handdator

Visa fullständig version : Hjälpa min pappa att gå ner i vikt.


Poop
2011-11-18, 17:56
Min pappa hade ett midjemått på cirka 97-100cm och en kroppsvikt på 98kg innan han började gå ner i vikt. Men dock så har han gått ner från 93cm i midjemått. han äter endast 5 mackor med smör och ost innan jobbet. dragit ner på kaffe,småätande och annat smått o gott, och ingen alkohol.

Han avstår helt från styrketräning, då mycket tid går åt till jobbet. Bara promenader på kvällen.

Kan också skriva att han skiter väldigt sällan. Nu inte jag om han bara har onormalt dålig förbränning eller något i den stilen, men skulle det kunna hända något i kroppen under den tiden han gick ner i vikt?för nu har han helt stannat.

312
2011-11-18, 18:08
Om jag förstår det rätt så har han stannat i vikt på 5 mackor? Kanske har ämnesomsättningen förstörts, eller så får han i sig mycket kalorier via mackorna. Han bör dock ändra på kosten, typ NU. Protein bro, PROTEIN! (och fett)

ducedo
2011-11-18, 18:18
Äter han inget på jobbet, efter jobbet? Dricker inget utöver vatten och kaffe på hela dagen? Just "småätande" som du nämner är oerhört lömskt och det blir snabbt kalorier av det om man inte äter ordentliga måltider.

Mitt råd är att föra matdagbok i en veckas tid för att få en hum om vad som egentligen äts/dricks.