handdator

Visa fullständig version : Nödvändigt med cardio/förbränning under deff?


Staaf
2011-11-22, 14:31
Vad tycker ni? Min tanke är att lägga mig på ett kaloriunderskott och tyng styrke träning 5 ggr i veckan! (har ej tiden med cardio)
Med vänlig hälsning

Sheogorath
2011-11-22, 14:34
Vad tycker ni? Min tanke är att lägga mig på ett kaloriunderskott och tyng styrke träning 5 ggr i veckan! (har ej tiden med cardio)
Med vänlig hälsning

Kan du nå ditt viktmål utan cardio är det sannolikt bättre för att behålla maximalt med muskelmassa under en viktnedgångsperiod.

(Alltså: det är inte nödvändigt med cardio under deff)

REDaction
2011-11-22, 14:39
Inget måste med cardio. Som vanligt är det underskottet som är det viktiga. Däremot tycker jag cardio är skönt under deff eftersom du inte behöver ligga lika lågt på kalori intaget som du annars hade behövt göra.

Staaf
2011-11-22, 14:43
Kan du nå ditt viktmål utan cardio är det sannolikt bättre för att behålla maximalt med muskelmassa under en viktnedgångsperiod.

(Alltså: det är inte nödvändigt med cardio under deff)

Ok.. Är det nåt du själv gör under en deff? Nåt du rekommendera?

Staaf
2011-11-22, 14:54
Inget måste med cardio. Som vanligt är det underskottet som är det viktiga. Däremot tycker jag cardio är skönt under deff eftersom du inte behöver ligga lika lågt på kalori intaget som du annars hade behövt göra.

Va inne på det spåret med,mitt enda alt. Är morgonprom. Kl 04.30,körde de ett tag men det spårade ur!

Men får man äta så mycket mer då?vad motsvarar 1 timmes promenad i matväg? 2 skivor bröd?

pialia
2011-11-22, 14:56
Va inne på det spåret med,mitt enda alt. Är morgonprom. Kl 04.30,körde de ett tag men det spårade ur!

Men får man äta så mycket mer då?vad motsvarar 1 timmes promenad i matväg? 2 skivor bröd?

1 timmes rask promenad kan väl förbränna kring 300-400 kcal kan jag tänka mig, beror på hur rask man är *jorgen*

Staaf
2011-11-22, 15:09
Ok,tack ska ni ha :) då blir det t att klura ut ett bra kost schema utan förbränning!

Sheogorath
2011-11-22, 17:51
Ok,tack ska ni ha :) då blir det t att klura ut ett bra kost schema utan förbränning!

Jag kör cardio under deff för att träna hjärtat, precis som jag gör under bulk. Det är ingenting jag gör för att förbränna kalorier. Jag äter väsentligen fler kalorier (plussar på mer kolhydrat) det dygnet jag tränar cardio för att kompensera för glykogenförlusten så att cardion i så liten utsträckning som möjligt ska påverka det viktiga under min viktnedgång: styrketräningen.

L2310
2011-11-22, 19:36
Hur mycket påverkar egentligen cardio styrketräningen? Om jag t.ex. kör ett spinningpass på 45 minuter klockan 7 på morgonen och sen kör ett gympass (säg bröst och triceps) kring 16-17. Visst att det inte är optimalt, men om man inte har världens opti-noja? Det måste väl ändå ge mer positivt för muskeluppbyggning än ingen styrketräning alls?

Sheogorath
2011-11-22, 19:42
Hur mycket påverkar egentligen cardio styrketräningen? Om jag t.ex. kör ett spinningpass på 45 minuter klockan 7 på morgonen och sen kör ett gympass (säg bröst och triceps) kring 16-17. Visst att det inte är optimalt, men om man inte har världens opti-noja? Det måste väl ändå ge mer positivt för muskeluppbyggning än ingen styrketräning alls?

Absolut. Du kan inte ens jämföra det, så mycket bättre är det. Eller kan och kan, men det är ofantligt mycket bättre att styrketräna än att inte göra det.

Det är bättre att styrketräna och supa än att bara supa, och det är bättre att styrketräna och konditionsträna än att bara konditionsträna. ;)

L2310
2011-11-22, 19:47
och det är bättre att styrketräna och konditionsträna än att bara konditionsträna. ;)

Anade det, behövde bara få mina aningar bekräftade. Tack! :)