handdator

Visa fullständig version : Armarna släpar


Zonks
2011-11-17, 13:58
Hallå där!

Som trådrubriken klart och tydligt säger släpar min armar efter i utvecklingen.
Kör för närvarande ett 4-splitt schema uppdelat såhär:

Ben, Mage
Bröst, Triceps
Rygg, Baksida Axlar, Biceps
Axlar, Vader, Mage

Nu undrar jag;

Hur prioriterar man på bästa sätt armträningen? Ska man lägga in några extraövningar eller ta en renodlad "armdag" så att armarna då tränas 2ggr/vecka? Eller ska man lägga in ett extra pass?
Har även för mig att det finns något armprogram som man kan tillämpa?, kan det vara något?

Hur gjorde ni som har haft armar som släpat/släpar i utvecklingen?

Tacksam för svar!

xOr
2011-11-17, 14:00
Hur länge har du tränat?

Peter.B
2011-11-17, 14:17
Jag hade testat att ändra så att du tränar:

Bröst, biceps
Rygg, baksida axlar, triceps

Då får armarna träning två gånger i veckan. Tricepsen sekundärt i bröstövningarna och primärt på ryggdagen. Samma sak fast vice versa med bicepsen. Dock kan du behöva vila minst en dag mellan bröst- och ryggpasset då, jag vet ju inte hur du gör idag.

kalajset
2011-11-17, 14:25
Du kan lägga upp det på ett oändligt antal sätt och vis. Välj ett sätt som passar dig och din övriga träning. Försthandsvalet för egen del, baserat på ditt schema, hade varit att slutat köra triceps/biceps på andra dagar än en tillagd "egen armdag" där jag verkligen försöker köra armarna hårt men med god kontakt. Men det är bara ett sätt av miljoner och åter miljoner.

För att komma till rätta med släpande triceps har i mitt fall väldigt strikt "kontaktträning" funkat helt OK vad jag kan bedömma.

z_bumbi
2011-11-17, 14:53
Ben, Mage
Bröst, Triceps
Rygg, Baksida Axlar, Biceps
Axlar, Vader, Mage



Ben, biceps, mage
Bröst, triceps
Rygg, biceps, vader
Axlar, triceps, mage

Fast det är bara ett generellt program men utan att veta exakt hur du kör idag är det omöjligt att säga så mycket mer än det.

Fishtank
2011-11-17, 15:39
Hur jag gjort?
Snört in 5 set snortunga skivstångscurl på mitt rygg bicepspass istället för 3 set högreps.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Proxy
2011-11-17, 16:27
Prio ett tycker jag vore att ha ett dedicerat armpass, istället för att träna i slutet på ett pass då du är pre-exhaustad.

frogmachine
2011-11-17, 16:55
Prio ett tycker jag vore att ha ett dedicerat armpass, istället för att träna i slutet på ett pass då du är pre-exhaustad.

word

Fartman
2011-11-17, 18:05
en egen armdag ger ju ffa också den fördelen att man verkligen tar sig tid att träna igenom armarna ordentligt. det är ju lätt hänt att det blir lite sisådär när man slänger in dom i slutet av ett pass.

Zonks
2011-11-18, 11:56
Tack för alla svar! Får sätta mig ner och försöka knåpa ihop något av alla råd. Just nu lutar det väl åt antingen en dedicerad armdag eller z_bumbis förslag.