handdator

Visa fullständig version : Weekend i Göteborg, tips tack!


pelle
2011-11-22, 08:19
Hej!

Jag och flickvännen ska åka till Göteborg över helgen och gå på julmarknaden på Liseberg. Det kommer nog bara ta några timmar, så några bra tips på vad man kan göra resten av helgen hade varit lysande. Har ni några resturangtips till kvällarna och söndagslunchen? Det var en tid sedan vi åkte bort tillsammans så något extra trevligt för två hade varit det bästa! :)

Tack!

salmelarobert
2011-11-22, 08:28
Har ni tur med vädret så tar ni spårvagn 11 från Centralstationen ut till Saltholmen och sedan båten till Styrsö! Väl där traskar ni upp till "Stora röset", trevlig utsikt över hela skärgården. Jag var där förrförra helgen och jag blev förvånad över hur vackert det var.

Från 15:00 går dessutom "expressbussar" tillbaka till stan.

http://www.styrso.nu/om_styrso.htm

shape
2011-11-22, 08:44
Hej!

Jag och flickvännen ska åka till Göteborg över helgen och gå på julmarknaden på Liseberg. Det kommer nog bara ta några timmar, så några bra tips på vad man kan göra resten av helgen hade varit lysande. Har ni några resturangtips till kvällarna och söndagslunchen? Det var en tid sedan vi åkte bort tillsammans så något extra trevligt för två hade varit det bästa! :)

Tack!

Det finns en sushi-buffé mellan kungssportsplatsen och domkyrkan ungefär. Har du ingen känndedom alls om Göteborg, så sök på kungssportsplatsen.

Jag äter inte fisk, men de har flera olika kött-bitar tillsammans med vegitariska varianter, väldigt billigt (beroende på hur mycket man äter) 150 kr.

Jag brukar äta runt 30 tallrikar. Lika a boss.

pelle
2011-11-22, 12:31
Har ni tur med vädret så tar ni spårvagn 11 från Centralstationen ut till Saltholmen och sedan båten till Styrsö! Väl där traskar ni upp till "Stora röset", trevlig utsikt över hela skärgården. Jag var där förrförra helgen och jag blev förvånad över hur vackert det var.

Från 15:00 går dessutom "expressbussar" tillbaka till stan.

http://www.styrso.nu/om_styrso.htm

Tyvärr verkar vi ha lite dålig tur med vädret, prognosen säger regn.

Ni kanske ha tips på bra inomhusaktiviteter i centrala Göteborg? :) (nej, inget gym hehe)

dupper
2011-11-22, 12:41
Det är en rätt stor stad. Du får nog precisera dig lite mer än så.

Du kan göra det mesta som du tänker dig. Klättring, bowling, teater, caféer, krogar osv osv.

pelle
2011-11-22, 13:07
Det är en rätt stor stad. Du får nog precisera dig lite mer än så.

Du kan göra det mesta som du tänker dig. Klättring, bowling, teater, caféer, krogar osv osv.

Bra fråga...

jag är främst ute efter en bra och romantiskt resturant till lördagskvällen, lite mysig och intim :) Sen om det finns en bra resturang för att äta söndagslunch hade också varit bra. Gärna nära tågstationen.

Herr Oberst
2011-11-22, 13:47
Inget restaurangtips direkt, och inte särskilt många vuxenpoäng heller men, glöm inte Universeum om du ändå ska springa på Liseberg.
www.universeum.se/

salmelarobert
2011-11-22, 13:48
Får du inga bättre tips från inbitna göteborgare, kan du som jag köra via:

http://www.gp.se/matdryck/krog

samt

http://www.rejta.se/

Dessa kanske kan ge ett hum om var man får sig en romantisk middag i denna fina stad!

REDaction
2011-11-22, 14:17
Hah, direkt när jag såg tråden var min första tanke julmarknaden på Liseberg men det hade ni tydligen redan tänkt på. Annars kan jag bara plusetta Universium för en rolig och intressant stund. Obligatoriskt besök för mig där när jag väl befinner mig i Göteborg :)

pbiddy
2011-11-22, 20:07
Göteborgshjulet? Inte provat själv men det kanske kan va kul.
Det finns en riktigt bra grekisk restaurang nära Linnéplatsen - Lilla tavernan tror jag den heter.

Angel
2011-11-22, 20:17
Caleo vid Götaplatsen, mysigt och romantiskt.
Jalla Jalla vid Vasaplatsen, skön stämning, mycket folk.

Söndagsbrunch på Incontro kanske..
Åk upp till Heaven 23 och käka en svjandyr räkmacka.

pelle
2011-11-22, 22:00
Många bra tips, jag tackar! :)

ChrisA
2011-11-22, 22:03
Ni ska till Sinclairs Steakhouse. Massa olika sorters kött, känguru, hjort osv med resonabla priser. Grymt ställe, men man måste nog boka någon dag innan om ni ska dit på lördag brukar vara rätt mkt folk.. min rekomendation iaf

http://www.sinclairs-steakhouse.se/Sinclairs_Steakhouse/Welcome.html

Angel
2011-11-22, 22:11
Har de bäver?

ChrisA
2011-11-22, 22:14
haha nä inte vad jag sett på menyn iaf, kolla in hemsidan finns meny där

pelle
2011-11-23, 10:32
Caleo vid Götaplatsen, mysigt och romantiskt.
Jalla Jalla vid Vasaplatsen, skön stämning, mycket folk.

Söndagsbrunch på Incontro kanske..
Åk upp till Heaven 23 och käka en svjandyr räkmacka.

Caleo verkar inte så dumt när man tittar på deras hemsida!
Finns det någon trevlig coctailbar eller liknande där man kan dela en soffa eller nått? :)

joko
2011-11-23, 10:38
Caleo verkar inte så dumt när man tittar på deras hemsida!
Finns det någon trevlig coctailbar eller liknande där man kan dela en soffa eller nått? :)

Det finns, om inte annat, i det närliggande Hotell Park Avenues hotellbar.

pelle
2011-11-23, 15:57
Caleo vid Götaplatsen, mysigt och romantiskt.
Jalla Jalla vid Vasaplatsen, skön stämning, mycket folk.

Söndagsbrunch på Incontro kanske..
Åk upp till Heaven 23 och käka en svjandyr räkmacka.

Caleo tog inga bokningar... vilket är ganska konstigt i min värld.. :smash:

Benny01
2011-11-23, 16:05
Caleo vid Götaplatsen, mysigt och romantiskt.
Jalla Jalla vid Vasaplatsen, skön stämning, mycket folk.

Söndagsbrunch på Incontro kanske..
Åk upp till Heaven 23 och käka en svjandyr räkmacka.

Trodde inte någon skulle föreslå detta men som Angel skriver så är Heaven 23 riktigt riktigt mysigt!

Traska bara in i Gothia towers och ta hissen hela vägen upp! Inte svårare än så.

pelle
2011-11-23, 16:36
Trodde inte någon skulle föreslå detta men som Angel skriver så är Heaven 23 riktigt riktigt mysigt!

Traska bara in i Gothia towers och ta hissen hela vägen upp! Inte svårare än så.

för middag eller för drinkar? Kanske för båda? :)

mikaelj
2011-11-23, 16:39
Göteborg Kraftsportklubb, Slottskogsvallen, lördagar kl. 11 till ca. 14.

Man kan kramas med Eleiko- & ER-stänger & ställningar, i gemytligt samkväm med andra styrkelyftare. Mer information på http://www.gkk-styrkelyft.se/kontakt