handdator

Visa fullständig version : Whey 80


Foshoi
2011-11-24, 07:15
Är whey 80 något att rekomendera för en som gärna vill bygga muskler och även bränna bort fett. Kan man deicka den bara efter träning för effekt eller måste man dricka oftare?

Fishtank
2011-11-24, 07:40
Allt handlar om att täcka ditt proteinbehov.
Hur du gör det är mindre viktigt.
Om du sedan deffar eller bulkar måste du följa ditt kcal behov.

Kort sagt.
Lätt sätt att få i sig protein men inte nödvändigt om du redan får i dig mycket från maten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Pahwn
2011-11-24, 08:08
Som sagt så beror det ju på hur dina matvanor för resten av dagen ser ut. Får du i dig dåligt med protein från maten så är ju whey-80 ett alternativ, men det är ju bara ett kosttillskott som sagt. Sen så finns det ju en mängd andra vassleproteiner du kan välja på! Under deff är vassle ett bra sätt att få i sig protein för lite kolhydrater, t.ex till mellanmål eller så.

King Grub
2011-11-24, 09:11
Det är vanligt mjölkprotein, inget du måste ta någon speciell hänsyn till jämfört med andra proteiner.

dj christian
2011-11-28, 15:19
Ursäkta om jag snor tråden lite, jag har en liknande fråga. Finns det något märke ni kan rekommendera om jag letar efter ett protein som innehåller lite kolhydrater som man kan bygga på? Är kaseinprotein bättre än tex vassleprotein?

Pepz
2011-11-28, 15:23
Ursäkta om jag snor tråden lite, jag har en liknande fråga. Finns det något märke ni kan rekommendera om jag letar efter ett protein som innehåller lite kolhydrater som man kan bygga på? Är kaseinprotein bättre än tex vassleprotein?

vill du ha lite kolhydrater eller vill du ha proteinpulver med kolhydrater i?

i det sistnämnda köp maltodextrin och ha i valfri mängd. eller ta en banan/macka till?

Fugly
2011-11-28, 16:04
Ursäkta om jag snor tråden lite, jag har en liknande fråga. Finns det något märke ni kan rekommendera om jag letar efter ett protein som innehåller lite kolhydrater som man kan bygga på? Är kaseinprotein bättre än tex vassleprotein?
Gainer finns, dock billigare att blanda malto själv med proteinpulver + att du får bestämma mängden.

Strand93
2011-11-28, 16:51
Proteinpulver är som mat i pulverform. Därför är det inte nödvändigt att ta det om du redan täcker ditt energi- och proteinbehov per dag. Själv tar jag whey dels för att dryga ut intaget men också för att det är ganska smidigt att ta en shake + någon frukt som mellanmål.

dj christian
2011-11-28, 17:52
Gainer finns, dock billigare att blanda malto själv med proteinpulver + att du får bestämma mängden.

malto?

Proteinpulver är som mat i pulverform. Därför är det inte nödvändigt att ta det om du redan täcker ditt energi- och proteinbehov per dag. Själv tar jag whey dels för att dryga ut intaget men också för att det är ganska smidigt att ta en shake + någon frukt som mellanmål.

Japp! Jag håller med! Smidigt är det ju till mellanmål. Jag slår nog till på en kaseinprotein men jag har hört att det är bra att blanda den med vanligt vassleprotein också.

Galningen
2011-11-28, 18:00
malto?


Maltodextrin, en mycket snabb kolhydrat i kristalliknande form.