handdator

Visa fullständig version : Hjälp med seriöst problem (svett, skaver)


Three pigs
2011-11-20, 19:00
Tjena,

Har fan ett stort problem och vet seriöst inte vart jag ska vända mig.

En bit nedanför ljumskarna, ungefär där boxerkalsongerna slutar svettas jag som fan och det skaver!! Det blir jämt att kallingarna åker upp till ljumskarna och huden gnuggas mot varann.

Seriöst, vad fan ska man göra? Det är inte skönt.


Bifogar bild så ni förstår vad jag menar.

http://img141.imageshack.us/img141/4931/svett.jpg

vicarious
2011-11-20, 19:01
Baby-puder. Gå ner i vikt brukar också hjälpa.

haa
2011-11-20, 19:06
Absolut torr

Filthy
2011-11-20, 19:14
Alla lite mulligare killar i lumpen hade detta problem som faktiskt har ett bekant namn som jag dock glömt för tillfället.
Det bästa är nog som sagt att minska lite på fett% eller sluta ha så jävla biffiga ljumskar ;).

Annars får du smörja vaselin ;)

Three pigs
2011-11-20, 19:17
Fan nu när jag tänker efter. Det har ju uppkommit efter att jag gått upp ca 15kg. Tänkte aldrig på det före :D

Ska försöka ta efter några tips av er om jag inte orkat vänta ut deffen. Grejen är den att det är riktigt obehagligt när man går långa promenader och liknande, blir fan nästan gråtfärdig efter 30 min :D


MEN JAG E FAN INTE MULLIG!!!!!!!!! :D

Fredriiik
2011-11-20, 19:26
skaffa boxerkallingar som går nere lite istället för korta varianter. Sen kan du ju prova typ funktionskallingar. De går ner långt ner och hjälpte mig när jag hade det problemet som du har. Jag kör med Nike Pro den långa varianten och de är kalas när jag kör långpromenader eller springer :)

Tolkia
2011-11-20, 20:00
Alternativet till kalsonger med riktigt långa ben är kalsonger utan ben, d.v.s. gubbkalsonger/"speedos". Det kan iofs bli så att du får skavsår även av byxsömmen, men det är ovanligare.

elBjurro
2011-11-20, 20:02
Aaaa.. Infanteri-eld.. fina fan de :D
Bästa botemedle är att gå som Frankensteins monster, med spikraka ben, eller vänta med att gå tills de blir vinter å kallt.. då kan man ha långfillingar hela tin.

Köp nya större kallingar som passar dina bulkade klubbor vettja :) för tajta så glider dom, lösa hänger kvar.
Så har jag gjort å de funkar bra.

MvH Henke

Fredriiik
2011-11-20, 20:26
Alternativet till kalsonger med riktigt långa ben är kalsonger utan ben, d.v.s. gubbkalsonger/"speedos". Det kan iofs bli så att du får skavsår även av byxsömmen, men det är ovanligare.

hjälper garanterat inte. asså det sitter på typ insida låren detta. inte i ljumskarna. Så man behöver något material mellan låren.

MtotheM
2011-11-20, 20:27
hjälper garanterat inte. asså det sitter på typ insida låren detta. inte i ljumskarna. Så man behöver något material mellan låren.

+1

Hade detta förr. Nu under deffen har det dock gått bort.

hidden
2011-11-20, 20:27
Jag lider av precis samma som dig :( Det är förjävligt, ibland blöder det till och med.

Fugly
2011-11-20, 21:40
Jävligt jobbigt under heta sommardagar.

ceejay
2011-11-20, 21:43
Haha, därför jag inte gillar o springa och gå långa sträckor! AJAJAJ i ljumskarna.


Newbody-kalsonger, dom är riktigt långa och bekväma och kan nog hjälpa i skavet.

Arf Pingvin
2011-11-21, 05:04
Tights. Allvarligt. Kör tights under shortsen när jag tränar.

Rahf
2011-11-21, 06:07
Tights. Allvarligt. Kör tights under shortsen när jag tränar.

Tänkte samma sak. Någon form av tights.

Johan O
2011-11-21, 08:24
Ja problemet är väldigt lättlöst. Som tidigare nämnts är det kallingar av längre modell som hjälper. Nike pro, Adidas, houdini för att nämna några som har vad du letar efter.

Jarod
2011-11-21, 09:16
Cylelbyxor bör vara optimalt. Gjorda för att glida lätt.

kaer
2011-11-21, 10:20
Absolut torr

På förpackningen står det väl iallafall att man bara ska ha i armhålor/på fötterna. Jag hade varit jäkligt skeptisk till att använda det i ljumskar/låren.

KlopFer
2011-11-21, 10:52
Samma sak här, försvunnit lite när jag droppat några kg men gör fortfarande ont efter en löprunda eller långpromenad. Värst var den tiden man skulle banta ner sig och jävlar vad ont det gjorde =/

Jag brukade smöra med en riktig tjock salva eller liknande. Då kände man inte så mycket :)

Sandra81
2011-11-21, 11:10
inom ridsporten används vaselin flitigt för just skavsår från sadeln (ljumskar, ben).. blåsor,skavsår och brännsår är också vanligt i händer men då får man använda handskar .. men prova vaselin och funkar inte det får du nog skaffa långkallingar eller nått som skyddar i form av tyg.