handdator

Visa fullständig version : Största irritationsmoment på gymet.


Piranha
2011-11-22, 10:06
Vad går du igång på?

Nitrometan
2011-11-22, 10:08
Finns det inte trådar om detta redan?

Sånt som stör mig är folk som inte plockar undan efter sig - att släpa fram vikter, handtag, hantlar och bänkar går bra, men inte att ställa tillbaka dem. *grr27*

Och "fjortisflockarna" - ett gäng ungdomar som tränar i flock och ockuperar halva gymet.

mpjby
2011-11-22, 10:08
Killar som curlar i bar överkropp, gärna i squat racket! *gah!*

Slartibartfast
2011-11-22, 10:08
Folk som klingar ihop vikter.
Folk som inte lastar av maskiner/stänger.
Folk som sitter och vilar i maskiner.
Folk som babblar med en då man tränar.
Folk som stör sig på folk.

Piranha
2011-11-22, 10:09
Finns det inte trådar om detta redan?

Sånt som stör mig är folk som inte plockar undan efter sig - att släpa fram vikter, handtag, hantlar och bänkar går bra, men inte att ställa tillbaka dem. *grr27*

Och "fjortisflockarna" - ett gäng ungdomar som tränar i flock och ockuperar halva gymet.

en till kan inte skada (dessutom en idiotpoll)

vicarious
2011-11-22, 10:09
Snorungar som ej är torra bakom öronen än. Tränar på en simhall så där är det mycket skolbarn aka fjortisflockar.

Nitrometan
2011-11-22, 10:09
Folk som stör sig på folk.

*gah!* *grr*

Visst blir man arg!

eleni
2011-11-22, 10:11
Gymnasiesnorungarna som använder det dyra magnesiumet till att skriva meddelanden på väggen med. Samt folk som inte kan plocka undan efter sig, ibland ser det ut som en krigszon på podiet.

Nitrometan
2011-11-22, 10:11
en till kan inte skada (dessutom en idiotpoll)
Ach. Jetzt mit poll! Ja, med en påll också. :thumbup:
Snorungar som ej är torra bakom öronen än. Tränar på en simhall så där är det mycket skolbarn.

Jag ser ett samband. Lär dem använda handdduk.

Piranha
2011-11-22, 10:12
Ach. Jetzt mit poll! Ja, med en påll också. :thumbup:


Jag ser ett samband. Lär dem använda handdduk.



Mmm folk är inte torra bakom öronen på simhallen ...

Nitrometan
2011-11-22, 10:12
Så många bra alternativ... *gah!*

hultman
2011-11-22, 10:15
Styrkelyftare som ockuperar bengtprezen i två timmar för att köra ett par set på 100 kilo med kloss alt. bänktröja.

Juxta
2011-11-22, 10:15
Folk som inte lastar av. Fyfan va jag kan bli aggro under det passet. Det är uteslutande "turkar" som inte bryr sig för att dom är tuffa, fjortispojkar som inte fattar, överenergiska tjejer som inte har tid.

Färssen
2011-11-22, 10:17
Hantelmuppar - folk som kastar, klonkar och släpper hantlar och har ett beteende vars existensberättigande jag starkt ifrågasätter.

Varför KASTAR man ner den monstruösa 12.5kgs hanteln ner i golvet vid hantelrodd? Blir man starkare? Större volym? Får man snyggare tjejer? Jag är genuint nyfiken, men alldeles för rädd för att fråga lirarna som pysslar med detta, då de verkar skitläskiga.

Eddie Vedder
2011-11-22, 10:19
Ingen av alternativen var helt klockrena för mig men jag tog första alternativet. Det är ju en gradfråga det där. Att inte ta loss repet i cross-cable eller lämna kvar en skiva på vardera sida i benpressen har jag ingen problem med. Men att lämna stången med 100 kg efter bänkpress är illa.

L2310
2011-11-22, 10:19
Folk som inte plockar bort vikterna efter sig. Skitkul är det att så plocka ner 4 st vikter på 50 kg i brösthöjd innan man börjar benpressa... *gah!*

Cla
2011-11-22, 10:19
Folk som inte plockar bort efter sig naturligtvis. Man känner sig som en tjatig gammal gubbe varje gång man måste påpeka det. Alternativt i källargym kan det vara riktigt hardcore att vikterna ligger slängda lite överallt.

Piranha
2011-11-22, 10:20
Ingen av alternativen var helt klockrena för mig men jag tog första alternativet. Det är ju en gradfråga det där. Att inte ta loss repet i cross-cable eller lämna kvar en skiva på vardera sida i benpressen har jag ingen problem med. Men att lämna stången med 100 kg efter bänkpress är illa.

Men Eddie, editera pollen och lägg till det du stör dig på :D

prOtotype
2011-11-22, 10:22
Ingen av alternativen var helt klockrena för mig men jag tog första alternativet. Det är ju en gradfråga det där. Att inte ta loss repet i cross-cable eller lämna kvar en skiva på vardera sida i benpressen har jag ingen problem med. Men att lämna stången med 100 kg efter bänkpress är illa.

Fast dom värsta är ju dom som är ett gäng som bänkar, med olika vikter, och en av dom ska självklart maxa och inte en jävla vikt läggs tillbaka på rätt plats. Så när dom är klara så sitter det 80kg på bänken och ligger 200kg+ i vikter spridda över golvet runtom.

312
2011-11-22, 10:24
Varför finns just "finnar" i pollen, men inte typ "svenskar" osv? RASIST!!11!ett

BigSpawn
2011-11-22, 10:24
Folk som inte plockar bort efter sig. Ibland undrar man om de som tränar på sats stadion på kvällarna är vana att ha en butler hemma som plockar bort efter dom.

Knäböjrummet(eller va man ska kalla det) kan se ut som en rejäl hinderbana tidigt på morgonen när man kommer, vikter och stänger utspritt precis överallt .
Så var det iaf förra vinter

Yes
2011-11-22, 10:26
Folk som inte lastar av. Fyfan va jag kan bli aggro under det passet. Det är uteslutande "turkar" som inte bryr sig för att dom är tuffa, fjortispojkar som inte fattar, överenergiska tjejer som inte har tid.
+1

Värst är det när man måste jaga runt hela stället efter vikter.

Piranha
2011-11-22, 10:26
Folk som inte plockar bort efter sig. Ibland undrar man om de som tränar på sats stadion på kvällarna är vana att ha en butler hemma som plockar bort efter dom.

Knäböjrummet(eller va man ska kalla det) kan se ut som en rejäl hinderbana tidigt på morgonen när man kommer, vikter och stänger utspritt precis överallt .
Så var det iaf förra vinter

Stadion är lite överrepresenterat tror jag av folk som har butler hemma eller möjligtvis hemtjänst.

Aldrig vart med om nå värre ställe gällande det.

Nitrometan
2011-11-22, 10:28
Varför finns just "finnar" i pollen, men inte typ "svenskar" osv? RASIST!!11!ett

Det kanske syftar på acne?

thenut
2011-11-22, 10:31
1. Folk som inte plockar undan. Hur jäkla svårt är det!?!
2. Folk som kastar hantlar. Ser tom en del som kastar uppvärmningsvikterna i golvet när de kör t.ex. hantelpress, vi har helt nya hantlar sen några månader tillbaka på gymmet och en del har redan börjat glappa nu...

Stoltz
2011-11-22, 10:36
Folk som inte plockar undan i all ära, men stolpskotten som tar av vikterna bara för att lägga dem på golvet och lämna dem där är ta mig fan värre. Samma kategori, men det finns alltså grader i helvetet..!

Brukar inte säga till så mycket när folk dummar sig på gymmet, mest för att jag vet att jag hade blivit knäpp om jag började. Men när någon drar ut vikterna från stången i bänken, släpper dem på golvet, och sedan går därifrån då börjar mitt blod koka.

Eddie Vedder
2011-11-22, 11:04
Men Eddie, editera pollen och lägg till det du stör dig på :D

Nja, mitt svar kombinerat med min disclaimer duger. :D

Fast dom värsta är ju dom som är ett gäng som bänkar, med olika vikter, och en av dom ska självklart maxa och inte en jävla vikt läggs tillbaka på rätt plats. Så när dom är klara så sitter det 80kg på bänken och ligger 200kg+ i vikter spridda över golvet runtom.

Ja det är också illa.

Minimjölk
2011-11-22, 11:09
Multivalspoll?

filmjölk
2011-11-22, 11:17
Hantelklonkare är irriterande. vadfan smäller ni ihop hantlarna för?

agazza
2011-11-22, 11:23
Flervalspoll?

Piranha
2011-11-22, 11:23
Multivalspoll?


Nej, läs topicen igen please.

Piranha
2011-11-22, 11:23
Flervalspoll?

nej se ovan.

ddewe
2011-11-22, 11:25
Hantelklonkare är irriterande. vadfan smäller ni ihop hantlarna för?

Det är jävligt alfa att provocera resten av gymmet med hantelklonk. Sägs det.

agazza
2011-11-22, 11:29
Jag kan inte välja mellan idioterna som förstör gymutrustningen för att dom har något bekräftelsebehov och dom bortskämda som tror att mamma ska komma och plocka undan efter dom.


Det gäller rep osv också, hur ska folk som väntar på en maskin veta när du är klar ifall du inte tar undan handtaget/repet efter dig? Skyll dig själv ifall folk snor maskiner då och då.

hurril
2011-11-22, 11:43
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.

ceejay
2011-11-22, 11:54
saknar ett alternativ

"De som har din ställning och stång när du ska bänka eller knäböja"

L-Sami
2011-11-22, 11:57
Folk som luktar illa.

hahavaffan
2011-11-22, 12:00
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.:D

Folk som luktar illa.Medhåll! Det förekommer folk på Sats:et jag tränar nu som tvingar en att välja övningar helt efter var i gymmet de befinner sig. Man KAN inte vistat inom 10 meter från dom utan att kasta upp eller bli yr.

regus
2011-11-22, 12:00
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.

Folk som luktar illa.

Dessa två, i kombination.

filmjölk
2011-11-22, 12:14
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.


hahahaa sånna har jag inte sett på flera år. kanske för att jag tränar på ett pensionärsgym, men finns dom kvar? (annat än Branch warren)

Johanss0n
2011-11-22, 12:15
Varför finns just "finnar" i pollen, men inte typ "svenskar" osv? RASIST!!11!ett

Fast svenskar brukar oftast inte slåss med kniv eller halsa vodka i omklädningsrummet...

hurril
2011-11-22, 12:15
hahahaa sånna har jag inte sett på flera år. kanske för att jag tränar på ett pensionärsgym, men finns dom kvar? (annat än Branch warren)

Du behöver komma ut mer :)

Arf Pingvin
2011-11-22, 12:16
Inte klockrent men jag valde hantelsläppare. Fast det är inte hantlarna jag har problem med utan viktsläppare som släpper vikter från höjd rätt ner i golvet. Eller packar vikter genom att smälla ihop traven med yttersta vikten. Skarpa höga ljud kanske mer generellt.

Stoltz
2011-11-22, 12:24
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.

Nu ska vi inte hata på Mass-Tech.

Corpobal
2011-11-22, 12:26
1. Tränar inne i mössa
2. Tränar i GÄSP-linne och flip-flops
3. Tränar med begränsad ROM för att frammana magiska voodo-krafter för maximal muskeltillväxt
4. Tränar medan man tittar på sig själv i en spegel.
5. Tror det är ett ingrepp i integriteten att dela en skivstång/bänk/plattform/hantel med en annan person.
6. Gängtränare som ska ockupera utrustning och absolut inte släppa in nån i sin bubbla.
7. Folk som tar viktskivor på ett dåligt sätt typ ta alla femmor för att spela bänkpress med 90 kg.
8. Folk som fiser.

312
2011-11-22, 12:28
Fast svenskar brukar oftast inte slåss med kniv eller halsa vodka i omklädningsrummet...

Nae, men de halsar gay juice.

(Skulle inte försökt googla upp en rolig bild på en lite "bögig" juiceförpackning.. Gay Juice är inget man bör googla.)

LillSkalman
2011-11-22, 12:35
Jag valde Mobilsnackare då jag tycker det är alternativet närmast de grupper äldre herrar, ofta kontorsarbetare 40+, som lunkar runt och ockuperar enheter på mitt gym i en halvtimme var medan de pratar om vad som hänt senaste veckan. Jag gör mitt bästa för att träna tider då jag undviker denna skara motmänniskor på gymmet. Ytterligare är ju folk som "Paxar" saker ett jävla stort irritationsmoment med, som snubbar som "håller" 2-3 maskiner samtidigt i gymmet för sina "super-ultra-set" eller gänget på 5st gymnasiekillar som alla tar var sin bänk för att köra sittande hantelpress brevid varandra.

Cat's out of the bag!

Piranha
2011-11-22, 13:27
Ingen verkar tycka illa om kroppsbyggare (ännu).

juulia_
2011-11-22, 13:39
Brukar inte ha ngt problem med att folik ger ljud ifrån sig när de tränar. Men igårkväll lät det fan som att killen som stod bredvid mig kom i byxan.

Det bör kanske tilläggas att han körde knäböj på 35 kg när han plötsligt började ge ifrn sig sina gälla stön (lät som tjejstön). Gjorde iaf att jag tappade fokus...

Slartibartfast
2011-11-22, 13:53
1. Tränar inne i mössa


Ok, om man tränar i bomullsmössa, men att träna i t.ex. keps i funktionsmaterial, eller liknande ser jag som ett sätt att undvika plaskvått hår och att svetten rinner i ögonen. Även om jag inte gör det själv.


4. Tränar medan man tittar på sig själv i en spegel.

Det är iofs nästan omöjligt att undvika på många gym, om man inte demonstrativt går och stirrar in i ett hörn.

Tricklew
2011-11-22, 13:59
Det finns 3 saker som irriterar mig, och de flesta andra föreställer jag mig.

1. Små barn, de brukar ofta vara tysta inne i själva lokalen, men det är inte ovanligt att de i rummet jämnte ställer till med ett jävla oväsen, de brukar dock hålla sig tysta efter en tillsägelse.
2. Feta, ni vet vilka jag talar om, de som släpper ifrån sig ett oväsen vad de än gör, andas, när han reser sig, sätter sig, äter något, dricker något, flyttar sina pjäser. Allt kräver ett oljud ifrån han.
3. Gamla folk, dom har rätt så ofta vanor, tex leka med sina löständer i munnen, studsar upp och ner med foten så att hela bordet skakat. Och antingen så är de för döva och senila för att fatta vad de gör, eller så är de helt enkelt skitstövlar.

Porta gamlingar och överviktiga är mitt förslag.

Nitrometan
2011-11-22, 14:08
2. Feta, ni vet vilka jag talar om, de som släpper ifrån sig ett oväsen vad de än gör, andas, när han reser sig, sätter sig, äter något, dricker något, flyttar sina pjäser. Allt kräver ett oljud ifrån han.


Det var därför jag röstade på styrkelyftare. Orka med alla tjockisar liksom. :Virro

awesomooo
2011-11-22, 14:12
* Gubbj*veln som paxar halva gymmet.
* Gubbarna som sitter och tittar på en hela tiden.

krappen
2011-11-22, 14:13
Jag stör mig otroligt mycket på personer som stönar överdrivet mycket, ska de vråla som primater kan de väl träna hemma i garaget med stängd port så alla slipper höra personen i fråga. Visst kan man stöna eller gapa till ibland som en produkt av att det är tungt, men när man börjar stöna på första repet och gör det på efterföljande 11 reps som en upptaggningsprocess för sina egon så har det nått en viss gräns.

Tycker dock att "Ockupering" borde vart ett alternativ i pollen, det finns många personer som "paxar" eller ockuperar maskiner och bänkar i all evighet, inte bara en heller utan flera.
Finns en gubbe på mitt gym som ockuperar en hel kabelhiss som är 4-sidig, alltså med 4 olika kabelhissar. Där sätter han på 4 olika handtag och kör diverse olika tricepspressar och pushdowns tills han spricker. Lyckligtvis har jag aldrig behövt använda de samtidigt som honom mer än en gång (och då var det inga problem att få gå emellan) men jag har sett personer som han bestämt har tillrättavisat att han minsann "använder dem" just nu.

Minimjölk
2011-11-22, 14:18
Det finns 3 saker som irriterar mig, och de flesta andra föreställer jag mig.

1. Små barn, de brukar ofta vara tysta inne i själva lokalen, men det är inte ovanligt att de i rummet jämnte ställer till med ett jävla oväsen, de brukar dock hålla sig tysta efter en tillsägelse.
2. Feta, ni vet vilka jag talar om, de som släpper ifrån sig ett oväsen vad de än gör, andas, när han reser sig, sätter sig, äter något, dricker något, flyttar sina pjäser. Allt kräver ett oljud ifrån han.
3. Gamla folk, dom har rätt så ofta vanor, tex leka med sina löständer i munnen, studsar upp och ner med foten så att hela bordet skakat. Och antingen så är de för döva och senila för att fatta vad de gör, eller så är de helt enkelt skitstövlar.

Porta gamlingar och överviktiga är mitt förslag.



OK, små barn är personer under 18år antar jag med tanke på beskrivningen. Äldre folk är väl per definition de som är över 25år. Kvar återstår alltså åldersgruppen mellan 18-25 och av dessa är ju minst hälften överviktiga. Eftersom du också tagit med de som låter när de antingen " när han reser sig, sätter sig, äter något, dricker något, flyttar sina pjäser." så är vi nog nere på runt 1000 personer som du inte irriterar dig på och jag tror nog att 90% av dessa inte ens träna på gym. Kvar framstår en elit på 100personer som fiser luktfritt och är totalt stumma i övrigt. Tror ni inte att majoriteten av dessa dessutom Curlar i Squatracket och Squatar vid Koncentrationscurl-bänken *gah!*

Exdiaq
2011-11-22, 14:24
Folk som inte är där för att träna. Hade alla varit där för att träna hade folk inte orkat hålla på med alla dessa dumheter och framförallt hade många inte orkat reta sig på skitsaker. Alternativt tagit itu med dessa

Herr Oberst
2011-11-22, 14:25
Crossfittor
Sen marklyftare som samlar ihop varenda viktkaka som finns på gymmet. När han sen är klar tömmer han gympinnen med ett svep på vardera sida så det bildas två enorma kakhögar som han naturligtvis låter ligga kvar

Exdiaq
2011-11-22, 14:27
Joo, nu vet jag! Folk som tvingar sig till gym de avskyr; inga resultat, dålig atmosfär, irritationsmoment överallt. Varför gör man så mot sig själv?

Grow a pair and gtfo.

Per N
2011-11-22, 14:28
Crossfittare, helt plötsligt är alla bra skivstänger borta.

mikaelj
2011-11-22, 14:30
T-nation-grabbar i mössa som river ner alla hantlar på golvet under ett Hårt Armpass(tm) till tonerna av kamphundar och/ eller ner med sjukheten.

Har ett rovdjur stört dig under ett träningspass, eller varför så bitsk?

BigSpawn
2011-11-22, 14:33
Seglade upp en bubblare på listan idag, visste inte ens att de existerade.
Snubben som tuggar tuggummi så det smackar i hela lokalen.
Visste inte ens att det gick att tugga så högljutt och att det kan framkalla en sån smygande ilska i kroppen. Det var både imponerande och irriterande i ett.
Som tur var det i omklädningsrummet innan jag fått på mig lurarna så det irritationsmomentet försvann fort.

krappen
2011-11-22, 14:34
Folk som tränar i mössa måste väl ändå ta priset.

regus
2011-11-22, 14:34
Har ett rovdjur stört dig under ett träningspass, eller varför så bitsk?

Alltså, nog för att han är den städade hurril numera men på samma gång så lever väl jwzrd kvar där någon stans.

hurril
2011-11-22, 14:41
Har ett rovdjur stört dig under ett träningspass, eller varför så bitsk?

För att jag får ta dän hantlarna från golvet och skruva de som gick sönder efter att Plucke och Berra härjat färdigt.

McLR
2011-11-22, 14:41
Kroppsbyggarna

mikaelj
2011-11-22, 14:46
Jag stör mig otroligt mycket på personer som stönar överdrivet mycket, ska de vråla som primater kan de väl träna hemma i garaget med stängd port så alla slipper höra personen i fråga. Visst kan man stöna eller gapa till ibland som en produkt av att det är tungt, men när man börjar stöna på första repet och gör det på efterföljande 11 reps som en upptaggningsprocess för sina egon så har det nått en viss gräns.

Se: Valsava.

För att jag får ta dän hantlarna från golvet och skruva de som gick sönder efter att Plucke och Berra härjat färdigt.

De kanske haft för mycket tallrikskastande i öronen.

Slartibartfast
2011-11-22, 15:06
Folk som kör egenhändigt påhittade dynamiska övningar i kabelhissarna *rolleyes*

Krogbyggaren
2011-11-22, 15:16
Kroppsbyggarna som tror dom har fått någon ''titel'' som innebär att man inte behöver plocka bort efter sig. Jävla apor.

D-Crawler
2011-11-22, 15:34
Babiangäng (turkar i plural om fyra till fem) som klänger och kastar i maskiner och vikter samtidigt som de försöker överrösta en hangorillas vrål under parningssäsong. De förs även ofta en livlig diskussion om vem som satte den snyggaste honan under helgen när det med stor sannolikhet, bedömt på deras ointelligenta uttalanden och 29 cm överarmar, blev lämnad i sticket åt en betydligt mer bastant och vis man, typ hurril?

Avreagering klar, win win.

agazza
2011-11-22, 15:40
Ha! på tal om det, dom där fruktansvärt otränade som antingen är blötfet eller anorektiskt smal, som tränar i jeans, skuggboxas och leker Van Dame mellan bicepscurlarna.

Ser så jävla roligt ut när dom är stel som en betongsugga dessutom och går omkring med mordisk "ARE YOU TALKING TO MEEEE" blick

MAXX
2011-11-22, 15:41
Folk som kör egenhändigt påhittade dynamiska övningar i kabelhissarna *rolleyes*

Inte funderat på att vissa kanske tränar idrottsspecifikt?

Grotesk
2011-11-22, 15:44
1. Tränar inne i mössa
2. Tränar i GÄSP-linne och flip-flops
3. Tränar med begränsad ROM för att frammana magiska voodo-krafter för maximal muskeltillväxt
4. Tränar medan man tittar på sig själv i en spegel.
5. Tror det är ett ingrepp i integriteten att dela en skivstång/bänk/plattform/hantel med en annan person.
6. Gängtränare som ska ockupera utrustning och absolut inte släppa in nån i sin bubbla.
7. Folk som tar viktskivor på ett dåligt sätt typ ta alla femmor för att spela bänkpress med 90 kg.
8. Folk som fiser.

1, 3, 4, 5, 7 och 8 stämmer på mig.

Är du singel?

tjabon
2011-11-22, 15:49
Posörer.

Folk som är högljudda för att synas.

130kg finsk sisu
2011-11-22, 16:28
Vad går du igång på?

byggare.
Jag vill även ha en smal midja

Slartibartfast
2011-11-22, 16:46
Inte funderat på att vissa kanske tränar idrottsspecifikt?

Jo, men det är inte dem jag avser.

Dethär är idiotövningar utförda av idioter.

fiskebulle
2011-11-22, 16:50
Inte funderat på att vissa kanske tränar idrottsspecifikt?

Man gör inte dynamiska(a.k.a. ryckiga) övningar i kabelhissan för tusan. Det låter ju fan högt.

Förresten, tror ni man får träna gratis om man byter ut sitt marklyft/ryggpass till att städa efter styrkelyftarna? Borde ju vara sisådär lagom träning att städa undan 8 ton viktskivor.

Agremont
2011-11-22, 16:53
Folk som inte plockar bort efter sig samt folk som släpper hantlar etc. rakt i golvet, i synnerhet han som gör det "bara för att". Av dom två valde jag hantelsläppare då skadar grejerna.

z_bumbi
2011-11-22, 16:55
Motsatsen till dynamiskt är statiskt så de flesta kör dynamiskt i kablarna.

hurril
2011-11-22, 16:59
Jag kom faktiskt på något som provocerar mig på riktigt. Att grabbar inte kan städa efter sig och vill gorma och röja stör mig egentligen inte alls. Faktum är att jag är en av dem på fler sätt än ett.

Crossfittor (inte alla ska poängteras) har en förmåga att sin prestationsmässiga värdelöshet till trots vara experter på det mesta. De kan allt om optimal höftföring i en knäböj trots att de böjer mastiga 97.5kg, precis armbågsföring i bänkpress trots 77.5kg upp på raka armar. De vet allt om hur man optimerar sin löpträning trots att vi sannolikt skulle komma i mål ungefär samtidigt i ett femkilometerslopp.

Loke
2011-11-22, 17:14
Folk som "plockar undan" helt i onödan skulle jag velat haft med på listan. Varför kan vi inte låta ett par 10:or ligga vid EZ-stången?

Men annars tycker jag det väldigt ofta är samma personer som släpper hantlar, stökar till och stönar mer än de tränar. Folk som gör enstaka misstag har jag inget emot, men vissa människor tycks ha som mål att göra tillvaron sur för oss andra.

Grapeman
2011-11-22, 17:14
Tillhör väl ungefär allmän douchebag...

Men folk som kör extremt lätta vikter på övningar (även som otränad) och sen måste liksom kasta ner hela ekipaget i backen/racket för att det blev så in i helvete tungt där sista 3/69 repsen. Finns liksom ingen anledning att kasta runt med skiten, sedan att man inte alltid gör allt bibliotekstyst är ju helt normalt men vafan... Helst ska man vrålat sista repsen på skivstångsshrugs bakom ryggen á 22.5 kg.

Sent from mah Desiré using grepptalk.

Ademius
2011-11-22, 18:07
Styrkelyftare och kroppsbyggare finns med, men inte tyngdlyftare? Den sistnämnda kategorin är uteslutande jobbigast utanför tyngdlyftsklubbarna.

Fidde_Mannen
2011-11-22, 18:12
Folk som inte kör fulla knäböj och som ljuger om vikter. Man ljuger inte om hur mycket man lyfter liksom!! :D

Nitrometan
2011-11-22, 18:16
Styrkelyftare och kroppsbyggare finns med, men inte tyngdlyftare? Den sistnämnda kategorin är uteslutande jobbigast utanför tyngdlyftsklubbarna.
Ordnat!

MasterChief
2011-11-22, 18:19
Crossfittor (inte alla ska poängteras) har en förmåga att sin prestationsmässiga värdelöshet till trots vara experter på det mesta. De kan allt om optimal höftföring i en knäböj trots att de böjer mastiga 97.5kg, precis armbågsföring i bänkpress trots 77.5kg upp på raka armar. De vet allt om hur man optimerar sin löpträning trots att vi sannolikt skulle komma i mål ungefär samtidigt i ett femkilometerslopp.

Så egentligen är crossfittorna de nya HIT:arna (nu när det är utdöda)?

Fastback
2011-11-22, 18:20
Jag stör mig på folk som stör sig på folk! Man tränar väl för sig själv!? I med lurarna och kör bara! Lägg kraften på DIN träning istället för att fokusera på andra. :)

Dennis93
2011-11-22, 18:24
Folk som tränar i mössa måste väl ändå ta priset.

Någon annan så även GASP-linne, hur orkar ni störa er på vad andra ha på sig för något? Jag har varken mössa eller linne när jag tränar men vafan spelar det för roll vad de andra använder?

För att gå on-topic så folk som inte plockar undan efter sig och att folk slänger med vikter bara för att... Roligt är för även att jag märker mycket mindre av det nu när jag tränar på Gumse där folk faktiskt lyfter jävligt tungt.

Oxe
2011-11-22, 18:25
Måste nog svara kroppsbyggare, crossfit människorna är ju förvisso vidriga men dessa får man se till att låsa in i nåt klädskåp så man slipper fanskapen

rajjan_dammit
2011-11-22, 18:42
Folk som inte kör fulla knäböj och som ljuger om vikter. Man ljuger inte om hur mycket man lyfter liksom!! :D

Varför störa sig på att folk inte göra fulla knäböj? Det kan ju inte påverka en själv. Eller ah, det är för att du tänker "Åh, den jäveln! Nu kommer han gå till sina polare och skryta om att han tog 150 kg i knäböj, när han inte ens kör fullt djup! Det kommer göra att mina resultat ser sämre ut, ååh!"
;)

Brunfel
2011-11-22, 19:06
Mitt största irritationsmoment fanns inte med. Folk som kommer och plockar vikter i racket jag står och lyfter i, utan att fråga. "Ursäkta, ska du använda dessa?" borde ju inte vara så ansträngande.

Eftersom detta inte fanns med så stör jag mig på folk som är större än mig, för jag blir avundsjuk :)

stridis
2011-11-22, 19:10
Folk som klingar ihop vikter.


Det uppskattas inte...
http://sexnolltva.blogg.se/images/2011/falling_down_155469122.jpg

Robbmeister
2011-11-22, 19:18
Dom saker som lyckas störa mig när jag tränar är:

Folk som supersetar bänk/mark/chins etc (allt som folk brukar använda, tar bara saken jag ska köra om jag ser att det är nån som supersetar halva gymmet).

Idioter som inte städar undan efter sig, folk som nödvändigtvis måste ställa sig en dm ifrån en när man är mitt uppe i ett set frivändningar och såklart

Sen får man inte glömma bort dom som vrålar som att någon krossar deras bollar med en slägga när dom kör stångcurl.

Alkro
2011-11-22, 19:25
Tränar på ett gym där det finns två stycken ställ man kan köra bänkpress/knäböj i. Blir förbannad när någon idiot kör bicepscurls, marklyft eller stångrodd i dessa ställ. Marklyft frågar ni er, ja, idioterna lastar upp stången på ställets lägsta höjd. Varför de inte låter den ligga på golvet istället för att ockupera stället är oklart.

krappen
2011-11-22, 19:34
Någon annan så även GASP-linne, hur orkar ni störa er på vad andra ha på sig för något? Jag har varken mössa eller linne när jag tränar men vafan spelar det för roll vad de andra använder?

För att gå on-topic så folk som inte plockar undan efter sig och att folk slänger med vikter bara för att... Roligt är för även att jag märker mycket mindre av det nu när jag tränar på Gumse där folk faktiskt lyfter jävligt tungt.

För att det ser fruktansvärt löjligt ut och har (troligtvis) inget annat syfte än att se stencool ut. Jag förstår verkligen inte, vill man verkligen svettas som en gris och få hjärnan att koka över?
Jag ogillar mössa inomhus på personer som tränar lika mycket som jag ogillar andra ytliga accessoarer.

benacii
2011-11-22, 19:43
För att det ser fruktansvärt löjligt ut och har (troligtvis) inget annat syfte än att se stencool ut. Jag förstår verkligen inte, vill man verkligen svettas som en gris och få hjärnan att koka över?
Jag ogillar mössa inomhus på personer som tränar lika mycket som jag ogillar andra ytliga accessoarer.

har man muskler, så kan det vara kul att se hur dessa jobbar i olika övningar.därav att vissa använder gasplinne/tank-tops) kul att se hur man får pump etc. löjligt att du stör dej på dej.


(Syftar på linne och inte mössa)

stridis
2011-11-22, 19:44
Marklyft frågar ni er, ja, idioterna lastar upp stången på ställets lägsta höjd. Varför de inte låter den ligga på golvet istället för att ockupera stället är oklart.

Vad är det för konstigt att vilja köra upphöjda mark? Att peta under viktskivor är inte ett vettigt alternativ.

Corpobal
2011-11-22, 19:45
har man muskler, så kan det vara kul att se hur dessa jobbar i olika övningar. kul att se hur man får pump etc. löjligt att du stör dej på dej.

Får man pump av mössan? I mössan? Jag fattar inte.

tumme
2011-11-22, 19:48
Folk som släpper vikter i kabeldragen. Det ljudet får mig att vilja döda.

Ponitus
2011-11-22, 19:48
Folk som "..jag ska bara lägga tillbaks en hantel, tack" och slinker förbi under stången när man är mitt uppe i ett tungt böjset.

benacii
2011-11-22, 19:50
Får man pump av mössan? I mössan? Jag fattar inte.

skulle givetvis stått "gasplinne". ändrat det nu

MrPowa
2011-11-22, 19:50
Visst blir man störd av det som står i pollen, men de största problemet är när folk gnäller om hur jobbigt det är att träna.

Kiefz
2011-11-22, 19:50
Den som lastar på ett par skivor på en av de få skivstängerna, lämnar väska och tröja för att visa att utrustningen är upptagen men istället går och pratar med polarna, lallar runt lite bland maskinerna och gör just precis allt annat än att använda skivstången. Idiot!

Alkro
2011-11-22, 19:54
Vad är det för konstigt att vilja köra upphöjda mark? Att peta under viktskivor är inte ett vettigt alternativ.

Läs, de låter enbart stången vila i stället mellan seten. Sen kör de vanliga mark.

stridis
2011-11-22, 20:01
Läs, de låter enbart stången vila i stället mellan seten. Sen kör de vanliga mark.

Det framgick inte speciellt tydligt.

krappen
2011-11-22, 20:20
Får man pump av mössan? I mössan? Jag fattar inte.

Haha jag blev lite förvirrad jag med, jag har väl inte sagt något om att jag stör mig på folk som har gasp-linne? Att det är fruktansvärt fult är dock en annan femma.

young_george
2011-11-22, 20:37
Igår var det rodd i bänkpressen och bicepscurls i powerracket. Folk som går 1 dm från en när man ska knäböja och allmänt bara folk som står i vägen utan att träna.

-squat-
2011-11-22, 21:29
Stadion är lite överrepresenterat tror jag av folk som har butler hemma eller möjligtvis hemtjänst.

Aldrig vart med om nå värre ställe gällande det.

Jag som trodde det var ett sossebeteende.

mangemani
2011-11-22, 21:35
som skrivet i alla andra liknande trådar:
folk som ej kan sköta sitt utan prompt måste stå och glo och försöka ha någon töntig "*** mätar" tävling med folk som är betydligt större och som sköter sitt.

filmjölk
2011-11-22, 21:42
Sura pensionärer stör jag mig på. De har en uppsyn av "JAG TRÄNAR OCKSÅ HÄR OCH GYMMET ÄR TILL FÖR ALLA FAST MER FÖR MIG ÄN DIG SÅ ANPASSA DIG EFTER MIG!"

Sådana som kan kliva rätt på som en blind ångvält för att nå något redskap och vara farligt nära när man tex kör pressar över huvudet eller något annat vanskligt. Eller grimaserar, tisslar och purknar utan att våga säga något till mig när de tycker att jag låter för mycket (vilket jag inte gör, jag väsnas inte).

Eller tycker att de skall bestämma vilken musik som spelas trots att det är 15 pers som hellre lyssnar på Bandit Rock än Lugna Favoriter, så blir det ändå alltid Lugna Favoriter.

maximuscle
2011-11-22, 21:46
Haha jag blev lite förvirrad jag med, jag har väl inte sagt något om att jag stör mig på folk som har gasp-linne? Att det är fruktansvärt fult är dock en annan femma.

nyfiekn vad som gör ett gasp line fult? e det ok med andra linen? ett från hm tex?
:confused:

filmjölk
2011-11-22, 21:50
nyfiekn vad som gör ett gasp line fult? e det ok med andra linen? ett från hm tex?
:confused:

det är inte GASP-linnet i sig som är fult (Det är rätt snyggt) utan personligheten man associerar bäraren av ett GASP-linne till.

Sparven från Minsk
2011-11-22, 21:52
Folk som inte tar av vikter, lägger tillbaka hantlar, inte tar ned handtag och lägger allt på sin plats! HATE THEM!!

ceejay
2011-11-22, 21:55
hata är ett starkt ord

maximuscle
2011-11-22, 21:57
det är inte GASP-linnet i sig som är fult (Det är rätt snyggt) utan personligheten man associerar bäraren av ett GASP-linne till.



så alla e likadana som bär det linet alltså.... ? som att säga att 10 idiotiska fotboills spelare som spelar emd adidas skor...så e alla som kör med adidas idioter alltså...*rolleyes*

regus
2011-11-22, 21:59
så alla e likadana som bär det linet alltså.... ? *

Det var inte det han sa men så är det.

Xtronal
2011-11-22, 21:59
Folk som inte tar undan sina vikter, vad är det för fel. "HEJJJ jag är särlll jag kan inte plocka undan mina vikter för då övertränar jag mina muskler"""""

Löpsko
2011-11-22, 22:01
Alla som inte är jag och som är på mitt gym.

true story.

Faktiskt övervägt att skaffat gymkort på 24/7 gym så man kan gå när ingen annan är där.

maximuscle
2011-11-22, 22:02
Det var inte det han sa men så är det.

läste lite mellan raderna på hans inlägg bara....


onT....folk som inte plockar bort vikter e nog det värsta !

Drfg
2011-11-22, 22:05
Stör mig mest på de som stör sig på andra :)

Upptaget
2011-11-22, 22:07
Stör mig aldrig på folk förutom idioter som inte plockar bort efter sig!! blir sjukt irriterad på sådant, för det första så vet man inte om det är upptaget och för det andra så undrar man om dom tycker att det är någon annans uppgift att plocka bort deras skit?

midwinterholes
2011-11-22, 22:07
Blir skitsur för att gymkedjan jag tränar på (Sportlife) har fyllt halva lokalen med värdelösa maskiner, en fjärdedel med maskiner som får anses vara OK, och den sista fjärdedelen med fria vikter.

Det ser likadant ut varje eftermiddag och det är att det är smockfullt på fria vikter och folktomt några meter bort för knappt nån använder maskinerna. Det går inte att röra sig ibland. Idioter som planerar.

krappen
2011-11-22, 22:38
nyfiekn vad som gör ett gasp line fult? e det ok med andra linen? ett från hm tex?
:confused:

Tycker absolut att ett linne från HM är okej, det är inte designat ur en "titta på mina upp-pumpade pecs"-synvinkel. När jag säger GASP-linne så syftar jag på ett sådant GASP-linne som har en djup urringning (både fram och bak på sidorna, är några storlekar för stort nertill och som hänger slapp och jävligt.
Det är i mitt tycke inte snyggt, nu riskerar jag att få hela bygg-maffian på mig, men så är det. Det är fult.

ceejay
2011-11-22, 22:45
Tycker absolut att ett linne från HM är okej, det är inte designat ur en "titta på mina upp-pumpade pecs"-synvinkel. När jag säger GASP-linne så syftar jag på ett sådant GASP-linne som har en djup urringning (både fram och bak på sidorna, är några storlekar för stort nertill och som hänger slapp och jävligt.
Det är i mitt tycke inte snyggt, nu riskerar jag att få hela bygg-maffian på mig, men så är det. Det är fult.

Problemet verkar inte vara att du tycker det är fult, utan att människorna gillar uppmärksamhet och därför klär sig sådana kläder. Du gillar inte dom människorna!

Rusk
2011-11-22, 22:48
Styrkelyftare som tar upp bänkpressen/böjracket i en evighet då dom vilar 5+ min mellan sina set.

krappen
2011-11-22, 22:56
Problemet verkar inte vara att du tycker det är fult, utan att människorna gillar uppmärksamhet och därför klär sig sådana kläder. Du gillar inte dom människorna!

Gillar å gillar, jag ser ner på dem.

LeBron
2011-11-22, 23:16
har man muskler, så kan det vara kul att se hur dessa jobbar i olika övningar.därav att vissa använder gasplinne/tank-tops) kul att se hur man får pump etc. löjligt att du stör dej på dej.


(Syftar på linne och inte mössa)

Får man pump av mössan? I mössan? Jag fattar inte.

Har du synfel eller trollar du? Läs den FETA texten.

Joanna
2011-11-22, 23:19
Bryr mig faktiskt inte om vad andra gör på gymmet så länge de inte luktar vidrigt...

manekin
2011-11-22, 23:22
Casallbrudar som tror att själva smithstången är en del av avlasningsplupparna på ställningen...lagom skönt att ligga å vila samt inte märka att en 20 kg kaka plötsligt lagts till inför nästa set...

LeBron
2011-11-22, 23:24
bryr mig faktiskt inte om vad andra gör på gymmet så länge de inte luktar vidrigt...

+1

Fick fan ta mina hantlar till ett annat rum och köra sidolyft där istället när en turk (ja han var turk) kom in med en tajt t-shirt och fotbolls shorts från 1990 (ni vet såna som är 2dm långa). Fyyyfan vad illa han luktade, det värsta var att han skulle precis starta sitt pass, tycker synd om stackarna som var kvar i slutet på hans pass.

Filthy
2011-11-22, 23:32
Folk som inte tar undan efter sig och folk som tar upp onödig plats.

agazza
2011-11-22, 23:35
casallbrudar som tror att själva smithstången är en del av avlasningsplupparna på ställningen...lagom skönt att ligga å vila samt inte märka att en 20 kg kaka plötsligt lagts till inför nästa set...

:d

-tapatalk phone-

Corpobal
2011-11-22, 23:52
Alla som finns när dom borde inte finnas.

Ademius
2011-11-23, 00:22
Styrkelyftare som tar upp bänkpressen/böjracket i en evighet då dom vilar 5+ min mellan sina set. :notme:

Brukar dock föreslå folk att de kan köra emellan, men det är det nästan aldrig någon som vill. Sen är jag för svag för att kallas styrkelyftare också :P
På mitt nuvarande gym ockuperar jag böj/full racket så länge jag vill, alltid ledigt och aldrig någon som klagar. Kommer bli grymt jobbigt att träna på normala gym igen.

stridis
2011-11-23, 10:22
Styrkelyftare som tar upp bänkpressen/böjracket i en evighet då dom vilar 5+ min mellan sina set.

http://www.justsaypictures.com/images/talk-to-the-hand-02.jpg

krappen
2011-11-23, 17:07
Har du synfel eller trollar du? Läs den FETA texten.

Oj vad tyken man kan vara du, om du tittar själv så ser du att herren med mössan redigerade sitt inlägg efter den du sitter och gapar på gjorde sitt. Väx upp.

davvvan
2011-11-23, 17:18
Valde hantelsläppare, men hantelklonkare och stönare var också goda kandidater.

Jokester
2011-11-23, 17:29
Finns inget värre än folk som inte tänker på hygien. Inte torkar av bänkar, nyser och hostar rätt ut etc.

<Mike>
2011-11-23, 18:20
Tonårskillar som drar sig i/rättar till dongen som ett slags misslyckat alfabeteende var 2a sekund (med tillhörande ansiktsuttryck och gångstil) stör mig. Visserligen existerar de överallt men de är särskilt vanliga på gymmet.

Stör mig även på folk som snusar som slänger snuset när de kommer upp till gymmet. Våran soptunna i gymmet ligger ganska så mitt i gymmet, och det är inte ovanligt att det stinker snus kring den. Hur svårt kan det vara att slänga snuset innan man går upp till gymmet?

Edit: På tal om soptunnan är det även vanligt att folk harklar sig högt och spottar in i soptunnan. Tycker det är skitäckligt.

Landström
2011-11-23, 18:28
När det spelas en låt i stereon som jag tycker om och att någon då går fram till stereon och byter till nästa låt. Bara för att denne inte uppskattar just den låten. Wtf!?

I övrigt stör jag mig nästan aldrig på andra.

Raschmus
2011-11-23, 19:34
Är man tydligt vältränad och därmed någorlunda trevlig så kan jag acceptera nästan vad som helst utan irritation. Så fort någon är tydligt otränad så irriterar jag mig på varenda miss.

Tyvärr! Jag inser mycket väl att jag bland alla andra har varit nybörjare och att tusentals människor har hundra gånger bättre fysik vad jag har och att somliga stör sig troligen på mig.


Edit: Röstade ändock hantelklonkare. Fullkomligt onödigt oväsen. Dessutom väldigt rädd om min hörsel och använder alltid öronproppar när jag behöver (krog & jobb m. fl) men vill inte behöva använda det på gymmet.

luderlasse
2011-11-23, 21:21
Bessevisssers som har fel, sjukt störigt att de ska springa runt å ha åsikter å dessutom ha helt jäävla fel

iamdisapuint
2011-11-23, 21:23
Folk som snor maskiner fast MITT BLOCK LIGGER DÄR FLÖR I HELEVTE

ceejay
2011-11-23, 21:36
Folk som snor maskiner fast MITT BLOCK LIGGER DÄR FLÖR I HELEVTE

sluta va en sån machine-hogger då och håll dig till en

Jokester
2011-11-23, 21:37
Folk som försöker ockupera halva gymmet genom att lägga sina grejer överallt TROTS ATT VI ÄR FLER SOM TRÄNAR.

stridis
2011-11-23, 21:41
Folk som snor maskiner fast MITT BLOCK LIGGER DÄR FLÖR I HELEVTE

Därför är maskiner undermåliga-en skivstång kan användas till ett helt pass.

ceejay
2011-11-23, 21:43
Därför är maskiner undermåliga-en skivstång kan användas till ett helt pass.

precis därför kan svensson hålla sig till maskiner så att stångjävlarna är lediga.

Proxy
2011-11-23, 21:51
Stör mig på töntar som lägger block överallt.



:D

Grazzafukkinrazzi
2011-11-23, 21:55
Spöade 2st Blockläggers förra sommaren. Le good times!

Upptaget
2011-11-23, 22:05
Folk som snor maskiner fast MITT BLOCK LIGGER DÄR FLÖR I HELEVTE

Medans du är och ränner runt på andra ställen i gymmet eller?

olle lindblad
2011-11-23, 22:24
Folk som ockuperar två eller fler bänkar med sina grejer är sjukt irriterande. Dessa brukar dessutom ofta ha en viss benägenhet att sprida vikterna överallt i gymet.

Exdiaq
2011-11-23, 22:38
Bessevisssers som har fel, sjukt störigt att de ska springa runt å ha åsikter å dessutom ha helt jäävla fel

Hur vet du att du själv inte har fel? Du sprider onekligen åsikter dessutom vilket gör att man undrar om det är dig själv du pratar om?

ryss
2011-11-23, 22:44
Saknar alternativet "Mig" i pollen om jag ska vara ärliga. Stör mig nästan bara på moi på gymmet..

LeBron
2011-11-23, 23:16
Oj vad tyken man kan vara du, om du tittar själv så ser du att herren med mössan redigerade sitt inlägg efter den du sitter och gapar på gjorde sitt. Väx upp.

"väx upp" :thumbup:

krappen
2011-11-24, 00:32
"väx upp" :thumbup:

Förstår vad du menar, denna gången kände jag att du förtjänade det, du kanske skulle se över synen själv? ":thumbup:"

Cla
2011-11-24, 07:48
Saknar alternativet "Mig" i pollen om jag ska vara ärliga. Stör mig nästan bara på moi på gymmet..

På förra gymmet störde jag säkert en massa folk då jag ockuperade bänkpressen med oändliga set.
Jag löste det med att byta till en tyngdlyftnings klubb. Nu är det alltid någon av bänkpressarna som är ledig.

Annars så berättade en vän för mig om sitt pass för någon dag sedan. Framför honom vid hantelracket står en kille med sex par hantlar. En annan kille kommer in i rummet och frågar om han kan få låna någon hantel. Då utbrister den första killen
”Måste ha alla, ska växa”
Varvid den andra killen svarar ”Ja det syns ju att det funkar”:smash:

Eddie Vedder
2011-11-24, 09:32
Folk som snor maskiner fast MITT BLOCK LIGGER DÄR FLÖR I HELEVTE

I vilket sammanhang sker det här? Om du till exempel går på toan eller fyller på vattenflaskan förstår jag dig men om du ockuperar flera träningsdelar samtidigt och förväntar dig att ostört köra superset så tycker jag inte att du har rätt. För det kan man verkligen inte göra.

Popliteus
2011-11-24, 10:58
Jag saknar "dom som tränar i jeans och skjorta" :furious:

Fatalist
2011-11-24, 11:10
Det är nästan ingenting som stör mig på gymmet.

Folk som skriver stönare, var tränar ni egentligen? Visst kan det bli löjligt när det går till överdrift ("EEEEEETTT, TVÅÅÅÅHHHHH, TRREEAAAAHHHHHGG") men stöna måste man få göra om man är över den absolut lägsta nivån på styrkeskalan.

Det som kan få mig att känna irritation på medtränande på gymmet är när folk går så nära min stång så det är risk för att de ska stöta emot den bara för att de inte kan vänta några sekunder på att mitt set ska ta slut, innan de hämtar vikter från mitt squatrack. Konstigt nog händer det ganska ofta, ibland får jag stanna upp för att vänta tills de gått igen (och har sett min fejkade roid-blick).

Juxta
2011-11-24, 11:19
Det är nästan ingenting som stör mig på gymmet.

Folk som skriver stönare, var tränar ni egentligen? Visst kan det bli löjligt när det går till överdrift ("EEEEEETTT, TVÅÅÅÅHHHHH, TRREEAAAAHHHHHGG") men stöna måste man få göra om man är över den absolut lägsta nivån på styrkeskalan.

Det som kan få mig att känna irritation på medtränande på gymmet är när folk går så nära min stång så det är risk för att de ska stöta emot den bara för att de inte kan vänta några sekunder på att mitt set ska ta slut, innan de hämtar vikter från mitt squatrack. Konstigt nog händer det ganska ofta, ibland får jag stanna upp för att vänta tills de gått igen (och har sett min fejkade roid-blick).

Jag håller med, stönare stör mig inte.
Jag håller även med det med att folk går förbi. Jag har fått stanna upp i bröstövningar med kabeln bara för att folk vill gå extra nära framför en. Extra roligt är det när man ligger i bänkpressen och dom går så nära att man tror att man ska komma ur balans och få alla kilon över sig.

ARMSTARK
2011-11-24, 12:39
Förutom det självklara, folk som inte plockar undan efter sig...

Bro-gäng som håller låda på arabiska så man knappt hör vad man tänker. Inte sällan samma som förstnämnda. *grr27*

spoon
2011-11-24, 12:40
Jag trodde inte att jag störde mig på någon tills jag läste denna tråden.

rooz
2011-11-24, 12:47
Jag trodde inte att jag störde mig på någon tills jag läste denna tråden.
+1

Finns många jag stör mig på, men ofta skiter jag i dem. Men plocka undan vikter är ju bara basic folkvett*rolleyes*

Minimjölk
2011-11-24, 14:46
Folk som runkar och rakar genetalierna oblygt i duschen!

Fatalist
2011-11-24, 14:48
Folk som runkar och rakar genetalierna oblygt i duschen!

Wtf.

hurril
2011-11-24, 14:54
Folk som runkar och rakar genetalierna oblygt i duschen!

Det vore artigare att välja.

proteinsynthesis
2011-11-24, 15:00
Folk som runkar och rakar genetalierna oblygt i duschen!

hm... for real?

Pirko
2011-11-24, 16:31
De som har mer muskler än du själv.

Anledningen är simpel, jag har varit större än dom, starkare än dom, men sen förlorat det mesta. Nu skiner dom som gudar på olympen, medan man själv försöker nå dit igen. Känns förjävligt.

Åsberg
2011-11-24, 16:34
Det är nästan ingenting som stör mig på gymmet.

Folk som skriver stönare, var tränar ni egentligen? Visst kan det bli löjligt när det går till överdrift ("EEEEEETTT, TVÅÅÅÅHHHHH, TRREEAAAAHHHHHGG") men stöna måste man få göra om man är över den absolut lägsta nivån på styrkeskalan.

Det som kan få mig att känna irritation på medtränande på gymmet är när folk går så nära min stång så det är risk för att de ska stöta emot den bara för att de inte kan vänta några sekunder på att mitt set ska ta slut, innan de hämtar vikter från mitt squatrack. Konstigt nog händer det ganska ofta, ibland får jag stanna upp för att vänta tills de gått igen (och har sett min fejkade roid-blick).

Håller med. Speciellt om någon gör detta flera gånger under samma set också. :D

mangemani
2011-11-24, 17:02
Folk som runkar och rakar genetalierna oblygt i duschen!

lustigt att du nämnde det...
igår blev det rekord tid ut från omklädnings rummet för mig iaf.
gick in, drack min EAA, packade ner allt i väskan, klädde på mig jackan då jag såg att 2 killar stod i dushen och torkade sig medans de smyg tittade på en(typ en "helluuuuu" blick med ena ögonbrynet rest) och tror fan de stod och drog sig i snoppen med...W..T..F!

hurril
2011-11-28, 16:50
Så egentligen är crossfittorna de nya HIT:arna (nu när det är utdöda)?

Ja!

LeBron
2011-11-28, 17:42
Importen som följer efter mig & kopierar ALLT jag gör. Springer jag och fyller på flaskan så har han maskinen jag höll på att köra med när jag är tillbaks. What the fuck?

Import = Icke svensk som icke kan svenska och oftast tränar i jeans och samma linne & ~30 IQ.

Minimjölk
2011-11-29, 12:38
Det vore artigare att välja.

kombinationen är dock oslagbar, jag har kommit på en herre som gjort båda på mitt gym, dock vid olika tillfällen. jag är inte känslig men det finns gränser, när man tvingas stå i någons pubishår och duscha är en av dessa gränser nådd enligt mig.

frozzon
2011-11-29, 13:00
är de ok att träna med mössa om de e kallt inomhus då?^^ fan vad ni hatar mössa.

Fartman
2011-11-29, 17:50
är de ok att träna med mössa om de e kallt inomhus då?^^ fan vad ni hatar mössa.

Jo, men om det är kallt så glider man inte omkring i linne som merparten av alla möss-douchebags gör ;)

(mössa ligger förövrigt långt ner på min stör-lista, då finns det ju femtielva andra saker som direkt inkräktar på min träning och därför är mycket värre)

luderlasse
2011-11-29, 21:39
Den fete detaljbygggaren:
Är egentligen inte fet utan lönnfet och är egentligen ingen byggare, kör varje övning med motivationen att det kommer träna en viss del på en muskel eller forma den på ett visst vis, ofta görs detta med lättare vikter för att det ska träffa rätt ställe.

Egentligen är karln bara lat å vill prova alla olika stänger å maskiner på gymmet

Filthy
2011-11-29, 21:50
Den fete detaljbygggaren:
Är egentligen inte fet utan lönnfet och är egentligen ingen byggare, kör varje övning med motivationen att det kommer träna en viss del på en muskel eller forma den på ett visst vis, ofta görs detta med lättare vikter för att det ska träffa rätt ställe.

Egentligen är karln bara lat å vill prova alla olika stänger å maskiner på gymmet

sådana där "kraftiga" karlar som kan sitta och lyssna på lite mysmusik i hörlurarna och köra med 1kg hantlar i koncentrationsstolen?
Det är faktiskt lite irriterande när man vill ha ez-stången! man har bara lust att dra på lite Cotten Eye-Joe för han och räkna repititionerna åt han i ultra fart!

Spartansk
2011-11-29, 21:52
Hantelklonkare. De kan ge permanenta hörselskador, vilket är tämligen otrevligt.

LeBron
2011-11-29, 22:16
Hantelklonkare. De kan ge permanenta hörselskador, vilket är tämligen otrevligt.

Gäller det även gummivikter? Mitt gym har sådana upp till 47,5kg och jag slår alltid i dom i högsta läget för att de är så breda men det blir nästintill inget ljud :D

luderlasse
2011-11-29, 22:22
sådana där "kraftiga" karlar som kan sitta och lyssna på lite mysmusik i hörlurarna och köra med 1kg hantlar i koncentrationsstolen?
Det är faktiskt lite irriterande när man vill ha ez-stången! man har bara lust att dra på lite Cotten Eye-Joe för han och räkna repititionerna åt han i ultra fart!

Dom formar ju peaken på biccepsen

Eddie Vedder
2011-11-29, 22:27
Den fete detaljbygggaren:
Är egentligen inte fet utan lönnfet och är egentligen ingen byggare, kör varje övning med motivationen att det kommer träna en viss del på en muskel eller forma den på ett visst vis, ofta görs detta med lättare vikter för att det ska träffa rätt ställe.

Egentligen är karln bara lat å vill prova alla olika stänger å maskiner på gymmet

Fast är det verkligen värt att irritera sig på? ;) Jag kan köpa att du tycker det är ett udda beteende men det är väl ändå värre mot övriga gymbesökare att exempelvis skita ner, inte plocka undan efter sig, förstöra utrustning och såna saker?

MAXX
2011-11-29, 22:30
De som har mer muskler än du själv.

Anledningen är simpel, jag har varit större än dom, starkare än dom, men sen förlorat det mesta. Nu skiner dom som gudar på olympen, medan man själv försöker nå dit igen. Känns förjävligt.

det brukar låta så. hahaha

Jokester
2011-11-30, 23:55
Störde mig sjukt på en snubbe som tyckte det var helt ok att sprida ut allt sitt skit på en av de två bänkarna som finns i omklädningsrummet medan alla andra fick dela på den andra. När jag sedan puttade undan lite av hans skit och ställde min väska där så fick jag dessutom en riktigt ondsint blick av puckot. *grr27*

specialized 77
2011-12-14, 16:47
kanske lättare ha stången i stället.... och lägga på vikter och av.. det är segt lägga på och av vikter över 100kg upp till vad man kör... när stången står på marken
brukar lyfta 150kg minst var gång jävla plockande... lättare lyfta upp den... ha den hängande på med kakorna.. och ner och köra sen färdig upp igen o byta de du ska ha lyfta ner den... alla kör inte på 60kg så de är lätt o byta på golvet..

joko
2011-12-14, 17:02
kanske lättare ha stången i stället.... och lägga på vikter och av.. det är segt lägga på och av vikter över 100kg upp till vad man kör... när stången står på marken
brukar lyfta 150kg minst var gång jävla plockande... lättare lyfta upp den... ha den hängande på med kakorna.. och ner och köra sen färdig upp igen o byta de du ska ha lyfta ner den... alla kör inte på 60kg så de är lätt o byta på golvet..

Deadlift Jack är inte bara ett coolt alias man kan ha på forum.

Lallle
2011-12-14, 17:22
Det värsta är dem som ockuperar flera ställen/maskiner samtidigt.

mangemani
2011-12-15, 15:14
http://hilariousandhandsomesportsguys.wordpress.com/category/characters-we-hate/

delta_mats
2011-12-15, 15:21
Jag tror jag var ett stort irritationsmoment för någon dag sedan då jag bänkade i powerracket. Det kom en kille och frågade om jag inte kunde gå till den fasta bänkpressen istället, men se det gick jag inte med på utan han fick gå och köra benpress istället för knäböj, hahaha.

Till saken hör att den fasta bänkpressen är värdelös, bänken och ställningen sitter fast i varandra, man lyfter av stången ovanför/bakom huvudet om man ligger som man ska på bänken, och flyttar man upp så ligger man i skåran mellan ryggstödet och sitsen vilket är riktigt obekvämt också, har för mig att bänken är väldans låg också så det är svårt att få in benen under kroppen. Är någe technogym crap. Men sen tränar jag på ett pensio-gym också.

LeBron
2011-12-15, 18:05
http://hilariousandhandsomesportsguys.wordpress.com/category/characters-we-hate/

:laugh:

Alexton
2011-12-15, 18:30
Att de renoverat gymet och köpt in helt nya maskiner och så, men inte utökatat antalet bänk platser med fri stång... Som det är nu står det alltid en kö och väntar på någon av de tre ska bli lediga.

Annars är det folk som inte verkar förstå det här med att plocka undan efter sig.

cirkelrak
2011-12-15, 18:32
Det värsta är dem som ockuperar flera ställen/maskiner samtidigt.

Bara jag som inte ser problemet med det här? Vill man ha en maskin så är det ju bara att fråga om man får köra emellan.

LeBron
2011-12-15, 18:35
Bara jag som inte ser problemet med det här? Vill man ha en maskin så är det ju bara att fråga om man får köra emellan.

emellan? Försöker någon springa runt och tro att han kan ockupera mer än en stång/maskin whatever så tar jag helt enkelt det jag behöver. Äger han inte gymmet så ska han inte leka att han gör det, går det att köra emellan så får han jätte gärna ta flera maskiner (t.ex bara flytta på pinnen) men är det något som man måste hålla på och lasta av och på så får han bestämma sig för ett av alternativen. :)

rooz
2011-12-15, 18:37
Bara jag som inte ser problemet med det här? Vill man ha en maskin så är det ju bara att fråga om man får köra emellan.
+1

Dock verkar många ha problem med detta*rolleyes*

(Jag kan förstå att det är jobbigt när en som är 197cm och någon som är 160 ska dela böjställning, men det funkar ju om man hjälps åt)

Silveta
2011-12-15, 19:37
Bara jag som inte ser problemet med det här? Vill man ha en maskin så är det ju bara att fråga om man får köra emellan.

stötte faktiskt på en korpulent herre med storhetsvansinne på gymmet igår som defintivt inte kunde dela, han körde sittande vadpressar i böjracket samtidigt som han körde sidlyft, bicepcurl och flyes i cablecrossen och nej jag skojar inte. Inte fanns det plats att köra emellan heller tydligen :(

Toxic
2011-12-15, 19:41
stötte faktiskt på en korpulent herre med storhetsvansinne på gymmet igår som defintivt inte kunde dela, han körde sittande vadpressar i böjracket samtidigt som han körde sidlyft, bicepcurl och flyes i cablecrossen och nej jag skojar inte. Inte fanns det plats att köra emellan heller tydligen :(

Så en tjockis hoggade alla prylar, är väl ba ta nått av det han för sekunden inte var vid? " du såg ut att behöva vila lite"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Silveta
2011-12-15, 19:51
Toxic;5474348']Så en tjockis hoggade alla prylar, är väl ba ta nått av det han för sekunden inte var vid? " du såg ut att behöva vila lite"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag är för snäll helt enkelt :/

daloatf
2011-12-15, 19:57
Folk som slänger ner hantlar i marken utan att titta att mitt knä var där.

Oljeblixten
2011-12-15, 20:05
Blev inte irriterad utan bara rädd, satt en kille med långt hårsvall över ansiktet och DÖTTSstirrade mig i 50 min non-stop på gymmet idag, trodde min sista stund var kommen :cryout:

TREX
2011-12-15, 21:07
Alla supertighta tjejer.

stridis
2011-12-15, 21:32
Alla supertighta tjejer.

Nu skulle vi prata om största irritationsmoment istället för frustrationsmoment.

TREX
2011-12-15, 21:48
Nu skulle vi prata om största irritationsmoment istället för frustrationsmoment.

Det är ju både och faktiskt.

Halice
2011-12-15, 21:49
Alla supertighta killar.

+1

:thumbup:

TREX
2011-12-15, 21:56
+1

:thumbup:

Hur kan killar vara heta på gymmet? Oftast ser man ju ut som skit när man lyfter, stirrig som fan hög på prepp och illaluktande efter en hel dags hårt arbete kombinerat med grimaserna man gör när man tar i.

Addera andedräkten man får efter ha druckit rena aminosyror också som får en skunk att ge sig av.

Tjejer däremot, strechandes på nån yoga-matta borta vid speglarna, hawt damn.

Victuhh
2011-12-15, 22:03
är så uppe i mitt eget när jag tränar men gamla damer som pratar mellan repsen och knappt kör tungt blir jag lite fundersam över..

Valde någon annans svett på bänken, detta skulle jag störa mig på fast har inte varit med om detta ännu.

Meanmug
2011-12-23, 22:27
Hantelmuppar - folk som kastar, klonkar och släpper hantlar och har ett beteende vars existensberättigande jag starkt ifrågasätter.

Varför KASTAR man ner den monstruösa 12.5kgs hanteln ner i golvet vid hantelrodd? Blir man starkare? Större volym? Får man snyggare tjejer? Jag är genuint nyfiken, men alldeles för rädd för att fråga lirarna som pysslar med detta, då de verkar skitläskiga.

Hahah, skönaste!