handdator

Visa fullständig version : Överträna bröst?


Roger that
2011-11-21, 21:35
Har tränat i drygt 2 år och av fått fram bröstmusklerna nu. Mitt schema är att träna bröst varannan dag och det till fail. Min fråga är nu om jag verkligen kan träna bröst varannan dag eller är det för mycket? Jag vill bygga så mycket som möjligt!

Idefi
2011-11-21, 21:38
Har tränat i drygt 2 år och av fått fram bröstmusklerna nu. Mitt schema är att träna bröst varannan dag och det till fail. Min fråga är nu om jag verkligen kan träna bröst varannan dag eller är det för mycket? Jag vill bygga så mycket som möjligt!

Det beror ju på hur hårt du tränar varje pass.
Kör du 12 tunga set bröst varannan dag blir kanske för mycket.
4-5 set kanske går utmärkt att köra varannan dag. Svårt att säga.

Victuhh
2011-11-21, 21:40
Det beror ju på hur hårt du tränar varje pass.
Kör du 12 tunga set bröst varannan dag blir kanske för mycket.
4-5 set kanske går utmärkt att köra varannan dag. Svårt att säga.

han säger ju till fail varje gång.

Tänk om, detta är för mycket, i mitt tycke då :)

Supermicke
2011-11-21, 21:42
så länge du inte får ont i någon armbåge/axel så är det förmodligen bara att mörda sen vet jag inte om det är bättre att träna 1 gång i veckan och låta den vila fullt ut.. :confused: vissa tycker säkert det. Men fungerar det så fortsätt.

aijou
2011-11-21, 21:55
han säger ju till fail varje gång.

Tänk om, detta är för mycket, i mitt tycke då :)

Fast till fail kan ju vara allt från 1 till oändligt antal set.

Ända sättet att veta säkert är att testa själv.

limenka
2011-11-21, 22:00
Jag tror inte det är så smart. Jag gick från 2 bröstpass till 3 tunga och överbelasta högra tutten efter 4 veckor. Inte kört seriös bänk på tre månader nu.

Roger that
2011-11-21, 22:29
Jag kör alltid 3x8 men ökar i vikter i sista sett vilket alltid körs till fail. Bröst är ju en stor muskel som behöver mycket vila men träna var tredje dag? Vill optimera min muskeltillväxt

Idefi
2011-11-21, 22:47
han säger ju till fail varje gång.

Tänk om, detta är för mycket, i mitt tycke då :)

Spelar väl ingen roll om han kör till fail varenda gång, han kan ju ändå köra hur många set han känner för?

Till TS; Hur ofta har du tränat bröst innan?

Kotten
2011-11-21, 22:51
Såvida du inte är en bodybuilder som är långt fram i din utveckling så räcker det gott och väl med 1 max 2 pass i veckan. Du kommer garanterat skada dig förr eller senare om du kör på som nu