handdator

Visa fullständig version : Exell - smak?


Pretender
2004-01-05, 22:31
Vilken smak är godast?

Kanske en korkad fråga, eftersom alla tycker olika... men är det ngn smak som verkligen inte är drickbar?

Tänkte börja med lite billigare protein... :)

Vänl,
Pretender

TCOG
2004-01-05, 22:47
chocklad e äckligast tycker jag speciellt om man blandar med vatten om man inte har tillgång till mjölk vid just det tillfället....jordgubben är bäst tycker jag ändå om man blandar med vatten. köpte 3 kg för ett par veckor sen, 1 kg chocklad och 2 kg jordgubb, men chockladpulvret var inte så "pudrigt" som jordgubben. asså när jag öppnade jordgubben så var det RIKTIGT pudrigt men förra exell påsen med jordgubb jag hade var inte så pudrig.
Jag misstänker att kanske jordgubben var gammal, för på chocklad påsen stog de datum men inte på de andra två jordgubbarna. Brukar hänt mig när jag köpt exell att det står inget datum, ändå om det står på förpackningen "bäst före-kolla bakom påsen" eller nåt.....

pettan85
2004-01-05, 22:52
Hade också tänkt köpa exell istället för Whey-80 som jag brukade köpa innan. Det jag undrar är om man skulle kunna få ett litet smakprov så som eiselt (har jag för mig det var) erbjöd innan ? Har hört att exell ska vara riktigt söt, har köpt dahlblads vassle en gång i tiden och det var också sött, brukar inte vara kräsen eller nått men hatar verkligen den söta smaken och då kan jag lika gärna fortsätta på Whey-80.

En fråga till Exells L-Glutamin det är vanligt glutamin va, inte peptider ?

Ursäkta om jag snodde din tråd lite nu Pretender :em:

Svedberg
2004-01-06, 01:04
Bara testat choklad hittils, och den är riktigt god faktiskt.

Korgull
2004-01-06, 01:20
Vanilj = KUNG :thumbup:

Tycker inte om jordgubbsmak men har man köpt 10kg vassle är det klart att det ska ner
choklad är det lite mindre protein i men den är också godast enligt mig

Spetsa med socker, typ 30-40g... Resten av kolh. äter du i form av geléhallon... Så gjorde iaf jag ;)

King Grub
2004-01-06, 11:47
Jordgubb är min favorit.

champion
2004-01-06, 11:54
vad brukar ni blanda er vassle med???
jag har testat med vatten men då smakar det inte så jäkla gått alltså.

Pretender
2004-01-06, 13:07
Originally posted by pettan85

En fråga till Exells L-Glutamin det är vanligt glutamin va, inte peptider ?


Är tyvärr inte så insatt i Exells L-Glutamin, men på produktsidan står det: "INGREDIENSER: 100 % L-glutamin"

Tack för alla svar förresten. Blir väl bäst om man tar några kg av varje smak, går nog ner oavsett.

champion: jag blandar alltid med mjölk, förutom efter-träning-drinken som blandas med vatten (för optimalt upptag).

Vänl,
Pretender

King Grub
2004-01-06, 13:20
Originally posted by Pretender
champion: jag blandar alltid med mjölk, förutom efter-träning-drinken som blandas med vatten (för optimalt upptag).

Vad får du sämre upptag av om du blandar med mjölk?

Korgull
2004-01-06, 13:47
Lättmjölk! Godare och nyttigare...

Pretender
2004-01-06, 13:59
Originally posted by King Grub


Vad får du sämre upptag av om du blandar med mjölk?

Har bestämt för mig att jag läst någonstans att fettet i mjölken saktar ned proteinupptaget. Men det kanske bara är en marginell skillnad mellan att blanda med vatten och mjölk?

Vänl,
Pretender

potte
2004-01-06, 14:24
kör på minimjölk så slipper du fettet ;)

King Grub
2004-01-06, 15:04
Originally posted by Pretender


Har bestämt för mig att jag läst någonstans att fettet i mjölken saktar ned proteinupptaget. Men det kanske bara är en marginell skillnad mellan att blanda med vatten och mjölk?

Vänl,
Pretender

Det är sant att fett, från alla källor, saktar ner aminosyreutsöndringen. Men minimjölk är i praktiken fettfri!:) Och med den får du mjölkens fördelar (extra kolhydrater, fullvärdigt protein och insulinspik) utan att sakta ner upptaget.

fredde
2004-02-22, 01:29
När man använder sig av glutamin, måste man dricka en massa vatten då precis som fallet är med kreatin??

no1fitness
2004-02-22, 02:09
Jag säger som jag brukar göra...

Vanilj äger !!!!! :hbang:

Dymion
2004-02-26, 07:44
Jag funderar på att antingen köpa Choklad eller Vanilj, har inte riktigt bestämt mig än:confused:

Berry
2004-02-26, 08:26
Originally posted by Dymion
Jag funderar på att antingen köpa Choklad eller Vanilj, har inte riktigt bestämt mig än:confused:

Köp båda? :) Du köper väl inte bara ett kg..?

Dymion
2004-02-26, 16:18
Där satt du huvudet på spiken!! Jag köper både och!
Ska beställa mer Protec också, chokladsmak = mums!

Dk1ng
2004-02-26, 18:14
Exells vanilj är det i särklass minst välsmakande av de proteinpulver jag testat... Tycker däremot att deras jordgubb är helt ok!!
Dock inte sagt att det inte finns folk som gillar vaniljen!

Kebab-Arne
2004-02-26, 19:05
Har bara smakat Jordgubb och Vanilj. Tycker vaniljen har en eftersmak jag inte är så förtjust i men om man har i massa Oboy (tror det var Berry som tipsade om det) så blir det enormt gott!

Jordgubben är förövrigt väldigt god.

Dymion
2004-02-26, 21:32
Jag gillar inte jordgubb över huvudtaget, undantaget är givetvis FÄRSKA jordgubbar..annars avskyr jag all form av jordgubbssmak i glass etc!

Dennish
2004-02-27, 11:27
Jag har testat jordgubb samt choklad och kommit fram till följande.

Blandat i vatten är jordgubb godast
Blandat med lättmjölk så smakar choklad godast.

Jag valde att köpa 5kg av varje så att man får lite variation..:D

Men jag måste säga att bägge smakerna är bättre än många andra jag testat! Så jag är helnöjd med proteinet, priset och smaken!

Bamse
2004-09-21, 14:24
10 kg protein för drygt 1300 kr - ja det är ju bra för en fattig taxichaffis som jag.

Men hur är det med smaken numera? Jag testade nåt kilo just när Exell kom ut för första gången, och det var ju för jävla sött då. Är detta åtgärdat nu?

ceflower
2004-09-21, 14:31
Har bara testat chokladen än så länge, men den får klart godkänt! Med mjölk är den god, med vatten och maltodexin är den ännu godare! Förusatt att man inte tar för mycket vatten då... då blir det lite blaskigt.

Niklas
2004-09-21, 14:35
10 kg protein för drygt 1300 kr - ja det är ju bra för en fattig taxichaffis som jag.

Men hur är det med smaken numera? Jag testade nåt kilo just när Exell kom ut för första gången, och det var ju för jävla sött då. Är detta åtgärdat nu?

Det är åtgärdat och sötman är nerdragen betydligt.
Med >60 gr dextropur så påminns man av den "gamla" smaken lite.
Dammigheten som varierade under våren är också borta och pulvret har fått tillbaks sin gamla suveräna lättlöslighet.

Så det är bara att :eating: :eating:

Mvh Niklas

z_bumbi
2004-09-21, 14:52
Jag gillar inte jordgubb över huvudtaget, undantaget är givetvis FÄRSKA jordgubbar..annars avskyr jag all form av jordgubbssmak i glass etc!

Jordgubbsprotein, jordgubbar, gammeldagsvaniljglass och mjölk. En perfekt milkshake.

aliquis
2004-09-21, 16:35
Det är sant att fett, från alla källor, saktar ner aminosyreutsöndringen. Men minimjölk är i praktiken fettfri!:) Och med den får du mjölkens fördelar (extra kolhydrater, fullvärdigt protein och insulinspik) utan att sakta ner upptaget.
hoho, så låter det inte nu :thefinger

Trollet11
2004-09-21, 16:46
:d

King Grub
2004-09-21, 16:50
Jag förbehåller mig rätten att ändra åsikt. :rolleyes: Bara för att jag en gång har sagt eller tyckt någon behöver jag inte anse det hela livet. Och inte är det säkert att jag har rätt heller. Jag tar inget ansvar; följer du blint det jag säger och det skiter sig, får du skylla dig själv. ;)

slakker
2004-09-21, 20:56
exell's vassle i jordgubbssmak är ju kungen av godis-proteiner :)

smakar ungefär som fitness shake jordguss, gott me andra ord :)

crashy
2004-09-21, 21:08
Har testat iaf 10olika proteindrycker med olika smaker och det jag kommit fram till är att detta protein står sig bra i jämförelse med andra märken när det gäller smak och löslighet men ej mättnadskänsla.

Man är precis lika hungrig före som efter drinken.

Men bäst är iaf:

Med vatten: Choklad
Med mjölk: Vanilj

Jordgubb är uteslutet här.

Kör själv Chokladen nu och ligger på 4 drinkar om dagen, 2 med vatten och 2 med mjölk och kommer fortsätta genom att denna månad då mitt protein nästan är slut inhandla 2kg vanilj och 2kg choklad så man står sig till nästa månad.

Sen är det bara ner i gymmet och rocka på :hbang: :hbang:

ivandrago
2004-09-21, 21:13
Jag skulle vilja påstå att exell nu är optimalt! :D

Sötman är neddragen till en optimal nivå, det blandar sig optimalt, det blir optimal konsistens och priset är nästintill optimalt (0kr vore optimalt).

MojjMojj
2004-09-21, 22:08
låter prima, jag som beställt 10 kg med choklad-smak :) Det ligger och väntar på mig nere på ICA-kvantum, blir hämtning på fredag..

vildängel
2004-09-21, 22:39
Vanilj är jätteäckligt, choklad godkänt och jordgubb gott.

Jompi
2004-09-22, 17:42
Jag förbehåller mig rätten att ändra åsikt. :rolleyes: Bara för att jag en gång har sagt eller tyckt någon behöver jag inte anse det hela livet. Och inte är det säkert att jag har rätt heller. Jag tar inget ansvar; följer du blint det jag säger och det skiter sig, får du skylla dig själv. ;)

Men det blir lite förvirrande när kasein tidigare har saktat ner vassle upptaget:D