handdator

Visa fullständig version : Är du smartare än Ju-holt ??


tjabon
2011-11-17, 20:01
Har roat mej med att lyssna på Ekots lördagsintervju med herr
partiledare H.Juholt.

Spartansk
2011-11-17, 20:03
Länka!

On topic så är jag nog mycket dummare.

tjabon
2011-11-17, 20:05
Länka!

On topic så är jag nog mycket dummare.

Felåt!

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=3071

shut teh face
2011-11-17, 20:18
Asså hans röst passar ju inte med en skäggig tomte.

Han låter alldeles för slemmig.

Spartansk
2011-11-17, 20:21
Asså hans röst passar ju inte med en skäggig tomte.

Han låter alldeles för slemmig.

Han är ju inte en skäggig tomte. Han har ju bara mustasch.

exevision
2011-11-17, 20:23
Ju-holt? Jag är rockare och köper ost på ICA.

Yes
2011-11-17, 22:09
Självklart. Vad är det här för störd fråga egentligen?

filmjölk
2011-11-17, 23:38
Tror ingen här tar Juholt. Det är fullt av Internetkrigare i tråden, men i verkligheten hade ni blivit strandade och lila mot Juholt.

Herr Oberst
2011-11-17, 23:45
Juholt är omöjlig att vinna över. Om han råkar säga/göra fel (vilket han alltid gör) ändrar han sig ändå bara dagen efter och sen skyller han ifrån sig på någon annan istället.

tjabon
2011-11-18, 00:35
Juholt är omöjlig att vinna över. Om han råkar säga/göra fel (vilket han alltid gör) ändrar han sig ändå bara dagen efter och sen skyller han ifrån sig på någon annan istället.


Nytt i SAOL:
"slå vatten på en gås" har bytts ut mot "göra en Juholt" ....:D

Ignatius72
2011-11-18, 08:04
Til och med som högerman så rodnade jag i min ensamhet när jag lyssnade på lördagsintervjun. Lika bra att köra hårt så jag lyssnade även på Julolts högra hand, Waidelich-det var, otroligt nog, ett ännu värre bottennapp. Herregud vilka amatörer.

Nitrometan
2011-11-18, 09:18
Juholt är omöjlig att vinna över. Om han råkar säga/göra fel (vilket han alltid gör) ändrar han sig ändå bara dagen efter och sen skyller han ifrån sig på någon annan istället.

Precis. Ingen spöar Juhåltan. Han är LEDARE för S-patit. Då är man smartast.

tjabon
2011-11-18, 09:22
Til och med som högerman så rodnade jag i min ensamhet när jag lyssnade på lördagsintervjun. Lika bra att köra hårt så jag lyssnade även på Julolts högra hand, Waidelich-det var, otroligt nog, ett ännu värre bottennapp. Herregud vilka amatörer.

:D

Juholt påminner om den fete lille killen på sommarkolonin som helt oförhappands får ett diplom,
och därefter bara simmar runt i ett moln av självbelåtenhet.
Folk kan skälla på honom, förnedra honom och till och med slå honom
men han bara fortsätter att kryssa framåt med sitt påslagna hamsterleende.

Usch !

stridis
2011-11-18, 09:36
Hur kommer det sig att de inte tvingar honom att avgå? Är S så inihelvete splittrat att de inte vågar? För folkets förtroende har han inte, och i förlängningen så när han är vid rodret för S så sjunker ju förtroendet för partiet. Ett drivankare av sällan skådat slag inom svensk politik.

Kwon
2011-11-18, 09:48
tror ingen här tar juholt. Det är fullt av internetkrigare i tråden, men i verkligheten hade ni blivit strandade och lila mot juholt.

:d

tjabon
2011-11-18, 09:48
Hur kommer det sig att de inte tvingar honom att avgå? Är S så inihelvete splittrat att de inte vågar? För folkets förtroende har han inte, och i förlängningen så när han är vid rodret för S så sjunker ju förtroendet för partiet. Ett drivankare av sällan skådat slag inom svensk politik.

Där slog du nog huvvet på spiken !!

kaer
2011-11-18, 10:06
Tror ingen här tar Juholt. Det är fullt av Internetkrigare i tråden, men i verkligheten hade ni blivit strandade och lila mot Juholt.

Beror väl på vad man menar med 'tar', jag hade inte vunnit en politiskt debatt.
Men alla slags iq-test eller liknande hade jag sopat mattan med honom.

begt
2011-11-18, 10:09
Beror väl på vad man menar med 'tar' , jag hade inte vunnit en politiskt debatt.
Men alla slags iq-test eller liknande hade jag sopat mattan med honom.

Juholt har viss förmåga att snacka ideologi, det ska han ha viss cred för. Men han är skenhelig och lever inte alls som han lär. Han är säkert inte helt dum heller egentligen-- men velig som få. En riktig politruck...Usch.

shut teh face
2011-11-18, 10:39
Oavsett vad, så kan man inte ha en politiker som låter som en slemmig pedofil från skåne.

Filthy
2011-11-18, 11:25
Killen må ha många brister men han verkar ju komplettera det samtidigt med tanke på förtroendet han har bakom sig trots alla misstag.
Hans fördelar har jag dock inte märkt av. Han kanske inte är smart men han är slug!

Scratch89
2011-11-18, 11:30
Juholt gör bort sig, säger fel saker, ändrar sig och har dubbelmoral. Jag förstår inte varför folk gnäller; jag tycker att han är en perfekt ledare för Socialdemokraterna.

stridis
2011-11-18, 14:29
Juholt gör bort sig, säger fel saker, ändrar sig och har dubbelmoral. Jag förstår inte varför folk gnäller; jag tycker att han är en perfekt ledare för Socialdemokraterna.

Vore det inte bättre om samtliga politiker har en schysst moral etc? Man vill ju kunna välja mellan bra alternativ, inte mellan pest och hösnuva. Men det förstår du tydligen inte...

Nitrometan
2011-11-18, 14:34
Hur kommer det sig att de inte tvingar honom att avgå?
De kanske inte har nåt alternativ?

Kommer du ihåg cirkusen innan de valde honom?

Sen kan ju S inte ha en öppen process där de letar ledare utan alla måste vara överens hela tiden. Därför måste de bakom kulisserna hitta en ledare som alla kan vara överens om innan de sparkar ut Ju-Håltan.

Nitrometan
2011-11-18, 14:36
Oavsett vad, så kan man inte ha en politiker som låter som en slemmig pedofil från skåne.

Han pratar icke skånska. Det är småländska, man kan precisera det till nån variant på Kalmarlätet men då blir säkert inte Oskarhamnarna glada.

Nitrometan
2011-11-18, 15:00
Juholt tror att det blir bra för S.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/juholt-kritiken-kommer-att-vika_6644842.svd

Håkan Juholt är övertygad om att socialdemokratin kommer att gå stärkt ur den hårda kritiken inifrån och utifrån partiet. Kritiken peppar honom att bedriva stark opposition mot regeringens politik, säger han.

– Vi är med full fart på väg in. Det är en socialdemokrati som ser att det borgerliga experimentet faller ihop, elpriserna skjuter i höjden och snart kommer vintern och då ska det bli intressant att se hur tågen går. Man väger kissblöjorna för att någon ska tjäna pengar, det kommer att vara mer bestående än andra ämnen den senaste veckan.

– Det här kommer att stärka socialdemokratin.


Juholt säger att han förstår kritiken mot hur partiet och han själv sköter sig.

– Många människor, långt utanför det socialdemokratiska partiet ställer stora förhoppningar på mig och partiet att vi ska rätta till det som händer i Sverige. Då vill man att vi ska göra bättre från oss och vara mer professionella.

– Jag välkomnar alla de som säger skärp er, kavla upp ärmarna, sluta slarva, gör bra saker för vi förväntar oss så mycket av er. Jag känner mig uppiggad, peppad av sådana förväntningar.

Jojomen!

ceejay
2011-11-18, 15:07
haha, han bara viftar av sig allt och säger att det kommer bli bra

stridis
2011-11-18, 15:34
Vore bättre med en öppen process när man letar en ledare, men nä det kan inte S ha. Skall man ha det bakvänt så tittar arslet fram.*rolleyes*

Finns ju kompetentare folk än Juholt som nog skulle kunna axla ledarmanteln inom partiet, men de skall ju godkännas av de olika falangerna i partiet. Vilken sörja, inte värdigt ett samhällsbärande parti som S åtminstone har varit.

Scratch89
2011-11-18, 16:02
Vore det inte bättre om samtliga politiker har en schysst moral etc? Man vill ju kunna välja mellan bra alternativ, inte mellan pest och hösnuva. Men det förstår du tydligen inte...

Vad är det jag inte förstår?

Grahn
2011-11-18, 16:31
De kanske inte har nåt alternativ?

Kommer du ihåg cirkusen innan de valde honom?

Sen kan ju S inte ha en öppen process där de letar ledare utan alla måste vara överens hela tiden. Därför måste de bakom kulisserna hitta en ledare som alla kan vara överens om innan de sparkar ut Ju-Håltan.

Sen är det nog lite problematiskt om de hattar med att byta ut ledare om och om igen, det ger ett minskat förtroende och en bild av ett svagt parti med interna problem.

stridis
2011-11-18, 17:27
Sen är det nog lite problematiskt om de hattar med att byta ut ledare om och om igen, det ger ett minskat förtroende och en bild av ett svagt parti med interna problem.


Det säger Juholt: Ahhhh yeeeaaahhhh åt
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00746/juholt_746113c.jpg

stridis
2011-11-18, 17:27
Vad är det jag inte förstår?

Att folk klagar.

tjabon
2011-11-18, 17:37
Det säger Juholt: Ahhhh yeeeaaahhhh åt
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00746/juholt_746113c.jpg

Juholts "kulbo" Åsa Lindgren. (dömd för bedrägeri)

Fyfan va´fräsch hon e´alltså .......*spy*

shut teh face
2011-11-18, 17:57
Slem :D

Ignatius72
2011-11-18, 18:21
Juholts "kulbo" Åsa Lindgren. (dömd för bedrägeri)

Fyfan va´fräsch hon e´alltså .......*spy*

Skulle hon bli sveriges first lady?? Det kommer inte att hända. Det får bara inet hända.Snacka om bottennapp, på många sätt.

zirak
2011-11-18, 18:51
Det säger Juholt: Ahhhh yeeeaaahhhh åt
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00746/juholt_746113c.jpg

Varför tänker jag på matchande träningsoveraller :MrT:

Jens.Andersson
2011-11-18, 18:55
Fyfan va´fräsch hon e´alltså .......*spy*

Undrar vem Juholt tänker på när de har sex? Min gissning:

http://lotta.svenskdam.se/files/2010/07/FilippaReinfeldt%C3%96rh%C3%A4ngen.jpg

Spartansk
2011-11-18, 19:04
Aja baja! Dålig stil att snacka skit om någon enbart pga utseende.

Filthy
2011-11-18, 20:56
aja baja! Dålig stil att snacka skit om någon enbart pga utseende.

+1!

Ignatius72
2011-11-18, 21:03
Aja baja! Dålig stil att snacka skit om någon enbart pga utseende.

Dessutom finns det säkert folk som uppskattar ett finsk parkbänksfyllo i klänning utseende.

Tricklew
2011-11-18, 21:05
Dessutom finns det säkert folk som uppskattar ett finsk parkbänksfyllo i klänning utseende.

Om det inte vore för att jag böt signatur för 5 minuter sedan, så hade du hamnat där nu. :)

tjabon
2011-11-19, 00:45
Dessutom finns det säkert folk som uppskattar ett finsk parkbänksfyllo i klänning utseende.

Du sa det !!!
Hon påminner om en tannalös fyllekärring som brukade sitta i Brunnsparken
för 10-15 år sen.

Ignatius72
2011-11-24, 13:32
Hur länge sitter Julholt kvar? Hur länge dröjer de innan S är under 20%?

stafh
2011-11-24, 13:38
Ni stavar fel till Ljugholt.

Herr Oberst
2011-11-24, 13:39
Aja baja! Dålig stil att snacka skit om någon enbart pga utseende.

Enbart utseende?
Både när det gäller bedragaren och hans bedragerska så finns det mer att hacka på än bara utseendet.

Nitrometan
2011-11-24, 13:42
Hur länge sitter Julholt kvar? Hur länge dröjer de innan S är under 20%?
Jag tror att det kastar ut honom nästa höst. Thomas Östros tar över och S får 19% i valet 2014.

Ni stavar fel till Ljugholt.
Hur ska det stavas då?
Juholt, Julholt, Ljugholt, Jühölt, Jawohl, Juhållt, Julhållt, Jyghålt, Gotland?

begt
2011-11-24, 13:47
Hjulbente Juholt ljuger ljuvligt.

joko
2011-11-24, 13:49
Juholt är ett riktigt bra troll, så korkad och ändå så mästrande, han bara button-mashar alla ens knappar (ej de sexuella).

stridis
2011-11-24, 14:02
Jag tror att det kastar ut honom nästa höst. Thomas Östros tar över och S får 19% i valet 2014.
Hur ska det stavas då?
Juholt, Julholt, Ljugholt, Jühölt, Jawohl, Juhållt, Julhållt, Jyghålt, Gotland?

Helt otroligt, men jag tror du har rätt.*grr* Östros, Damberg eller Palm är väl de enda som är vettiga och som kan tänkas vilja ta över.

Du missade Hjulbult.:cool:

Nitrometan
2011-11-24, 14:04
Helt otroligt, men jag tror du har rätt.*grr*

:)

Nån gång ska vara den första.

shut teh face
2011-11-24, 14:15
Hur ska det stavas då?
Juholt, Julholt, Ljugholt, Jühölt, Jawohl, Juhållt, Julhållt, Jyghålt, Gotland?
?? :MrT::whipped:

begt
2011-11-24, 14:18
Helt otroligt, men jag tror du har rätt.*grr* Östros, Damberg eller Palm är väl de enda som är vettiga och som kan tänkas vilja ta över.

Du missade Hjulbult.:cool:

Deras enda alternativ som jag ser är Damberg pga.

pluskonto:

Han är relativt skicklig (divisioner bättre än Juholt)
Står lite till höger så han kan locka tillbaka väljare från moderaterna
Är inte velig som Juholt.
Har potential att möjligen på sikt skapa en politik som gör att (s) kan ta sig ur den värsta krisen.
Ingen pajas som Juholt

minuskonto:

Kan uppfattas som lite nördig och tråkig. Kan inte snacka ideologi på samma sätt som Juholt
Är väl inget stjärnskott precis men bättre än Juholt i det stora hela.
Kanske inte överdrivet folklig.
Det blir bråk med vänsterfalangen ifall han ska bli vald.

Men i det stora hela ser jag inte att (s) har något annat val såvida ingen ny och okänd kandidat dyker upp.

Veronica Palm är 1) inkompetent 2) står alldeles för långt åt vänster. Så därför är hon inget alternativ.

Väljer de Östros är partiet slut.

Nitrometan
2011-11-24, 14:23
Gotland?
?? :MrT::whipped:
Ja? Han är ifrån Oskarshamn och de har en färja till Gotland.

Whatever, jag orkade inte hitta på fler felstavningsvarianter...

mattilainen
2011-11-24, 14:24
heter han inte Juh-Holk?

stridis
2011-11-24, 15:01
Veronica Palm är 1) inkompetent 2) står alldeles för långt åt vänster. Så därför är hon inget alternativ.

Väljer de Östros är partiet slut.

Veronica Palm är fortfarande bättre än de två senaste partiledarna. Så ditt argument där är onödigt hårddraget. Vänstermänniskor vill ha vänster, kanske de börjar attrahera över vänsterpartister och andra som saknar riktig vänsterpolitik istället för dagens alla(nästan) är mitten och som inte är pseudokommunister eller genusteoretiker.

Östros är egentligen inte så illa, men karisman är inte partiledarmässig, milt sagt.

begt
2011-11-24, 15:07
Veronica Palm är fortfarande bättre än de två senaste partiledarna.
Östros är egentligen inte så illa, men karisman är inte partiledarmässig, milt sagt.

Håller inte med om Palm, i och med att hon är så långt åt vänster blir det nästan omöjligt att locka väljare från (m). Hon saknar insikten som Mona Sahlin hade att (s) måste revidera hela sitt program för att ha en chans i framtiden.

Monas tal efter valförlusten var mycket självkritiskt och bra. Hade (S) slagit in på den vägen direkt hade läget varit ett helt annat idag. Tycker egentligen synd som Sahlin som tvingades gå till val på en politik hon inte trodde på.

Östros saknar karisma och ingen trovärdig förnyelse kan ske med en som suttit i tidigare regeringar, och i högsta grad står för det gamla inom socialdemokratin. Möjligen är han bättre än Juholt, men på sin höjd hade han skjutit förfallet inom (s) något år fram i tiden. Det hade effektivt stoppat förnyelsearbetet i alla fall.

ceejay
2011-11-24, 15:15
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13979178.ab

holken är rätt rolig

Nitrometan
2011-11-24, 15:19
Håller inte med om Palm, i och med att hon är så långt åt vänster blir det nästan omöjligt att locka väljare från (m).
Är det från M som S ska locka väljare då? Är inte det helt fel målgrupp?

begt
2011-11-24, 15:22
Är det från M som S ska locka väljare då? Är inte det helt fel målgrupp?

Många fd s-väljare har gått till m. För att de ska ha en chans att tilltala det stora flertalet i det här landet kan de inte gå åt vänster. Att bara försöka ta röster från (v) eller (mp) håller inte. Risken är ju också att skulle de gå ett snäpp till åt vänster för att ta röster från (v) så skulle ännu fler gå till (m).

Nitrometan
2011-11-24, 15:31
Men om man bara är ute efter att jaga röster genom att positionera sig på höger-vänster-skalan istället för att presentera idéer så kommer alla att samlas i mitten och vi får sju mittenpartier i riksdagen. :(

Jag hoppas att ett parti med bra idéer kan locka väljare baserat på att idéerna är bra. Men det är kanske naivt.

Tryman
2011-11-24, 15:46
Men om man bara är ute efter att jaga röster genom att positionera sig på höger-vänster-skalan istället för att presentera idéer så kommer alla att samlas i mitten och vi får sju mittenpartier i riksdagen. :(

Jag hoppas att ett parti med bra idéer kan locka väljare baserat på att idéerna är bra. Men det är kanske naivt.

Jag är kluven. Å ena sidan är det bra att man står för ideologier och inte fiskar röster. Samtidigt så bör man väl föra den politik som flest folk vill ha. Nu verkar det vara en "lagom"-variant som passar majoriteten av den svenska befolkningen. (vad annars i mellanmjölkens land)

Nitrometan
2011-11-24, 16:02
Samtidigt så bör man väl föra den politik som flest folk vill ha.
Varför bör man det?

Om partierna hade ideologier och presenterade dem så skulle det ge sig. Folk skulle rösta på det de ville ha och det skulle bli den politik som regerade.

Men om man är så nervös och vill ge folk vad de vill ha så kommer man att stå som en vindflöjel och säga olika saker i olika frågor.

Eller t.o.m. säga olika saker i samma fråga som Juholt.

Tryman
2011-11-24, 16:10
Varför bör man det?

Om partierna hade ideologier och presenterade dem så skulle det ge sig. Folk skulle rösta på det de ville ha och det skulle bli den politik som regerade.

Men om man är så nervös och vill ge folk vad de vill ha så kommer man att stå som en vindflöjel och säga olika saker i olika frågor.

Eller t.o.m. säga olika saker i samma fråga som Juholt.

Men det har snarare med Juholt och just nu vänsterblockets osäkerhet att göra än att följa väljarna.


VÄLDIGT HÅRDDRAGET men mina tankar går så här...
Det Alliansen gjorde var att känna av vart den största delen väljare fanns åsiktsmässigt och la sig där (kanske lite mer till höger) Är det fel att de gjort så för att de frångått sina ideologier eller helt rätt ute iom att de för den politik som flest vill ha?

Ignatius72
2011-11-26, 14:36
Östros är egentligen en kompetent lirare men tyvärr så är han 1, helvetes dryg och 2, tråkig så att klockorna stannar.
jag undrar om inte det bästa för sossarna hade varit att de kollapsat ordentligt så att de måste göra en nystart, dvs ungefär det som M var tvungna att göra. S är såklart frustrerade att de inte var de som kom fram med arbetslinjen, att det ska löna sig att arbeta, gynna låg och mellaninkomsttagare. Hade de gjort de hade de haft 52% och S ett unikum av en partistat i en demokrati. De spelade dock bort korten.

Ignatius72
2012-01-17, 08:29
Dagens Julholtare

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/slalom-i-salen

Karln är ju fan helt omöjlig. Kan han överhuvudtaget uttala sig utan att göra sig till åtlöje?

Nitrometan
2012-01-17, 08:39
Dagens Julholtare

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/slalom-i-salen

Karln är ju fan helt omöjlig. Kan han överhuvudtaget uttala sig utan att göra sig till åtlöje?

Inte blev det bättre av att Juholt redan första dagen trampade snett genom att påstå att regeringen ”drev igenom” det nya försvaret med hjälp av Sverigedemokraterna. Problemet var att SD inte satt i riksdagen när beslutet fattades. ”Om jag valde ett ord som var felaktigt så beklagar jag det”, sade Juholt – och årets första juholtare var ett faktum.
Lysande!

Undrar vilket av orden han valde som var det felaktiga?

Själva talet som S-ledaren i går höll för det försvarspolitiska etablissemanget i Sälen handlade om det mesta i världen utom just det svenska försvaret. Det förvånade en del åhörare, som hade förväntat sig kommentarer till de försvarspolitiska vägval som Sverige står inför.
Det hade man ju väntat sig på denna konferens.

Samtidigt behöver det inte vara fel att som Juholt diskutera den ekonomiska krisen och vad den kan få för konsekvenser för Europa. Sjunkande ekonomier och stigande arbetslöshet är en farlig mix som riskerar att skapa hotfulla situationer. Juholt talade väl om Europas dubbelhet – ett arv av både humanism och fascism – och om behovet av att vara vaksam mot tilltagande främlingsfientlighet och nationalism.

EU-projektet kom till just för att trycka tillbaka vår världsdels mörka sidor och ersätta konflikter med samarbete.

Problemet för S-ledaren var att hans tankar och förslag, precis som många gånger tidigare, hängde dåligt samman.
Jag ville inte lyssna men amn kanske ska leta upp det i efterhand då om det var bra?

Han prisade samarbetet inom EU och varnade för dem som tror att det hade varit bättre under finanskrisen med lire och drachmer än med euro. Men när han fick frågor om ett svenskt medlemskap var budskapet plötsligt det motsatta – kronan ska behållas under överskådlig tid.
OK.

På samma sätt kritiserade Juholt Storbritannien för att ha satt sig på läktaren under EU-krisen. Men i sitt anförande nämnde han inte att Socialdemokraterna i Sverige intagit precis samma negativa hållning till finanspakten som premiärminister David Cameron.
Men det var ju bara fel när de andra gjorde så.

Han fick också frågor om försvarets ekonomi och sade att Försvarsmakten är underfinansierad. Men i nästa andetag meddelade han att Socialdemokraterna inte vill tillskjuta några nya resurser. Till saken hör att partiets försvarspolitiske talesman Peter Hultqvist dagen innan sagt att han vill förbättra villkoren för de soldater som rekryteras.

Det går omöjligen ihop.

Inte heller är det lätt att få ihop att Juholt ena minuten framförhåller vikten av militär alliansfrihet bara för att i ett annat stycke prisa Sveriges långtgående integrering i Nato.

Slalom är en bra sammanfattning.

Nitrometan
2012-01-20, 09:21
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00817/juholt_817425c.jpg

"Partiet är i en svår sits, inte jag!"

...inte jag...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-krismotet-fortsatter-i-dag_6783481.svd

Håkan Juholt anlände till Sveavägen på morgonen fick han frågor om han tänker sitta kvar som partiledare. Men han ville inte kommentera något om sitt förtroende.

– Det är inget sådant möte, Vi samlas för att disktuera hur vi ska vässa och skärpa vår politik. Partiet är i en svår situation, inte jag, säger Håkan Juholt på väg in till högkvartet.

Raschmus
2012-01-20, 09:27
Älskar Juholt. Sällan sossarna får så mycket skit som nu.

stridis
2012-01-20, 09:41
Vi behöver rensa ut en massa fjantar och politruker från riksdag och även regering.
Kan lika gärna dra ner på antalet riksdagsplatser till 199 eller något, när vi ändå håller på.

Samt direktdemokrati, behöver de bara tjafsa om de smååå frågorna som tjänstemännen behöver politisk styrning med och som jag inte orkar sätta mig in i själv.

Nitrometan
2012-01-20, 09:44
Bra förslag, stridis. :thumbup:

stridis
2012-01-20, 09:46
Bra förslag, stridis. :thumbup:

Behöver bara få resten av Sverige med mig och då menar jag inte att de bara skall sympatispänna näven i fickan.