handdator

Visa fullständig version : äta kall lagad mat


Hannya
2011-11-20, 15:07
finns det några nackdelar?

på kvällarna steker jag kyckling, gröna bönor & lök.

där jag pluggar är det alltid sanslösa köer till micro och det hela blir "jobbigt" *rolleyes*

finns det någon nackdel om jag bara äter det rätt upp och ner kallt?
(förutom att det blir lite mer segtuggat)

Idefi
2011-11-20, 15:13
Mycket tveksamt att det skulle göra någon större skillnad. Inte lika gott bara ;)

King Grub
2011-11-20, 15:15
finns det någon nackdel om jag bara äter det rätt upp och ner kallt?

Nej.

agazza
2011-11-20, 15:20
makronutrienter förstörs vid upphettning ifall jag minns rätt, så det är väl snarare bättre.

-TAPATALK PHONE-

Eddie Vedder
2011-11-20, 15:41
makronutrienter förstörs vid upphettning ifall jag minns rätt, så det är väl snarare bättre.

-TAPATALK PHONE-

Makronutrienterna är väldigt stabila. Det är flera mikronutrienter som tar stryk däremot. Av syre, uppvärmning, vattenurlakning etc. Vad det har för praktisk effekt på fem matlådor i veckan låter jag vara osagt. Men om alla människor som dagligen äter matlåda skulle drabbas av kraftiga näringsbrister skulle det nog ha visats i forskning.

kettlebellGuden
2011-11-20, 15:50
Bara fördelar. Går snabbare (du slipper vänta på uppvärmning) och det är godare (varm mat smakar sämre än kall).

Librish
2011-11-20, 16:55
(varm mat smakar sämre än kall).

Oj tycker du? Håller inte med personligen.

agazza
2011-11-20, 16:56
Makronutrienterna är väldigt stabila. Det är flera mikronutrienter som tar stryk däremot. Av syre, uppvärmning, vattenurlakning etc. Vad det har för praktisk effekt på fem matlådor i veckan låter jag vara osagt. Men om alla människor som dagligen äter matlåda skulle drabbas av kraftiga näringsbrister skulle det nog ha visats i forskning.

Skrev ju inte att allt förstörs. EDIT: okej förstörs var väl fel ordval, men ni kunniga får gärna förtydliga.