ned benen, sedan lyfta upp dem, tränar ländrygg och balans. Och sedan göra pushups därifrån. Och träna enarms handstående.
Ett par handstand pushups. Testade också att sänka mig ned från handstand till planche med böjda ben, det går en liten bara, bara resten kvar ju ;)
Och kullerbyttor bakåt upp i handstående - dålig på dessa men det kommer!
Sedan stå på händerna som när man gör plankan, stå på underarmarna och ha händerna bredvid varandra och försöka på upp i handstående - fail :D

Överlag ett grymt roligt pass, blev inte nån jättevolym ben med det är inte det jag brinner för heller. Balansen och säkerheten i handstående har tagit nått steg fram nu känns det som, börjar kännas riktigt bra.


Chill-out musik: Sepiamusic - Ease Me (http://www.youtube.com/watch?v=pFHAIGNiPek)

Danne2k
2011-12-11, 14:51
Gillar att det står "Ben" och sen direkt efter "försök till muscle-ups", märks att du brinner för benträning :D

Näe men bra böj, är det i närheten av parallellt djup eller?

Låter riktigt avancerat med de där handstand övningarna, mäkta imponerande, faktiskt. Jag blir lite jelly..

BelowAverage
2011-12-11, 15:02
Gillar att det står "Ben" och sen direkt efter "försök till muscle-ups", märks att du brinner för benträning :D

Näe men bra böj, är det i närheten av parallellt djup eller?

Låter riktigt avancerat med de där handstand övningarna, mäkta imponerande, faktiskt. Jag blir lite jelly..

Jo, medveten om hur fult det blev med muscle-up grejen :P
Men tänkte att det skadar ju inte att dra igång kroppen lite extra innan böjen, tycker det är en knepig övning. Ang. djupet så vågar jag inte riktigt uttala mig, men gör det iallafall! :D Kanske 70 grader?

Funderade idag på att skrota knäböjen helt som det var tänkt från början och träna explosiva jämfota-hopp upp på plint eller något. Får se vad som händer, kanske testar det nästa pass. *popcorn*

Danne2k
2011-12-11, 16:12
Funderade idag på att skrota knäböjen helt som det var tänkt från början och träna explosiva jämfota-hopp upp på plint eller något. Får se vad som händer, kanske testar det nästa pass. *popcorn*

Verkar dumt att skrota en sån bra övning..

Kör "jämfota-hopp" (aka. "upphopp" eller "box jumps") som komplement till knäböj om du vill. Väldigt rolig övning och ganska meningsfull om du vill bli mer explosiv.

Ristretto
2011-12-11, 16:26
You know it! ;)

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.

7,5kg väger EZ-stången på underground. Men, det verkar finnas allt mellan 7,5 och 20kg.

BelowAverage
2011-12-12, 11:38
Axlar

Human flag träning
Ca 10 försök på varje sida. Detta lär nog ta de väntade 6-12 månaderna kändes det som idag :D

Militärpress
1x10 @stång
1x6 @50kg
4x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg + 1 push-press
1x1 @62.5kg

Hängande benlyft
3x8

Lyft åt sidan
1x10 @5kg
2x6 @12kg - ostrikta
2x6 @10kg - strikta

Dips
1x8 @kv
1x6 @kv+15kg
2x5 @kv+40kg
1x4 @kv+40kg

Liggande axel-extension
1x8 @12.5kg
2x6 @15kg

Lyft framåt - hantel
3x6 @12.5kg

Delt flyes - maskin
1x10 @55
2x6 @59kg
2x6 @41kg - strikta
Tror jag kan ha varit för viktkåt här och inte haft helt ROM tidigare. Skiljer rätt lite i ROM men å andra sidan har jag inte bråttom att öka vikten.


Blev även lite träning av kullerbyttor och handstående i början av passet eftersom jag tränade med en likasinnad kamrat

BelowAverage
2011-12-13, 11:27
Min mp3 har gått och hängt sig, men jag kan ju faktiskt ändå presentera mina pass med musik ändå. :naughty:

Dagens pass presenteras av Atomship - Pencil Fight (http://www.youtube.com/watch?v=eZ8Z-Wzz8kI) i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pull-ups
1x6 @kv
1x3 @kv+24kg
1x2 @kv+32kg PB
1x3 @kv+24kg
1x1 @kv+32kg
1x0 @kv+40kg - illa, halvvägs enbart
1x2 @kv+24kg
1x10 @kv

Riktigt roligt att göra dessa nu, har fullt ROM även med 32 kilos :D

Hyper-extensions
1x8 @kv
3x6 @kv+15kg

Sneda rygglyft
3x6 @kv+15kg

T-bar - stång som är i ställning, hittar inga handtag för t-bar med fristång
1x10 @stång
1x6 @35kg
2x6 @55kg
Min ländrygg är vek som en pensionerad tant. :cool:

Sittande kabelrodd - v-handtag
1x6 @40kg
1x6 @70kg
1x5 @85kg
1x6 @70kg
1x6 @70kg

Preacher curl
1x6 @stång
1x3 @stång + 20kg
1x2 @stång + 25kg

Rotary torso - kör full ROM, så blir 6 set med 3 på varje sida
1x6 @2kg
3x6 @8kg

Hängande benlyft
3x8

Sen blev det paus med julmust och russin, älskar stil som bjöd *cupid*, men gymfan spräcker ju min deff *popcorn*

Träning av handstående
1x10 från sittande på knä till handstående.

1x6 ca, "blomman" kallade två mma tränande killar på gymmet det :P vet inte vad det heter, men man står på händer med knäna på armbågarna, sedan går man (strikt) upp i handstående.

1x8 stående på underarmar
1x10 stå på huvudet. 5 av dessa sänk ryggen / rumpan och lyfte upp igen, tar finfint på ländryggen.

1x4 stå på huvud, sedan upp i handstående kontrollerat

2x2 handstand pushups

En del gå på händer, lite svårt att mäta volym.

Gå på händer och väga över till en hand växelvis. Gick ganska bra att stå på enbart högerhanden nu, känns som det blev 1.5 sekund iaf, vilket är PB!

Om det är fler som är intresserade av att lära sig på på händer och annat kan jag bara tipsa er att börja nöta. Det är roligt, och när man ger det lite tid känns det som att utvecklingen fullkomligen exploderar.

Chill-out musik: Taj Mahal - Lovin In My Babys Eyes (http://www.youtube.com/watch?v=OZ4N25sNNS8)

oscape
2011-12-13, 18:09
Fint pass! Riktigt fint med viktade pull-ups :>, keep up!

Hetz
2011-12-13, 19:24
Fyhelvete, två riktigt feta pass du smällde av där! I vanlig ordning är pressarna riktigt riktigt bra! Riktigt snygga pullups också.

Son, you got potential.

BelowAverage
2011-12-14, 12:15
oscape: If I cant keep up I wont step up ;)

Hetz: Passen fick större volym än jag tänkt, återstår att se om det var dumt. Men roligt var det. Tack och tack, master, you are too kind! :bow:

Dagens pass presenteras av Submersed - Hollow (http://www.youtube.com/watch?v=X9xc-wMDNVw) i samarbete med BelowAverage

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @stång explosiva
1x6 @60kg
6x2 @90kg
Känns perfekt att ligga på dessa vikter, tungt och ansträngande men når inte alls i närheten av fail på samma vis som när jag gör fler reps.

Pullover - hantel
1x10 @20kg
2x6 @30kg
2x4 @35kg

Skullcrushers
1x10 @stång
1x8 @stång + 20kg
1x6 @stång + 30kg
2x4 @stång + 30kg

Pec-flyes, cable cross
1x10 @18kg
1x6 @23kg
2x6 @27kg

Face-pulls
1x10 @41kg
1x8 @59kg
2x6 @59kg

Hängande benlyft
2x8
1x6

L-chinups
1x6

Lite handstående i vanlig ordning, däremot blev det inge vidare och jag gav strax upp, triceps gav liksom vika.
Rörlighetsövning för bröst/skuldror när man håller en pinne i händerna framför kroppen, sen för armarna bakom kroppen med någorlunda raka armar. Kan tillägga att jag gör detta nästan varje pass nu, riktigt skönt. :thumbup:

Vilodag imorrn, jag vill inte :cryout:

Chill-out musik: Submersed - Answers (http://www.youtube.com/watch?v=cFAZsdFJWPA)

Ristretto
2011-12-14, 12:20
Gjorde du 6 set med 2 reps?

BelowAverage
2011-12-14, 12:20
Ja, dåligt? :(

Kan tillägga till Danne2k's nöje (hoppas jag) att jag värmde upp inför bänken med utåtrotationer och gummiband nu, och gjorde såna där axelrotationer man alltid tvingades göra joggandes under skolidrotten. Kändes riktigt bra och tar ju inte lång tid heller, OPTI! :D

Ristretto
2011-12-14, 12:25
Ja, dåligt? :(

Nä. Bara kollade så att jag antog rätt om vad som är set och vad som är reps.

Du får rätt hög volym på passen. Du känner dig inte sliten, med tanke på dieten?

BelowAverage
2011-12-14, 12:30
Nä. Bara kollade så att jag antog rätt om vad som är set och vad som är reps.

Du får rätt hög volym på passen. Du känner dig inte sliten, med tanke på dieten?

Nej, jag mår kanon. Och så länge jag gör det antar jag att det är okej. Men är lite smått orolig endå att jag har för hög volym med tanke på vad alla säger om det :confused:

Men har iaf en sån där rejäl "opti-nojja" som det skriks mycket om här på kolo, just nu. Sover 8h varje natt, äter så fort jag kan efter träning, får i mig 2.5 protein / kg kroppsvikt osv osv.

Danne2k
2011-12-14, 12:33
Hehe, undrade också vilket som var set och reps, men förstod ganska snart :)

Bra att du kör 2or tycker jag, även om mer lättare teknikträning nog är positivt för dig också. Var 90 kg explosivt eller?
Bra med uppvärmning, men tycker fortfarande du borde värma med fler set i bänken, och inte hoppa 30 kg från uppvärmningsset till arbetsset, just my 2 cents ;)


Typ
10 x 20 kg
10 x 20 kg
5 x 50 kg
3 x 70 kg
1 x 80 kg

eller

10 x 20 kg
10 x 20 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg
2 x 70 kg

Om du ska köra på 90 kg. Eller nåt liknande. Med uppvärmning tycker jag nästan alltid att mer är bättre, till en viss gräns. :p

BelowAverage
2011-12-14, 12:46
Varför hänger ni upp er på bänken, har ju angett set x reps på samma sätt där som i alla andra övnigar :P Problem? :D

Danne: Nej det var inte speciellt explosivt, men jag försöker vänja in mig så gott det går med att ge allt på en gång istället för att öka gradvis.
Låter bra med uppvärmningen. Kanske ska testa lite lyft med stången, sedan utåtrotationer, sedan hoppa till 50, 70, sedan 90 (som du skrev :P). Uppvärmningen tar ju väldigt kort tid jämfört med själv övningen så det är väl värt att investera tid i.

Danne2k
2011-12-14, 13:16
så det är väl värt att investera tid i.

Ja, det är iaf min åsikt. Väl investerad tid om man värdesätter hela och friska axlar (och vill kunna gå på händer).

Timmi
2011-12-14, 13:19
Du radar upp fina pass! Handstående-träning låter kul, har försökt ett par gånger och kan stå en liten stund mot vägg. Fritt går inte alls :D

BelowAverage
2011-12-16, 13:09
Timmi: Handstående är jättekul, det går långsamt i början men sen ökar resultaten exponentiellt. Det är jättebra att börja testa mot en vägg, det gjorde jag, sen kan man öva ute på gräs eller nått så man har mycket utrymme. Fast det är lättare att stå på hårda underlag. :)

Dagens pass presenteras av Egypt Central - You Make Me Sick (http://www.youtube.com/watch?v=iNo7m6chEW0) i samarbete med BelowAverage

Ben

Knäböj
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @50kg
1x4 @80kg
1x2 @80kg + 1 fulldjup
1x6 @70kg
1x6 @70kg
1x6 @70kg

Följer Danne2k's exempel och försöker göra dem mer explosiva. Det är roligare och låter mig öva tekniken med mindre skaderisk :)

Sen kom en kamrat till gymmet och skulle bänka, så jag fick agera passare. Efter en relativt bra uppvärmning satte han 1x100kg och 1x102.5kg, så han fick två PB:n :D
Sen tvingade han mig att göra 30x30kg eftersom vi har haft föreläsningar om brandmäns krav osv. Det gick som tur är, trots att jag är så repsvag. *grr27*

Enbensknäböj /pistol - assisterad
4x6

Hängande benlyft
3x8
Bättre ROM här hela tiden. Jag är medveten om att det är andra muskler än mage man träffar om man går riktigt högt, men det vill ja ju göra. Profit.

Dynamiska front-levers, tucked legs
3x8

Dynamiska back-levers, tucked legs
2x6

Muscle-up progression i kabelmaskin - blir som en muscleups rörelse men med trissa istället, som kombinerat latsdrag / pullover / triceps-extension typ
3x6 @54kg - så explosivt som möjligt

Handstående / kullerbyttor
Övade på bakåtkullerbytta till handstående, och framåt till handstående
Hopp fram och kullerbytta
Hopp upp i luften och landa i handstående
Blomman
Lite handstående gång / enarmsövning

Jag kände idag att jag var väldigt kraftlös under handståendet. Beror nog på att jag har tränat för korkat de senaste passen och belast överkroppen varje gång, och haft stor volym. Får ta mig samman och leva som jag lär.
Imorrn på axelpasset blir det bara militärpress, lyft åt sidan och dips. Få reps, många set, tungt - och inte en massa lek.
Ligger för närvarande på förmodligen 1800-1900 kcal / dygn och 2.5g protein /kg kv.
Lek varje pass blir det när jag lägger mig kcal-neutralt nån gång i januari :D

Chill-out musik: Sigur Ros - Njosnavelin (http://www.youtube.com/watch?v=eWQ1NbLAG0M)

Hetz
2011-12-16, 16:47
Handstående / kullerbyttor
Övade på bakåtkullerbytta till handstående, och framåt till handstående
Hopp fram och kullerbytta
Hopp upp i luften och landa i handstående
Blomman
Lite handstående gång / enarmsövning

Vafan sånt här vill jag också kunna ;(

BelowAverage
2011-12-17, 15:06
Vafan sånt här vill jag också kunna ;(
http://i193.photobucket.com/albums/z202/PhantomShifty/do-not-want-dog.jpg

Dagens pass presenteras av Celldweller - Ursa Minor (Neutron Mix) (http://www.youtube.com/watch?v=_lnHHlrIjGc) i samarbete med BelowAverage

Axlar

Uppvärmning utåtrotation gummiband
3x10

Militärpress
1x10 @stång
1x6 @stång
1x10 @träpinne, explosiva
1x6 @40kg
1x1 @65kg, försökte 2 reps men det klarade jag inte!
5x2 @62.5kg

Lyft åt sidan
1x10 @5kg
2x10 @10kg
1x6 @12kg
1x8 @12kg
Var stark i dessa idag, kunde utföra relativt strikt

Dips
1x8 @kv
1x6 @kv+20kg
1x6 @kv+40kg
1x5 @kv+45kg
2x4 @kv+50kg
Stils bättre viktbälte var borta, detta skär in ganska smärtsamt i midjan. Bara det inte är skadligt så :naughty:

Rörlighetsövningar för bröst/axlar medelst träpinne.
4x8 Månne

Orkar inte bereda nya matlådor eftersom jag åker hem på tisdag. Gud va hemlängtan jag har. Så idag består kosten av pasta, ketchup och proteinpulver :D

Chill-out musik: Jeff Beal - Alone In A Crowd (http://www.youtube.com/watch?v=oD0nFjjUCQo)

Danne2k
2011-12-17, 15:31
Orkar inte bereda nya matlådor eftersom jag åker hem på tisdag. Gud va hemlängtan jag har. Så idag består kosten av pasta, ketchup och proteinpulver :D


Var det allt Erik hade att erbjuda? :D

Feta dips! :hbang:

BelowAverage
2011-12-17, 15:51
Var det allt Erik hade att erbjuda? :D

Feta dips! :hbang:

Haha, jag tackade nej till den erbjudna lunchen innan för jag tänkte göra mer opti-matlådor. Sen bidde det inte så och jag ångrade mig, han käkade pasta med köttbullar & brunsås, verkade himmelskt *drool*

Tack :cool:
Gymmet där jag kommer träna under jullovet har inga viktbälten vad jag vet, så jag kanske får köra oviktade dips, gud förbjude *grr27*

Ristretto
2011-12-17, 15:52
Sannerligen fet dip. Måste vara gjord på fullfet crème fraîche?

BelowAverage
2011-12-17, 15:54
Sannerligen fet dip. Måste vara gjord på fullfet crème fraîche?

Fett är inte opti. Jag gör dip av smält socker och tandorikrydda.

Ristretto
2011-12-17, 15:56
Men om du ska köra lika feta dips på lovet är det bara att klämma fast en hantel mellan knäna.

BelowAverage
2011-12-17, 16:19
Men om du ska köra lika feta dips på lovet är det bara att klämma fast en hantel mellan knäna.

Lol, bästa sättet att träna adduktorer om man inte vill bli ertappad med att köra gynstolen *spy*

Ristretto
2011-12-17, 16:29
Men det funkar faktiskt skitbra. :P

uUdizy_2l1U

BelowAverage
2011-12-17, 16:36
Ser ju ut att funka rätt bra. Tack hörde du, ska definitivt testas *kissass*
Kärlek att han lyssnar på nine inch nails men svag ROM där *grr27*

Ristretto
2011-12-17, 16:39
Inte behöver man alltid full ROM. ;)

Danne2k
2011-12-17, 17:06
Inte behöver man alltid full ROM. ;)

Viktor kör ju typ tills räcket är i höjd med naveln :D

BelowAverage
2011-12-17, 18:39
Viktor kör ju typ tills räcket är i höjd med naveln :D

När naveln är i höjd med bröstvårtorna så vet man att något inte står riktigt rätt till *cry*

Hetz
2011-12-18, 13:16
Men det funkar faktiskt skitbra. :P

uUdizy_2l1U

Det där känns rent spontant rätt klokt! Blir inte lika mycket spark på viktade chins om man kör med hantel istället för bälte+vikt, mer kontrollerat utförande helt enkelt då sparken skulle göra att man tappar vikten

Hetz
2011-12-19, 12:24
Spontanfråga; NÄR FAN kommer du att vara AboveAverage?

BelowAverage
2011-12-19, 14:53
Dagens pass presenteras av Foo Fighters - My Hero (http://www.youtube.com/watch?v=87bcPisyTHs) (AIM FOR THE BUSHES :D)i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pull-ups
1x6 @kv
5x2 @kv+32kg
1x9 @kv - haha fyfan jag har ju tappat i repstyrka :D men till min ursäkt var de iaf explosiva och med full ROM. Illa det här.

Facepulls
1x10 @27kg
1x8 @41kg
1x6 @59kg
1x6 @51kg
2x6 @51kg

Liggande axel-extension
1x6 @15kg
2x6 @12.5kg
Var lite svag idag så fick sänka för ROM

Hyper-extensions
1x8 @kv
3x6 @kv+15kg

Sneda rygglyft
3x6 @kv+15kg

Hängande benlyft
1x8 @kv
2x6 @kv+5kg - var sjukt tungt med hantel mellan fötterna. Men blir ju en jäkla hävarm iofs.

Blev lite lek med handstående idag med eftersom min gode kamrat Erika (;)) tränade med mig idag igen. Till min ursäkt så gjorde jag inte särskilt mycket!

Chill-out musik: Lighthouse Family - Ain't No Sunshine (http://www.youtube.com/watch?v=r920QgrvfQU)

BelowAverage
2011-12-19, 15:00
Spontanfråga; NÄR FAN kommer du att vara AboveAverage?

Hehe bra fråga faktiskt. Jag tror aldrig jag kommer att bli "nöjd", jag hoppas iallafall det.
Det är ju det som driver en att fortsätta, den största kritikern är en själv.

På tal om AboveAverage så fick jag ett återfall och spelade Heroes Of Newerth igår, inte spelat på 3 månader. De gamla takterna sitter i, och nu har man ju gått från 1860 mmr till under 1600 iochmed mmr kompression. Var hur lätt som helst lol :laugh:

Så om de finns några gamers på kolo så kanske vi kan gibba lite i januari :hbang:
http://hon.rychlis.cz/BelowAverage/
http://hon.rychlis.cz/clutchpoke/

Hetz
2011-12-19, 17:24
Finns nog en hel del gamers på kolo ;)
Är din gode kamrat Erika möjligtvis din I-would-like-her-to-be-my-Girlfriend?

oscape
2011-12-19, 17:35
Gött med viktade pull-ups:hbang:. Skall testa det på fredag tror jag. Lär ju dock inte bli några kv+32kg :D

BelowAverage
2011-12-19, 18:10
Finns nog en hel del gamers på kolo ;)
Är din gode kamrat Erika möjligtvis din I-would-like-her-to-be-my-Girlfriend?

Erika är en kille som tycker om att klä ut sig till tjej :D
Jag skulle kunna lägga ut en del beklämmande bilder, men jag avstår, som den tvefaldt dygdiga karl jag är. Det är ett smeknamn som satt sig efter en tema-fest.

Gött med viktade pull-ups:hbang:. Skall testa det på fredag tror jag. Lär ju dock inte bli några kv+32kg :D

Så äckelstark som du är i alla andra övningar så skulle det inte förvåna mig om du gjorde flertalet reps. Men iofs så har du väl dryga 15kg över mig så de bör ju bli *lite* jobbigare :MrT:

Hetz
2011-12-20, 19:22
Haha bild, bild, bild!

BelowAverage
2011-12-21, 13:52
Dagens pass presenteras av The Rolling Stones - Paint It Black (http://www.youtube.com/watch?v=8oTmGTDpnLo&feature=related)

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @50kg
1x6 @70kg
1x2 @90kg
1x2 @92.5kg
1x2 @95kg
2x2 @92.5kg - failade 2:a reppen två gånger och fick hjälp av schysst snubbe. pinsamt

Skullcrushers
1x10 @stång+10kg
4x6 @stång+30kg

Pullovers
1x10 @22.5kg
3x6 @32.5kg

Facepulls
1x10 @60 lbs
4x6 @90lbs

Cable cross - parallellt med axlar
1x10 @30lbs
3x6 @50lbs

Chill-out musik: The Parlor Mob - Everything You're Breathing For (http://www.youtube.com/watch?v=ljRJakYlRe4&feature=related)

Blev ett kärt återseende med familjen igår efter 4 månader .Ochså fusk och överskott.
Blir svår att hålla deffen nu tror jag :D
Bild kommer nog, ska sudda ansikten först, Master Hetz!

BelowAverage
2011-12-22, 12:35
Dagens pass presenteras av Alter Bridge - Come To Life (http://www.youtube.com/watch?v=M7f58lEQ1hI) i samarbete med BelowAverage

Stats
Morgonlängd: 184.5 cm
Morgonvikt: 75.2 kg
Vet inte om det kommer bli att jag hamnar kcal-neutralt nu, kommer nog väga maten alla dagar under lovet nu, till min familjs stora förtret :D utom den 24:e - då blir det om nom nom *drool*:eating:
Ben

Partiell knäböj
1x10 @stång
1x6 @60kg
1x6 @80kg
1x6 @90kg
2x6 @100kg

Enbensknäböj - pistolen - assisterad, mindre
4x6

Vadpress, smith
1x10 @stång
1x6 @stång+70kg
1x6 @stång+80kg
1x6 @stång+90kg
1x6 @stång+95kg

Hängande benlyft
1x6 @kv
1x10 @kv
1x8 @kv

Bencurl
1x6 @20lbs
3x6 @40lbs

Vristcurl - supinerad
4x8 @stång + 20kg

Vristcurl - pronerad
2x4 @stång + 20kg
2x3 @stång + 20kg
Detta var ju alldeles för tungt :D

Chill-out musik: Wolfmother - Vagabond (http://www.youtube.com/watch?v=ObFknA9M0Hw&feature=related)

Danne2k
2011-12-22, 12:48
Jag beundrar din disciplin ang. maten ;)

Bra böjar också!

BelowAverage
2011-12-22, 14:14
Haha bild, bild, bild!
trololol ;) (http://imageshack.us/photo/my-images/100/lolwutm.jpg/)

Jag beundrar din disciplin ang. maten ;)

Bra böjar också!

Haha, det är ju omöjligt att hålla disciplinen nu! :D Får se om jag heter BelowAverageSäl efter lovet :)

Hetz
2011-12-23, 08:12
Hahaha fan va kung bild :D!
Är du Above- eller Below Average på kcal-intaget nu runt jul? :D

BelowAverage
2011-12-23, 12:17
Dagens pass presenteras av Radio Citizen - The Hop (http://www.youtube.com/watch?v=q3cLHxmNHdc) i samarbete med BelowAverage

Stats
Morgonvikt: 74.4 kg
Jag gör ett antagande och misstänker att längden ligger kvar på 184.5 cm

Axlar

Militärpress
1x10 @stång - explosiva
1x6 @40kg
1x2 @62.5kg
1x2 @65kg PB woop woop woop :D
1x1 @65kg + 2 pushpress
1x2 @62.5kg
1x2 @65kg

Gjorde ett försök på dips med hantel mellan fötterna men det sög. Fanns inget viktbälte.
Så blev 1x8 @kv + 1x15 @kv

Lyft åt sidan
1x10 @8kg
1x5 @15kg - ostrikt
4x6 @12.5kg - lagom strikt

Axel-extension - stående, kabel
1x10 @9kg
2x6 @36kg
3x6 @31.5kg

Delt-flyes
1x10 @30lbs
1x6 @40lbs
3x6 @50lbs

Chill-out musik: Jack Johnson - Breakdown (http://www.youtube.com/watch?v=Y4O7ufx9D_s&feature=relmfu)
Hahaha fan va kung bild :D!
Är du Above- eller Below Average på kcal-intaget nu runt jul? :D

Ligger nånstans mellan underskott och neutralt skulle jag säga, men det blir mycket proteinpulver och godis (chokladtryfflar med apelsinlikör *drool*)
Imorgon den 24:e planerar jag ett sjujävla överskott, fast inte i närheten av dina 10-12k kcal :D
Mina föräldrar är lightmustens källa, min enda räddning från kcal överskott lol jag kolkar mängder. <3

oscape
2011-12-23, 13:16
tunga militärpressar, sweeeeeeeet :D

Ristretto
2011-12-23, 14:00
Åt lyften upp hela sidan?

Grymt att orka bry sig om dieten öht under julen. Jag hoppas dock att du inte blir helt ätstörd, utan passar på att njuta ordentligt också!:)

Hetz
2011-12-23, 14:14
Helt rätt, bara att fläska på!

Danne2k
2011-12-23, 22:14
Åt lyften upp hela sidan?


Jag gillar förvisso ordvitsar, bra som dåliga men den där var fan på gränsen ;)

Ristretto
2011-12-23, 22:36
Jag gillar förvisso ordvitsar, bra som dåliga men den där var fan på gränsen ;)

Kan ju säga att min favorit är ÖoB-reklamen. Känner mig helt sned, åt lutfisk.

Danne2k
2011-12-23, 22:45
Kan ju säga att min favorit är ÖoB-reklamen. Känner mig helt sned, åt lutfisk.

Ok, den var klart bättre :D

BelowAverage
2011-12-24, 09:32
Kan ju säga att min favorit är ÖoB-reklamen. Känner mig helt sned, åt lutfisk.

lol'd :D
Din första borde du skämmas för, riktigt pappaskämt och du har inte ens några oäktingar *gah!*

oscape: tycker jag ser dina resultat i militärpressen springa iväg, känner du blåslampan i röven? :naughty: Im gettin to ya!

Hetz: :cheers:

oscape
2011-12-24, 10:12
haha kan nog vara så att blåslampan har hoppat igång! :D

BelowAverage
2011-12-26, 15:41
Dagens pass presenteras av 2PM - Mountain King (http://www.youtube.com/watch?v=tDNYG9klLqQ) i samarbete med BelowAverage

Rygg

Chins
1x10 @kv - explosiva full ROM
1x3 @kv+20kg
1x1 @kv+25kg
Testade köra dem med att hålla en hantel mellan fötterna men lyckades inte få ett bra grepp, den bara gled loss och jag kände mig som en pajas :D

Pull-ups - grepp 1 dm bredare än vardera axel månne
1x10 @kv
1x8 @kv
1x6 @kv
1x2 excentriska enarms

Jag blivit mycket repsvagare, så det här med hur muskelfibersammansättningen ändras känns ju rimligt.
I gengäld är de explosiva och full ROM (stång i nivå med bröstet) är möjligt.
Slutsats, man kan inte äta kakan och ha kvar den? *popcorn*
Hellre stark än uthållig för närvarande.

Hyper-extensions
4x6 @kv+15kg

Sneda rygglyft
4x6 @kv+15kg

Upprätt rodd, kabel
1x8 @40kg
1x6 @60kg
1x6 @70kg
2x6 @80kg
1x5 @80kg
Sista setet blev det lite mer rörelse i ryggen.

Axel-extension, kabel
1x10 @20kg
1x6 @30kg
1x6 @27.5kg
1x6 @30kg
1x3 @30kg

Lyft framåt, hantel
1x10 @5kg
3x10 @10kg

Lyft åt sidan, hantel
2x10 @10kg
3x6 @12.5kg

Chill-out musik: Jack Johnson - You And Your Heart (http://www.youtube.com/watch?v=BWVnZAJaq4Q&feature=relmfu)

Timmi
2011-12-26, 16:39
Snygga chins/pull-ups. Imponerande att köra med bröstet till stången!

BelowAverage
2011-12-27, 18:10
Dagens pass presenteras av UNKLE - Hold My Hand (http://www.youtube.com/watch?v=haw11mlWMik) i samarbete med BelowAverage

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @50kg
1x2 @90kg
2x2 @95kg
1x1 @95kg

Cable-cross, parallellt med axlar
1x10 @20lbs
3x6 @50lbs
1x8 @30lbs låååångsamt

Hängande benlyft
3x8

Pullovers, hantel
1x6 @25kg
3x6 @32.5kg

Skullcrushers
1x10 @stång + 20kg
2x6 @stång + 30kg
1x5 @stång +35kg

Rätt seg i axlarna sen gårdagens LÅS. Skönt pass, tog lång vila mellan bänkseten. Tycker helt ärligt det är läskigt att dra 2:or på 95 utan passare så gjorde en rep sista setet och kallade det en dag. Pussy out much? :MrT:

Chill-out musik: Cold - Wasted Years (http://www.youtube.com/watch?v=S_7jr7wxa1U)

BelowAverage
2011-12-27, 18:22
Snygga chins/pull-ups. Imponerande att köra med bröstet till stången!

Tack, ska se om jag kan lägga upp en film i framtiden så jag kan få lite rejäl kritik som kolo kan vara så bra på :thumbup:
Vet att jag tjatar mycket om ROM i den övningen men något ska man ju hänga upp sig på :cool:

Hetz
2011-12-27, 21:44
Skullcrushers
1x10 @stång + 20kg
2x6 @stång + 30kg
1x5 @stång +35kg


Fucker. Är så jävla svag i mina triceps att det är pinsamt, hade aldrig orkat det där! Riktigt nice alltså

Ristretto
2011-12-27, 21:58
Nu tycker jag du börjar ha tjuvtränat för mycket. Jag har ju bara kört ett pass sedan jag for ner till mor och far! :D

Danne2k
2011-12-27, 22:12
Nu tycker jag du börjar ha tjuvtränat för mycket. Jag har ju bara kört ett pass sedan jag for ner till mor och far! :D

Wut?

Why u no train?

Ristretto
2011-12-27, 22:14
Wut?

Why u no train?

Måste åka buss till gymmet. Aka lat.

Danne2k
2011-12-27, 22:18
Måste åka buss till gymmet. Aka lat.

Ah, dagens i-landsproblem.

Ristretto
2011-12-27, 22:26
Ah, dagens i-landsproblem.

Men jag ska nog köra ett pass i Huddinge imorn.

Fina bänkar, Viktor, btw!

Hetz
2011-12-28, 00:29
göre göre göre göre

BelowAverage
2011-12-28, 13:32
Dagens pass presenteras av The Parlor Mob - Into The Sun (http://www.youtube.com/watch?v=_aLiaRoncGc&feature=related)

Ben

BICEPSCURL!!!
hähä

Knäböj
1x10 @stång
1x6 @50kg
1x6 @70kg
1x6 @80kg
1x6 @90kg
1x6 @100kg
1x5 @100kg

Blandat kompott vad gäller djupet, 90grader och ibland lite mindre, ca 80-85 månne? Sista setet var närmre 80 :). Väldigt nöjd, känns att det händer något här.

Hähä, kan tillägga att jag försökte mig på att militärpressa 70kg. Gick väldigt bestämt inte. Tänkte köra axlar imorrn så får se hur tungt de vanliga repsen går ;)

Enbensknäböj - pistol
2x6
1x5 - med 1 sekund stopp i bottenläget
1x6
Dessa känns säkrare och explosivare, kan börja reppa mer än sexor nu antar jag, nästa benpass är jag i Luleå så ska se om jag kan fästa viktmanschetter runt pannan eller nått :D

Crunches
4x10

Hängande benlyft
3x8
1x6

Vadpress - smith
1x10 @stång (väldigt lätt stång för att vara smith, känns som 10kg max)
1x6 @70kg
1x6 @80kg
1x6 @100kg

Bencurl
1x10 @20kg
1x6 @40kg
1x5 @50kg
tuuuungt

Repcrunches - eller Mecka kanske den kallas i folkmun? 0.o
1x6 @20kg
1x6 @30kg
1x5 @50kg
Ska aldrig köra så tungt igen, detta känns som en kontakt / pumpövning, bättre att ligga runt iaf 10 reps annars lättar man ju från marken.

Chill-out musik: Mudvayne - Scream With Me (http://www.youtube.com/watch?v=5e4PZrl08qM)

Kan tillägga att de sista 2 veckorna har jag fått en svag molande värk i höger axel där nyckelbenet fäster ytterst (var det acromion? *whatever*) ibland efter träning. Värt att nämna är att jag är märkbart starkare i vänster axel med. Såå, efter morgondagens axelpass så tror jag att jag kör en hel splitt deload och ser hur det känns.
Har svårt att tänka mig att axeln kan bli något annat än sämre när jag tränar tungt och ligger på underskott.

Hetz: stången väger nog bara 5 eller 7.5kg, är en ez-stång, inte en fet OL, dessvärre.

Ristretto: min tjuvträning verkar straffa sig lite grann, jag orkar inte med vilodagar. Tack för bänkryggdunk, jag måste ju hunna till 100x4 innan Hetz :naughty:. Förresten, blev det nått Huddingepass idag?

Hetz
2011-12-28, 20:46
:(

Ristretto
2011-12-28, 20:49
Ristretto: min tjuvträning verkar straffa sig lite grann, jag orkar inte med vilodagar. Tack för bänkryggdunk, jag måste ju hunna till 100x4 innan Hetz :naughty:. Förresten, blev det nått Huddingepass idag?

Tur att jag gjorde 100x4 nån gång i våras, så att jag kan leva på gamla meriter.

Det blev ett intensivt helkroppspass på Huddingehallens gym idag. Riktigt trevlig utrustning. Skulle man bara få byta ut musiken och höja volymen vore det opti.

BelowAverage
2011-12-30, 12:11
Dagens pass presenteras av Chevelle - Comfortable Liar (http://www.youtube.com/watch?v=aE9BpegPl1A)

Morgonvikt: 73.9kg

De-load
Axlar

Militärpress
2x8 @stång
2x6 @35kg

Lyft åt sidan - hantlar
2x8 @5kg
2x6 @6kg

Delt-flyes - maskin
1x6 @20kg
2x6 @25kg

Lyft framåt - hantlar
3x6 @6kg

Stående axel-extension - kabel
1x6 @20kg
2x6 @25kg

Lade mig på extremt lätta vikter, få reps och set, och rätt kort vila för jag klarade verkligen inte att motivera en lång vila. Verkligen extremt tråkigt detta, men ska nog köra de-load på iaf bröstpasset, ryggpasset med antar jag, så kanske jag slipper att axeln blir knepigare.
Som enda tröst så börjar iaf dagsformen hårdna, tror jag mycket väl stannar på 72kg, får se.
F.ö är gymmet stängt under nyårsperioden nu och sen flyger jag hem, så jag är rädd att nästa pass inte blir förrän den 3:e. Då kanske jag kan slippa deload iofs för det blir en del vila :)
Gott nytt år, gott folk!

Chill-out musik: Chevelle - Straight Jacket Fashin (http://www.youtube.com/watch?v=NiLoLPkXaIw)

Hetz
2011-12-30, 22:34
Förväntar mig ett pass den 2a!

prOtotype
2011-12-31, 14:09
Tjoho! Trevlig journal, vi ligger runt samma längd och även om du ligger före mig i planeringen (min deff drar senast i april) så verkar vi röra oss runt samma viktklasser, så jag börjar följa dig!

Ditt träningsschema ser lite intressant ut, du börjar passen med tunga basövningar och sen går du över på småpill - har du någon speciell tanke bakom utformningen som du vill dela med dig av?

Och jag tar mig friheten att föreslå en förändring - ersätt skullcrushers med liggande tricepsextensions. Dom ser ganska lika ut, men pga vart det långa huvudet i triceps fäster så får man inte full ROM i skullcrushers.
Mark Rippetoe är som vanligt grym och ger en bra förklaring - http://vimeo.com/25983467

Gott nytt år!

BelowAverage
2011-12-31, 15:20
Tjoho! Trevlig journal, vi ligger runt samma längd och även om du ligger före mig i planeringen (min deff drar senast i april) så verkar vi röra oss runt samma viktklasser, så jag börjar följa dig!

Ditt träningsschema ser lite intressant ut, du börjar passen med tunga basövningar och sen går du över på småpill - har du någon speciell tanke bakom utformningen som du vill dela med dig av?

Och jag tar mig friheten att föreslå en förändring - ersätt skullcrushers med liggande tricepsextensions. Dom ser ganska lika ut, men pga vart det långa huvudet i triceps fäster så får man inte full ROM i skullcrushers.
Mark Rippetoe är som vanligt grym och ger en bra förklaring - http://vimeo.com/25983467

Gott nytt år!

Oj, såg videon, jag har gjort nån ful blandning, liggande tricep-extension men enbart ovanför huvudet ned parallelt med öronen ca. Alltså hade jag fel när jag kallade det skullcrushers. Lol, alltid kul att lära sig nått nytt, tackar :) Grym video för övrigt. Testar nästa bröstpass.

Ang. mitt träningsupplägg så har jag tyvärr inga djupa argument för det, alls. Tunga övningar först medan jag orkar, ofta bålövningar sist (fast jag tycker inte det spelar roll om de andra övningarna inte behöver bålstabilitet). Intresserad av att bygga styrka i axlarna i flera olika vinklar, så därför blir det rätt mycket småpill där.

Kanon att jag ligger före dig i deffen och du före mig i styrkan. Kommer försöka jobba mig upp och förbi dina vikter i chins såklart :naughty:

prOtotype
2012-01-02, 13:43
Oj, såg videon, jag har gjort nån ful blandning, liggande tricep-extension men enbart ovanför huvudet ned parallelt med öronen ca. Alltså hade jag fel när jag kallade det skullcrushers. Lol, alltid kul att lära sig nått nytt, tackar :) Grym video för övrigt. Testar nästa bröstpass.

Ang. mitt träningsupplägg så har jag tyvärr inga djupa argument för det, alls. Tunga övningar först medan jag orkar, ofta bålövningar sist (fast jag tycker inte det spelar roll om de andra övningarna inte behöver bålstabilitet). Intresserad av att bygga styrka i axlarna i flera olika vinklar, så därför blir det rätt mycket småpill där.

Kanon att jag ligger före dig i deffen och du före mig i styrkan. Kommer försöka jobba mig upp och förbi dina vikter i chins såklart :naughty:

Haha, ja det blir ju svårt att jämföra med andras vikter om man har olika utföranden.

Hmm, om man ska jämföra chinsstyrka, ska man då ta totalvikt eller extravikten och jämföra? Jag kommer inte prioritera chins nu under våren då det är min starka gren men om du börjar närma dig så kan du räkna med att jag lägger in en extra växel :devil:

BelowAverage
2012-01-02, 22:32
Dagens pass presenteras av Alter Bridge - Metalingus (http://www.youtube.com/watch?v=cq9j5JaMEEU) i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pullups
1x6 @kv
2x3 @kv+32kg
4x2 @kv+32kg - blev en partiell 3:e rep på alla, 90+ grader i armbågsled
Tack vara mästerlika Metalingus så fick jag adrenalinpåslag på 2:setet med 3 reps, de blev sjukt explosivt :D fantastisk känsla

Sittande rodd, 2 kabeltrissor
1x8 @20kg
1x6 @30kg
1x6 @28kg

Sittande rodd, v-handtag
1x7 @40kg
1x6 @70kg
1x6 @80kg

Human flag träning
Ca 10x2 försök på varje sida. Gick rätt bra att ha kört så mycket lats innan, testade att ta i ordentligt i greppet och kontrahera främst lats på sidan som är nedåt (konstigt nog) blev nog ett par 1-sekunders och detta kändes allmänt bra. Märker en rejäl styrkeökning i bålen och nu är det axlarna som börjar kännas begränsande.

Hyper-extensions
3x6 @kv+15kg

Sneda rygglyft
4x6 @kv+15kg

Hängande benlyft, raka ben
3x8 @kv

Massvis med träning av handstående - it's been too long
Det lustiga är att varje gång jag återkommer till detta efter ett smärre uppehåll så känner jag mig bättre än innan, rejäla formtoppningar månne.

Huvudstående 3-5 sekunder, sedan press till handstående
6 reps

Från sittande på huk, fast man står på enbart händer ca 1 sekund, sedan press till handstående
6 reps

Stående på underarmar enbart, 2-10 sekunder (testa detta bra mycket svårare än det låter)
4 reps

Övning på one-hand handstand - det vanliga här, gungar över vikten på 1 hand vartannat och försöker hålla balansen så länge som möjligt. Börjar kunna hålla på rätt länge nu varje "set" och håller nog på 1 hand uppemot 1-2 sekunder nu, så det rör sig i rätt riktning.
4 set

Fristående handstand-pushups
3x2

Gående / stående på 2 händer - övar på att stå still, stå still med en hand och bara korrigera med den andra (höger hand enbart dessvärre). Också att luta benen så mycket som möjligt i en riktning och korrigera vildsint med bål/ben - roligare än strikt, bra reaktiv bålträning.

Blandar alla övningar slumpmässigt då det tydligen ska ge bäst motorisk inlärning :cool:

Kan tillägga att jag fuskade igår med 300g ostkaka, 200g kladdkaka, 200g glass och ca 100 gram hasselnötschokladssås framför sagan om ringen. Efter en sådan batch erfar man samma styrka som tio tigrar eller en pyjamasklädd man :naughty:

Chill-out musik: Cold - Welcome 2 My World (http://www.youtube.com/watch?v=lQd8Yiy5KZw)

BelowAverage
2012-01-02, 22:34
Förväntar mig ett pass den 2a!

Request granted, master Hetz.

....om du börjar närma dig så kan du räkna med att jag lägger in en extra växel :devil:

It's on! :naughty: :hbang:

Hetz
2012-01-02, 23:05
Så jävla kung du är ;D
ähmen fy så episkt, Sagan om ringen och jävligt mycket gott till det, det kallas inte att fuska, det är livsnjutning!

Danne2k
2012-01-02, 23:20
Viktor, grymt pass din starka jävel!

Är du hemma i Luleå nu?

BelowAverage
2012-01-03, 00:19
Så jävla kung du är ;D
ähmen fy så episkt, Sagan om ringen och jävligt mycket gott till det, det kallas inte att fuska, det är livsnjutning!

Livsnjutning, MUMMA! Kunde inte ha sagt det bättre själv :D

Viktor, grymt pass din starka jävel!

Är du hemma i Luleå nu?

Att jag är :D
När anländer du brah?!

Danne2k
2012-01-03, 11:20
Att jag är :D
När anländer du brah?!

Sweet.

Först fredag eller lördag som det ser ut nu.. De jävlarna jobbar med mitt badrum.

Ristretto
2012-01-03, 11:33
Sweet.

Först fredag eller lördag som det ser ut nu.. De jävlarna jobbar med mitt badrum.

Stamrenovering?

Danne2k
2012-01-03, 11:54
Stamrenovering?

Näe då, men jag hade ju en fuktskada så de fick riva ut hela skiten och sätta in 2 torkar. Nu har de precis blivit klara med det och börjat med mattläggningen.

Har jag tur blir de klara den här veckan.

BelowAverage
2012-01-03, 13:32
Dagens pass presenteras av Celldweller - Own Little World (http://www.youtube.com/watch?v=g2eHh4GcJMQ) i samarbete med BelowAverage

Bröst

Bänkpress
2x8 @stång
1x6 @60kg
2x2 @95kg
2x1 @92.5kg + 1 assisterad - Erik(a) som passade mig gjorde 4x3 @95 den jäveln :D
Idag hade jag dåligt tryck, teknik och dessutom lite halvdan pepp. Så jag räknar med en fet comeback nästa session. Punkt. Med det sagt är jag endå rätt nöjd med passet som helhet.

Dips
1x8 @kv
1x6 @kv+25kg
1x4 @kv+50kg
3x3 @kv+50kg
Försämring. Dags att återinföra progressionen!

Cable cross flyes, parallel med axlar, raka armar
1x8 @23kg
1x3 @32kg
3x6 @27kg

Facepulls
1x10 @40kg
3x6 @60kg
1x2 @80kg

Liggande triceps-extension
1x10 @ez-stång (7.5kg förmodar jag)
1x6 @stång+20kg
1x1.5 @stång+40kg
1x6 @stång+35kg
2x4.5 @stång+35kg

Avslutade med lite kullerbytta/handstående övning som vanligt, men erfor snabbt att stå på händer med döda triceps är inte opti annat än som självplågeri.

Endå ett rätt bra pass, vilodag imorrn, ben på torsdag. Känner att min disciplin har börjat svika mig - jag närmar mig/går till fail allt oftare. Min grundtanke var ju att undvika detta och jag ökade även bättre då. Coincidence?
Ska iallafall försöka tänka på det.

Chill-out musik: Atomship - Time For People (http://www.youtube.com/watch?v=IkMh3krR2vE)

Danne: Det finns inget sådant som tur - bara slump som kan te sig lyckligt ;)

oscape
2012-01-03, 13:47
fan va snyggt!

Ristretto
2012-01-03, 16:15
Bra pass, och som sagt, så är jag djupt imponerad av att du hållit vikten över jul! :)

Hetz
2012-01-03, 17:13
Haha ja eller hur, var är PROGRESSIONEN! Störda dips o extensions som vanligt

BelowAverage
2012-01-05, 15:29
Dagens pass presenteras av The Urge - It's My Time To Fly (http://www.youtube.com/watch?v=xcnF1ioaBr4)*cupid* i samarbete med BelowAverage

Ben

Partiell Knäböj
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6@50kg
1x6 @80kg
1x5 @100kg
1x5 @102.5kg
1x4 @102.5kg
1x5 @102.25kg
1x2 @102.5kg + fail :D min första ordentliga fail i knäböj, och till min stora lycka gick det riktigt bra, bara att välta bak vikten. Awesome! Nu behöver jag inte vara lika rädd för övningen.
Partiellt djup när jag tränar har garanterat något med det att göra, går jag för djupt på dessa vikter så klarar jag inte det. Dumt eller inte får man tycka vad man vill men jag gillar det, så jag fortsätter *popcorn*

Enbensknäböj - assisterad
4x6
Dessa går bättre och bättre, ökar fortfarande inte reps för jag *vill* inte gå till fail.

Hängande axel-extension, någorlunda raka ben (Z-form) - i ringar
3x8
Progression mot front lever.

Hängande axel-flexion (bör det väl bli om man har ryggen mot? duhr) - i ringar
2x5
Progression mot back lever.

Bencurl
1x10 @20kg
1x6 @41kg
2x5 @48kg

Vristcurl - pronerad
1x4 @19kg
2x4-5 @16kg
Tuuungt. Funderar på att ta hantlar istället, kanske ger en gynnsammare vinkel och låter bägge vrister jobba lika mycket.

Vristcurl - supinerad
1x8 @19kg
2x6 @25kg
Vristcurl är verkligen en mysko övning. Vet ingen annan övning som det är så mentalt lätt att gå till fail i. Vilket jag ju vill undvika *gah!*

Sittande tricepsextension + pullldown / pullover, kabel
- Pronerat grepp, utförandet blir väldigt likt en muscle-up. Som jag såklart är för svag för, men detta skall ge mig PROGRESSION! :D
1x10 @40lbs
1x6 @60lbs
1x6 @70lbs
1x6 @80lbs
1x5 @80lbs
Utföres så nedrans explosivt det bara går.

Hängande benlyft
1x8
2x6

Brutalbänk
1x8 @kv
1x6 @kv+6kg
2x3-4 @kv+12kg
Höll en kettlebell mot bröstbenet, handtaget från halsen. Så kan man hålla händerna bekvämt i handtaget. Känns riktigt bra, första tunga viktade magövning jag känner jag kan utföra strikt.

Chill-out musik: Radical Face - Ghost Towns (http://www.youtube.com/watch?v=9MUA9hoDa40)

Ristretto
2012-01-05, 15:38
Du menar väl ändå handledscurl?

Trevligt med böj. Bra att kunna köra utan att vara rädd för fail också. :)

Niwah
2012-01-05, 15:40
Snyggt pass :thumbup:

BelowAverage
2012-01-05, 15:52
Lite tankar om kost
Nu har jag inte vägt mig på några dagar men morginvikt bör ligga mellan 74-75.

Kör ned till 72kg som det var tänkt. Tycker egentligen jag har lite för lite muskler för en sån nedgång, men å andra sidan - jag vill ju verkligen testa! :D

Dagskosten är identisk nu och ska hållas så fram tills deffens mål, sen lägger jag mig viktneutralt med en ofändrad kost förutom att jag kommer äta mer pasta.

Såhär ser det iaf ut, blivit lite ändringar i sen början men överlag likadant:
Dagsintag100g pasta
200g broccoli
200g ärter eller wookmix (medveten om att det kan skilja typ hela 80kcal här duhr!)
240g ägg
80g alaskan pollock
200g proteinpulver
5 kapslar omega-3, eller 5g
2 multivitamintabletter.

Lustigt vilken förändring som skett. För några år sen tyckte jag det bara var idioter som vägde maten, kosttillskott var vansinne.
Såhär i efterhand gavs jag aldrig chansen att bilda en egen uppfattning utan det var omgivningen (vänner, familjen osv) som lärde mig vad jag skulle tycka - de flest jag pratar med om det tycker spontant illa om kosttillskott. Utan bättre belägg än "det är onaturligt".
Men det finns ju rätt mycket man kan kalla "onaturligt", jag tycker inte det håller som argument för att så totalt fördömma något.
Det ska vara husmanskost, och gärna en hel del falukorv, kladdkaka och mcdonalds.
Somliga i min närhet har också undrat över anorexia. Har svårt att ta det på allvar, men vem vet. Trevligt med omtanke och modigt att våga ta upp det antar jag.
Men känner mig iallafall rätt tillfreds med min kropp, vill bara bli ännu mer tillfreds, och ännu starkare. Anorektiskt? Dunno.

Har tänkt mycket på det här med kosten, och inser att jag mår bättre psykiskt och fysiskt än någonsin när jag äter såhär. Var lite nere under julhelgen med då det återigen blev svensson-mat, jag blev tröttare och segare. Och då låg jag dessutom kcal neutralt överlag, enligt vågen iaf.

Så jag tänker fortsätta köra mitt eget race, och inte heller "optinojja" - man gör som man vill, vill man vara riktigt anal med kosten så är väl det okej. Jag äter gärna godis och pizza ibland, men till vardags tycker jag nackdelarna är fler än fördelarna.
Också tänkt mycket på uppfattning om kost. Det finns så mycket tvångstankar och inbillning. Äter jag godis blir jag liksom aldrig nöjd, jag vill bara ha mer. Med det synsättet är det faktiskt (tro det eller ej) lika lätt för mig att avstå godis som att äta det. För jag vet att när jag väl käkat det där goda kommer sötsuget faktiskt vara större än det var innan.
Tycker helt enkelt inte det här med deff och strikt kosthållning är något asketiskt lidande, tvärtom - det får mig att må bra.

Och jag hoppas kunna förmedla budskapet, man bör försöka ändra sin tankegång om kost. Jag får intrycket att flera lever väldigt opti men egentligen vill de helst vräka pizza och godis.
Det vore bra om man tänker genom för & nackdelar och inser - vafan, jag vill faktiskt hellre vara en anal kostnörd för jag mår bättre av det.
Och vice versa såklart.

Avslutar med dagsform.
Mellandagsrea på kappahl, märker den största nackdelen med deff: alla billiga jeans var för säckiga i midjan.
Front (http://imageshack.us/photo/my-images/37/05012012r.jpg/)
Baksida axel (http://imageshack.us/photo/my-images/266/050120123.jpg/)
Rygg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/050120122.jpg/)
Ursäkta dålig posering och foto, jag är skyldig till allt.

BelowAverage
2012-01-05, 15:58
fan va snyggt!
Tack. Tänker liknande varje gång jag kikar in i din journal, fruktansvärd råstyrka. Men det ger mig ett flertal kängor varje gång, så tack för det!

Bra pass, och som sagt, så är jag djupt imponerad av att du hållit vikten över jul! :)
Det var faktiskt knepigare än jag föreställt mig, shit vad mycket godsaker ens mindre kyrkråttafattiga-föräldrar har hemma.

Haha ja eller hur, var är PROGRESSIONEN! Störda dips o extensions som vanligt
Tack Master Hetz, det värmer!

Du menar väl ändå handledscurl?

Trevligt med böj. Bra att kunna köra utan att vara rädd för fail också. :)
Jag menar nog handledscurl ja :D Läser för mycket på engelska, förväxlar wrist och vrist. Stupid!

Snyggt pass :thumbup:

Ty brah! Disco som tusan när det är mer överkropp än ben på benpassen :naughty:

Ristretto
2012-01-05, 16:17
Jag menar nog handledscurl ja :D Läser för mycket på engelska, förväxlar wrist och vrist. Stupid!


Not stupid. Jag tycker vi byter. Vrist får från och med nu bli ankel och art radiocarpea får bli vrist.

Hetz
2012-01-05, 21:07
Avslutar med dagsform.
Mellandagsrea på kappahl, märker den största nackdelen med deff: alla billiga jeans var för säckiga i midjan.
Front (http://imageshack.us/photo/my-images/37/05012012r.jpg/)
Baksida axel (http://imageshack.us/photo/my-images/266/050120123.jpg/)
Rygg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/050120122.jpg/)
Ursäkta dålig posering och foto, jag är skyldig till allt.

Haha så jävla skön du är!

Ja du vet ju vad jag tycker om det här med kost, jag förespråkar 2g+ protein x kv och resten spelar mindre roll så länge man mår bra! Det låter sunt att du vill testa på en liten deff trots att du anser sig ha för lite massa för det men vafan mår man bättre när man känner sig slankare än när man känner sig blöt och slät så är ju valet självklart. Man gör det man mår bäst av helt enkelt :)

Bilderna:
SÅ JÄVLA DÅLIG POSERING. Nä på allvar, ryggen ser riktigt, riktigt bra ut! Satan vilka lats du har! Måste säga att du har en riktigt opti kropp att bygga på to be honest - no homo -

Edit: gav ingen kritik till framsida; skulle vilja se lite volym-träning på bröst så skulle det se jäääkligt nice ut. Ser ut som att du drog en vinstlott i genetik-lotteriet

Ristretto
2012-01-05, 22:06
Formen ser verkligen bra ut. Men, för att detta är kolo, var är benbilderna?

Danne2k
2012-01-05, 23:50
Formen ser verkligen bra ut. Men, för att detta är kolo, var är benen?

+1 på båda ;)


Grym form, verkligen på väg åt rätt håll! Riktigt bra rygg också, opti!

Det där med kost är jobbigt ibland, folk älskar att kommentera och kritisera när man försöker vara opti, eller bara har sitt eget sätt att äta (typ PF).

oscape
2012-01-06, 00:59
fan ser riktigt bra ut! :thumbup:

prOtotype
2012-01-06, 01:56
Jag är rätt säker på att du klarar en muscleup. Det är teknik

BelowAverage
2012-01-06, 14:32
Dagens pass presenteras av Celldweller - So Sorry To Say (http://www.youtube.com/watch?v=7-39fUwStKk) i samarbete med BelowAverage

Axlar

Militärpress
1x10 @stång
1x8 @40kg
1x2 @65kg
1x1 + 3 pushpress @65kg
1x1 + 2 pushpress @65kg
Värdelöst tryck idag dessvärre, så tänkte att jag får väl pushpressa lite tyngre vikter istället så jag iaf får lite viktvana. ლ(ಠ益ಠლ)
1x0.5 + 1 pushpress @70kg
1x2 pushpress @75kg
1x1 pushpress @75kg
1x2 @60kg
Vet att jag höll bredare än vanligt på 65kg, men jag har iaf definitivt tappat styrka sen jag gjorde PB. Inte mycket, men irriterande ändå. Jag ämnar ta igen detta snabbt.

Lyft åt sidan
1x8 @6kg
1x6 @12.5kg - ostrikt
2x8 @10kg - strikt
2x6 @12.5kg - 3 strikta, 3 ostrikta varje set
Här har det iaf rört sig i rätt riktning.

Liggande axel-extension
3x8 @15kg
Testar 17.5 nästa pass.

Dips
1x8 @kv+25kg
3x4 @kv+50kg
1x3 @kv+50kg
Sista setet gick jag till fail.

Delt-flyes
1x8 @41kg
2x8 @45kg
Sänkt vikten, bättre ROM och mindre dåliga känningar runt nyckelbenen. Tänker inte vara viktkåt i denna övningen mer.

Brutalbänk
1x6 @kv+12kg
1x5 @kv+12kg
1x2 @kv+12kg
Känner att detta kommer göra underverk.

Hängande benlyft
1x8 @kv
1x7 @kv
1x6 @kv
Utförande börjar kännas bra, kan lyfta med raka ben tills de pekar "nästan" rakt upp utan överdrivet gung med rygg etc. Har hänt mycket med min ROM här, tänker fullända den innan jag höjer vikter eller reps. Tar ordentligt på magen i de högre lyften.

Handstående
2 set övning enhandsstående
2 set handstand pushups (klarar bara 1-2 reps duhr)
2 set stående på underarmar (dryga 4-5 sekunder)
2 reps press från hukhänder (:D) till handstående
5 reps bakåt kullerbytta upp i handstående - varav 2 slutade i handstående, 1 var riktigt stabil.
1 rep stå på huvud ca 10 sek, sedan press till handstående
Några försök på att hjula etc, kan det fortfarande inget vidare öht. Men det kommer väl.

Chill-out musik: Puddle Of Mudd - Spin You Around (http://www.youtube.com/watch?v=QAp8VyW_JhU)

BelowAverage
2012-01-06, 14:45
Haha så jävla skön du är!

Ja du vet ju vad jag tycker om det här med kost, jag förespråkar 2g+ protein x kv och resten spelar mindre roll så länge man mår bra! Det låter sunt att du vill testa på en liten deff trots att du anser sig ha för lite massa för det men vafan mår man bättre när man känner sig slankare än när man känner sig blöt och slät så är ju valet självklart. Man gör det man mår bäst av helt enkelt :)

Bilderna:
SÅ JÄVLA DÅLIG POSERING. Nä på allvar, ryggen ser riktigt, riktigt bra ut! Satan vilka lats du har! Måste säga att du har en riktigt opti kropp att bygga på to be honest - no homo -

Edit: gav ingen kritik till framsida; skulle vilja se lite volym-träning på bröst så skulle det se jäääkligt nice ut. Ser ut som att du drog en vinstlott i genetik-lotteriet

Blir lite smått osugen på att fullfölja deffen, men mitt överjag börjar smiska mig då.
Tack :) Håller helt med om att brösten släpar - är lite kluven till hur jag ska gå tillväga. I första hand är ju styrka kul, och som ett fruktansvärt långdraget mål jag inte ens bryr mig om att tänka på ännu så vore planche pushup kul. Men såhär kortsiktigt, lite volymträning efter deffen kanske inte vore helt dumt.
Vadfan är det med det här jävla -NO HOMO- påståendet överallt? Man är väl förfan inte bög för att man ger en komplimang? Och tycker om twilight och romantiska middagar och smink? :em:

Formen ser verkligen bra ut. Men, för att detta är kolo, var är benbilderna?

+1 på båda ;)


Grym form, verkligen på väg åt rätt håll! Riktigt bra rygg också, opti!

Det där med kost är jobbigt ibland, folk älskar att kommentera och kritisera när man försöker vara opti, eller bara har sitt eget sätt att äta (typ PF).

Haha ni har helt rätt, ska fota storkbenen efter det uppkommande ryggpasset.
Har ju precis börjat ta benträning, så lite före-bilder är verkligen på sin plats. Trots att de släpar!
Det är det som är så synd Danne, vore kul om fler kunde vara lite mer öppensinniga till olika livsstilar. Jag bashar t.ex bara i tysthet på fruit-only! :P

fan ser riktigt bra ut! :thumbup:
Tack! Ska bli kul att se hur din transformation blir om du bestämmer dig för att göra en smärre deff, du har nog en rejäl grund.

Jag är rätt säker på att du klarar en muscleup. Det är teknik

Brukar bli några försök på rygg-passen ibland. Mycket teknik är det säkert, och med bra teknik i kipping kan man ju kompensera för brist i styrka. Ska fortsätta öva iaf.
Antar att du kan göra dem, chinsmonster? :P

Hetz
2012-01-06, 16:57
Alltså, det är ju omöjligt att ge någon positiv kritik på enstaka saker i din träning då hela jävla passet var awesome. Känner mig som en sån där medgångs-glidare som dyker in dag efter annan bara för att få upp post-antalet men så är icke fallet, riktigt bra alltihop!

Ja alltså det är ju förbannat kul att träna styrka men om du skulle köra styrka på din basövning t.ex bänkpress och sedan köra volym på resterande övningar så behöver det inte bli så tråkigt =)

Haha ingen aning om var no homo grejen kommer ifrån, det är mest en ful grej utan någon som helst grund bakom det, atleast to meeeey

BelowAverage
2012-01-06, 17:13
Alltså, det är ju omöjligt att ge någon positiv kritik på enstaka saker i din träning då hela jävla passet var awesome. Känner mig som en sån där medgångs-glidare som dyker in dag efter annan bara för att få upp post-antalet men så är icke fallet, riktigt bra alltihop!

Ja alltså det är ju förbannat kul att träna styrka men om du skulle köra styrka på din basövning t.ex bänkpress och sedan köra volym på resterande övningar så behöver det inte bli så tråkigt =)

Haha ingen aning om var no homo grejen kommer ifrån, det är mest en ful grej utan någon som helst grund bakom det, atleast to meeeey

Jag blir glad av all feedback, skitsnack i journalen är bara roligt och här i Luleå har jag äntligen så snabbt internet att det inte är nått problem att bläddra sidor om jag vill se tillbaka på tidigare pass :thumbup:
Så, enfaldig som jag är förutsätter jag att andra är som jag, och uppskattar inte bara kritik utan även ryggdunk & small-talk :D
Smart grej där faktiskt med bänk / isolationsövningar. Blir nästan till att testa, kanske 4x8-12på isolationsövningar som jag inte anser mig ha behov av att öka så mycket i styrka i. Kör redan kort vila i dem så.

Angående -NO HOMO- tycker jag mig ha sett det på bodybuilding.com forums rätt mycket, de verkar ju mer förtjusta i trollning & memes än kolo's medlemmar med. Point of origin - unknown.
Knowyourmeme - lite fattigt med info (http://knowyourmeme.com/memes/no-homo) :(

Hetz
2012-01-06, 17:29
Ja precis, alltid kul att öka i styrka i bänken sen typ cablecross som man kanske inte bryr sig lika mycket om kan man sänka vikten och köra volym som en jävel istället :hbang:

Haha no homo grejen har nog att göra med den sjuuuuuka homo-fobin som är så grymt utbrett nu, är nog många som är rädda för att visa lite bromance, inte jag dock *cupid*

BelowAverage
2012-01-08, 14:40
Dagens pass presenteras av The Exies - Slow Drain (http://www.youtube.com/watch?v=aJtZQNvmzPc) i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pullups
1x3 @kv + chins 1x3 @kv
1x4 @kv+32kg PÄÄBÄÄÄ
2x3 @kv+32
1x1 @kv+40kg
1x1 @kv+44kg PÄÄBÄÄ
Huvudet över stång men inte riktigt max ROM. Sträckta ut näsan och pressade ur mig lite lögner men ack, förgäves.
1x3 @kv+32kg
Testar nog muscle-ups på benpasset istället. Ville satsa helhjärtat på pullups idag, och muscle-ups behöver jag vara utvilad för. Dessutom gillar jag att köra så mycket överkropp som möjligt på mina benpass. :naughty:

Handstående
Körde lite mellan och efter pullupsen.
1 set enhandsövning, gick riktigt askalas faktiskt. Krigade på länge, säkert iaf 6 bra försök på varje hand, rätt stabila. Sedan nån handstand pushup, och gick runt lite (lite :P) skorpion med reaktiv bålstabilisering. Kul!
1x3 Hoppande handstand pushups - inte fullgot djup, men rätt adekvat, händerna lättar lite från golvet. Behöver ju bygga lite explosivitet.
2 reps hukhänder till handstående
2 handstående till stående på huvud (övar kontroll, sänka stabilt och långsamt)
1 handstående till huvudstående, sedan press till handstående
1 press från huvudstående till handstående
3 kullerbytta bakåt till handstående, 2 lyckade. Boooooyaaaah!
2 handstående till kullerbytta framåt, upp på fötter.
Lite mer enhandsövning, sen fick det räcka med lek för dagen.

Human flag träning
7x2 varje sida. Tunga, mesiga och allmänt veka. Hoppas detta gjorde mer nytta än skada :P

Kabelrodd v-handtag
1x10 @40kg
1x6 @80kg
1x8 @70kg
1x6 @80kg
Sista setet var rätt ful utförande. Bör nog faktiskt träna på 70 med dessa, lär ge ett bättre utförande så jag kan träffa lite mer småmuskler, den marginella viktökningen är inte värd en sån här teknik, alls.

Dragon flag
1x4
2x3
Inspirerad av Hetz måste jag ju prova det. Och det gick faktiskt, aldrig kunna göra innan så det var kul. Raka ben och kropp rent allmänt (men rätt fult utförande), men känner att denna övningen är ju statisk träning av bål och dynamisk för lats/axlar. Sjukt tungt i dem iaf.

Hyper-extensions
1x6 @kv+15kg
1x6 @kv+20kg
1x5 @kv+20kg

Sneda rygglyft
3x5 @kv+20kg
Tungt. Ordentligt tungt. Får se om detta kan ge bra styrkeökning utan att jag går sönder.

Hängande benlyft
3x6
Fotspetsar till stången jag hängde i. Woop woop woop!

Idag blev kosten 1 liter lättmjölk, 600g ostkaka, 100g proteinpulver & 2 äpplen. Yum. 180g protein, ca 1900kcal skulle jag tippa. Laktos är det bästa som finns.

Chill-out musik: The Exies - Ugly (http://www.youtube.com/watch?v=4QS-mKQWOZI&ob=av2n)

BelowAverage
2012-01-08, 14:55
ლ(ಠ益ಠლ)
http://img300.imageshack.us/img300/8788/fuuuuuu.jpg
ლ(ಠ益ಠლ)
Storkben 08-01-2012 (http://imageshack.us/photo/my-images/828/ben08012012.jpg/)

Svartnade även för ögonen och jag erfor spasmer i ben och lägre rygg efter maxningen i pullups idag. Lolwut?

Danne2k
2012-01-08, 15:38
Ser inte alltför jävligt ut ju ;)

Gillar att "benbilden" är mest på överkroppen dock :D

BelowAverage
2012-01-08, 15:49
Ser inte alltför jävligt ut ju ;)

Gillar att "benbilden" är mest på överkroppen dock :D

Att den täcker mer av överkroppen skyller jag på att spegeln ifråga sitter rätt högt så jag fattade inte riktigt hur jag skulle få fokus på benen. duhr :(
Får se om tung explosiv partiell knäböj i huvudsak kan få dem att växa till sig lite :whipped:

Hetz
2012-01-08, 18:57
Alltså jag kollade på ditt axelpass igen, fy helvete alltså. Grymt att du körde dragon flagsen, rätt rolig övning faktiskt. Borde kanske också börja köra höftlyft, tycker du den tar bra? Pull-ups är så sjukt underskattad övning, det är alldeles för få som kör pull-ups bara för att det är "så coolt" att köra chins, mer pull-ups till folket!

BelowAverage
2012-01-08, 20:02
Alltså jag kollade på ditt axelpass igen, fy helvete alltså. Grymt att du körde dragon flagsen, rätt rolig övning faktiskt. Borde kanske också börja köra höftlyft, tycker du den tar bra? Pull-ups är så sjukt underskattad övning, det är alldeles för få som kör pull-ups bara för att det är "så coolt" att köra chins, mer pull-ups till folket!

Dragon flags var skitkul, behöver lära mig att bibehålla mer muskelspänning med inför många andra övningar, känns som en bra övning för det.
Tycker höftlyft tar bra, den brukar ratas i de flesta sammanhang för att den träffar höftböjarna, men det innebär ju faktiskt inte att magen inte får arbeta. Jag har iaf haft den som min enda magövning en period nu och märker en trevlig styrkeökning, för volym kan det säkert finnas bättre.
Vill du få ordentlig kontakt i magen kan jag tänka mig att andra övningar är bättre, kanske cable-crunches med lättare vikt t.ex? Men de är inte like roliga, däremot.
Ristretto hänvisade mig till Sheo's argument för hur pull-ups bör träffa latsen bättre. Jag blev övertygad - eller trollad. Dessutom kan jag hantera mer vikt i dem ;)
Däremot har jag fått för mig att chins utvecklar underarm/greppstyrka bättre.

Hetz
2012-01-08, 23:58
Precis, chins = underarm/greppstyrka, håller inte med om att den tar mycket på biceps som många säger, men det är väl förstås olika från person till person

Tycker också pull-ups tar mer på lats och framförallt biceps!

Ska testa att kasta in lite höftlyft, men alltså damn vad dragon flagsen suger i magen, när man går ner saaaakta så in i helvete och sedan ska vända innan ländryggen åker i bänken - sög ju hårdare i magen än när man fick en stenhård fotboll rätt på solarplexus när man stod i muren som en idiot.. :D

prOtotype
2012-01-09, 12:58
Brukar bli några försök på rygg-passen ibland. Mycket teknik är det säkert, och med bra teknik i kipping kan man ju kompensera för brist i styrka. Ska fortsätta öva iaf.
Antar att du kan göra dem, chinsmonster? :P

Grejen med muscleup är att man kan inte göra dom alls som en tyngre variant av chins - det är en helt annan teknik. Jag tror du kan hitta en bra guide på beastskills som du vill lära dig det.

Precis, chins = underarm/greppstyrka, håller inte med om att den tar mycket på biceps som många säger, men det är väl förstås olika från person till person

Tycker också pull-ups tar mer på lats och framförallt biceps!


Ja vad jag har förstått så jobbar biceps inte mycket dynamiskt i chins (supinerat grepp) då rörelserna i axelled och och armbågsled tar ut varandra så att muskeln inte förlängs eller förkortas så mycket genom rörelsen. Men å andra sidan är det inte så många övningar alls där man får möjlighet att jobba med biceps inom viktspannet över 100kg.


Damnit - 1x1 @kv+44kg PÄÄBÄÄ
Nice PB. Jag har chins på schemat idag. Hur ska vi göra det rättvist med vikten för får chinchallenge? Kan jag räkna med dom kilo jag ligger över dig? Eller 2/3 av dom?

BelowAverage
2012-01-09, 14:13
Grejen med muscleup är att man kan inte göra dom alls som en tyngre variant av chins - det är en helt annan teknik. Jag tror du kan hitta en bra guide på beastskills som du vill lära dig det.



Ja vad jag har förstått så jobbar biceps inte mycket dynamiskt i chins (supinerat grepp) då rörelserna i axelled och och armbågsled tar ut varandra så att muskeln inte förlängs eller förkortas så mycket genom rörelsen. Men å andra sidan är det inte så många övningar alls där man får möjlighet att jobba med biceps inom viktspannet över 100kg.


Damnit - 1x1 @kv+44kg PÄÄBÄÄ
Nice PB. Jag har chins på schemat idag. Hur ska vi göra det rättvist med vikten för får chinchallenge? Kan jag räkna med dom kilo jag ligger över dig? Eller 2/3 av dom?

Jo brukar läsa en del beastskills, och kollat stength projects tutorial på youtube (han är rätt vettig i den) och lite annat. Men det är en sak att ha en någorlunda uppfattning om hur man ska göra, och en annan att kunna göra det. Jag är rätt klumpig till naturen, bara att nöta på antar jag :)

Grym analys av rörelsemönstret i chins för övrigt, +1 på det, man tackar & bockar.

Bra fråga med chins. Lägg märke till att jag gjorde en pullup dock, klarar du en chin med liknande vikt så är det mycket starkare imo. Antar att det rättvisaste är att räkna totalvikt, min hamnar väl på 75+44=119 då, lite extra vikt med kläder & skor med men det kan vi bortse från :P
Lycka till! :hbang:

prOtotype
2012-01-09, 14:22
Jo brukar läsa en del beastskills, och kollat stength projects tutorial på youtube (han är rätt vettig i den) och lite annat. Men det är en sak att ha en någorlunda uppfattning om hur man ska göra, och en annan att kunna göra det. Jag är rätt klumpig till naturen, bara att nöta på antar jag :)

Grym analys av rörelsemönstret i chins för övrigt, +1 på det, man tackar & bockar.

Bra fråga med chins. Lägg märke till att jag gjorde en pullup dock, klarar du en chin med liknande vikt så är det mycket starkare imo. Antar att det rättvisaste är att räkna totalvikt, min hamnar väl på 75+44=119 då, lite extra vikt med kläder & skor med men det kan vi bortse från :P
Lycka till! :hbang:

När jag säger chins så menar jag supinerat grepp (handflator mot dig). Pronerat grepp tränar jag inte alls. Och ROM för mig är hängande rakt ner till hakspets precis över stång.

Okej, jag vägde 80.1 imorse, så då är det 40kg som ska till om jag ska vara precis över dig.

http://fortnightlitpress.files.wordpress.com/2011/05/knapp01.png?w=480

BelowAverage
2012-01-09, 14:38
Dagens pass presenteras av Sevendust - Ugly (http://www.youtube.com/watch?v=zc6cL04DZog) i samarbete med BelowAverage

Ben (Och disco ;) :D)

Partiell knäböj

1x10 @stång
1x8 @50kg
1x6 @70kg
1x6 @100kg
1x6 @100kg
1x5 @100kg
Experimenterade lite med djupet nu, men aldrig djupare än 80 grader ska väl erkännas. Så explosivt som möjligt. Fick avbryta pga dålig smärta i ländryggen. Kan ha en del att göra med gårdagens hyperextensions. Kanske ska lägga om min splitt lite grann för detta var inte ok.

Enbensknäböj
4x6
Snart

Bencurl
1x10 @20kg
1x8 @41kg
1x7 @48kg
1x6 @55kg

Supinerad handledscurl
1x8 @26kg
1x7 @26kg
1x6 @26kg

Pronerad handledscurl
1x7 @16kg
1x6 @16kg
1x5 @16kg

Dragon flags
1x4
2x3

Brutalbänk
1x6 @kv+12kg
1x4 @kv+12kg
1x3 @kv+12kg

Hängande benlyft
2x6
1x5
Utmärkt ROM imo. Nu ska jag bara försöka få bort allt gung i ländrygg, tar också hjälp av axlarna.

Tvungen att testa scottcurl, blev en två på 37.5kg utan gung & skit. Anledningen till detta är att min enda bicepträning för närvarande är typ pullups, så tänkte se tillbaks på detta om några månader och se om jag ökat nämnvärt eller inte alls.

Några veka försök till muscle-ups. Problemet är att jag inte ändrar fattningen under lyftet, och trycker mig från stången snarare än mot den. Kommer ta ett tag.

Handstående
2 hukhänder press till handstående
1 "blomma" lols
2 set övning enhandsstående. Veka.
1 handstående till huvudstående sedan press till handstående
2 huvudstående sedan press till handstående
1 stå på enbart underarmar, nytt rekord, svårt att skatta tid men en givmild chansning -> 10+ sekunder
1 set reaktiv bålträning, dvs häng med benen så långt som möjligt åt ett håll, räta upp sig, över till andra sidan
2x2 handstand pushups
1x3 hoppande handstand pushups - knappt man kan kalla det hopp :)
3 reps kullerbytta bakåt till handstående, 2 lyckade men fula.

Chill-out musik: Porcupine Tree - Time Flies (http://www.youtube.com/watch?v=JTEWlSTQ1RI&ob=av2e)

BelowAverage
2012-01-09, 14:41
När jag säger chins så menar jag supinerat grepp (handflator mot dig). Pronerat grepp tränar jag inte alls. Och ROM för mig är hängande rakt ner till hakspets precis över stång.

Okej, jag vägde 80.1 imorse, så då är det 40kg som ska till om jag ska vara precis över dig.

http://fortnightlitpress.files.wordpress.com/2011/05/knapp01.png?w=480

Haha, amerikanske chins alltså! :D Eller hur det nu var. Jag skrev chins istället för pullups i början av journalen men nu skriver jag pullups. Kanske bättre att bara säga Chins (supinerat grepp).
Precis över mig? In yo dreams :banned

Kom för övrigt på att rörlighetsövningen jag klämmer in i nästan alla pass heter shoulder dislocation, med stav, efter att ha läst din journal. Bra skit.

Hetz
2012-01-09, 16:21
Kanon med partiell benböj, grymt bra för att få in viktvanan

Danne2k
2012-01-09, 19:25
Kanon med partiell benböj, grymt bra för att få in viktvanan

Viktvana för... vadå?

Okej om han körde ATG böj som huvudövning och körde parallella böj som komplement, men det gör han ju inte.

Ingen kritik mot dig Viktor, jag ifrågasätter bara ordvalet ;)

Hetz
2012-01-09, 19:57
Viktana för att kunna pressa sig själv att nå högre vikter. Då menar jag inte att man ska "jaga" vikter men det är ju en del av utvecklingen att stiga i vikter i takt med att man blir starkare. Sen har han, precis som du säger inte ATG böj som huvudövning men vanligtvis kör han "vanlig" böj, visserligen inte ATG på dem heller, men de har, vad jag förstått, varit djupare reps än de från dagens pass.

edit: såg nu att senaste passet också var partiell böj - my bad

prOtotype
2012-01-09, 20:19
Dagens Pass (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5523416&postcount=141) :cool:

Ristretto
2012-01-09, 20:21
Sen finns det ju ingen vettig anledning till att man ska gå just styrkelyftsdjupt, det är ju bara nåt som nån har hittat på och det är lika för alla som tävlar.

Varför det skulle vara bättre att gå till precis godkänt djup än att gå till precis ovanför godkänt har jag svårt att förstå. Trots det verkar många SL:are anse att "parallella böj, annars går jorden under".

Egentligen är ju inte parallelt särskilt djupt om man jämför med ex. OL-böj, så att sträva efter SL-djup och sedan ge upp när man inte har tävlingsambitioner ser jag inget egenvärde i.

Huvudsaken är ju att man är medveten om fördelar och nackdelar med olika djup och att man vet hur djupt man själv går.

Hetz
2012-01-09, 21:09
huvudsaken är ju att man är medveten om fördelar och nackdelar med olika djup och att man vet hur djupt man själv går.

+1

BelowAverage
2012-01-11, 10:09
Prototype: Snyggt! xD Nästa pass din jäfvel ;)

Nice, tror jag håller mer er allihop om knäböj, typ :P
Däremot kör jag partiell ett tag till, har fortfarande för awkward rörlighet för djupa. Får ut ett ordentligt djup när jag kör enbensknäböj som jag hoppas ska funka tills jag blivit mindre stel.

BelowAverage
2012-01-11, 10:22
Dagens pass presenteras av Soil - True Self (http://www.youtube.com/watch?v=dY4W8atszvs) i samarbete med BelowAverage

Bröst

Bänkpress
1x8 @stång
1x6 @50kg
1x3 @90kg
1x3 @95kg
1x1 @95kg + fail. Skönt att tävlingsbänken är perfekt inställd.
2x1 @100kg
Tänkte att om det ska bli 1:or kan jag lika gärna få in lite viktvana.
Gjorde också mitt första rövlyft någonsin på ett av 100:seten, helvete vad det hjälpte. More of that please *popcorn*

Dips
1x8 @kv
1x8 @kv+25kg
2x4 @kv+50kg
1x11 @kv+25kg

Liggande triceps-extension
1x8 @stång
4x5 @37.5kg

Cable-flyes, parallelt med axel
1x9 @23kg
2x8 @23kg

Face-pulls
1x8 @50kg
1x7 @62kg
1x8 @41kg
Vet fortfarande inte om jag ska köra övningen långsamt, strikt, explosivt etc. Gör den mest för att få mer stabilitet i bänk, så jag antar så mycket vikt som möjligt men någorlunda strikt.

Front lever progression (hängande pullover)
2x8 @kv
Back lever progression
1x6

Råkade snubbla sönder mitt vägguttag för internet i förrgår med, så har ingen uppkoppling hemma. FML:MrT:
Kommer resa till sthlm 13-15 för att träffa "klanen" som det heter. Och imorrn är det tenta och middag med kamrater så jag är rädd att jag får ett långt äckligt uppehåll i träningen. Vad ska Mr T säga ?! :MrT:

Chill-out musik: Submersed - Answers (http://www.youtube.com/watch?v=cFAZsdFJWPA)

Marcus Yngvesson
2012-01-11, 10:25
Fin stryka! Stort lycka till med dina mål, kommer följas :)

Hetz
2012-01-11, 15:41
Råkade snubbla sönder mitt vägguttag för internet i förrgår med, så har ingen uppkoppling hemma. FML:MrT:


Hahaha fan vad kul! Har hänt mig också, drog av världens nerdrage när det hände :D


är rädd att jag får ett långt äckligt uppehåll i träningen.


*gah!*

BelowAverage
2012-01-12, 13:32
Dagens pass presenteras av Mudvayne - Choices (http://www.youtube.com/watch?v=htdH6uS-YW4) i samarbete med BelowAverage

Lägger om splitten (tror jag :D) blir iaf bröst-rygg-axlar-ben.
Hann träna idag f.ö, yay! Och tentan kändes bra, yay!

Morgonvikt: 74.0 kg

Rygg

Pullups
1x4 @kv + 2 chins @kv
1x1 @kv+50kg PB woop woop woop! :D hela huvud över stång iaf, godkänt. Lols, 20+24+6 kg's kettlebells i bältet xD
1x0 @kv+54kg - måste som vanligt testa gränser
1x3 @kv+32kg
3x2 @kv+36kg
Chins 2x2 @kv+32kg

Nytt pullup vikttotal: 74+50=124kg. Suck on it prototype :naughty:

Sittande kabelrodd, v-handtag
4x6 @70kg

Human,flag träning
6x2 försök varje sida. Vekt.

Hyper-extensions
3x6 @kv+20kg

Sneda rygglyft
3x6 @kv+20kg

Dragon flag
2x3 @kv
Strikta.

Hängande benlyft
2x6
1x5

Nu blir det inte ett lika äckligt långt träningsuppehåll, booooooyaaah!

Chill-out musik: Ozzy Osbourne - Dreamer (http://www.youtube.com/watch?v=uCSN1wiLMVI)

BelowAverage
2012-01-12, 13:34
Fin stryka! Stort lycka till med dina mål, kommer följas :)

Tack! Alltid smickrande med sådana kommentarer från folk som är starkare än en själv xD :D

Hahaha fan vad kul! Har hänt mig också, drog av världens nerdrage när det hände :D

*gah!*

Jag tappade livsglädjen när det hände. Jag insåg vad det innebar -> 24/7 tentaplugg utan avbrott på kolozzeum. Men nu i efterhand var det nog det bästa som kunde hända :naughty:
Mina roomies kommer tro jag gjorde det med avsikt, jag hade ju lätt motiv xD

Ristretto
2012-01-12, 15:46
Vann du idag?

Hetz
2012-01-13, 00:12
hahaha du anar inte hur mycket jag garvade av "Jag tappade livsglädjen när det hände." I know the feeling bro!

Timmi
2012-01-13, 12:54
Är mäkta imponerad av din styrka i "kroppsviktsövningar" (om man nu kan kalla chins med mer än 30 kg extra hängandes på sig för kroppsvikt...)!

Kul att tentan kändes bra också!

BelowAverage
2012-01-16, 11:15
Dagens pass presenteras av Celldweller - Symbiont (http://www.youtube.com/watch?v=P8Uoot-Agvo) i samarbete med BelowAverage

Axlar

Militärpress
1x8 @stång
1x3 @50kg
1x3 @60kg
1x1 + 1 pushpress @65kg
1x1 @70kg -ostrikt
push-press 1xfail @80kg
push-press 1x2 @75kg
push-press 1x3 @72.5kg
1x1 @65kg + 2 push-press
1x10 @50kg
1x6 @50kg

Känner att jag tappat styrka här fortfarande dessvärre. Försöker komma över platån med tung push-press i hopp om att det ska ge bättre viktvana.
Vet iallafall att före mitt uppehåll var rekordet 1x10@40kg så styrkan har väl ökat rätt bra trots allt, men nu står det verkligen still.

Lyft åt sidan
1x8 @6kg
1x6 @12.5kg
3x6-8 @10kg
1x6 @12.5kg

Liggande axel-extension
3x8-10 @15kg

Delt-flyes
1x8 @41kg
2x6 @45kg

Handstående träning
1x6 Kullerbytta bakåt till handstående - misslyckade allihop, blev bara volt inget stabilt :P
1x3 press från huvudstående till handstående
1x4 hukhänder press till handstående
1x2 handstående till huvudstående, press till handstående
2x2 handstand pushups
3 set enhandsträning
2 set gång på händer
1x4 handstående till kullerbytta framåt
2 set stående på underarmar

Kommentar: Har förmodligen glömt någon grej som vanligt, övningarna i handstående körs som vanligt i o-ordning. Ingen övrig bålträning idag, få övningar under passet. Rätt skönt pass endå, men tungt att stå på händer sist idag. Deffen börjar gå illa, det har blivit för mycket resande med fusk de dagarna, tycker vikten står still och styrkan stagnerar eller tappas.

Chill-out musik: Atomship - Withered (http://www.youtube.com/watch?v=UyVflW49t5U)

Danne2k
2012-01-16, 11:40
Du är ju redan sjukt stark i OH-press så det kan ju bli jobbigt att öka där, speciellt under deff :o

Om du stagnerar länge kan ju ett tips vara att dra ner på volymen i press och köra mer bänk för att försöka bli starkare där. Personligen blir jag starkare i både dips och press när jag ökar i bänk.

BelowAverage
2012-01-17, 13:47
Dagens pass presenteras av Atlas Plug - Truth Be Known (http://www.youtube.com/watch?v=fMXF2Tn1Npg) i samarbete med BelowAverage

Ben

Knäböj
1x10 @stång
1x4 @50kg
1x6 @90kg
5x6 @80kg
Körde djupare än tidigare idag, men fortfarande ett djup som är antingen parallelt eller grundare, så långt ifrån ATG. Fortfarande så stel att går jag djupt tappar jag länden eller så får jag vinkla fram ryggen väldigt mycket, och det känns faktiskt för tungt för ryggen.
Får ta mig samman och köra stretching oftare, nu på uppkommande bröst-rygg passen t.ex.

Enbens knäböj
4x6

Bencurl
1x10 @21kg
3x6 @41kg
1x5 @48kg

Handledscurl - pronerad
3x6 @16kg

Handledscurl - supinerad
3x6-8 @stång+20kg

Dragon flag
2x3
1x2

Hängande benlyft
3x6
1x8

Brutalbänk
1x4 @kv+12kg
1x4 @kv+12kg

Stillsamt pass. Känns som jag lunkade på lite i sömnen liksom. lol's

Chill-out musik: Revis - Seven (http://www.youtube.com/watch?v=LF6zxSA4xEA&ob=av2e)

BelowAverage
2012-01-17, 13:55
Är mäkta imponerad av din styrka i "kroppsviktsövningar" (om man nu kan kalla chins med mer än 30 kg extra hängandes på sig för kroppsvikt...)!

Kul att tentan kändes bra också!

Svårt det där tycker jag med, vad man egentligen menar med kroppsviktsövningar. Men generellt sett utförs de nog oftast med bara kroppsvikt, och så ämnar utövarna öka antalet reps istället för maxstyrka. För att de vill ha långa smala muskler och allt sånt där som nog ofta attraherar gemene man till att träna med sin egen kroppsvikt. *popcorn*
Men tack :D

Du är ju redan sjukt stark i OH-press så det kan ju bli jobbigt att öka där, speciellt under deff :o

Om du stagnerar länge kan ju ett tips vara att dra ner på volymen i press och köra mer bänk för att försöka bli starkare där. Personligen blir jag starkare i både dips och press när jag ökar i bänk.

Sjukt stark? Tror jag sett ett antal 93:or på kolo som pressar 60x10 osv utan problem. Och jag bör i grunden inte ha sämre förutsättningar än de, jag borde öka! :P Och gör jag inte det gör jag något fel. Vad det nu är vet jag inte, men deff påverkar säkert. Även som du säger för stor volym. Men det kan ju också vara för liten volym på mina pass.

Likadant med deffen, tycker jag har gjort "kontrollerat fusk" dvs ätit på sätt som hållt mig viktneutral eller mindre under resedagar etc överlag, men har jag stannat i vikten så har jag helt enkelt haft fel där. Vilket iofs inte gör något i det stora hela, tid har jag gott om.

Har du märkt tydliga ökningar i press och dips just när bänken ökat? Kan lika gärna vara tvärtom väl? Det är ju skitsvårt att veta vad som orsakar vad.
Tack för råd iaf, jag har tänkt som du att volymen kanske är för stor, men tycker inte det är spec mycket endå *gah!*

oscape
2012-01-17, 17:17
Du fortsätter leverera! riktigt fint. :thumbup:

Danne2k
2012-01-17, 18:36
Sjukt stark? Tror jag sett ett antal 93:or på kolo som pressar 60x10 osv utan problem. Och jag bör i grunden inte ha sämre förutsättningar än de, jag borde öka! :P Och gör jag inte det gör jag något fel.

Har du märkt tydliga ökningar i press och dips just när bänken ökat? Kan lika gärna vara tvärtom väl? Det är ju skitsvårt att veta vad som orsakar vad.
Tack för råd iaf, jag har tänkt som du att volymen kanske är för stor, men tycker inte det är spec mycket endå *gah!*

Ja, allt är ju relativt såklart, jag har då inte sett många personer pressa mer än 50-60 kg ovanför huvudet (sittande som stående) under mina +3 år på gym :P
Då tränade jag iofs mest på Friskis men det fanns ändå några biffar som bänkade +150 kg och ändå inte körde mer än 50-60 kg i OH-press (max).

Finns en hel del starka 93-96or på kolo, fast på internet är ju alla starka *whatever*

Skämt åsido, visst har jag sett små, men ändå tydliga, ökningar efter tex. en period med MM2K och ökningar i bänk. Dipsen ökar (visserligen körde jag dips samtidigt) men OH-pressen ökade också utan att jag körde några som helst pressar ovanför huvudet.

Slutsats: Bench is king *flex*

Problems, body weight fag? :naughty:

Ristretto
2012-01-17, 19:10
Både bänk och dips är skitövningar.

BelowAverage
2012-01-18, 12:57
Problems, body weight fag? :naughty:

Problem, madfag?

Både bänk och dips är skitövningar.

Jag håller helt med dig. Det finns enbart en bra övning - no arm pushup. Allt annat ger korta muskler.

http://www.shinyshiny.tv/4topCave_troll1.jpg

Ristretto
2012-01-18, 12:58
Jag håller helt med dig. Det finns enbart en bra övning - no arm pushup. Allt annat ger korta muskler.



Shakeweight är bättre.

BelowAverage
2012-01-20, 08:45
Bröst

19-01-2012 (gårdagens pass)

Efter en sjukt seg samling föreläsningar från 8-15 så var jag redo att dunsa ned i sängen. Kände att detta skulle bli ett
skitpass. Nästan svimfärdig och inget tryck i kroppen, jobbigt bara att gå. Dessutom började dagen med att jag la mig 02:15 på natten
efter att ha gibbat dragon age, försov mig på morgonen, missade bussen och fick gå äckligt snabbt till skolan.
Så sköta sömnen exemplariskt är det väl inte tal om. Inte jämt iaf xD

Bänkpress

1x10 @stång
1x5 @60kg
1x1 @90kg - sjukt tungt, var nära att faila.
1x3 @90kg - nu gick det bättre, men endå ordentligt mycket tyngre än senast.
1x2 @90kg - duhr. Följde min senaste logik och tänkte ska det vara få reps så kan jag iaf höja vikten för att
rättfärdiga det xD
1x1 @105kg PB! - sjukt lätt, kändes som 80 kg, avlyftet från ställningen var så lätt så jag släppte nästan det igen av ren
chock. Kontrollerad sänkning tills den låg på bröstkorgen och explosivt upp utan rövlyft, gick hur lätt som helst.
Peppade mycket innan med andningen och försökte få upp adrenalin (lönlöst xD) och intala mig själv att det var en lätt vikt.
Ibland blir det bara en klockren kombination av bra motivation, fysisk och mental koncentration och en bra träff.
Efteråt var jag tvungen att räkna viktplattorna för att se att det verkligen stämde LOL xD
1x0 @110kg - här blev det tvärtom, dålig koncentration, kaxig sen förra lyftet och kass träff. Efter hur 105 kändes som jag bör
ha 110 i mig så jag är väl inte direkt missnöjd.

Dips

1x16 @kv - lite djupare än parallellt. Inte spec repstark, alls - som vanligt :D
1x7 @kv+25kg
1x4 @kv+50kg
1x3 @kv+50kg
1x6 @kv+25kg
1x2 @kv+50kg
1x5 @kv+25kg

Liggande tricep-extension, z-stång
1x4 @stång+30kg
3x3+1 fail @stång+30kg

Hantel-flyes, rätt raka armar (inte press/flye hybrid som många kör)

1x8 @15kg
1x5 @15kg
1x4 @15kg
1x4 @15kg
Tyckte jag borde kunna hantera mer här, var fruktansvärt tungt. Jag förstår min kropp mindre och mindre för varje dag som
går.

Cable-flyes, parallelt med axlar

1x8 @23kg
1x6 @23kg
1x7 @23kg
1x5 @23kg
Kördes i halvintensivt superset med facepulls.

Facepulls, parallelt med axlar

1x12 @40kg
1x10 @50kg
1x8 @55kg
1x8 @55kg
Facepulls kör jag varannan rep explosiv varannan långsam. Alltid väldigt långsam excentrisk fas. Testade f.ö
tricep-extension i kabel, får rätt ont i höger nyckelben.
Vilket jag inte får alls av dips och andra mer kända trubbelövningar. Konstigt.

L-pullups i ringar

2x4 @kv

L-chins med stänger som går parallellt med näsan xD

1x5 @kv
1x4 @kv
1x8 @kv - explosiva och duktigt bra ROM i toppläget, dock ingen deadhang i botten.
L-chins är en riktigt rolig övning som jag kört för lite. För att förtydliga är det en chin med benen statiskt pekande
framåt, som ett hängande benlyft.

Progression front-lever i ringar

1x6
1x5
1x4
1x3
Explosiv koncentrisk fas, så långsam excentrisk som möjligt, försöker räta ut benen så mycket som jag bara kan utan att tappa
kontroll, men för närvarande är de "tucked" vet inte vad det svenska lingot är.

Progression back-lever

2x4

Övning av handstående
Lite press till handstående, handstående till huvudstående till press, kullerbytta bakåt och annat flams, lite träning
av enhandsstående. Mest något jag gör för att belöna mig själv då jag tycker det är oerhört roligt, man har ingen kraft alls
i triceps över efter ett bröst/triceps pass.

Övrig kommentar till uppsatsen: Börjar köra med kortare vila när jag inte har mp3 och kan ha koll på tiden lika bra.
Ofta ca 2 minuter eller mindre i basövningar uppskattningsvis, vilket är svårt för mig att kombinera med tunga set. Ännu kortare vila i tilläggsövningar.


Deff: Bryter deffen, känns dåligt av mig som har tjatat om karaktär hit och dit och annat trams. Men jag är inte villig att offra någon
styrka, alls, för att bli hårdare. Kan ju som bekant inte både äta kakan och ha kvar den, och jag tycker mer styrka är mycket viktigare för närvarande
än ett väl synligt sexpack. Men det kommer nog vara lättillgängligt till sommaren nu om jag håller formen, vilket jag ämnar.
Tror jag varit mer opti-nojjig en period än jag riktigt trivts med, kanske. Svårt att säga.

Marcus Yngvesson
2012-01-20, 09:09
grymt med pb! :)

BelowAverage
2012-01-20, 17:58
Rygg

Pullups
1x5 @kv
1x3 @kv+32kg
1x2 @kv+36kg
1x1 @kv+36kg
1x2 + 1x2 chins + 1x2 l-pullups @kv
1x1 @kv+36kg
1x1 @kv+36kg
1x5 @kv L-pullups
1x4 @kv L-pullups

Klarar inte de tyngre vikterna lika bra som förra passet. Bättre lycka nästan gång, som jag brukar säga xD
Fortfarande för kort vila, runt 2 minuter. Får fixa hörlurarna till mp3:n, alternativt ett coolt fickur.

Upprätt rodd, kabel, 2 trissor

1x10 @23kg
1x6 @28kg
1x6 @28kg
1x5 @32kg

Hyper-extensions

1x5 @kv
4x6 @kv+20kg

Sneda rygglyft

1x3 @kv
4x6 @kv+20kg

Utförande, kontakt osv känns riktigt bra i båda övningarna nu. Bägge kändes rätt knepiga innan jag vant mig. Varannan rep explosivt, varannan långsam, alltid långsam excentrisk fas. Rullande hyper-extensions - emot konstens alla regler.

Hängande benlyft

1x8
1x7
1x5

Övning handstående

Handstand pushups 1x2, 1x1, 1x2, 1x2, 1x1
Enhandshandstående: typ 6 set minst, korta mot slutet, "långvariga" stabila i början
Hukhand press till handstående: typ 6 totalt
Press från huvudstående till handstående: 3
Kanske borde börja anteckna under passen för detta blir ordentligt plottrigt.

En del shoulder dislocation med pinne (var sjukt stel sen gårdagens bröstpasset, hantelflyesen tror jag) samt stretching av hamstrings / vader.

BelowAverage
2012-01-20, 18:17
"Övergriplig kostmall"

Grönsaker 120g 48 kcal 1.8g protein
Grönsaker 120g 42 kcal 4.2g protein
Pasta 200g 712 kcal 24g protein
Proteinpulver 100g 350g kcal 80g protein
Ägg 420g 575 kcal 52g protein
Lättmjölk 1000g 400kcal 30gprotein
Kvarg 200g 110 kcal 20g protein

Bör ge typ 2282 kcal på vilodagar. 212g protein.

Tänkte äta 3-500kcal extra helst kolhydrater på träningsdagar och pröva nått mer lean-gains aktigt. Eller vad det nu blir. Kosthållningen ser kanske rätt anal ut men jag gör ju fortfarande matlådor för att det är bekvämt vilket gör det extremt lätt att räkna innehållet, även om det sviktar lite mellan dagarna så blir det över en period ett sånt här genomsnitt.
Kommer väl också höfta lite på olika produkter osv, detta är mest en mall för min egen skull.
Vill gärna ha lite flexibilitet på träningsdagarna så där får väl överskottet bli av snacks, bröd, vad som finns till hands.


Harrys&benedict:
66.5 + (13.75 x 74 ) + (5.003 x 184.5) - (6.775 x 20) x 1.375 = 2573
(66.5+1017.5+923-135.5)* 1.375= 2573

Sen har jag ingen aning om hur bra formeln verkligen stämmer på mig, är rätt stillasittande i övrigt. Funderar iofs på ett konditionspass 1g/vecka och då bör jag nog hamna på ett rätt klart underskott. Får väl se. Att ev. behöva äta mer skulle iaf inte göra mig ledsen direkt :D

BelowAverage
2012-01-20, 18:18
grymt med pb! :)

Grymt kul med ett så oväntat pb iaf xD

oscape
2012-01-20, 18:50
105 i bänken, snyggt! får fan lägga på ett kål om du inte ska springa ikapp och förbi :D

BelowAverage
2012-01-20, 18:59
Du har väl pressat iväg 115-120 och 110x2 osv :D
Men nog ska du få jobba för att hålla dig före! :naughty:

Danne2k
2012-01-21, 10:59
Inget kött!?

Handla kött på Willys så kan du komma undan rätt biligt, kvargen har ju knappast jättelåg PPK heller..

Marcus Yngvesson
2012-01-21, 13:45
Grymt kul med ett så oväntat pb iaf xD

ja det förstår jag :)

BelowAverage
2012-01-22, 13:50
Gårdagens pass 21-01-2012

Cardio woot

2 st 20minuters intervall pass crosstrainer - löpbanden var upptagan. I should've known.

Motstånd 6 av 20.
10 minuter varannan minut 120-140spm, varannan 170-200 spm.
10 sista minuterna 2 minuter ca 150 spm, 2 140, 6 120 spm, ungefär så kan det sett ut.
Medel bägge intervallerna: 140spm.

Ansträngningsgrad:

Lätt ---------------------------------------------X-------------- Plaskblöt

Ca 30-40 minutes övning av handstående, rätt ointensivt.
Övningar:
Press till handstående, sänkning till huvudstående, press till handstående
Huvudstående press till handstående
Enhandshandstående träning
Handstand pushups
Stå på underarmar

BelowAverage
2012-01-22, 14:00
Axlar

Militärpress

1x6 @stång
1x5 @40kg
1x3 @60kg
1x1 + 3 pushpress @65kg
1x2 pushpress @75kg
1x3 pushpress @70kg
1x2 @60kg
1x9 + 1 pushpress @50kg
1x3 pushpress @65kg
1x1 + 1 pushpress @60kg

Lyft åt sidan

1x8 @10kg
1x3 strikt + 3 ostrikt @12kg
1x7 @10kg
1x4 strikt + 2 ostrikt @12kg
1x6 @10kg
1x2 strikt + 3 ostrikt @12kg
1x6 @10kg
1x6 ostrikt @12kg

Delt-flyes, maskin

1x10 @41kg
1x8 @45kg
1x6 @45kg
1x7 @41kg

Liggande axel-extension, hantlar

1x8 @15kg
1x6 @15kg
1x8 @15kg

Testade även axelpress-maskinen.
1x2 @86kg, men den var tråkig och tung 0.o
Hellre militärpress imo.

Tränade med Erik idag, trevligt lugnt pass. Han militärpressar ju 60 utan att ens se ansträngd ut xD haha.... svin :D
Erik anser att jag ska sluta pushpress så mycket. Tror han har rätt. Jag bör kanske börja reppa typ 3:or på 60 igen. Ett steg tillbaka, kanske ett par steg fram igen.
F.ö är whey fx choklad 100g + 25g oboy + 4-500g lättmjölk -> hur gott som helst *popcorn*

BelowAverage
2012-01-22, 14:04
Inget kött!?

Handla kött på Willys så kan du komma undan rätt biligt, kvargen har ju knappast jättelåg PPK heller..

Jag tycker kvarg är smaskens att ta som nån form av nattmacka, bara sleva direkt ur burken, ger mig en bra "nöjd" mättnadskänsla.
Jag skippar gärna köttet, då kan jag ju kalla mig lakto-ovo vegeterian trololololol :naughty:
Beställt nån batch kreatin igår f.ö, anländer nån gång i veckan hoppas jag, ska bli kul att testa. Du tar väl kreatin? Tror jag tänkte ta 10g efter träning 10g på kvällen i början, sen 10g efter träning, eller med kvällsmaten på vilodagar.

F.ö , morgonvikt 22-01-2012: 74.5

Nu kör vi! :D

Danne2k
2012-01-22, 14:29
Ok.

Så det är slut med dieten nu eller? Du tröttnade?

Timmi
2012-01-22, 15:57
När du kör handståendeövningarna är det helt fristående eller mot vägg? Vi körde lite handstand-push ups i dojon i tisdags med en som höll upp benen, helvetiskt tungt och framförallt helvetiskt svårt att komma ner djupt med stela underarmar ;)

Schysst axelpass du brände av också!

BelowAverage
2012-01-22, 16:49
Ok.

Så det är slut med dieten nu eller? Du tröttnade?

Det är väl slut med dieten för att jag tröttnade, ja. Både träningen och viktnedgången började nog gå lite halvtaskigt.

När du kör handståendeövningarna är det helt fristående eller mot vägg? Vi körde lite handstand-push ups i dojon i tisdags med en som höll upp benen, helvetiskt tungt och framförallt helvetiskt svårt att komma ner djupt med stela underarmar ;)

Schysst axelpass du brände av också!

Kör alla övningar helt fristående. Huvudstående osv på mattor, enhandsträningen är skönt på hårt golv, ger bättre kontroll. Men variation ska ju i balansövningar faktiskt vara bra, allt som är utmanande är bra.

Handstand pushups är awesome, jag tycker de är skittunga mot väg, då får man lite extra motstånd känns det som, och så kan man ju lätt gå djupt. Det är svårt att göra fristeånde djupa och hålla balansen. Stela underarmar har jag inte lidit av men vi ser ju alla olika ut :P

Bara att träna på hördedu det tar det för de flesta av oss, men det är ju kul. :hbang:

F.ö fixade jag och min roomie (läs, han fixade, jag köpte vägguttaget lol :D) så nu har vi internet igen. Boooooyyahh!

BelowAverage
2012-01-23, 19:52
Ben

Assisterad enbensknäböj med stopp
2x7
3x6

Knäböj

1x10 @stång
1x10 @60kg
1x6 @70kg
2x6 @80kg

Skulle nog inte vilja kalla det för partiell knäböj längre.

Bencurl

1x10 @21kg
1x6 @41kg
1x4 @48kg
1x7 @41kg
1x4 @48kg

Underarmscurl - pronerad

4x5-8 @16kg

Underarmscurl - supinerad

3x6-8 @stång + 20kg

Hängande benlyft

1x8
1x6
1x5
1x5

Front lever progression - ringar
2x4
Långsam excentrisk fas experimenterande med olika "tucked" ben. Långt kvar xD

Försök, muscle-up

6x1. Går rätt explosivt, antar jag. I toppläget skjuter jag mig från stången snarare än att dra mig mot/över, upplever att jag saknar styrka i armbågen i övergångsläget.

One-arm pushup
1x3 varje sida. Trololol tvungen att testa. Tungt må man säga, knakar som tusan i ryggen första reppen med. Har svårt att se några direkta fördelar men antar att övningen kräver ganska bra core iofs.
No-arm pushup är fortfarande överlägsen. :cool:

Progression muscle-up ringar - falskt grepp
2x4
Mest lätt experiment för att pröva på. Känns bra. Får kolla teknikvideos på youtube.

Glömde stretchingen som vanligt. Tard.

BelowAverage
2012-01-25, 12:56
Bröst

Bänkpress

1x8 @stång
1x6 @60kg
1x2 @80kg
1x1 @90kg
1x1 @102.5kg
1x1 @105kg
1x1 @110kg maddafakkin PB! woop woop woop!

Även gratulationer till Erik som la ett (mycket snyggare) lyft på 110kg.
Vi räknade dessutom fel, trodde vi klarade 110 när vi låg på 102.5kg, väldigt lustigt :D
Men de (många gånger kontrollräknade) lyften på 110 gick bra sedan med, ingen skada skedd.

Dips

1x10 @kv
1x9 @kv+25kg
1x4 @kv+50kg
1x4 @kv+50kg
1x7 @kv+25kg

Liggande triceps-extension

1x10 @stång
1x4 @stång + 30kg
1x4 @stång + 32.5kg
1x3 @stång+ 35kg
1x1 + 2 fail @stång + 40kg

Facepulls

1x10 @59kg
1x8 @59kg
1x6 @59kg
1x5 @64kg

Brutalbänk

1x8 @kv+12kg
1x7 @kv+12kg
1x5 @kv+12kg

Ristretto
2012-01-25, 13:20
Dat dere grattis till honratian!

Marcus Yngvesson
2012-01-25, 15:51
haha kul! Men skit bra pb, fortsätt kötta på och ät ;)

BelowAverage
2012-01-25, 18:46
Dat dere grattis till honratian!

Honratian? Anyways, ty brah!

haha kul! Men skit bra pb, fortsätt kötta på och ät ;)

Tack :) vi hade väldigt snopna/ledsna miner :D

Lagar nu finfin gryta på 1.6kg högrev, selleri, palsternacka, päror, broccoli, ärter, majs, champinjoner, lök, vitlök - grunden för awesome *drool*
Ingen gjutjärnsgryta som hemma dock... sadfacepanda

Ristretto
2012-01-25, 18:56
Honratian? Anyways, ty brah!


hundratio=honratio om man inte kan svenska.

oscape
2012-01-25, 19:02
110 sluta...

Hetz
2012-01-26, 18:50
Inte ens roligt längre. Du drar ju ifrån så förbannat i bänken :(

BelowAverage
2012-01-26, 19:28
Dagens pass presenteras av Switched - Walk Away (http://www.youtube.com/watch?v=lteu7tPcKjc) i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pullups

1x3 pullups + 1x3 chins @kv
1x2 @kv+36kg
1x2 @kv+36kg
1x3 @kv+32kg
1x1.5 @kv+32kg
1x1 + 0.7 (;)) fail@kv+40kg
1x0.5 @kv+48kg - fail
1x4 @kv+20kg
1x3 @kv+20kg
1x6 @kv

Bra drag i början, sedan kom mjölksyran tassande.

Hyperextensions
3x6 @kv+20kg

Sneda rygglyft
3x6 @kv+20kg

Muscle-up progression - maskin, kabel två trissor

1x6 @32kg
1x6 @41kg
1x4 @41kg

Muscle-up progression

10x1
2x3 @kv+8kg
Explosiva chins med mer överhandsgrepp helt enkelt. Testar både lite gung och från deadhang.

Hängande rodd - ringar

1x8 @kv
1x7 @kv

Väldigt lite teknikgenomgång av de övningar jag brukar göra i handstående, bara precis för att göra dem.

I övrigt... äääähm :em:
Lägger mig på 1600kcal (max) idag @230g protein för att köra ett "lite" större överskott imorrn. Blir spännande om formen tål sådana här kompromisser.
- Härligt ska det bli iaf, lagar en köttgryta som jag förutspår blir kanonfin, köttet börjar bli sjukt mört, rotfrukts + köttbasen börjar gifta sig, ska ha i lite svamp, broccoli, morötter, vattenkastanj etc senare som inte ska koka sönder. Lite ajvar och gnochipasta till det så jävlar i det *drool*

Tänkte också baka en chokladtårta med glasyr + vispgrädde och en blåbärskaka + vaniljsås, rejäla mängder av bägge. Blir kul med besök imorrn och filmkväll på lördag, är man student så är såna här tillfällen av lyx verkligen guld värda.

Har också fått min kreatinbatch idag, så nu blir det 10g två ggr per dag i nån vecka sen 10g per dag.

Chill-out musik: Justin Bieber - Mistletoe *cupid* (http://www.youtube.com/watch?v=LUjn3RpkcKY&ob=av2e)

BelowAverage
2012-01-26, 19:31
hundratio=honratio om man inte kan svenska.

Hehe, du skulle hört oss under grupparbetet idag. Är nog ingen som tror jag kan svenska längre :D

110 sluta...

:MrT:

Inte ens roligt längre. Du drar ju ifrån så förbannat i bänken :(

1.
http://juicedmuscle.com/jmblog/sites/default/files/images/bench-press-rep.gif

2.
http://2.bp.blogspot.com/_hIw4XrXpQUQ/S-BhICNjsiI/AAAAAAAAIac/rTi-8mIRc2o/s1600/SF_lifestyle_59.jpg

3. ???
4. PROFIT!

BelowAverage
2012-01-29, 00:17
28-01-2012

Förmiddagspass. Blev ett väldigt utdraget pass pga flertalet toabesök :cool:
Blev nått vajj med grytan jag lagade tror jag, men den var iaf god xD

Axlar

Militärpress

1x10 @stång
1x5 @50kg
1x4 @60kg
1x2 @65kg
1x1 + 1 pushpress @67.5kg
1x3 pushpress @75kg
1x0 - fail pushpress @80kg - nära. Mer psyke.
1x3 @60kg
1x7 @50kg
1x5 @50kg
1x1 @65kg

Lyft åt sidan

1x8 @4kg
1x8 @10kg
1x6 @12kg
1x7 @10kg
1x5 @12kg
1x6 @10kg
1x6 @10kg

Delt-flyes, maskin

1x10 @41kg
1x8 @45kg
1x6 @49kg
1x6 @49kg

Liggande axel-extension
3x10 @15kg

Arnold press
1x6 @15kg
1x4 @20kg
Försökte 25kg men kan inte curla upp dem :D

Mycket utåt/inåtrotationer och shoulder-dislocation etc mellan seten i militärpress. Stretching av ben. Testade max-explosiva militärpressar med kvast mest för att se. Fort går det. Undrar om det hjälper.

BelowAverage
2012-01-30, 20:00
Bröst

Bänkpress

1x10 @stång
1x6 @50kg
1x6 @80kg
1x3 @100kg PB! woop woop woop! rövlyft sista reppen men ändock!
1x2 @100kg
1x1 @105kg
1x3 @90kg - nära fail
1x1 @100kg - gjorde en rep som var väldigt tung - förutspådd fail, sänkte tillbaks stången med en duns, vek armarna över bröstet och skakade besviket på huvudet. Två snubbar började garva åt mitt mesiga psyke :em:

Liggande triceps-extension

1x8 @stång
1x5 @40kg+stång PB! :D
1x3 @40kg+stång
1x4 @40kg+stång
1x4 @40kg+stång
1x3 @40kg+stång

Dips

1x10 @kv
1x7 @kv+25kg
1x2 @kv+50kg
1x3 @kv+50kg
1x3 @kv+50kg
1x9 @kv+25kg

Kommentar:
Rejält tungt att köra dips efter triceps-extensions, brukar göra tvärtom. Ordentligt lång vila idag, 3+ minuter alla set, långt pass. Drog ändå på mig mjölksyra.
Men efter två pb's kan jag inte vara annat än skitglad.

oscape
2012-01-30, 20:01
kungen av lågreppare? :D 100*3 imponerande!

BelowAverage
2012-01-30, 20:25
Haha :D känns skitkul när jag tycker 6:an på 50 var rätt ansträngande. Får träna ett år till sen köra biopsi på muskelfibrerna i bröst & lats :P
Tack :D

BelowAverage
2012-01-31, 18:05
Rygg ?

Pullups

1x7 + 2 chins @kv
1x3 @kv+32kg
1x1 @kv+32kg
1x1.5 @kv+40kg
1x0.5 fail @kv+44kg
1x5 @kv+20kg
1x3 @kv+24kg
1x4 @kv explosivt
5x1 @kv+8kg explosivt
2x3 @kv+8kg explosivt

Kass ROM med. Börja undra om jag kanske inte ska försöka lägga om mitt upplägg för pullups, kanske lite mellantunga under en period.

Träning av handstående

Handstand pushups, stor volym över lång tid. Pb 1x3 strikta fristående + 1 ostrikt.
Enhandshandstående, press från hukhänder, träning av l-seat, huvudstående, press från huvudstående, kullerbytta bakåt till handstående, handstående till kullerbytta fram, vanliga kullerbyttor osv osv minns inte volymen men rätt lågintensiv träning i 120+ minuter.

Hängande benlyft
1x8
2x6

Träffade också en grym snubbe som visade mig vindrutetorkare, och hängande benlyft med en extra rörelse i slutet och lite annat. Och nån slags hybrid av vindrutetorkare + hängande benlyft med väldigt stort ROM. Klart roliga övningar som det lär bli mer av :)

Kommentar:
Något sådant. Grav träningsvärk i triceps sen gårddagen och värdelöst tryck. Det ville sig helt enkelt inte. :(
Också svullen runt halsen och misstänker att det är någon slags förkylning på g, så jag tänker käka lite extra idag och ta det lugnt. Där får man för att man går ut klädd som en idiot (kallt) xD
Slutligen, väldigt skönt att bara lalla runt lite ibland. Jag kände att det inte skulle flyttas några stora vikter idag så det vara bara att göra det bästa av situationen. Helt sjukt långt pass, tittade inte på klockan :Virro

BelowAverage
2012-02-02, 16:12
Morgonvikt: 76.1kg.
Dagen före: 76.3. Så kanske träffsäkert, dunno.

Axlar

Militärpress

1x10 @stång
1x7 @50kg
1x5 @60kg rPB! :D
1x2 @65kg
1x1 @70kg
1x4 @60kg
1x3 @62.5kg
1x1 + mental fail @62.5kg

Sjukt gött, här gick det undan! Utmärkt tryck, bra lyft. Skönt att lyckas tangera mitt gamla PB igen, dessutom efter två hårda set före. Också gött att inte behöva pushpressa för att tillfredställa min viktkåthet. woop woop woop!

Lyft åt sidan

1x10 @10kg
1x7 @12kg
1x8 @10kg
1x6 + 2 ostrikta @12kg
1x7 @10kg

Human flag progression

8x1 på varje sida.
Fick in ett par bra träffar då jag (uppskattningsvis) hängde 1.5-2 sekunder med långsamt fall.

Liggande axel-extension - hantlar

3x8 @17.5kg

Ptja, rätt ostrikt. Funderar på om jag ska köra superstrikta eller relativt ostrikta. Vill ju träffa baksida axel i huvudsak så strikt kanske är att föredra. Oavsett - kul att kunna flytta större vikter.

Hängande benlyft, vindrutetorkare och annat flum i salig kompott

Kombo: 1x2 kombination av hängande benlyft & vindrutetorkare + 1x2 hängande benlyft med benen upp mot taket + 1x2 hängande benlyft + 1x3 vindrutetorkare

1x4 kombination av hängande benlyft & vindrutetorkare

1x2 hängande benlyft med benen mot taket + 1x2 hängande benlyft

1x5 vindrutetorkare

Sjukt roliga övningar. Får se över tekniken men detta lära ge en heltäckande bålstyrka i sinom tid.
Avslutade magbiten med 1 set viktad brutalbänk men orkade inget nämnvärt.

Handstående

3x1 pressar till handstående från huk
1 press från huvudstående till händer
2 set enhandshandstående träning, somliga försök börjar bli rätt bra. Men långsamt går det :D
Några handstand pushups, kullerbyttor från handstand, gång på händer etc etc.

Kommentar:
Sjukt gött pass. Utvilad med god nattsömn i en nybäddad säng, mycket mat dagen före. Spännande om kreatinet har effekt eller ej, tycker min vikt ökat så pass lite med tanke på deffbrytning och ett antal dagars kreatinladdning (20g). Men uppladdningen brukar väl i regel pågå ca 2 veckor, får se vad som händer. Dagsformen ser iaf bättre ut nu än den gjorde på 74kg, i min ögon. Living the dream :hbang:

Chill-out musik: Ben Moody - Always Do (http://www.youtube.com/watch?v=nBdktEqMqvQ&feature=related)

BelowAverage
2012-02-03, 15:30
Ben/grepp/mage

Knäböj - fokus på fulldjup och teknik, ingen kobenthet och nära ATG alltså.

1x10 @stång
1x8 @50kg
1x5 @80kg
1x7 @70kg
1x6 @70kg
1x8 @70kg

Kommentar: Har ett extremt svagt psyke vad gäller just benträning. Det känns så ansträngande trots att fail ligger ganska långt bort. Bara att öva på :)
Kändes iaf bra med raka ben och ordentligt djup.

Enbensknäböj - assisterad

3x6

Bencurl
1x10 @21kg
4x5 @48kg

Nästan fail på 5:e reppen varje gång. Intressant.

Dragon flag

1x4 - striiikt :D
2x3
1x2

Fantastisk övning, träffar bål, ländrygg och lats/skuldror något sjukt, även biceps så som jag gör den iaf. Basövning för bål? xD

Human flag

8x1 varje sida
Fick in en riktigt bra träff på min starka sida, med en benet rakt och andra benet korsat över det vid knäet, hängde stilla 2-3 sek, kunde kanske gjort längre.
Kör 30 sek vila mellan varje sida, och växlar mellan raka ben, ett böjt, bägge böjda.

Handledscurl - pronerad

3x6-8 @16kg

Handledscurl - supinerad

3x8-10 @20kg+ stång (5kg?)

BelowAverage
2012-02-04, 13:35
Är man odisciplinerad så blir det färre vilodagar lulz

Bröst

Bänkpress

1x10 @stång
1x8 @50kg
1x7 @80kg
1x3 @80kg
1x2 @100kg
1x1 @100kg
1x0 fail @100kg stoppbänk. Ptja, baddie :Virro
1x0 fail @105kg

Smärre känningar i axlar och armbågar. Roligt även om styrkan/psyket inte var på topp.

Dips

1x10 @kv
1x8 @kv+25kg
1x3 @kv+50kg
1x20 @kv - ez
1x3 @kv+50kg
1x11 @kv+25kg
1x2 @kv+50kg
1x7 @kv - not ez :D

Liggande triceps-extension

1x10 @ez-stång
1x4 @40kg+stång
1x3 @40kg+stång
1x3 @40kg+stång
1x2 @40kg+stång

Brutalbänk

1x6 @kv+12kg
1x5 @kv+12kg
1x3 @kv+12kg

Hängande benlyft, olika varianter

1x4 hängande benlyft/vindrutetorkare kombo + 1x2 hängande benlyft med benen upp mot taket, sänkning som front lever "raka" ben + 1x2 hängande benlyft
1x4 hängande benlyft fötter mot taket, sänkning som front lever "raka" ben
1x4 hängande benlyft
1x6 vindrutetorkare

Handstående
2 set enhandshandstående övning. Känns grymt bra tillochmed i slutet på bröstpasset, som iofs hade mindre volym än vanligt. Undrar hur det ser ut om två månader. Sätter april som mål :whipped:

oscape
2012-02-04, 15:43
lördagspass ftw! Vila suger :)

Ristretto
2012-02-04, 16:52
Får du ont kanske du bör se över tekniken?

BelowAverage
2012-02-04, 17:28
lördagspass ftw! Vila suger :)

Härligt att träna med gott om tid :)

Får du ont kanske du bör se över tekniken?

Var faktiskt mycket tveksam teknik idag ;P
Men dessutom väldigt tunga lyft på gränsen till fail vilket är ansträngande. Sen dips och triceps-extensions på det.
Lustigt när vi igår talade om hur dum man är som aldrig kan reglera volymen rätt *screwy*