handdator

Visa fullständig version : Akuta kompartmentsyndrom i extremiteter och buk


Nickz0
2011-11-17, 20:31
Tja jag är nog lite överdriven här men. Ja kom in på ngn länk http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=10391


Som står massa om Akuta kompartmentsyndrom sen börjar ja " tänka tillbaka ". senaste veckorna kan ja haft lite ont i biceps / triceps en liten bit från armhålan.

Och de kan komma och gå , och ibland ont i typ ådrorna.

Sen senaste tiden när ja tagit Rage x2 har ja blivit typ " dålig " uppsvälld och känner som ja på toa..

Ja överdriver nog bara.

men om vet om det är ngt ?


sen njurarna pajar väl inte av 5-6gr kreatin mono på morgon i typ 1 år? ( uppehåll ofc )

King Grub
2011-11-17, 20:35
Akut kompartmentsyndrom har du inte. Det gör outhärdligt ont och är en akut sak - du måste opereras inom 6 timmar om kroppsdelen skall räddas. Akut kompartmentsyndrom är inget man har utan att veta om det säkert; det gör så ont att man tror att man är döende.

Nickz0
2011-11-17, 20:36
Akut kompartmentsyndrom har du inte. Det gör outhärdligt ont och är en akut sak - du måste opereras inom 6 timmar om kroppsdelen skall räddas. Akut kompartmentsyndrom är inget man har utan att veta om det säkert; det gör så ont att man tror att man är döende.

tack, känner mig som en idiot just nu. Kanske kommer med best of kol :k

men tack då vet jag /^^'

mattilainen
2011-11-17, 20:37
njurarnas påverkan "ska" inte påverkas om du inte redan har en njurfunktionsnedsättning men att säga att det inte någonsin kan skadas går inte.

Kompartmentsyndrom så kan man ofta se en inåtbuktning vid muskulaturen (hur jag nu ska förklara detta).