handdator

Visa fullständig version : Silikon, hurra eller usch?


Sidor : [1] 2

Rikard Jansson
2011-11-24, 14:03
Bland mina vänner pågår stor debatt huruvida det är "guds gåva till människan" eller "äckligt och patetiskt" med silikonbröst.

99% av alla tjejer (som inte har det då förstås, känner ingen som har det) jag känner tycker att det är uschligt, vilket är förståeligt. (Edit; som i att varför skulle de inte passa på att hacka ner på det när de inte har det. Ungefär som att tjejer som inte använder smink gör stor sak av att det är bedrägeri osv) Det jag inte förstår är att majoriteten av killar jag känner tycker detsamma. Varför?

Anonym poll

Nitrometan
2011-11-24, 14:05
Sillisar är enklaste sättet att förkorta din pressväg.

thunder
2011-11-24, 14:06
Bra.

Rikard Jansson
2011-11-24, 14:06
Sillisar är enklaste sättet att förkorta din pressväg.

Hur fungerar det enligt tävlingsreglerna? :D

Jokester
2011-11-24, 14:08
Saknar ett svarsalternativ, dvs det spelar ingen roll så länge de inte är allt för utmärkande.

Yes
2011-11-24, 14:09
Allmänt tycker jag det är bra att den möjligheten finns. Konkreta fall måste kännas efter för att bedömningen ska bli korrekt.

Rikard Jansson
2011-11-24, 14:09
Saknar ett svarsalternativ, dvs det spelar ingen roll så länge de inte är allt för utmärkande.

Jag tror det klassas som att du ser det åt det negativa hållet imo

mikaelj
2011-11-24, 14:10
Konkreta fall måste kännas efter för att bedömningen ska bli korrekt.

eiuHdUkuRi0

Nitrometan
2011-11-24, 14:11
Hur fungerar det enligt tävlingsreglerna? :D
Tja... Det finns inget som förbjuder det. Jag har sett ett par tjejer på VM som har varit duktiga på att utnyttja sina plast-tutor. Jag antar att det är OK.
Allmänt tycker jag det är bra att den möjligheten finns. Konkreta fall måste kännas efter för att bedömningen ska bli korrekt.
Ja, utan att palpera är det svårt att korrekt bedöma om det är bra eller inte.

Sparven från Minsk
2011-11-24, 14:12
Bryr mig inte så hårt. Vill en tjej skaffa det fine. Om de vill det av estetiska skäl eller annat spelar ingen roll. Alla är vi fåfänga och vill se bra ut, så har inget emot det.
Sen finns det ju överdrifter då jag tycker det ser sämre ut än bättre, men det är personen som ska bära dem som bestämmer vad den trivs med.

Fatalist
2011-11-24, 14:13
Jag bryr mig inte vad andra gör med sina kroppar men är det jag som ska gosa med dem föredrar jag äkta varje dag i veckan.

aijou
2011-11-24, 14:13
Jag är nog generellt mer negativt än positivt inställd till det. Men "Ewww" kanske är en överdrift.

Tycker dock att det är upp till var och en om det är det man vill slösa sina pengar på.

MAXX
2011-11-24, 14:15
Utan kläder på ser det onaturligt och konstigt ut 99 fall av 100.

Åsberg
2011-11-24, 14:17
Jag bryr mig inte vad andra gör med sina kroppar men är det jag som ska gosa med dem föredrar jag äkta varje dag i veckan.

Hur många tjejer med silikonbröst har du gosat med?

Yes
2011-11-24, 14:18
Ja, utan att palpera är det svårt att korrekt bedöma om det är bra eller inte.
I rättvisans och vetenskapens namn, förstås.

Nitrometan
2011-11-24, 14:20
I rättvisans och vetenskapens namn, förstås.

Förstås. Det handlar om att upplysa folk och sprida kunskap. Någon måste offra sig och göra jobbet ibland.

Det är viktigt med rättvisa. Alla ska ha samma chans till en rättvis bedöming.

mattilainen
2011-11-24, 14:22
tgycker det är usch

Tricklew
2011-11-24, 14:23
Det är skitsamma, när klämmandet är igång så fylls man ändå med en sådan rush av hormoner att det enda man tänker är "ööh höhö skjuta kladd på dessa öööh".

Föresyäller jag mig, har inte haft någon tjej med silisar, träffade en tjej genom polarens dam som hade sillisar, men hon nekade mig klämrättigheter, trots att jag försäkrade henne att klämmandet endast skulle ske för vetenskapens skull.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Bailah
2011-11-24, 14:24
Jag bryr mig inte vad andra gör med sina kroppar men är det jag som ska gosa med dem föredrar jag äkta varje dag i veckan.

Håller med!

Och innan Åsberg gankar mig, tre. Alltså sex st sillisar. Eller ja 2 av dem var koksalt. Det var definitivt bättre än silikon.

snej
2011-11-24, 14:25
Det är snyggt, i lagom storlek så ser det ju onekligen väldigt mycket trevligare ut än ett par taxöron.

Åsberg
2011-11-24, 14:26
Håller med!

Och innan Åsberg gankar mig, tre. Alltså sex st sillisar. Eller ja 2 av dem var koksalt. Det var definitivt bättre än silikon.

:D

Var inge illa menat. Jag själv har aldrig klämt på ett par silikonbröst men kan tänka mig att det skulle bli samma scenario som Tricklew beskrev.

ARMSTARK
2011-11-24, 14:28
De borde tillverkas med ett för storleken naturligt häng, då skulle jag vara stor förespråkare för silicon-bröst. De flesta ser och känns bara som något annat, inte bröst. :(

Nitrometan
2011-11-24, 14:30
Eller ja 2 av dem var koksalt. Det var definitivt bättre än silikon.

Om man ska vara petig så är det fortfarande silikon i höljet, det är bara fyllningen som är koksaltlösning.

Även de går att göra kass. *grr* "Överfyllning" kallas det, läkaren pumpar dem extra fulla med koksaltlösning så de blir nästan som bollar. Inte bra. Men för vissa är det viktigare med storlek än att det blir bra.

Palpeur Extraordinaire

Yes
2011-11-24, 14:38
Förstås. Det handlar om att upplysa folk och sprida kunskap. Någon måste offra sig och göra jobbet ibland.

Det är viktigt med rättvisa. Alla ska ha samma chans till en rättvis bedöming.
Vi behöver även ett underlag med naturliga bröst att använda som referens.

Det här kommer kräva en hel del arbete, men jag ställer gärna upp mot rimlig ersättning.

Minimjölk
2011-11-24, 14:41
Upp till var och en bestämma om de vill ha det eller ej, jag tycker det är bra att möjligheten finns för de som vill förändra sitt utseende. Däremot kan jag ibland ifrågasätta bakgrunden till varför en person väljer att göra ett skönhetsingrepp. I vissa fall kanske det är något annat som skall göras istället?

Är man däremot helt på det klara med att det nya utseendet kommer ge en bättre självkänsla etc. så shoot.
Sedan vad det gäller vad jag tycker så tycker jag nog ändå att silikonbröst i rätt storlek överlag ser trevliga ut men kanske inte är lika sköna att ta på som original. Jag är nog försiktigt positiv skulle jag vilja säga.

Fatalist
2011-11-24, 14:46
Hur många tjejer med silikonbröst har du gosat med?

Tre vad jag vet.

Du kanske tycker att det är ett för litet underlag för mig att basera mina preferenser på - men vad spelar det för roll för dig vad jag föredrar personligen? Hursomhelst förklarar jag mig gärna ;)

Jag tycker att det är en speciell känsla att ligga och gosa med naturens stora mysiga under, det känns så exklusivt när det är evolutionens vackra gång som skapat huvudkuddarna för kvällen istället för en kirurg. Det sitter ganska mycket mentalt för mig med andra ord.

Vad tycker du om saken?

Åsberg
2011-11-24, 14:54
Tre vad jag vet.

Du kanske tycker att det är ett för litet underlag för mig att basera mina preferenser på - men vad spelar det för roll för dig vad jag föredrar personligen? Hursomhelst förklarar jag mig gärna ;)

Jag tycker att det är en speciell känsla att ligga och gosa med naturens stora mysiga under, det känns så exklusivt när det är evolutionens vackra gång som skapat huvudkuddarna för kvällen istället för en kirurg. Det sitter ganska mycket mentalt för mig med andra ord.

Vad tycker du om saken?

Okej, då är jag med. Absolut inte, då har du ju bildat dig en uppfattning från egna erfarenheter. Som jag skrev några inlägg över, har ingen aning. Aldrig klämt på ett par silikonbröst så vet ej.

Sista stycket har jag dock förståelse för. :D

Scratch89
2011-11-24, 14:58
Jag har klämt på två par silikontuttar, och jag är lite kluven i frågan. Det ena paret var väldigt hårda och kändes onaturliga, men det kan vara för att hon var rätt så platt från början. Det andra paret kändes nästan naturliga, men det berodde troligen på att hon hade fina bröst från början och bara fyllde ut dem lite extra.

Jag vågar påstå att volymförhållandet mellan äkta bröst och silikon är en faktor att beakta i sådana här bedömningar.

filmjölk
2011-11-24, 15:36
Det är hawt, ni som är förespråkare för att det skall vara så jävla naturligt som möjligt, har ni problem med tatueringar etc då med?

Rikard Jansson
2011-11-24, 15:39
Det är hawt, ni som är förespråkare för att det skall vara så jävla naturligt som möjligt, har ni problem med tatueringar etc då med?

och smink? push-up?

Grahn
2011-11-24, 15:39
Beror väl oftast på symmetrin, större är inte alltid bättre. Annars finns väl fördelar med att vänta tills man är lite äldre och kanske mer behöver en upprustning av arsenalen.

Piranha
2011-11-24, 15:40
Beror väl oftast på symmetrin, större är inte alltid bättre. Annars finns väl fördelar med att vänta tills man är lite äldre och kanske mer behöver en upprustning av arsenalen.

Också en stor skillnad om de läggs ovan eller under bröstmuskeln och om det är koksalt eller silikon.

King Grub
2011-11-24, 15:43
Jag lutar mer åt "usch" rent generellt. Individuell bedömning åt andra hållet kan dock komma i fråga.

Det är hawt, ni som är förespråkare för att det skall vara så jävla naturligt som möjligt, har ni problem med tatueringar etc då med?

Ja.

aijou
2011-11-24, 15:45
Det är hawt, ni som är förespråkare för att det skall vara så jävla naturligt som möjligt, har ni problem med tatueringar etc då med?

Nej.

Bailah
2011-11-24, 15:48
Jag gillar inte tatueringar heller, nej!

Yes
2011-11-24, 15:50
Jag tycker att det är en speciell känsla att ligga och gosa med naturens stora mysiga under, det känns så exklusivt när det är evolutionens vackra gång som skapat huvudkuddarna för kvällen istället för en kirurg. Det sitter ganska mycket mentalt för mig med andra ord.

God so much ghey...

Rikard Jansson
2011-11-24, 15:51
http://1.bp.blogspot.com/_Z8CHUEt3yIA/TTwEAUtvb9I/AAAAAAAAD1s/Li14iWfviwM/s640/sexycorahot5.jpg

Det gör inte mig något att folk hatar sillisar och tatueringar... mer åt oss andra :D

Sandra81
2011-11-24, 15:54
Det gör inte mig något att folk hatar sillisar och tatueringar... mer åt oss andra :D

Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

aijou
2011-11-24, 15:58
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

I den här tråden verkar det ju dock som att nästan lika många föredrar riktiga tuttar. Löshår är inget jag har reflekterat över. Det är nog mest tjejer som tänker på sådant. ;)

Tryman
2011-11-24, 15:58
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

Inte alla ;)

Osten80
2011-11-24, 16:05
Hela grejen är jävligt mycket usch och tragiskt äcklig, mest som företeelse men även till utseende.
Visst finns det undantag, men de är få.

Pepz
2011-11-24, 16:12
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

tvi vale.



ge mig en brud med naturliga kurvor och mjuk mage.

akAn
2011-11-24, 16:16
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

Alltid kul när tjejerna vet bättre vad killarna vill ha än killarna :)

Yes
2011-11-24, 16:17
Hur vet man om en tjej har löshår?

Åsberg
2011-11-24, 16:17
Hur vet man om en tjej har löshår?

När det är fel färg och/eller längd. Annars vet jag inte. :(

rooz
2011-11-24, 16:19
Hur vet man om en tjej har löshår?

Du rycker i det. Hårt..

C.E.J.
2011-11-24, 16:22
Jag skulle bara orolig för att de skulle gå sönder under tryck och kläm, så "usch". Däremot kan de se bra ut ibland, men det gör ju stora tuttar i bh också, utan att för den skull vara trevligt naket...

thenut
2011-11-24, 16:22
Jag skulle bara orolig för att de skulle gå sönder under tryck och kläm, så "usch". Däremot kan de se bra ut ibland, men det gör ju stora tuttar i bh också, utan att för den skull vara trevligt naket...

Hur hårt brukar du klämma egentligen? :D

thenut
2011-11-24, 16:24
Röstade för övrigt Hurra eftersom jag tycker det kan vara helt ok alternativ, det är dock inget jag direkt har som kriteria för hawtness...

C.E.J.
2011-11-24, 16:24
Hur hårt brukar du klämma egentligen? :D

Inte särskilt hårt, men eftersom jag inte vet hur tåliga ett par opererade tuttar är så skulle jag inte våga klämma alls.

egge
2011-11-24, 16:46
De enda sillisarna jag klämt på var på kiviks marknad och jag var tretton. Var en polares farbror som tyckte att jag och polaren minsann skulle få se lite naket så han tog med oss till stripptältet. :D

Angående topic så gillar jag bröst. Mmmmmm, boobies!

Oxe
2011-11-24, 16:49
Ett nödvändigt ont... Säg vilken kille som inte föredrar ett par fasta D-G tuttar som sitter där dom skall.. Men får dom som inte har det så finns sillisar...

Frantic
2011-11-24, 16:55
En tjej jag träffade ett tag hade sillisar och hennes var helt perfekta. Det finns visserligen ganska många fall där så inte är fallet så det går inte riktigt att säga bu eller bä rakt av.

Medusa
2011-11-24, 16:57
Jag tycker silikonbröst är underbart!

Sandra81
2011-11-24, 17:05
När det är fel färg och/eller längd. Annars vet jag inte. :(

det kan va jättesvårt att se för ett ovant öga om nu hårförlängningen är proffsigt gjord.

Du rycker i det. Hårt..

det kan hålla endå eftersom det är insytt i det gamla håret.

http://mariselartistry.blogg.se/category/harforlangning-1.html

Mago
2011-11-24, 17:06
Säg vilken kille som inte föredrar ett par fasta D-G tuttar som sitter där dom skall..

<--

limenka
2011-11-24, 17:11
Jag har inget emot faketuttar, men
..ser det ut så här så önskar man att en gräns fanns för hur mycket man fick lägga in

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissiearmodig.jpg

Osten80
2011-11-24, 17:16
http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissiearmodig.jpg

Jag gissar att det susar och ringer ganska ordentligt i de där glasen.

Exdiaq
2011-11-24, 17:27
Går det inte till överdrift bryr jag mig inte

dream_theater_
2011-11-24, 17:45
Jag har inget emot faketuttar, men
..ser det ut så här så önskar man att en gräns fanns för hur mycket man fick lägga in

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissiearmodig.jpg

Det där var ju nice på alla sätt och vis, eller?!

Rikard Jansson
2011-11-24, 17:45
Det där var ju nice på alla sätt och vis, eller?!

ta bort brunkrämen eller om det bara är en jävla massa annat smink så +1

dream_theater_
2011-11-24, 17:48
Gnuggar du dig mot henne tillräckligt länge så löser det sig!

Raggis
2011-11-24, 17:48
Hurra!

agazza
2011-11-24, 17:51
Hurra, men koksalt är väl att föredra

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Stoltz
2011-11-24, 17:58
Hur vet man om en tjej har löshår?

Smakar helt annorlunda.


Som med allt annat beror det på hur mycket som blir för mycket på personen. Jag ser inget negativt med det dock. Vill man ha det så ska man ha det, simple as that.

Spartansk
2011-11-24, 18:02
Tuttar kan inte bli för stora.

C.E.J.
2011-11-24, 18:10
Tuttar kan inte bli för stora.

M a o du har aldrig sett stora tuttar nakna ;)

mistermr
2011-11-24, 18:41
Jag har inget emot faketuttar, men
..ser det ut så här så önskar man att en gräns fanns för hur mycket man fick lägga in

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissiearmodig.jpg


Det är snyggt tycker jag.

/mistermr

Lurch
2011-11-24, 18:42
Nej förfan, naturligt is the shiet !

mistermr
2011-11-24, 18:44
Nej förfan, naturligt is the shiet !

Ja, men det är väl inget fel på bilden ovan?

Jag tycker att hon är hur snygg som helst och kom igen nu det är inte många tjejer som inte sminkar sig.

/mistermr

Robbmeister
2011-11-24, 18:46
Tuttar kan inte bli för stora.

Skenet kan bedra. I vissa fall så är det både pushup och tejpat för att hålla dem ''små'' rackarna över knähöjd.

Jag har inget emot faketuttar, men
..ser det ut så här så önskar man att en gräns fanns för hur mycket man fick lägga in

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissiearmodig.jpg

*booooiiing*

stevebc
2011-11-24, 18:50
Jag tycker det är kass. Jag hade varken uppskattat det på min flickvän, mig själv eller på "film". Det är ju bara avtändande.

Fartman
2011-11-24, 18:51
Det är upp till var och en, kan förstå varför vissa vill skaffa det men lite för ofta så ser det inte bra ut. Fast då antar jag att jag helt enkelt inte lägger märke (eller ja, jag ser inte att dom är fake) till dom mer smakfulla implantaten. Fotbollar ala 90-talskändis/dokusåpa känns däremot inte så hett. Lite för ofta så känns det bara som ett bra signalement på någon som är alldeles för utseendefixerad (och stor risk för övriga problem).

mini
2011-11-24, 18:51
Ja, snyggt.
http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2011/11/DSC_02863.jpg

Spartansk
2011-11-24, 18:53
Skenet kan bedra. I vissa fall så är det både pushup och tejpat för att hålla dem ''små'' rackarna över knähöjd.

Det förändrar inget. Bröst kan bli för slappa, men inte för stora.

Fartman
2011-11-24, 19:01
Ja, snyggt.
http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2011/11/DSC_02863.jpg

Jag saknar alternativet "bara om det är fotbollar och en i övrigt anorektisk kropp" ;)

aijou
2011-11-24, 19:27
Ja, snyggt.
http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2011/11/DSC_02863.jpg

http://cdn.hotstockmarket.com/c/c7/c7c2fe70_207_not_sure_if_serious.jpg

Jag har ofta svårt att förstå sarkasm. Speciellt på internet.

Personligen tycker jag att det där ser sjukligt ut. :(

stevebc
2011-11-24, 19:31
Jag har aldrig förstått varför så smala tjejer opererar sig. Bröst byggs ju av fett, inte av skinn och ben.

Jag förstår om halvtjocka/tjocka tjejer med små bröst opererar sig. Är man bröstbesatt då så finns det ju inte mycket alternativ kvar.

Spartansk
2011-11-24, 19:36
Jag har aldrig förstått varför så smala tjejer opererar sig. Bröst byggs ju av fett, inte av skinn och ben.

Jag förstår om halvtjocka/tjocka tjejer med små bröst opererar sig. Är man bröstbesatt då så finns det ju inte mycket alternativ kvar.

Är väl inga konstigheter att förstå? De vill ha stora bröst men vara smala i övrigt.

rajjan_dammit
2011-11-24, 19:56
Klart äkta är the shiet, om det ser bra ut med äkta. Ni får ju det att låta som att silikontuttar skulle vara en dålig sak. Är det bättre om en tjej har små, taxiga eller sneda bröst än silikon?

stevebc
2011-11-24, 20:17
Är väl inga konstigheter att förstå? De vill ha stora bröst men vara smala i övrigt.Men det är kontraproduktivt.

Man borde iaf först testa och bli lite tjockare i så fall och se om det hjälper. Jag hade t ex testat träna bröstmusklerna innan jag själv opererade in implantat, om jag ville få större bröst som man.

Mantus
2011-11-24, 20:21
Det beror väldigt mycket på hur mycket man lagt in antar jag. Självfallet måste man, som Yes påpekar, även se till det enskilda fallet.

Eftersom jag är synnerligen vetenskapligt lagd har jag självklart gjort ett dubbelsidigt klämtest.
Två tjejer var vänliga nog att upplåta sina behag till vetenskapen, en tjej med silikon och en utan. Då jag just då stod och klämde på två tjejers bara bröst har jag tyvärr inga direkta minnesbilder från tillfället förutom "det här känns väldigt, väldigt trevligt" (alla vetenskapliga pretentioner gav vika då jag stod där med händerna på rätt ställen).
Jag kände inga direkta skillnader mellan brösten som jag kan komma att tänka på nu. Tjejen med silikon hade självklart fastare och större bröst men jag tyckte verkligen inte att de var mindre sköna att klämma på än tjejen utan silikonbröst.
För övrigt var det vänster hand som kände på tjejen utan silikon medan högerhanden utforskade brösten på silikontjejen och jag är vänsterhänt. Om det hade någon påverkan på utfallet kan jag tyvärr inte säga.:D

Medusa
2011-11-24, 20:22
Men det är kontraproduktivt.

Man borde iaf först testa och bli lite tjockare i så fall och se om det hjälper. Jag hade t ex testat träna bröstmusklerna innan jag själv opererade in implantat, om jag ville få större bröst som man.

Steve, jag vet att du tycker väldigt mycket om stora bröst, varför ifrågasätter du på det här sättet?

Nitrometan
2011-11-24, 20:27
Sillisar är enklaste sättet att förkorta din pressväg.

Jag hade t ex testat träna bröstmusklerna innan jag själv opererade in implantat, om jag ville få större bröst som man.

Bara så att du vet. :)

C.E.J.
2011-11-24, 20:45
Klart äkta är the shiet, om det ser bra ut med äkta. Ni får ju det att låta som att silikontuttar skulle vara en dålig sak. Är det bättre om en tjej har små, taxiga eller sneda bröst än silikon?

Vad betyder taxiga? Sneda stora bröst är väl inte särskilt fint heller. Slutligen, ja, det är bättre om en tjej har små bröst.

filmjölk
2011-11-24, 20:55
Hehe, "Bättre med små bröst" "Naturligt är fint" etc etc etc. man skulle kunna tro att ni raggar på någon specifik Kolozzeummedlem? Men det är troligtvis inga av honkön som läser tråden, så varför inte passa på att vara lite mansgrisiga?

Jag gillar tuttar av Titaniska proportioner. Skitsamma om det ser "fel" ut, de hänger, är sneda, är hårda som tegelstenar, är kantiga eller annat blajs, bara de är massiva.

aijou
2011-11-24, 20:58
Vad betyder taxiga? Sneda stora bröst är väl inte särskilt fint heller. Slutligen, ja, det är bättre om en tjej har små bröst.

Taxiga syftar nog på såkallade "taxöron". Det är precis vad det låter som.

I övrigt håller jag helt med dig. Bara för att bröst är små så behöver de i min mening inte vara osexiga. :) Ofta kan jag tycka att det är tvärt om, faktiskt.

Viktor_Balck
2011-11-24, 20:59
Det är väl upp till var och en tycker jag, silikonbröst är ju riktigt fina men lagom är bäst och liksaså när det gäller sillisar tycker jag.

Helt klart ett hurra från mig mao.

aijou
2011-11-24, 21:01
Hehe, "Bättre med små bröst" "Naturligt är fint" etc etc etc. man skulle kunna tro att ni raggar på någon specifik Kolozzeummedlem? Men det är troligtvis inga av honkön som läser tråden, så varför inte passa på att vara lite mansgrisiga?

Jag gillar tuttar av Titaniska proportioner. Skitsamma om det ser "fel" ut, de hänger, är sneda, är hårda som tegelstenar, är kantiga eller annat blajs, bara de är massiva.

Eller så har olika individer helt enkelt olika smak. ;) Jag gillar också bröst. Men hur klyshigt det än låter så tycker jag inte nödvändigtvis att större är bättre.

tp_88
2011-11-24, 21:20
Hurra!

Läppförstoringar däremot...

krubkungen
2011-11-24, 21:24
Undrar hur det känns att tutt-****** en tjej med silikon pattar? Nån som sitter på erfarenhet? :naughty:

Sniggel
2011-11-24, 21:30
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

*spy*

Pirko
2011-11-24, 21:31
Undrar hur det känns att tutt-****** en tjej med silikon pattar? Nån som sitter på erfarenhet? :naughty:

Ungefär lika dåligt som att tuttknulla en utan, bara nått som är kul att testa, men som egentligen inte är skönt alls. Ser roligt ut på film dock.

Oxe
2011-11-24, 21:34
Steve, jag vet att du tycker väldigt mycket om stora bröst, varför ifrågasätter du på det här sättet?

Verkar inte vara brösten han är ute efter det verkar ju bara vara ett svepskäl för att dejta de tjockatjejerna

Sniggel
2011-11-24, 21:38
Det där var ju nice på alla sätt och vis, eller?!

Ingen känsla för proportioner?

Det där ger mig vibbar av t ex tumörtillväxt. Det ser sjukligt ut och därför blir det inte heller snyggt.

http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/380eed7a08bf8a99a3af2dc963458a23/http://img.photobucket.com/albums/v310/xeropanzer/kirkika.jpg

Olegh
2011-11-24, 21:42
Mina preferenser sträcker sig till lagom storlek och hyffsat fasta.

Det enda som är ett stort nono är oproportionerligt stora tuttar, är det dessutom sillisar så blir det än värre.

Nitrometan
2011-11-24, 21:49
Barbie.

http://cheezpictureisunrelated.files.wordpress.com/2011/11/wtf-photos-videos-omg-shes-perfect.jpg

Mass-Tech
2011-11-24, 21:55
FTW!!!

http://i.imgur.com/Hz7ug.gif

filmjölk
2011-11-24, 22:02
Barbie.

]


Hahahahaa. Den där bilden är så djupt humoristisk på flera plan. Notera den riktiga kvinnan bredvid som jämförs med Barbie? Hon ser riktigt bra ut.

Hela det feministiska budskapet i bilden blir så jäkla förstört:) Ponera ett stort hav av feminister. Bittra frånskilda kvinnor, flanellesbianer, powerflator, bohemfeminister med färgat hår och militärjackor, matriarkkollektivismlesbianer, och övriga i en stor publik som lyssnar på ett feministiskt föredrag, och först ondgör de sig över Barbie och sedan säger föreläsaren: "Såhär ser faktiskt en riktig Kvinna ut!" och pekar på skönheten bredvid Barbie.

Hela publikhavet är precis lika bittra som innan, de kan varken identifiera sig med Barbie, eller den riktiga kvinnan.

Osten80
2011-11-24, 22:23
Klart äkta är the shiet, om det ser bra ut med äkta. Ni får ju det att låta som att silikontuttar skulle vara en dålig sak. Är det bättre om en tjej har små, taxiga eller sneda bröst än silikon?

Absolut. Människor som skönhetsopererar sig är ytterst oattraktiva.

Otur
2011-11-24, 22:30
Det är absolut inget fel med silikonbröst. Det är väl ett val som nu tjejen väljer själv? Långt ifrån alla tjejer gör det för att efterlikna tex kissie (som det lades upp bilder på)

Av dom jag känner med silikonbröst så har det gjorts för att tjejerna ifråga knappt haft några bröst alls.

Trance
2011-11-24, 22:40
Absolut. Människor som skönhetsopererar sig är ytterst oattraktiva.

Människor gör saker av massa olika anledningar med många olika resultat. Skönhetsoperationen är ofta en ganska liten del av personen så jag tycker du dömer lite väl hårt där.

pragmatist
2011-11-24, 22:54
Äkta fina > fejkade fina > äkta men inte fina > fejkade men inte fina

Sniggel
2011-11-24, 22:56
Klart äkta är the shiet, om det ser bra ut med äkta. Ni får ju det att låta som att silikontuttar skulle vara en dålig sak. Är det bättre om en tjej har små, taxiga eller sneda bröst än silikon?

Jag kan väl förstå om man skaffar silikon för att man har onormalt små bröst (för sin kroppstorlek!)

Men det är sällan det skaffas silikon för att göra brösten mer proportionerliga (aka snygga) utan snarare för att där är någon föreställning om att större=snyggare.
Sen brukar silikon även göra att brösten får en onaturligt sfärisk form.

Stora bröst på en normalstor tjej = fult
Normalstora bröst på en smal tjej = fult
Stora bröst på en smal tjej = *gah!* (y u disfiguring yourself?)

Bailah
2011-11-25, 00:19
Fasta små > resten. Typ lite större än min kuperande hand (säger man kuperande?) Aja ni fattar!

Har aldrig varit en "tuttkille"

Jag älskar dock ben och skjärtar!

mattilainen
2011-11-25, 00:22
Kan inte se det snygga i silikonbröst och skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som gjort detta.

En smal kropp kan ha små bröst, det är snyggt.

pedersen1980
2011-11-25, 00:35
Utan kläder på ser det onaturligt och konstigt ut 99 fall av 100.

Haha, du tänker på porrbrudar :o)

pedersen1980
2011-11-25, 00:36
Undrar hur det känns att tutt-****** en tjej med silikon pattar? Nån som sitter på erfarenhet? :naughty:

Har erfarenhet av vadå? Tuttknulla? Samma fast lättare :o)

Viktor_Balck
2011-11-25, 00:58
Jag kan väl förstå om man skaffar silikon för att man har onormalt små bröst (för sin kroppstorlek!)

Men det är sällan det skaffas silikon för att göra brösten mer proportionerliga (aka snygga) utan snarare för att där är någon föreställning om att större=snyggare.
Sen brukar silikon även göra att brösten får en onaturligt sfärisk form.

Stora bröst på en normalstor tjej = fult
Normalstora bröst på en smal tjej = fult
Stora bröst på en smal tjej = *gah!* (y u disfiguring yourself?)

Här tror jag nog du har fel, jag är av uppfattningen av att många skaffar silikonbröst som inte alls är speciellt stora utan bara för att de vill ha lagom stora bröst till sin kropp.

Edit: lol att mattilainen som aldrig skulle kunna vara ihop med nån som har silikonbröst, det ändrar ju allt med personen!

MAXX
2011-11-25, 01:07
Haha, du tänker på porrbrudar :o)

Är det någon skillnad på porrbrudars och "vanliga" tjejers sillisar menar du? Eller har porrbrudar någon egen märklig anatomi som skiljer sig från svensonbruden?

Då har jag nog missat det. *rolleyes*

Tricce
2011-11-25, 01:14
Är det någon skillnad på porrbrudars och "vanliga" tjejers sillisar menar du? Eller har porrbrudar någon egen märklig anatomi som skiljer sig från svensonbruden?

Då har jag nog missat det. *rolleyes*

Säger en del om din erfarenhet av sillisar iaf.

pedersen1980
2011-11-25, 01:26
Är det någon skillnad på porrbrudars och "vanliga" tjejers sillisar menar du? Eller har porrbrudar någon egen märklig anatomi som skiljer sig från svensonbruden?

Då har jag nog missat det. *rolleyes*

Det är skillnad på porrtuttar o svenssontuttar ja. På riktigt alltså.

MAXX
2011-11-25, 01:28
Det är skillnad på porrtuttar o svenssontuttar ja. På riktigt alltså.

Hur?

pedersen1980
2011-11-25, 01:30
Du är alltså allvarlig nu?!?! Surfa lite på brudsidor där det finns bilder på svenska tjejer som opererat sig.

MAXX
2011-11-25, 01:32
Du är alltså allvarlig nu?!?! Surfa lite på brudsidor där det finns bilder på svenska tjejer som opererat sig.

Kan du inte förklara varför svenska tjejers sillisar skiljer sig från amerikanska porrskådisars. Dom är bara mycket bättre av ren magi då?

Gabriel Forslund
2011-11-25, 01:42
Skulle vilja slå till med att många porrskådisar gör på tok för stora till deras relativt små kroppar vilket gör att det ser otroligt dumt ut.

pedersen1980
2011-11-25, 01:44
Dom som i svenska tjejers pattar?

Form,storlek och placering skiljer sig antagligen lite. Samt syftet :o)
Under eller framför muskeln spelar roll.
Ska leta lite bilder nu bara för du trilskas :o)

pedersen1980
2011-11-25, 01:47
Nackakliniken har en del bilder

MAXX
2011-11-25, 01:50
Dom som i svenska tjejers pattar?

Form,storlek och placering skiljer sig antagligen lite. Samt syftet :o)
Under eller framför muskeln spelar roll.
Ska leta lite bilder nu bara för du trilskas :o)

Så vad du säger är att svenska plastikkirurger är bättre än amerikanska. Har du några belägg för det?

Besvära dig inte med bilder. Jag tycker precis som många andra i tråden att sillisar ser fult och onaturligt ut. Sen själva medvetenheten om att ett par titts är fake stör mig också. Bättre utan då. Min åsikt, din åsikt. Deel with it. Gillar du din tjejs sillisar så more power to you liksom.

pedersen1980
2011-11-25, 01:56
Så vad du säger är att svenska plastikkirurger är bättre än amerikanska. Har du några belägg för det?

Besvära dig inte med bilder. Jag tycker precis som många andra i tråden att sillisar ser fult och onaturligt ut. Sen själva medvetenheten om att ett par titts är fake stör mig också. Bättre utan då. Min åsikt, din åsikt. Deel with it. Gillar du din tjejs sillisar så more power to you liksom.

Va och oj?
Ja vet inte ens om ja e för fake eller real så va?

Jag menade mer att en hel del svenska tjejer lägger in mer lagom cc i tuttarna för att de ska se mer normalt ut medans porrbrudar ofta e lite mer extrema.

Herr Oberst
2011-11-25, 02:05
Men seriöst. Varför skulle porrtjejernas plastbröst per definition skilja sig från svenska tjejers plastbröst?
Det är ju inte direkt så att man använder ett visst material och metod till porrtjejerna och ett annat "girl next door material" Lisa Svensson

mikaelj
2011-11-25, 02:13
Inte? Du låter säker på din sak.
Postat via en mobil enhet

Medusa
2011-11-25, 02:15
alltså, ni som verkligen klämt och smekt ett par silikonbröst vet vad jag menar, det är liksom en otrolig känsla och vanliga bröst kan inte jämföras alls, tyvärr men så är det! otroligt gosiga är dom.

Rahf
2011-11-25, 04:17
Ni är medvetna om att det finns olika typer av implantat, och att vissa ser mer fejk ut än andra? Det är nog mer än en tjej där ute med bröstförstoringar som folk skulle ta för en naturlig byst. Placering under eller över muskeln avgör också utseendet.

OnT: I like big boobies. I like fake boobies as well.

Oxe
2011-11-25, 05:06
Så vad du säger är att svenska plastikkirurger är bättre än amerikanska. Har du några belägg för det?

Besvära dig inte med bilder. Jag tycker precis som många andra i tråden att sillisar ser fult och onaturligt ut. Sen själva medvetenheten om att ett par titts är fake stör mig också. Bättre utan då. Min åsikt, din åsikt. Deel with it. Gillar du din tjejs sillisar så more power to you liksom.

Nej du tycker inte att sillisar är fult, du tycker att onaturliga bröst där du ser att implantat är gjorda är fula...

Är ju en grupp som "bara" lägger in så dom får en byst b-c kupa. För att matcha in övriga kroppen

Sen så det är en jävla skillnad på att stoppa in implantat på 800+ cc
mot ett par 150cc

Angående platikkirurgi så är sverige internationellt sätt väldigt duktiga inom det

koffein_beroende
2011-11-25, 05:58
saknar ett svarsalternativ, dvs det spelar ingen roll så länge de inte är allt för utmärkande.

This.

Sniggel
2011-11-25, 06:49
Här tror jag nog du har fel, jag är av uppfattningen av att många skaffar silikonbröst som inte alls är speciellt stora utan bara för att de vill ha lagom stora bröst till sin kropp.

Edit: lol att mattilainen som aldrig skulle kunna vara ihop med nån som har silikonbröst, det ändrar ju allt med personen!

De är säkerligen av uppfattningen att deras silikonbröst inte alls är speciellt stora, kanske du också? Medan jag tycker att de faktiskt är det.

Nåja svårt att säga om det är så, man borde ha något exempel att jämföra annars vet vi inte vad vi menar med "för stora".

Sniggel
2011-11-25, 06:54
För ämnets skull så antar jag att det är ok att länka följande:


http://gunnhildur.blogg.se/forstoring3-fore-mini_80894412.jpg

http://gunnhildur.blogg.se/ig3-efter-mini_80894437.jpg

Tycker ni den här typen av förstoring är lagom mycket eller att det blir helt oproportionerligt stort?


EDIT: Inte okej att visa nakna bröst (sammanhanget ovesäntligt) //Admin

Lellan
2011-11-25, 07:54
Men seriöst. Varför skulle porrtjejernas plastbröst per definition skilja sig från svenska tjejers plastbröst?
Det är ju inte direkt så att man använder ett visst material och metod till porrtjejerna och ett annat "girl next door material" Lisa Svensson

Eh.. jo? De flesta "porrbröst" är ju amerikanska, i usa används koksalt. Dessutom finns det silikon i olika fasthetsgrad och former, tex anatomiska (dvs ej bollar). För att "krångla till" det ytterligare kan det - beroende på utgångsläge o vilket resultat man vill ha - läggas framför el under muskeln. Under muskeln kan ge muskelpåverkan, tex att brösten ser onaturliga vid rörelse (torka bord, träna) och vid mkt lågt bf syns en kan från muskel-bröst. Annars brukar de ge ett naturligt resultat vid en första anblick. Lägger man framför muskeln föredrar man ofta anatomiska eftersom de är tunnare upptill med mer volym nertill, som bröst brukar ha. Ligger de ovanpå muskeln rör de sig lite mer som vanliga bröst gör, men precis som alla fyllda bröst sjunker de inte in i kroppen som normala bröst när man ligger på rygg. Dock beter de sig alltid som vanliga bröst vid träning, vilket inte alltid bakombröst gör. Vissa kirurger föredrar det ena, andra det andra sättet - vissa kör den som passar bäst för utgångsläget och många kirurger har lite sin egen "smak" - dvs estetetik de strävar efter. Få svenska kirurger strävar efter onaturligt resultat och det görs väl i runda slängar 25000-40000 nybakade sillisar/år så de är nog fler än ni tror som knatar runt med dem.. :D Visstja, nämde jag att de finns i olika fasthetsgrad (1-3, tror få kan känna skillnaden) och med slät el textuerad yta - samt givetvis olika dimensioner tex höjd bred o ffa put. Och vanligaste stl är väl 150-500 cc (som dl, dvs 1½ dl ris o uppåt att jämföra med, inte så stort om man lägger det innanför hullet).

Hursomhelst, innan jag visste allt detta och bara tänkte "sillisar" (som i de som exponeras) var jag anti. Men mina var felproducerade och när jag vid kontakt med vården fick välja mellan sillisar och protes så blev det det förstnämnda. Det känns inte så konstigt, de är ju "inbäddade" i mig sas.. Hade en jättebra kirurg som utbildat många av sveriges kirurger samt arbetar både inom landsting o på privat klinik. Han är väl känd för att hellre ta i i "underkant", litar man inte på hans omdöme går man till en annan kirurg helt enkelt - man strävar efter naturligt utseende helt enkelt. Jag är glad att det gjorts så många så att implantat o att metoderär så utvecklade, han så erfaren att jag fick ett par i en modell just för mitt behov! Tack skattebetalare, oavsett ni vill el inte så har mina gått från felgjorda till omgjorda med gott resultat. :thumbup:

Har viss förståelse för tyckandet ang implantat el inte, samtidigt så är det verkligen inte så märkligt - och många märker nog inte alla sillisar som knatar runt. Och ska man "tycka" ang sillisar man kännt på så ska man inte klämma på några som är yngre än 1 år, de är ju inte färdigbakade i kroppen förrän då, i början är de ju bollar, innan de "satt" sig och mjuknat.

Lellan
2011-11-25, 08:06
För att illustrera, här är produktkatalogen från EN tillverkare: http://www.plastikoperationsforum.se/sites/default/files/imce_bilder/1/mentor_breast_implants.pdf

Ganska många modeller, och dessutom dimensioner på dessa modeller - allt beror på.. utgångsläge, önskemål, vad man vill uppnå för slutresultat. :) Så visst ser el känns inte alltid omgjorda bröst som "silikonbröst" även om de har ngn sorts silikon el koksalt i sig. Har man kännt på ett par har man ju ett antal fler att prova sig igenom också... om man ska va petig. ;)

Utgångsläget varierar ju mkt, en del är tex fastare el lösare i hullet, har mer el mindre bf, olika form på bröstkorg el bröstet innan op etc etc. Min mammas är naturliga men kändes som silikonbröst (tyckte jag, när jag fick känna för att jämföra - där var det vetenskapligt me råge :D - eftersom mina "normala" inte kändes normala. De nya känns betydligt mer som hennes än de jag hade). Har iofs inte kännt på så många bröst som ni har, skulle jag tro.. :P

Grahn
2011-11-25, 08:33
Löshår och löstuttar är vad killarna föredrar idag.. gärna också femton lager smink i ansiktet och lite klumpar i mascaran.

:D

Du får ju betänka syftet.
Vilken kille är det som "föredrar" den stilen, vad är hans mål?

Det är inte så enkelt som att det ena är bra och det andra dåligt. Spökar man ut sig och allmänt utstrålar tillgänglighet och sex ja då får man också den typen av uppmärksamhet från stora delar av det manliga könet.
Det är ju inte så att man uppfunnit smink, stora silikonbröst etc helt i onödan, givetvis fungerar de.

Vill man ha mycket uppmärksamhet så finns det ingen anledning att inte ta i med de stora kanonerna från början, de flesta killar har svårt att inte fastna med ögonen i en urringning med ett par maffiga meloner i.
Sen får man väl leva med sitt val med, inget saknar en baksida och den sortens utstrålning ger oftast andra problem.

Om det är vackert är en knivigare fråga som inte har så mycket med om det döljer sig silikon under skalet eller inte. Där handlar det mer om symmetri och andra faktorer snarare än kvantitet av byst.

Osten80
2011-11-25, 09:00
Människor gör saker av massa olika anledningar med många olika resultat. Skönhetsoperationen är ofta en ganska liten del av personen så jag tycker du dömer lite väl hårt där.

I min första post i tråden skrev jag att undantag finns, men att de är få. Ett sådant exempel skulle kunna vara de som förlorat ett bröst i cancer, ett annat att inte ha utvecklat några bröst alls, och då menar jag verkligen inga alls, inte att de är mindre än någon såpastjärnas.
Min negativa inställning till skönhetsoperationer handlar väldigt lite om själva utseendet, även om många resultat verkligen ser för jävliga ut. Det mesta handlar om att det tydligt reflekterar personens mentala status, en status som inte lirar väl ihop med min egen.
Enkelt uttryckt: ju mer det bygger på en persons redan oattraktiva fåfänga, desto värre är det.

Sir Anselm
2011-11-25, 09:08
Min negativa inställning till skönhetsoperationer handlar väldigt lite om själva utseendet, även om många resultat verkligen ser för jävliga ut. Det mesta handlar om att det tydligt reflekterar personens mentala status, en status som inte lirar väl ihop med min egen.
Enkelt uttryckt: ju mer det bygger på en persons redan oattraktiva fåfänga, desto värre är det.

Jag känner en del tjejer med silikonbröst, vad är det för mental status du menar att de skulle ha?

tano
2011-11-25, 09:17
Förstår inte hetsen för storleken, bryr mig inte alls faktiskt. Kanske har jag blivit avtrubbad från att ha varit ihop med en tjej med stora under lång tid, eller så har jag bara aldrig varit en bröst kille. Iof är de extremt små/obefintliga vore det antagligen tråkigt, bröst är ju ändå ett sexuellt attribut.

Att det finns för medicinskt bruk är väl självklart positivt så det behöver man väl knappast kommentera. Har aldrig känt på ett par med silikon eller sett de nakna i verkligheten (under kläder kan väl det mesta se bra ut...). Men på bild ser ju stora silikonbröst bara för taskigt ut (mindre storlekar kan antagligen se ok ut). Själv tycker jag om naturligt utseende, oavsett storlek. Allt ska inte vara så perfekt (om nu ett par utstående bollar kan anses som perfekt för någon...)

Uppfattar det som att tjejer nojjar alldeles för mycket över sina bröst. Är brösten bara inom det normala spannet så spelar det nog inte så stor roll för "normala" killar. Sedan finns det ju såklart de killar som är bröstfixerade, men har man då små kanske man får acceptera att man inte kan attrahera varenda person på denna jord. Brösten kan förstärka en helhetsbild men det är knappast det som definierar hur bra någon ser ut.

Barstar
2011-11-25, 09:18
Jag gillar verkligen bröst, jättemycket. Verkligen alla bröst, utom min mammas som jag inte riktigt uppskattat under de senaste 32 åren. Innan dess var de det bästa som någonsin funnits.

Osten80
2011-11-25, 09:27
Jag känner en del tjejer med silikonbröst, vad är det för mental status du menar att de skulle ha?

Den trista vanföreställningen de har om att de inte duger som de är. Osäkerhet, förställning och flockbeteende är för mig extremt avtändande.

Åsberg
2011-11-25, 09:30
Den trista vanföreställningen de har om att de inte duger som de är. Osäkerhet, förställning och flockbeteende är för mig extremt avtändande.

Du tror inte att du kan dra alla över en kam nu då?

Grahn
2011-11-25, 09:32
Den trista vanföreställningen de har om att de inte duger som de är. Osäkerhet, förställning och flockbeteende är för mig extremt avtändande.

Fast folk duger ju sällan som de är, alla fixar vi något......detta forum är ju till stor del till för att fixa utseende på ett annat sätt ironiskt nog. Alla som lägger sig under kniven gör det ju inte för att bli bimbo master of the boobyverse.

Osten80
2011-11-25, 09:35
Du tror inte att du kan dra alla över en kam nu då?

http://img811.imageshack.us/img811/1782/imagescaw3mnp0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/imagescaw3mnp0.jpg/)

Hur går dina egna tankar om varför någon väljer att göra en skönhetsoperation?

Rikard Jansson
2011-11-25, 09:35
Slipper gärna den nedlåtande attityden mot folk som skaffar silikonbröst tack. Inte ok! Om folk vill bli snyggare (eller fulare, beroende på vilken åsikt du har) så låt dem, utan att leka wannabe-psykolog. Tråden handlar om din åsikt till silikonbröst, inte personen som har dem

Åsberg
2011-11-25, 09:41
Hur går dina egna tankar om varför någon väljer att göra en skönhetsoperation?

Det är säkert grundat i osäkerhet och allt det du beskriver i många fall. Sen tror jag att det kan komma något bra ur att förändra sin kropp, bättre självförtroende och hela den biten.

Osten80
2011-11-25, 09:49
Fast folk duger ju sällan som de är, alla fixar vi något......

Och ju mer drastiskt och förställande det är, desto mer oattraktivt är det. Helst skulle jag se att det inte förekommer alls, men mycket smink är värre än lite smink, mycket "modemedveten" är värre än lite, osv.

detta forum är ju till stor del till för att fixa utseende på ett annat sätt ironiskt nog

Absolut. Här dräller av folk som tillhör den kategori jag föraktar. Jag håller mig mest till utvalda delar av allmänt, där jag i mest möjliga mån kan undvika att se för mycket av det.

Alla som lägger sig under kniven gör det ju inte för att bli bimbo master of the boobyverse.

Alla som lägger sig under kniven i fåfängt syfte är för mig oattraktiva och faktiskt ganska tragiska. Om de dessutom gör det för att bli bimbo master of the boobyverse befinner de sig dessutom på den värre delen av skalan.

Grahn
2011-11-25, 09:55
Och ju mer drastiskt och förställande det är, desto mer oattraktivt är det. Helst skulle jag se att det inte förekommer alls, men mycket smink är värre än lite smink, mycket "modemedveten" är värre än lite, osv.



Absolut. Här dräller av folk som tillhör den kategori jag avskyr. Jag håller mig mest till utvalda delar av allmänt, där jag i mest möjliga mån kan undvika att se för mycket av det.



Alla som lägger sig under kniven i fåfängt syfte är för mig oattraktiva och faktiskt ganska tragiska. Om de dessutom gör det för att bli bimbo master of the boobyverse befinner de sig dessutom på den värre delen av skalan.

Okej förstår lite hur du menar men har du funderat över den andra extremen på skalan? Personen som inte gör något åt sitt utseende/framträdande alls och är fullständigt övertygad om sin egen förträfflighet på alla sätt?

Rikard Jansson
2011-11-25, 10:02
Alla som lägger sig under kniven i fåfängt syfte är för mig oattraktiva och faktiskt ganska tragiska. Om de dessutom gör det för att bli bimbo master of the boobyverse befinner de sig dessutom på den värre delen av skalan.

men för fan din jävla besserwisser har du svårt att läsa eller? folk är inte intresserade av att höra dig döma dem så skriv din skit i någon annan tråd

Osten80
2011-11-25, 10:07
men för fan din jävla besserwisser har du svårt att läsa eller? folk är inte intresserade av att höra dig döma dem så skriv din skit i någon annan tråd

Vänligen rapportera mina inlägg, blockera min användare eller nöj dig med att titta på resultatet i pollen. Där får du ju allt du vill veta.

Grahn
2011-11-25, 10:10
Nu förstår jag inte, Osten80 ansluter sig till en av de grupper du själv nämner i trådstart, "äckligt och patetiskt". Den handlar väl rätt rakt av om personen bakom silikonet eller menar de du pratade om att själva inlägget är äckligt och patetiskt?

Sparven från Minsk
2011-11-25, 10:28
Vänligen rapportera mina inlägg, blockera min användare eller nöj dig med att titta på resultatet i pollen. Där får du ju allt du vill veta.

Hade jag varit tjej och tyckt mina egna bröst vore små (i proportion till kroppen) alt fula så hade jag gjort om dem. Främst för att det går, samt för att jag vill ju vara snygg. Har inget med osäkerhet att göra tror jag.

Alla killar vill väl ha större snopp. Skulle det gå att operera den är jag säker att sjukt många killar hade nappat på det, både de säkra och osäkra.

Åsberg
2011-11-25, 10:28
Hade jag varit tjej och tyckt mina egna bröst vore små (i proportion till kroppen) alt fula så hade jag gjort om dem. Främst för att det går, samt för att jag vill ju vara snygg. Har inget med osäkerhet att göra tror jag.

Alla killar vill väl ha större snopp. Skulle det gå att operera den är jag säker att sjukt många killar hade nappat på det, både de säkra och osäkra.

Det går väl att operera kyken?

Rikard Jansson
2011-11-25, 10:34
Nu förstår jag inte, Osten80 ansluter sig till en av de grupper du själv nämner i trådstart, "äckligt och patetiskt". Den handlar väl rätt rakt av om personen bakom silikonet eller menar de du pratade om att själva inlägget är äckligt och patetiskt?

Som du ser så är de två grupperna ganska så överdrivna för att det ska vara överförklarat. Dessutom tror jag folk tröttnar första inlägget när det handlar om att fördöma personligeter, speciellt fåfänga på ett sånt här forum, men det kanske bara är jag

Osten80
2011-11-25, 10:42
Hade jag varit tjej och tyckt mina egna bröst vore små (i proportion till kroppen) alt fula så hade jag gjort om dem. Främst för att det går, samt för att jag vill ju vara snygg. Har inget med osäkerhet att göra tror jag.

Poängen är att det vore önskvärt att du är stabil och trygg nog att du inte behöver bli skuren i för att du ska känna dig snygg. I denna tidsåldern är det naivt av mig önska det, men de människorna finns fortfarande och jag trivs väldigt mycket bättre med dem.

Alla killar vill väl ha större snopp. Skulle det gå att operera den är jag säker att sjukt många killar hade nappat på det, både de säkra och osäkra.

Det är det säkert många som vill, och hade det varit lika "okomplicerat" att operera snorren som det är med brösten, hade förmodligen väldigt många nappat på det.
Återigen: poängen är frågeställningen om varför du vill ha en större snopp, och då speciellt om den är helt funktionell. Föds du med micropenis och är oförmögen att ha samlag blir läget givetvis annorlunda.

Sparven från Minsk
2011-11-25, 10:49
Poängen är att det vore önskvärt att du är stabil och trygg nog att du inte behöver bli skuren i för att du ska känna dig snygg. I denna tidsåldern är det naivt av mig önska det, men de människorna finns fortfarande och jag trivs väldigt mycket bättre med dem.



Det är det säkert många som vill, och hade det varit lika "okomplicerat" att operera snorren som det är med brösten, hade förmodligen väldigt många nappat på det.
Återigen: poängen är frågeställningen om varför du vill ha en större snopp, och då speciellt om den är helt funktionell. Föds du med micropenis och är oförmögen att ha samlag blir läget givetvis annorlunda.

Hold on nu....,

Så en tjej eller kille som vill operera sig för att bli snyggare, de vil förbättra något de tycker är fult så de känner sig snygga, då är de per automatik osäkra enligt dig?

Köper du nya fina kläder? Känner du dig snygg i dem? Klipper du dig och fixar frisyr? Känner du dig snyggare då?
Är då så osäker dig själv att du måste göra allt detta???

Börje H
2011-11-25, 10:55
Enkelt uttryckt: ju mer det bygger på en persons redan oattraktiva fåfänga, desto värre är det.

Och ju mer drastiskt och förställande det är, desto mer oattraktivt är det.

Alla som lägger sig under kniven i fåfängt syfte är för mig oattraktiva och faktiskt ganska tragiska. Om de dessutom gör det för att bli bimbo master of the boobyverse befinner de sig dessutom på den värre delen av skalan.

Sällar mig till Ostens resonemang.

Pernam
2011-11-25, 10:56
Hold on nu....,

Så en tjej eller kille som vill operera sig för att bli snyggare, de vil förbättra något de tycker är fult så de känner sig snygga, då är de per automatik osäkra enligt dig?

Köper du nya fina kläder? Känner du dig snygg i dem? Klipper du dig och fixar frisyr? Känner du dig snyggare då?
Är då så osäker dig själv att du måste göra allt detta???

Men visst är det väl så? Vill du förändra ditt utseende så drastiskt som du gör genom en operation så måste det väl bero på osäkerhet? Man kan ju inte riktigt jämföra det med att byta skjorta och kamma sig.
Givetvis gäller detta inte för plastikoperationer för att åtgärda ärr, missbildningar etc.

mikaelj
2011-11-25, 10:56
Så en tjej eller kille som vill operera sig för att bli snyggare, de vil förbättra något de tycker är fult så de känner sig snygga, då är de per automatik osäkra enligt dig?

Ja?

Specifikt brukar det vara bakomliggande orsaker som är problemet, något som en operation inte kan ändra på. Det är väldigt naivt att tro att "alla mina problem kommer försvinna om jag bara får X och Y", i det här fallet större bröst. De flesta hade haft större nytta av att gå i terapi.

Eller så är de bimbos, per Osten80:s förklaring.

Köper du nya fina kläder? Känner du dig snygg i dem? Klipper du dig och fixar frisyr? Känner du dig snyggare då?
Är då så osäker dig själv att du måste göra allt detta???

Ju fler yttre attribut man känner sig tvingad att nyttja för att passa in (= se bra ut), desto osäkrare. Korrekt.

(Men ett kirurgiskt ingrepp går inte att jämföra med kläder.)

Sir Anselm
2011-11-25, 11:03
Den trista vanföreställningen de har om att de inte duger som de är. Osäkerhet, förställning och flockbeteende är för mig extremt avtändande.

Jaha, där ser man. Inget jag känner igen, men är det så de opererade tjejerna du umgåtts med betett sig så är det väl så.

Jag tror att den stora skillnaden mellan tjejerna som gjort silikonbröst och de som gnäller på dem är att de första faktiskt gjort något åt det de var missnöjda med. Lite som att det enligt min uppfattning oftast är folk med mer eller mindre övervikt som gnäller om att skönhetsidealet är smala kroppar.

Osten80
2011-11-25, 11:16
Hold on nu....,

Så en tjej eller kille som vill operera sig för att bli snyggare, de vil förbättra något de tycker är fult så de känner sig snygga, då är de per automatik osäkra enligt dig?

Osäker är bara ett av de ord jag använde, men ja, att operera sig för att förändra sitt utseende betyder per definiton att du inte är trygg och nöjd med vad du har och att dessutom är beredd att ta till synnerligen drastiska metoder för att förändra det. Den springande punkten är varför personen tycker att kroppsdelen som de vill förändra är ful? Vem bestämmer det?

Köper du nya fina kläder? Känner du dig snygg i dem? Klipper du dig och fixar frisyr? Känner du dig snyggare då?

Jag lägger så lite pengar på kläder att du inte skulle tro mig om du fick siffran, och huvudet rakar jag med jämna mellanrum av ren bekvämlighet. De sakerna är inte viktiga för mig, och inte heller bidrar de till att (skenbart) förändra min person.

Är då så osäker dig själv att du måste göra allt detta???

Jag är sjukt osäker på mig själv, men det tar andra uttryck än att "rätta till" mitt utseende.
Nu handlar det om vad jag tycker om andra, inte vad de tycker om mig och mina egenskaper som osäkerheten leder till. Man måste lyckligtvis inte själv besitta de egenskaper man finner attraktiva hos andra människor. Det är upp till dem att i sin tur bedöma mig och antingen gilla eller ogilla det de hittar.

Sandra81
2011-11-25, 11:27
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

Stoltz
2011-11-25, 11:28
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

Lol gtfo.

Morrris
2011-11-25, 11:39
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

*blott

Tryman
2011-11-25, 11:40
Ja?

Specifikt brukar det vara bakomliggande orsaker som är problemet, något som en operation inte kan ändra på. Det är väldigt naivt att tro att "alla mina problem kommer försvinna om jag bara får X och Y", i det här fallet större bröst. De flesta hade haft större nytta av att gå i terapi.

Har en kompis som hade krokig "juggenäsa" som han opererade bort. Där fungerade kirurgi bättre än terapi.

Vad gäller för folk som färgar håret, tatuerar sig, piercar sig?



Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

Lite väl stor generalisering va?

Pernam
2011-11-25, 11:42
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

Konstigt, man får då alltid det svaret när man förklarar för en tjej/kvinna att hon inte alls är för tjock, eller har för små, för stora eller för medelmåttiga pattar eller vad det nu kan vara. Att dom känner så, och det har inte att göra med vad män tycker om saken...

pedersen1980
2011-11-25, 11:45
http://www.funny-games.biz/real-or-silicon.html

pedersen1980
2011-11-25, 11:47
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

Ja tänker att tjejer kanske gör det för att vara finare än andra tjejer?

Eller kanske en kombination av våra tankar?

sinaui
2011-11-25, 11:50
Om brösten är obefintliga, skumma, slappa, snea eller hängiga osv från början så skulle jag, om jag var tjej, gärna operera dom, så att de bättre passar ihop med min egen kroppskomposition, samt med bilden av hur "vi" människor oftast tycker att en attraktiv och optimal genuppsättning ser ut.. Dvs skulle jag hellre vara en tight tjej med en fin toppig c kupa än ett par snea taxöron med 4meter bröstvårtor eller om jag bara hade missformade bröst så skulle jag inte heller tycka det är så kul..
Det är ju trots allt nånting som vi är gjorda för att gå i gång på, ett par välformade bröst är mer tändande än inte, dock är formen och "känslan" viktigast för mig!
(sen bryr jag mig själv inte speciellt mycket ifall en tjejs bröst är lite sneda eller så, alltid mysigt ändå)

Sandra81
2011-11-25, 11:58
*blott

mlott

Ja tänker att tjejer kanske gör det för att vara finare än andra tjejer?

Eller kanske en kombination av våra tankar?

Juste finare än andra tjejer? och varför då? jo för att få killarna... Visst finns det tjejer som fixar till sig för sin egna skull men otroligt många gör det för att få uppmärksamhet hos grabbarna. det är väl inte så ofta tjejer går runt med upptryckta tuttar och urringat för andra tjejers skull? eller har jag fel nu?:confused:

Nitrometan
2011-11-25, 12:04
Om vi skulle plocka bort alla killar på jorden så lovar jag att bröstförstoringen skulle bli ett minne blått.. tjejer gör det för killarnas skull inte för att bli snygga för sig själva.

OK. Det låter osannolikt, men säger du det så.

sinaui
2011-11-25, 12:05
Om brösten är obefintliga, skumma, slappa, snea eller hängiga osv från början så skulle jag, om jag var tjej, gärna operera dom, så att de bättre passar ihop med min egen kroppskomposition, samt med bilden av hur "vi" människor oftast tycker att en attraktiv och optimal genuppsättning ser ut.. Dvs skulle jag hellre vara en tight tjej med en fin toppig c kupa än ett par snea taxöron med 4meter bröstvårtor eller om jag bara hade missformade bröst så skulle jag inte heller tycka det är så kul..
Det är ju trots allt nånting som vi är gjorda för att gå i gång på, ett par välformade bröst är mer tändande än inte, dock är formen och "känslan" viktigast för mig!
(sen bryr jag mig själv inte speciellt mycket ifall en tjejs bröst är lite sneda eller så, alltid mysigt ändå)

menar alltså att jag tycker det är bra om det blir bättre oavsett om det är bröstlyft/inlägg eller förminskning :)

Grahn
2011-11-25, 12:06
Blir lite av hönan och ägget över en sådan debatt........

Stoltz
2011-11-25, 12:06
Juste finare än andra tjejer? och varför då? jo för att få killarna... Visst finns det tjejer som fixar till sig för sin egna skull men otroligt många gör det för att få uppmärksamhet hos grabbarna. det är väl inte så ofta tjejer går runt med upptryckta tuttar och urringat för andra tjejers skull? eller har jag fel nu?:confused:

Jag tror du hade blivit väldigt förvånad över hur många kvinnor som faktiskt kan tänka och göra egna val beroende på sina egna känslor.

Men å andra sidan, det är alltid lätt att skylla på det onda patriarkatet när det passar.

Edit: Det som störde mig var inte alls lika mycket att du skyller på män, men snarare att du idiotförklarade alla som var av det kvinnliga könet genom att påstå att deras handlingar helt kontrolleras av män.

sinaui
2011-11-25, 12:08
Juste finare än andra tjejer? och varför då? jo för att få killarna... Visst finns det tjejer som fixar till sig för sin egna skull men otroligt många gör det för att få uppmärksamhet hos grabbarna. det är väl inte så ofta tjejer går runt med upptryckta tuttar och urringat för andra tjejers skull? eller har jag fel nu?:confused:

De gör det för att själva vara finare relativt till deras bild av hur de tror att andra tjejer ser ut och hur man ska se ut, samt hur de tror att de behöver se ut för att få bra uppmärksamhet. Har inte så mycket att göra med killar i sig som vår kultur, som i sin tur dock kan bero på inflytande från män ja.

mattilainen
2011-11-25, 12:12
Här tror jag nog du har fel, jag är av uppfattningen av att många skaffar silikonbröst som inte alls är speciellt stora utan bara för att de vill ha lagom stora bröst till sin kropp.

Edit: lol att mattilainen som aldrig skulle kunna vara ihop med nån som har silikonbröst, det ändrar ju allt med personen!

Vem bryr sig om det ändrar personen eller inte? Gjorde hon valet att operera sig och skaffa sig silikonbröst så är hon inte någon jag skulle gilla i alla fall antagligen. Sedan så skulle jag aldrig kunan tänka mig att vara tillsammans med en tjockperson (anses tjock av mig ofc) heller, detta ändrar inte heller personen men JAG tycker inte det är snyggt och sexigt, därför skulle jag heller inte kunna ha ett förhållande med någon som jag inte anser är snygg, sexig eller vacker. Så, vad fan spelar det för roll om det ändrar personen om man har det eller inte? Idioti

mikaelj
2011-11-25, 12:32
Har en kompis som hade krokig "juggenäsa" som han opererade bort. Där fungerade kirurgi bättre än terapi.

Ytterligare exempel på att skönhetsoperationer ofta handlar om dålig självkänsla, alltså.

Fidde_Mannen
2011-11-25, 12:40
http://www.funny-games.biz/real-or-silicon.html

19/20 :)

Sir Anselm
2011-11-25, 13:04
Vem bryr sig om det ändrar personen eller inte? Gjorde hon valet att operera sig och skaffa sig silikonbröst så är hon inte någon jag skulle gilla i alla fall antagligen.

Menar du på allvar att du tror att alla tjejer som opererar sig är likadana? Att alla dessa tjejer har en personlighet som du inte skulle gilla? *whatever*

Viktor_Balck
2011-11-25, 13:11
Vem bryr sig om det ändrar personen eller inte? Gjorde hon valet att operera sig och skaffa sig silikonbröst så är hon inte någon jag skulle gilla i alla fall antagligen. Sedan så skulle jag aldrig kunan tänka mig att vara tillsammans med en tjockperson (anses tjock av mig ofc) heller, detta ändrar inte heller personen men JAG tycker inte det är snyggt och sexigt, därför skulle jag heller inte kunna ha ett förhållande med någon som jag inte anser är snygg, sexig eller vacker. Så, vad fan spelar det för roll om det ändrar personen om man har det eller inte? Idioti

Riktigt bra skrivet mattilainen.

Så, om du skulle träffa någon med silikonbröst och dejta denna person, du kanske inte ens skulle fatta att hon hade silikonbröst innan ni eventuellt ska ha sexy time.

Då skiter du alltså bara i allt å säger att "nu har du gjort valet att operera silikonbröst och jag är starkt emot det, vill inte träffa dig mer"? LOL åt det säger jag.

Det jag inte förstår är att vissa i tråden dömer en person för att den opererar sig, som att det ändrar personen i övrigt, även Ostens uttalande är lite märkligt men alla får ju självklart tycka som dom vill.

Viktor_Balck
2011-11-25, 13:12
Menar du på allvar att du tror att alla tjejer som opererar sig är likadana? Att alla dessa tjejer har en personlighet som du inte skulle gilla? *whatever*

+1 på den. Lite det jag vill få ut.

mikaelj
2011-11-25, 13:12
Det ändrar inte "personen i övrigt", det talar om för dig vad det är för sorts person.

Sandra81
2011-11-25, 13:18
De gör det för att själva vara finare relativt till deras bild av hur de tror att andra tjejer ser ut och hur man ska se ut, samt hur de tror att de behöver se ut för att få bra uppmärksamhet. Har inte så mycket att göra med killar i sig som vår kultur, som i sin tur dock kan bero på inflytande från män ja.

klistra på sig yttre fejksaker (löshår, lösnaglar, 15 lager smink, silkontuttar och allt vad det nu är) kommer väl ge dom den bekräftelse som det vill ha. Många tjejer köper även avtagabara silicontuttar nu för tiden.. precis som löshår-clips.

http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/355977077/Wholesale-100-silicone-material-Tear-Drop-Shape-SILICONE-BREAST-FORMS-Mastectomy-Size-5-32D-34B-38A.jpg

Fredron
2011-11-25, 13:18
Vad är det för skillnad på att plastikoperera sig för att förändra sitt utseende och att gå till gymmet för att förändra sitt utseende? Det finns ju onekligen en hel del som inte gymmat om de redan hade sett ut på ett visst sätt.

Viktor_Balck
2011-11-25, 13:19
Det ändrar inte "personen i övrigt", det talar om för dig vad det är för sorts person.

Finns nog ganska stor variation på alla dessa personer som opererar sig ska du se, vad det än handlar om.

mikaelj
2011-11-25, 13:19
Vad är det för skillnad på att plastikoperera sig för att förändra sitt utseende och att gå till gymmet för att förändra sitt utseende? Det finns ju onekligen en hel del som inte gymmat om de redan hade sett ut på ett visst sätt.

Det kan vara destruktivt. Träning för dock med sig positiva sidor.

Finns nog ganska stor variation på alla dessa personer som opererar sig ska du se, vad det än handlar om.

Ja, minst lika stor variation som bland de som hänger på Avenyn/Stureplan varje lördagkväll. Trots det kan man enkelt skönja ett mönster...

Grahn
2011-11-25, 13:21
Väldigt mycket vi gör kan härledas till att vi vill ha uppmärksamhet, acceptans etc etc......skillnaden är ju bara till vilken extrem man kan gå för att nå dit. Det är inte fenomenet i sig som skiljer oss utan styrkan i det sas.

Sen blir ju vissa "beroende" av att ständigt förändra sig själva, mycket till kvällspressens förnöjelse.

Fredron
2011-11-25, 13:22
Det kan också vara destruktivt. Dock inte lika permanent ingrepp och det för även positiva sidor med sig.

Det går väl att ta ut ett bröstimplantat.
Ökad självkänsla och liknande måste ju ses som en positiv sida för de som väljer att operera sig.

Viktor_Balck
2011-11-25, 13:23
Ja, minst lika stor variation som bland de som hänger på Avenyn/Stureplan varje lördagkväll. Trots det kan man enkelt skönja ett mönster...

Men snälla, nu får du kamma dig tror jag. Visst det är enkelt att placera in folk i fack och det stämmer nog till viss del, men jag tycker man gör det enkelt för sig själv och säga att det är "en viss typ av person" som opererar sig.

mikaelj
2011-11-25, 13:26
Visst det är enkelt att placera in folk i fack och det stämmer nog till viss del,

Ja, då är vi överens. Utmärkt.

Ökad självkänsla och liknande måste ju ses som en positiv sida för de som väljer att operera sig.

Det är a) fel väg att gå, och b) tar inte itu med orsaken.

Fredron
2011-11-25, 13:35
Väldigt mycket vi gör kan härledas till att vi vill ha uppmärksamhet, acceptans etc etc......skillnaden är ju bara till vilken extrem man kan gå för att nå dit. Det är inte fenomenet i sig som skiljer oss utan styrkan i det sas.

Sen blir ju vissa "beroende" av att ständigt förändra sig själva, mycket till kvällspressens förnöjelse.

Exakt.
Jag är en extremt rationell person och jag försöker att endast göra val som hjälper mig att uppnå de mål jag har i livet.
Hade jag varit ensam på jorden hade jag kanske kunnat glida runt i mjukisbyxor orakad varje dag och allt hade varit frid och fröjd.
I den värld jag lever i dock så bör man klä sig och uppföra sig på vissa sätt för att socialt accepteras, annars stängs onekligen vissa dörrar.
Så jag väljer att anpassa mig. Jag offrar kanske lite av min personlighet genom att inte alltid göra det som jag spontant tycker är rätt utan istället det som majoriteten anser är rätt. Men detta är dock ett medvetet val jag gör eftersom jag anser att det är värt det.

Vissa förstorar brösten för att de anser att de blir snyggare, andra tränar på gym för att förändra sitt utseende, någon utbildar sig till läkare för att folks respekt, en del går ut varje helg för att framstå som populära.
Alla gör vi saker hela tiden för att vi anser att de gynnar oss, på ett eller annat sätt.

Vilka är vi att döma ut alla som har plastikopererat sig med motiveringen att de måste ha svag självkänsla?

mycketbrännvin
2011-11-25, 13:38
Jag gillar i allmänhet brudar som ser naturliga ut.Något extra kg gör ingenting om hon annars ser söt ut.Jag klandrar inte dom som gör silikontuttar men det ser för jävligt ut om man överdriver man har man komplex så varför inte.

Sniggel
2011-11-25, 13:38
EDIT: Inte okej att visa nakna bröst (sammanhanget ovesäntligt) //Admin

Okej det var synd. Ja det får jag väl acceptera antar jag.

mikaelj
2011-11-25, 13:39
Exakt.
Jag är en extremt rationell person och jag försöker att endast göra val som hjälper mig att uppnå de mål jag har i livet.
Hade jag varit ensam på jorden hade jag kanske kunnat glida runt i mjukisbyxor orakad varje dag och allt hade varit frid och fröjd.
I den värld jag lever i dock så bör man klä sig och uppföra sig på vissa sätt för att socialt accepteras, annars stängs onekligen vissa dörrar.
Så jag väljer att anpassa mig. Jag offrar kanske lite av min personlighet genom att inte alltid göra det som jag spontant tycker är rätt utan istället det som majoriteten anser är rätt. Men detta är dock ett medvetet val jag gör eftersom jag anser att det är värt det.

Vissa förstorar brösten för att de anser att de blir snyggare, andra tränar på gym för att förändra sitt utseende, någon utbildar sig till läkare för att folks respekt, en del går ut varje helg för att framstå som populära.
Alla gör vi saker hela tiden för att vi anser att de gynnar oss, på ett eller annat sätt.

Vilka är vi att döma ut alla som har plastikopererat sig med motiveringen att de måste ha svag självkänsla?

För att de måste ta till så drastiska metoder för att bli accepterade. Kirurgiska ingrepp är högst på skalan av de förändringar man utför på sig själv.

pedersen1980
2011-11-25, 13:39
Nej nu är det faktiskt så att endel här på brädan har bestämt att alla som skönhetsopererar sig har dålig självkänsla.

Blir väldigt less på en hel del människor nuförtiden. Undrar varför.

Tryman
2011-11-25, 13:41
Ytterligare exempel på att skönhetsoperationer ofta handlar om dålig självkänsla, alltså.

Är det då fel att operera sig för att få bättre självkänsla?

mycketbrännvin
2011-11-25, 13:41
Nej nu är det faktiskt så att endel här på brädan har bestämt att alla som skönhetsopererar sig har dålig självkänsla.

Blir väldigt less på en hel del människor nuförtiden. Undrar varför.

Självklart är det inte så men många har stora komplex över små saker vilket kan påverka ens självkänsla väldigt mycket

pedersen1980
2011-11-25, 13:43
Jag har en vårta mitt i pannan som alla retar mig för.

Åtgärd, terapi så jag blir nöjd med mig själv.

mycketbrännvin
2011-11-25, 13:44
Jag har en vårta mitt i pannan som alla retar mig för.

Åtgärd, terapi så jag blir nöjd med mig själv.

Ok men tänk dom som folk inte ens retar och endå har stora komplex.Jag hade mycket finnar i tonåren men fick medicin och det hjälpte min självkänsla

pedersen1980
2011-11-25, 13:49
Fel åtgärd Brännvin.

Du gick inte i terapi för att bli nöjd med dig själv. Du tog till medicin!!!

Sandra81
2011-11-25, 13:49
Nej nu är det faktiskt så att endel här på brädan har bestämt att alla som skönhetsopererar sig har dålig självkänsla.

Blir väldigt less på en hel del människor nuförtiden. Undrar varför.

Har du opererat dig själv? det ju inte meningen att trampa på någon.. visst självklart finns det personer som gör det för sin egen skull eller tex råkat ut för olyckor, sjukdom eller fötts med något man vantrivits med.. Men den procenten verkar ju vara väldigt liten.. Skönhetsoperationer är ett snabbt hjälpmedel att köpa till sig "må bättre känsla" och fuska till sig "snygghet"..

pedersen1980
2011-11-25, 13:52
Inte skönhetsopererat mig.

Vissa har en ful personlighet på internet, så tror jag det är!!!!

young_george
2011-11-25, 13:52
Fuska sig till snygghet? Som när man klipper sig, sminkar sig, färgar håret, rakar sig och så då vidare.

Bara människor som är födda snygga ska få vara det och andra ska veta sin plats.

Grahn
2011-11-25, 13:53
För att de måste ta till så drastiska metoder för att bli accepterade. Kirurgiska ingrepp är högst på skalan av de förändringar man utför på sig själv.

Jo men det blir mer och mer accepterat i vårt samhälle, kirurgi ses inte som lika extremt som förr.

Att helt projicera fenomenet ned på individnivå och peka finger är lite snett. Utseendefixeringen i vårt samhälle kan inte lastas helt på de som faller till föga om du förstår vad jag menar.

Tryman
2011-11-25, 13:55
Har du opererat dig själv? det ju inte meningen att trampa på någon.. visst självklart finns det personer som gör det för sin egen skull eller tex råkat ut för olyckor, sjukdom eller fötts med något man vantrivits med.. Men den procenten verkar ju vara väldigt liten.. Skönhetsoperationer är ett snabbt hjälpmedel att köpa till sig "må bättre känsla" och fuska till sig "snygghet"..

Jag tror inte den är så liten. Däremot är de inte lika mycket i media så de syns kanske inte.

Fredron
2011-11-25, 13:56
Fuska sig till snygghet? Som när man klipper sig, sminkar sig, färgar håret, rakar sig och så då vidare.

Bara människor som är födda snygga ska få vara det och andra ska veta sin plats.

Tydligen.
Fast det är lugnt att klippa och skära lite på utsidan, korta ner håret, bli av med skägget och kanske en tatuering. Men börjar man skära i kroppen eller spruta in något i läpparna då är man en mycket labil person.
Någon motta får det väl vara!

Tricce
2011-11-25, 14:10
Mitt ex skaffade "sillisar" (koksalt) som hon la in bakom muskeln ser jävligt naturligt ut.
Anledningen var att hon alltid mått dåligt över sina små a-kupor.
Hänger ej på Stureplan eller Avenyn och är ingen bimbo.

mikaelj
2011-11-25, 14:11
Jo men det blir mer och mer accepterat i vårt samhälle, kirurgi ses inte som lika extremt som förr.

Att helt projicera fenomenet ned på individnivå och peka finger är lite snett. Utseendefixeringen i vårt samhälle kan inte lastas helt på de som faller till föga om du förstår vad jag menar.

Visst. Det är ett strukturellt problem.

filmjölk
2011-11-25, 14:24
Har du opererat dig själv? det ju inte meningen att trampa på någon.. visst självklart finns det personer som gör det för sin egen skull eller tex råkat ut för olyckor, sjukdom eller fötts med något man vantrivits med.. Men den procenten verkar ju vara väldigt liten.. Skönhetsoperationer är ett snabbt hjälpmedel att köpa till sig "må bättre känsla" och fuska till sig "snygghet"..

Looool. Det är ganska bekvämt att moralisera över detta ämne om man ser ut som Sandra81. Men alla vanliga människor har inte haft turen att bli födda snygga. Varför skulle det vara så hemskt om en kvinna "fuskar" till sig att bli snygg?

Grahn
2011-11-25, 14:32
Men alla vanliga människor har inte haft turen att bli födda snygga. Varför skulle det vara så hemskt om en kvinna "fuskar" till sig att bli snygg?

En aspekt på det är ju att man hjälper till att föra vidare utseendefixeringen och förvärra problemet.

Men jag vet inte om jag tycker att man bör belasta en individ med vikten av problemen av vart vår kultur är på väg.

Yes
2011-11-25, 14:35
Visst. Det är ett strukturellt problem.
Nej, det är inget problem. Det är en fantastisk fördel i vårat moderna samhälle att man i allt större grad kan styra över sitt utséende, istället för att vara helt utlämnad till omständigheterna.

Jag är själv väldigt nöjd med min operation. Det har hänt att jag haft kul på Stureplan också. Psykologiseringsexpertisen kanske kan ställa en diagnos?

Mantus
2011-11-25, 14:39
I grunden intressant men intetsägande diskussion.

Det enda som motståndarna till operationer anför som skäl till sin ståndpunkt är risken för att operationen misslyckas samt att de försöker projicera sine egna fördomar på en stor och diversifierad grupp människor som enbart har en sak gemensamt, att de har genomgått en operation.

Jag tar mig själv som ett analogt exempel då det är lättast.
Jag kan ärligt säga att jag är väldigt nöjd med mitt utseende men hade någon sagt till mig att jag hade kunnat bli tio centimeter längre utan några större risker och inga negativa följder hälsomässigt hade jag hoppat på på en gång. De flesta har något de hade ändrat på angående sitt utseende om de fått valet, att enbart relatera sådana utseendefaktorer till brist på självkänsla samt andra psykologiska underorsaker tyder på att ens tankeverksamhet lutar åt det endimensionella hållet...

Lellan
2011-11-25, 14:41
Alla som färgar håret rött är en viss typ..
(sen att det kan vara en 75 årig tant som tagit fel på röd o lila hårfärgsförpackning men inte bryr sig, en 50taggare som vill vara "eldig", en 25 åring som gillar "Mad men" el en fjortis som vill se ut som Rhianna kvittar).

Alla som styrketränar är en viss typ..
(sen om målet är styrka, muskler, ändra proportionerna, stärka kroppen efter skada, leva länge, vara snygg på beachen, bli ett freak el få "långa slanka muskler" alt kunna göra x antar armhävningar - det är är ändå en homogen grupp..).

Alla som tycker det är roligt att fotografera är en viss typ..
(oavsett om det är modebilden till bloggen, historiska händelser i krig, estetiskt tilltalande konstbilder el familjefoton som minnen - samma personlighet).

Jösses... som sagt: det finns typ flera tusen modeller av silikonbröst, och ännu fler anledningar till op, om några vill göra det för att trivas i sin kropp - på en punkt där endast kirurgi kan lösa det (man kan äta sig mindre/större, anpassa träning etc, sola sig brunare el skydda sig blekare, klippa el låta håret växa, sminka el inte sminka sig - ALLT är ju statements...).

Det blir rätt fattigt om vi bara ska diskutera den lilla grupp som gör det för att hänga ut dem i en urringning på stureplan. Tror medelåldern är högre än så, och oavsett - som tjej kan man väl uppskatta ett par bröst precis som en kille. Blir ju en jäkligt sned värd om vi bara ska glo på varandra och inte lyssna på vad det bor för människor inuti kropparna.

Sen tror jag iofs att många tjejer hellre hade opererat idealen och avlägsnat pikar de får el hör mot plattbröstade el fulbröstade plankor. Lika hårda omdömen som kan sägas om dem som gör något för att normalisera (el, för all del, optimera i sina ögon) sin kropp - ännu hårdare sägs ju om dem som haft otur i genlotteriet på vissa punkter. Istället för att ändra världen kan det vara en lättare operation att lägga in lite plast och smälta in i det för att fokusera på viktigare saker.

Men fine, jag fattade inte heller förut att fejkbröst inte behövde vara så big deal - även om det såklart är något man bör tänka igenom femtielva ggr, ett ingrepp är alltid ett ingrepp och iom en operation finns risker.

kettlebellGuden
2011-11-25, 15:20
Helt klart är det toppen att det finns möjlighet att operera in ett par sillisar för dem som vill.

stevebc
2011-11-25, 15:21
Nej, det är inget problem. Det är en fantastisk fördel i vårat moderna samhälle att man i allt större grad kan styra över sitt utséende, istället för att vara helt utlämnad till omständigheterna.

Jag är själv väldigt nöjd med min operation. Det har hänt att jag haft kul på Stureplan också. Psykologiseringsexpertisen kanske kan ställa en diagnos?Och vi som vill veta vad som händer med vår genpool?

Att man mår bättre av en skönhetsoperation är väl för övrigt ett bevis av att man bryr sig väldigt mycket om vad omgivningen tycker om en? Jag är inte sämre där ska jag säga, jag bryr mig väldigt mycket om just det tyvärr.

Yes
2011-11-25, 15:26
Och vi som vill veta vad som händer med vår genpool?

Fråga om den potentiella partner gjort några ingrepp?

Agremont
2011-11-25, 15:30
Ewww. Både tanken och utseendet. Det är klart att en del ser finare ut en andra men det ser fortfarande onaturligt ut. Oftast ser det inte ens ut som bröst och har sålledes noll attraktionsvärde för mig.

stevebc
2011-11-25, 15:32
Fråga om den potentiella partner gjort några ingrepp?Usch vad jag lät dryg. Jag menar inte riktigt så. Det är mest att jag inte bryr mig så jättemycket om utseende när det handlar om livspartner o dyl. Eller att då tar avkomman större del av avkastningen, om vi resonerar objektivistiskt, än ett engångsligg där man njuter för stunden.

kettlebellGuden
2011-11-25, 15:35
Nej, det är inget problem. Det är en fantastisk fördel i vårat moderna samhälle att man i allt större grad kan styra över sitt utséende, istället för att vara helt utlämnad till omständigheterna.


Det tråkiga är att operationer för att låta gemene man förbättra sig än så länge enbart verka sträcka sig till just utseende. Hade varit helt guld om man kunde byta ut skräpdelar som sin svaga biceps mot någon hydralisk mojäng, eller ben och dylikt. Turbostark, maffesnabb, etc.

Vunnis
2011-11-25, 15:37
Jag tycker att tråden var fin i början. Då handlade den om tuttar. Tuttar är bra. Jag tycker om tuttar. Nu är alla arga på varandra och pratar argt. Det är inte skojigt. :(

kettlebellGuden
2011-11-25, 15:38
Jag tycker att tråden var fin i början. Då handlade den om tuttar. Tuttar är bra. Jag tycker om tuttar. Nu är alla arga på varandra och pratar argt. Det är inte skojigt. :(

Weird. Har nyss läst hela tråden och inte sett ett enda argt inlägg :(

Men tuttar är fan bra. Fast rövar är bättre.

Yes
2011-11-25, 15:40
Usch vad jag lät dryg. Jag menar inte riktigt så. Det är mest att jag inte bryr mig så jättemycket om utseende när det handlar om livspartner o dyl. Eller att då tar avkomman större del av avkastningen, om vi resonerar objektivistiskt, än ett engångsligg där man njuter för stunden.
Gårdagens festiviteter måste satt sig på hjärnan mer än jag trodde, för jag hänger inte alls med här. :D

Det tråkiga är att operationer för att låta gemene man förbättra sig än så länge enbart verka sträcka sig till just utseende. Hade varit helt guld om man kunde byta ut skräpdelar som sin svaga biceps mot någon hydralisk mojäng, eller ben och dylikt. Turbostark, maffesnabb, etc.
Jag har alltid drömt om att bli en cyborg. En Yes-maskin. Fast då ska ingen annan ha tillgång till tekniken. :D

Vunnis
2011-11-25, 15:40
Weird. Har nyss läst hela tråden och inte sett ett enda argt inlägg :(

Men tuttar är fan bra. Fast rövar är bättre.

Stämningen var lättare och gladare i början. Nu är alla allvarliga och lite läskiga.

Det bästa med flickor är att dom har både och! Fantastiska varelser. *cupid*

kettlebellGuden
2011-11-25, 15:42
Jag har alltid drömt om att bli en cyborg. En Yes-maskin. Fast då ska ingen annan ha tillgång till tekniken. :D

Med USB-port <3 om man inte är sån Apple-jäkel å envisas med firewire.

Stämningen var lättare och gladare i början. Nu är alla allvarliga och lite läskiga.

Det bästa med flickor är att dom har både och! Fantastiska varelser. *cupid*

Hmmm.. jag har missat den här förändringen i stämning. Den verkar lätt å glad fortfarande :( :( :(

Sandra81
2011-11-25, 15:43
Looool. Det är ganska bekvämt att moralisera över detta ämne om man ser ut som Sandra81. Men alla vanliga människor har inte haft turen att bli födda snygga. Varför skulle det vara så hemskt om en kvinna "fuskar" till sig att bli snygg?

Nejdå , Jag skulle kunna rabbla upp en hel del skavanker (små bröst tex) ;) men inte skulle jag springa och operera mig för den skull. kanske om jag fick cancer eller råkade ut för en olycka.. men visst människor får göra precis som dom vill men jag tycker det är så sanslöst tragiskt att unga tjejer som faktiskt ser bra ut väljer operationer..
http://www.aftonbladet.se/wendela/article10833516.ab

aijou
2011-11-25, 15:46
Det tråkiga är att operationer för att låta gemene man förbättra sig än så länge enbart verka sträcka sig till just utseende. Hade varit helt guld om man kunde byta ut skräpdelar som sin svaga biceps mot någon hydralisk mojäng, eller ben och dylikt. Turbostark, maffesnabb, etc.

Du menar såhär. :D

UG_oThcYsn0

kettlebellGuden
2011-11-25, 15:51
Du menar såhär. :D

UG_oThcYsn0

Fan vad coolt att det här redan finns på marknaden!

Grahn
2011-11-25, 15:57
Jag har alltid drömt om att bli en cyborg. En Yes-maskin. Fast då ska ingen annan ha tillgång till tekniken. :D

Ja man kan ju välja att se de potentiella fördelana istället för de möjliga nackdelarna det är helt sant! :thumbup:

Tolkia
2011-11-25, 16:07
Och vi som vill veta vad som händer med vår genpool?
För genpoolens del är ju funktion viktigare än snygghet (iofs får man inte ligga om man är för full, men å andra sidan så svälter barnen ihjäl om brösten inte gör vad de skall, om vi nu skall dra det in extremis), så sillisar eller ej gör inte nödvändigtvis något för den. Det finns ju ingen klockren koppling stora bröst -> mer mat åt barnen. Om nu någon oroade sig för genpoolen.

begt
2011-11-25, 16:10
Plastiga och hårda= dåliga. Skräckexemplet är nog Chelsea Charms :p
I övrigt kan det vara ok :)

kettlebellGuden
2011-11-25, 16:14
Du menar såhär. :D

UG_oThcYsn0

En intressant fråga här är ju hur RF ställer sig till sånt här.. Är man välkommen i IPF t.ex.?

aijou
2011-11-25, 16:23
Fan vad coolt att det här redan finns på marknaden!

En intressant fråga här är ju hur RF ställer sig till sånt här.. Är man välkommen i IPF t.ex.?

Jag anar sarkasm men som vanligt så kan jag inte avgöra om folk är seriösa eller inte. men för säkerhets skull så kan jag ju berätta att det här var en tidig viral trailer till spelet Deus Ex: Human Revolution. Men jag antar att du redan visste att det inte var på riktigt. :D

Det diskuteras faktiskt en hel del i spelet om de moraliska delarna av att modifiera sin kropp osv. T.ex så har de diskussioner om detta som är ganska lika de diskussioner man kan hitta för och emot doping, här på kolo. ;)

Men nu har vi nog gått lite väl långt off topic. Ber om ursäkt för detta.

Viktor_Balck
2011-11-25, 16:27
Har du opererat dig själv? det ju inte meningen att trampa på någon.. visst självklart finns det personer som gör det för sin egen skull eller tex råkat ut för olyckor, sjukdom eller fötts med något man vantrivits med.. Men den procenten verkar ju vara väldigt liten.. Skönhetsoperationer är ett snabbt hjälpmedel att köpa till sig "må bättre känsla" och fuska till sig "snygghet"..

Tror absolut inte den är speciellt liten faktiskt, att skaffa ett par silikonbröst har blivit jäkligt vanligt och det är nog ganska många som bara vill ha ett par större bröst och därför skaffar ett par för att det går. Vilket sen medför ett ökat välbefinnande, behöver nog inte vara märkvärdigare än så.

stevebc
2011-11-25, 17:00
Tror absolut inte den är speciellt liten faktiskt, att skaffa ett par silikonbröst har blivit jäkligt vanligt och det är nog ganska många som bara vill ha ett par större bröst och därför skaffar ett par för att det går. Vilket sen medför ett ökat välbefinnande, behöver nog inte vara märkvärdigare än så.Sedan har väl marknadsföringen i våra materialistiska samhällen spelat sin roll. Du måste vara snygg för att få ligga, du måste ligga för att inte bli mobbad, om du inte köper den här höstjackan ska du fan dö osv.

Oxe
2011-11-25, 17:06
Tycker om att mer eller mindre alla motståndare rättfärdigar operationer ifall man har är missbildningar varit med om olyckor, men då är det ju svaga människor som inte klarar acceptera det utseende som dom har nu, och sådeles är det också förkastligt...

Så en A-kupa är ju lika mycket en missbildning som en böld på ryggen eller dylikt.

Sen ändra utseende så alla som tränar för bara det är en gnutta för det visuella attraktiva intrycket är svaga osäkra.

För att generalisera lika mycket så det är fula avundsjuka människor fyllda av jantelagen som tycker operationer är fel för dessa människor skulle ändå aldrig ha en chans på det vackra så då tar man att säger att det är fult, för att rättfärdiga att man aldrig kommer åt det

Viktor_Balck
2011-11-25, 17:08
Sedan har väl marknadsföringen i våra materialistiska samhällen spelat sin roll. Du måste vara snygg för att få ligga, du måste ligga för att inte bli mobbad, om du inte köper den här höstjackan ska du fan dö osv.

Haha brast ut i garv åt sista meningen. Självklart var du en poäng. Men se det såhär, ju fler brudar som skaffar sillisar ju större chans att få ligga med nån som har utan att vara så snygg.

Theli
2011-11-25, 17:20
Klart det är bra med silikon. Tycker nästan det är lite konstigt att så många här är så anti, när man tittar på tjejer som tävlar i bodybuilding och liknande, verkar silikon vara standard.
Jag har inlägg, och mina ser väldigt naturliga ut. Enda skillnaden är att det är betydligt fastare, men inte speciellt hårda, och lite rundare i formen. Jag tränade bort mina naturliga d-kupor, och kände mig extremt okvinnlig som planka. Skönt att det problemet gick att lösa. (och nej, jag har aldrig ens varit ute på stureplan).
Förresten så är de sjukt bra när man bänkar.. Kortare bana för stången...

Spartansk
2011-11-25, 17:27
Jag är avundsjuk på de som är fula. Hade jag varit ful hade jag kunnat skämta om mitt utseende.

egge
2011-11-25, 17:31
Usch och fy för folk som vill må bra. Har du små bröst och är missnöjd med det får du väl börja knarka eller något för att klara av vardagen. Skära i kroppen är ju helt onaturligt.

kettlebellGuden
2011-11-25, 17:35
Jag anar sarkasm men som vanligt så kan jag inte avgöra om folk är seriösa eller inte. men för säkerhets skull så kan jag ju berätta att det här var en tidig viral trailer till spelet Deus Ex: Human Revolution. Men jag antar att du redan visste att det inte var på riktigt. :D

Det diskuteras faktiskt en hel del i spelet om de moraliska delarna av att modifiera sin kropp osv. T.ex så har de diskussioner om detta som är ganska lika de diskussioner man kan hitta för och emot doping, här på kolo. ;)

Men nu har vi nog gått lite väl långt off topic. Ber om ursäkt för detta.

Nej, jag hade faktiskt ingen aning om att det inte var på riktigt och har aldrig hört talas om något sådant spel.. inte heller sett videon förr. Det var tråkigt faktiskt... kom nyss av bussen och spenderade stor del av bussresan med att glatt berätta för sambon om vilka fantastiska implants det finns att köpa. *grr*

Morrris
2011-11-25, 17:36
Ingreppen är bra, men borde göras direkt efter födsel. Så slipper alla tjejer bröstkomplex även under uppväxten.

Fugly
2011-11-25, 18:00
Om det är bra gjort, I'm all for it.

aijou
2011-11-25, 18:23
Nej, jag hade faktiskt ingen aning om att det inte var på riktigt och har aldrig hört talas om något sådant spel.. inte heller sett videon förr. Det var tråkigt faktiskt... kom nyss av bussen och spenderade stor del av bussresan med att glatt berätta för sambon om vilka fantastiska implants det finns att köpa. *grr*

Jasså? :D hoppas inte du tog illa upp för att jag trodde du var ironisk, det var inte min mening att vara dryg och nedlåtande. Jag har som sagt svårt att avgöra om folk är sarkastiska,eller inte. Desutom så är ju trailern ganska trovärdig (och inte heller ljusår ifrån vad man faktiskt kan göra i verkligheten.) :)

För att tillföra något till ämnet så kan jag ju tillägga att jag är förvånad över att det är så många som har så starka åsikter om det här med plastikoperationer. Personligen så föredrar jag äkta vara. Hellre lite mindre bröst som inte är opererade än silisar. Dock så tyckert jag att det är bra att alternativet finns för de som vill. :)

mattilainen
2011-11-25, 18:27
Menar du på allvar att du tror att alla tjejer som opererar sig är likadana? Att alla dessa tjejer har en personlighet som du inte skulle gilla? *whatever*
Men snälla. Jag sa att jag ANTAGLIGEN inte skulle gillat denna personen då. Sen har jag inget emot när man skönhetsopererar sig om man till exempel har något fel och inte gör det för att "få stora silikonbröst som folk i porrfilmer"

Riktigt bra skrivet mattilainen.

Så, om du skulle träffa någon med silikonbröst och dejta denna person, du kanske inte ens skulle fatta att hon hade silikonbröst innan ni eventuellt ska ha sexy time.

Då skiter du alltså bara i allt å säger att "nu har du gjort valet att operera silikonbröst och jag är starkt emot det, vill inte träffa dig mer"? LOL åt det säger jag.

Det jag inte förstår är att vissa i tråden dömer en person för att den opererar sig, som att det ändrar personen i övrigt, även Ostens uttalande är lite märkligt men alla får ju självklart tycka som dom vill.
Normalstora bröst är fint. Har personen kanske inte några bröst alls, som vissa tjejer kan ha och opererar sig för att få normala bröst som "man skulle haft för sin kropp" så ser jag inget problem med det. Det är ju inte själva silikonet i sig som är äckligt utan jag tycker det ser förjävligt ut och osexigt är det med "porrfilmsbröst" eller vad jag ska kalla det så NI förstår.

MtotheM
2011-11-25, 18:35
Klart det är bra med silikon. Tycker nästan det är lite konstigt att så många här är så anti, när man tittar på tjejer som tävlar i bodybuilding och liknande, verkar silikon vara standard.
Jag har inlägg, och mina ser väldigt naturliga ut. Enda skillnaden är att det är betydligt fastare, men inte speciellt hårda, och lite rundare i formen. Jag tränade bort mina naturliga d-kupor, och kände mig extremt okvinnlig som planka. Skönt att det problemet gick att lösa. (och nej, jag har aldrig ens varit ute på stureplan).
Förresten så är de sjukt bra när man bänkar.. Kortare bana för stången...

Borde räknas som doping på tävlingar... Jag ställer gärna upp och kontrollerar.

Sir Anselm
2011-11-25, 20:33
Men snälla. Jag sa att jag ANTAGLIGEN inte skulle gillat denna personen då. Sen har jag inget emot när man skönhetsopererar sig om man till exempel har något fel och inte gör det för att "få stora silikonbröst som folk i porrfilmer"


Normalstora bröst är fint. Har personen kanske inte några bröst alls, som vissa tjejer kan ha och opererar sig för att få normala bröst som "man skulle haft för sin kropp" så ser jag inget problem med det. Det är ju inte själva silikonet i sig som är äckligt utan jag tycker det ser förjävligt ut och osexigt är det med "porrfilmsbröst" eller vad jag ska kalla det så NI förstår.

Nu är jag ingen porrstjärneexpert;), men jag har uppfattningen att porrskådisar överlag trycker in bra mycket mer än "vanliga" tjejer.

Angel
2011-11-25, 20:38
Har nog ingen speciell åsikt, tycker de jag känner som gjort det tyvärr fått dåliga resultat. Häromdagen träffade jag en kvinna med en post op infektion efter sin bröstoperation, hela bröstvårtan höll på att trilla av.

En dag kanske jag också kommer vilja fixa dem men som de är nu så är de helt perfekta tuttisar. Stora och mjuka.

rönny
2011-11-25, 21:25
Jag jämför det med synthol.

Chrillee
2011-11-25, 21:40
Vet inte, jag har aldrig klämt på ett par silikonbröst.

Jaaaaag kanske kan upplysa oss.

lei
2011-11-25, 21:58
Klart det är bra med silikon. Tycker nästan det är lite konstigt att så många här är så anti, när man tittar på tjejer som tävlar i bodybuilding och liknande, verkar silikon vara standard.
Jag har inlägg, och mina ser väldigt naturliga ut. Enda skillnaden är att det är betydligt fastare, men inte speciellt hårda, och lite rundare i formen. Jag tränade bort mina naturliga d-kupor, och kände mig extremt okvinnlig som planka. Skönt att det problemet gick att lösa. (och nej, jag har aldrig ens varit ute på stureplan).
Förresten så är de sjukt bra när man bänkar.. Kortare bana för stången...

För tjejer som tävlar i BB är ju det som de flesta killar gillar? Tror nog BB-tjejer har färre killar som tycker dem är heta än vad det finns tjejer som tycker det är hett med manliga BB..

Sen blir det 0cm ROM i bänkpressen om man lägger dit några stepupbrädor! Sjukt bra träning! *popcorn*

Spartansk
2011-11-26, 08:30
Vet inte, jag har aldrig klämt på ett par silikonbröst.

Jaaaaag kanske kan upplysa oss.

Har hon klämt på många, eller?

Brunfel
2011-11-26, 09:10
Jag tycker det kan kännas lite creepy när man känner inlägget under muskeln liksom (om man verkligen är där och klämmer alltså) annars tycker jag det är ok.

Sparven från Minsk
2011-11-26, 09:10
Måste säga att både osten, mikealj och till och med käre Pernam är så jädra mycket ute och cyklar att inte ens en gps kan hjälpa dem...

Undrar vilka som är osäkra jag innerst inne som drar alla över en kam sådär. Som att viljan att vara snygg skulle grunda sig i osäkerhet. LOL.
Ni får starta en egen tråd med er amatör wanna be psykolog dravel. ;)

kettlebellGuden
2011-11-26, 09:19
Måste säga att både osten, mikealj och till och med käre Pernam är så jädra mycket ute och cyklar att inte ens en gps kan hjälpa dem...

Undrar vilka som är osäkra jag innerst inne som drar alla över en kam sådär. Som att viljan att vara snygg skulle grunda sig i osäkerhet. LOL.
Ni får starta en egen tråd med er amatör wanna be psykolog dravel. ;)

+1


En dag kanske jag också kommer vilja fixa dem men som de är nu så är de helt perfekta tuttisar. Stora och mjuka.

pics!

hanushans
2011-11-26, 10:40
Ingen läkare kan garantera att en operation kommer gå bra. Ni som tycker att det är helt oproblematiskt att människor opererar sig fast de är friska, finns det någon gräns?

Är det lika okej med en operation, som om någon till exempel fixat bröst, ansikte plus magrutor?