handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med att det sista underhudsfettet!


ollieh
2011-11-23, 19:10
Tjenare.

Jag är en kille på 19 år, ca 177cm och ungefär 67kg.

Jag har nu under en 2månaders period gymmat väldigt seriöst och deffat, och jag har ökat mycket i styrka och gått ned ungefär 4kg. Har nu börjat se konturer över hela kroppen vilket jag är väldigt nöjd med. Innan har jag bara gymmat någon gång då och då för att hålla igång, men aldrig "mosat", men nu så bestämde jag mig för att jag ska bli rippad till våren/sommaren. Jag gymmar 4 kvällar i veckan och jag går igenom hela kroppen på en vecka + 2 cardiopass.

En vanlig dag i mitt liv ser nuvarande ut såhär;

Frukost innan jobbet 06.30: En activia yoghurt; ~100 kcal

Frukost på jobbet 09.00: Activia yoghurt + en påse nutrilett(shake) + en protein shake; ~370 kcal

Lunch 12.00: En burk tonfisk + en nutrilett shake ; ~320 kcal

Innan träning 17.00: En protein shake; ~150kcal

Efter träning: 3 ägg + en protein shake; ~420kcal

Detta blir då alltså i runda slängar 1400kcal och någonstans runt 120g+ protein.

Nu till problemet, jag tycker att jag de senaste 2-3 veckorna har stått stabilt stilla på vågen på 67kg. Jag har vägt mig "tömd" på morgonen vid alla tillfällen. Det känns som om jag har stannat helt enkelt,på vågen och "i spegeln". Har många gånger räknat på allt jag stoppat i mig på dagarna och jag har inte ätit mer än 1500kcal på en dag. Håller mig ifrån skräpmat, godis osv till 100%.

Hur skall jag göra för att bli av med det sista underhudsfettet? Ska jag bara tagga till och fortsätta eller ska jag minska på något mer? Känns dock som att jag inte orkar med att äta mindre då jag jobbar 07-17 plus tränar på kvällarna. Tacksam för alla svar.

Bifogar en bild på hur jag ser ut när jag "spänner mig". Tar emot att göra det då jag inte söker uppmärksamhet eller liknande, bara så ni ska få en bild av hur jag ser ut.. http://img847.imageshack.us/img847/1740/img0011bw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/847/img0011bw.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

vicarious
2011-11-23, 20:18
Ät mindre energi totalt sett men ÄT riktig mat för böveln. :D Vad är det för dumt påhitt med nån slags pulverdiet?

Torwald
2011-11-23, 20:20
Kan inte se bilden...?

daloatf
2011-11-23, 20:37
Ät mindre energi totalt sett men ÄT riktig mat för böveln. :D Vad är det för dumt påhitt med nån slags pulverdiet?

+1

Du får köra 1500 kcal ett par dagar med riktig mat. Du borde gå ner då!

begt
2011-11-23, 20:39
Nu till problemet, jag tycker att jag de senaste 2-3 veckorna har stått stabilt stilla på vågen på 67kg. Jag har vägt mig "tömd" på morgonen vid alla tillfällen. Det känns som om jag har stannat helt enkelt,på vågen och "i spegeln". Har många gånger räknat på allt jag stoppat i mig på dagarna och jag har inte ätit mer än 1500kcal på en dag. Håller mig ifrån skräpmat, godis osv till 100%.

Få se här du är 19 år 177 cm lång och väger 67 kg, och står still i vikt med en diet på mindre än 1500 kcal per dag?

Det är något som inte stämmer; förmodligen så har du vägt dig med olika mycket mat/vätska i kroppen på sistone. För enligt Harris-Benedict behöver du 1745 kcal om du är sängliggande hela dagen för att behålla din vikt.

http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp#raknare

För övrigt är det bara att hålla med vicarious; ät riktig mat. Skippa nutrilett helt och hållet och lägg in lax eller kött. Byt ut tonfisken mot kyckling ibland. Äta broccoli också är ett annat tips.

ollieh
2011-11-23, 20:56
Kan inte se bilden...?

"This file removed due to violation of ImageShack Terms of Servide or by user request. "

ollieh
2011-11-23, 20:58
Få se här du är 19 år 177 cm lång och väger 67 kg, och står still i vikt med en diet på mindre än 1500 kcal per dag?

Det är något som inte stämmer; förmodligen så har du vägt dig med olika mycket mat/vätska i kroppen på sistone. För enligt Harris-Benedict behöver du 1745 kcal om du är sängliggande hela dagen för att behålla din vikt.

http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp#raknare

För övrigt är det bara att hålla med vicarious; ät riktig mat. Skippa nutrilett helt och hållet och lägg in lax eller kött. Byt ut tonfisken mot kyckling ibland. Äta broccoli också är ett annat tips.

Det är inte meningen att det ska vara en nutrilett diet, men eftersom nutrilett är "en komplett måltid" så tänkte jag att jag skulle dricka en sån då och då för att få i mig lite mer än bara fisk kött och proteinshakes. Har du eller någon annan tips på någon bra frukost?

ollieh
2011-11-23, 20:59
+1

Du får köra 1500 kcal ett par dagar med riktig mat. Du borde gå ner då!

Du råkar inte ha något bra tips på bra deff frukost? Tacksam för svar!

vicarious
2011-11-23, 21:06
Frukosten kan ju vara precis vad du vill att den ska vara så länge du håller dig inom din kaloribudget totalt sett över dygnet, samt uppnår önskvärd mängd protein (minst 2g/kg rekommenderas).

ollieh
2011-11-23, 21:53
http://img708.imageshack.us/img708/8560/1223333.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/1223333.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ny bild.

Ram Dass
2011-11-23, 22:09
Att du inte går ner i vikt beror på att du äter mer än vad du gör av med, eller att du lyckats binda mycket vatten vid vägtillfällena.

Dock mest troligt att du lära minska på kalorierna ännu mer.

Man kan helt omöjligt inte minska i vikt om man äter mindre än vad man gör av med.

ollieh
2011-11-23, 22:15
Att du inte går ner i vikt beror på att du äter mer än vad du gör av med, eller att du lyckats binda mycket vatten vid vägtillfällena.

Dock mest troligt att du lära minska på kalorierna ännu mer.

Man kan helt omöjligt inte minska i vikt om man äter mindre än vad man gör av med.

Ne jag vet, ska försöka äta bättre mat och hålla koll på varje kalori, mosa på gymmet och tagga till lite så ska det nog gå! Önska mig lycka till

Ram Dass
2011-11-23, 22:28
Lycka till!

Sniggel
2011-11-24, 00:27
+1

Du får köra 1500 kcal ett par dagar med riktig mat. Du borde gå ner då!

1500 är ju i princip vad han kör. Men jo jag håller med om att han bör äta riktig mat. Det blir lättare att hålla dieten då, och om han behöver sänka kalorierna så blir det lättare om han äter sin mat och inte dricker det mesta av den.

wimpy
2011-11-24, 12:08
Det är inte meningen att det ska vara en nutrilett diet, men eftersom nutrilett är "en komplett måltid" så tänkte jag att jag skulle dricka en sån då och då för att få i mig lite mer än bara fisk kött och proteinshakes. Har du eller någon annan tips på någon bra frukost?

smoothie på keso, kesella, mjølk å bær?
eller grøt som många kør på. jag æter dock mkt kvarg å keso før å hålla nere carbsen :)
tycker før øvrigt det ser bra ut!
bra jobbat å lykka til vidare! :)

ollieh
2011-11-24, 17:33
smoothie på keso, kesella, mjølk å bær?
eller grøt som många kør på. jag æter dock mkt kvarg å keso før å hålla nere carbsen :)
tycker før øvrigt det ser bra ut!
bra jobbat å lykka til vidare! :)

Jag har väll för dålig fantasi plus att jag tycker att nutrilett är väldigt gott, keso med annanas och passionsfrukt äter jag ibland :) Tack!

ollieh
2011-11-26, 13:58
Är glad att meddela att vågen nu står på 65.5kg, nu händer det grejer igen!

Indigo
2011-11-26, 21:27
Jag har svårt att förstå varför du försöker gå ner i vikt. Träna riktigt tungt och ät bra, (nyttigt och i rätt mängd). Så ska du få se att du väger 70kg med lägre BF till våren om du sköter allt rätt (Y)

Jag sitter på ungefärligen samma mått som dig. Har också mest motionstränat på gymmet tidigare, men sedan september har jag gjort en våldsam satsning. Ligger kvar på samma vikt 68kg @ 178cm, men har lyckats möblera om massa riktigt fint på kroppen.

StNicholaus
2011-11-27, 10:07
Jag har svårt att förstå varför du försöker gå ner i vikt. Träna riktigt tungt och ät bra, (nyttigt och i rätt mängd). Så ska du få se att du väger 70kg med lägre BF till våren om du sköter allt rätt (Y)

Jag sitter på ungefärligen samma mått som dig. Har också mest motionstränat på gymmet tidigare, men sedan september har jag gjort en våldsam satsning. Ligger kvar på samma vikt 68kg @ 178cm, men har lyckats möblera om massa riktigt fint på kroppen.

Har är jag benägen att hålla med. Utan anspråk på att tro mig veta något som helst om TS så misstänker jag - av bilden att döma - att TS knappast kommer väga någonting efter avslutat deff.