handdator

Visa fullständig version : Kreatin monohydrat under deff, erfarenheter?


Three pigs
2011-11-20, 18:47
Tjena,

Håller på och deffar just nu. Hållt på under ett par veckor med en mjukstart men nu senaste veckan har jag blivit mer seriöst och räknat kalorier osv, ni förstår.

Min fråga är följande, vad tycker ni om att köra kreatin(monohydrat) under deff?

Jag förstår att viktminskningen lär bli mindre i och med vätska, glykogen osv måste väl lagras i och med att man tar det, men att fettminskningen lär bli detsamma vilket är det viktiga för mig.

Men vad tycker ni, gör det ens någon skillnad under deff? Är ute efter mer krut då jag vet att jag brukar bli så jäkla klen när jag deffar.

vicarious
2011-11-20, 18:48
Bra. Alltid. Oavsett deff eller annat.

Three pigs
2011-11-20, 18:54
Bra. Alltid. Oavsett deff eller annat.

:thumbup:

Sheogorath
2011-11-20, 18:55
Viktminskningen blir precis den samma förutsatt att man ser till att man är fullladdad med kreatin innan man börjar kapa kalorierna. Så här gör jag:

Vecka 0 (en veckan innan diet): 15 g kreatin dagligen, i aktuellt fall efter träningen.
Vecka 1: börja håll matschema samt 5 g kreatin dagligen, i aktuellt fall efter träning.

Sen gör man naturligtvis det hela dieten så att man inte kliver av kreatinet någonstans mitt i, tappar vätska och tolkar det som att man gått ner i fett.

(det finns en del kosttillskott jag bara använder under deff, kreatin är ett av dem.).

Three pigs
2011-11-20, 19:22
Kool att höra sheo. Har alltid trott förut att folk undvikit kreatin under deff, vetefan varför.

Tror du det är nån idé att jag fortsätter med kreatin? Har deffat i ett par veckor varav den senaste veckan har jag tagit kreatin.

Fishtank
2011-11-20, 19:43
Bra skit
Räkna dock med runt 2 kilo viktuppgång nu när du börjar ladda

Sheogorath
2011-11-20, 21:36
Kool att höra sheo. Har alltid trott förut att folk undvikit kreatin under deff, vetefan varför.

Tror du det är nån idé att jag fortsätter med kreatin? Har deffat i ett par veckor varav den senaste veckan har jag tagit kreatin.

Absolut. Med kreatin i musklerna kan du belasta med högre vikt vilket borde vara gynnsamt för stimulansen av muskelproteinsyntesen. Ju hårdare signal du skickar till dina muskler att de faktiskt behövs desto mindre benägen är din kropp att vilja käka upp dem för att täcka ett energiunderskott.

Att vissa undviker kreatin under deff beror sannolikt på ett missförstånd. Man har tolkat "kreatin binder vatten" som "kreatin binder vatten under huden" vilket ju då såklart skulle försämra definitionen. Men kreatinet binder inte vatten under huden utan inne i musklerna, d.v.s. precis där vi vill ha det.

Fishtank
2011-11-20, 21:50
Binder väl faktiskt överallt men skillnaden under huden blir mycket mindre än i musklerna
Iaf av det jag läst i kreatinguiden

Kent Herbert
2011-11-21, 00:46
Nu vet jag att detta inte var vad som frågades efter, men värt att tänka på ang kreatin, nåt som man inte tänker på första taget. Intag av kreatin kan bidra till håravfall ;http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136275

Tjulu
2011-11-21, 12:07
Är det okej om jag lånar tråden?

BCAA vid deff?

daloatf
2011-11-21, 12:57
Varför skulle det inte vara? bara räkna energin om du nu räknar kcal