handdator

Visa fullständig version : Att komma tillbaka till Kolozzeum efter några års uppehåll


kharon
2011-11-17, 09:54
Det är säkert många andra som haft uppehåll med att aktivt skriva på kolozzeum. För min egen del har det väl gått några år sen jag deltog aktivt, eftersom verkligheten kommit ikapp och man var tvungen att bli vuxen på riktigt. Bra så ändå.

Träningen har likaså fått ge rum åt yrkesliv, familj med några kids, men försöker hålla mig igång med HIIT och hemmagym så gott jag kan trots den lilla tid jag har till förfogande och en slight depression/burn-out/ångest. Har inte så stora ambitioner med träningen längre, men jag är åldras hellre som Henry Rollins än Iggy Pop. :D

Vad har hänt här då sen 2007 eller så?

Har King Grub skrivit 500.000 kvalitativa inlägg varav hälften försvunnit i en serverkrasch?
Hur går deffen?
Har nån en mäktig hästsko innanför skjortärmen?
Lever Funtex-swinger ännu?
Har Aliquis blivit världens största vegan eller bara bannad?
Har YTS kokat nån ny god styrkegröt och klämt sönder en sten med sina bara händer?
Nåt som är bra att känna till om livet på Kolozzeum idag?
Några nya attentionwhores?

shut teh face
2011-11-17, 09:58
Det är säkert många andra som haft uppehåll med att aktivt skriva på kolozzeum. För min egen del har det väl gått några år sen jag deltog aktivt, eftersom verkligheten kommit ikapp och man var tvungen att bli vuxen på riktigt. Bra så ändå.

Träningen har likaså fått ge rum åt yrkesliv, familj med några kids, men försöker hålla mig igång med HIIT och hemmagym så gott jag kan trots den lilla tid jag har till förfogande och en slight depression/burn-out/ångest. Har inte så stora ambitioner med träningen längre, men jag är åldras hellre som Henry Rollins än Iggy Pop. :D

Vad har hänt här då sen 2007 eller så?

Har King Grub skrivit 500.000 kvalitativa inlägg varav hälften försvunnit i en serverkrasch?
Hur går deffen?
Har nån en mäktig hästsko innanför skjortärmen?
Lever Funtex-swinger ännu?
Har Aliquis blivit världens största vegan eller bara bannad?
Har YTS kokat nån ny god styrkegröt och klämt sönder en sten med sina bara händer?
Nåt som är bra att känna till om livet på Kolozzeum idag?
Några nya attentionwhores?
Hej!

Många veteraner som har försvunnit, tyvärr. Det är lite hårdare moderingen så att folk inte får vara roliga. ;)

Loke
2011-11-17, 12:05
Jwzrd heter numera hurril, är trevligare och det tycks allmänt ha byggts upp lite av en hype kring hans marklyftande på senare år.

Axon (som kanske inte ens var känd här 2007) har fått väldigt dåligt rykte, och trådar där hans namn nämns måste ofta förr eller senare låsas. Låt inte det här tillfället bekräfta regeln...

Eddie Vedder har kommit upp till samma nivå som Grub, och kanske glidit om, när det gäller att skriva inlägg baserade på forskning. Han har dessutom, med en annan medlem, gett ut en bok som hypas rätt mycket.

Styrkelyftarna misstänks ligga bakom en konspiration av lite osäker karaktär och syfte. RobbanColeman håller dock ställningarna och förespråkar TUT. Starting Strength och Stronglifts är saker man kan googla på för att förstå till vilken utsträckning styrkelyftarna försöker ta över.

"Knäböj" och "ÄT!" förblir vanliga råd i nästan alla läger.

Periodisk fasta är inne, äter du med 3 timmars intervaller så är du en bakåtsträvare.

Ja, vad mer? Finns ju en rad relationer som börjat och tagit slut, men det får nån annan lista.

Tricklew
2011-11-17, 12:38
Vad kul, välkommen tillbaks, jag har själv gjort en återkomst efter att ha varit bannad i 2-3år. Det mesta är sig likt, de som var sköna och underhållande för ett par årsedan är fortfarande det. Huruvida du anser att alla roliga är bannade har nog lite med din humor att göra, om dina favoriter var Ryska Raketen och ölobrännvin så har du otur. Om du däremot uppskattar inläggen hos Sheo, Skaparn mfl så har du inget att vara oroad över, de är kvar.

Som alltid så blir dessa forum så kul du gör dom, om man själv skriver spännande, underhållande eller fantasieggande inlägg så får man mer respons, vilket är föga förvånande.

En snabb sammanfattning om medlemmarna ifall du inte kommer ihåg dom, och en kort introduktion till de nya.

Filmjölk: Väldigt rolig, rekommenderad läsning.
Osten80: Gillar hans livssyn och inlägg väldigt mycket, skön läsning om du, som oss är någonstans mellan en slacker och samhällshatare.
Scratch: Han festar med väldigt unga tjejer, har det i beaktande varje gång han skriver ett inlägg.
Sheo: Snor flickvänner, men är väldigt trevlig när han gör så.
Krampus: Han har någon snäll storebror aura runt sig, om någon är elak mot dig, hör av dig till Krampus. Berätta inte skämt för han dock.
Nitrometan: Drygaste koloiten på hela kolozzeum, men en skön kille.
Stevebc: Vet inte så mycket om denna killen förutom att hans ansikte är extremt rött och ser ut att vara på väg att explodera. Att dömma av hans inlägg så får han blickar av samhället pga hans flickvän, så jag har dragit slutsatsen att han köpt en asiat.

JJOHANSSON
2011-11-17, 13:46
Styrkelyftarna misstänks ligga bakom en konspiration av lite osäker karaktär och syfte.


The first rule of fight club, you dont talk about fight club.

Nitrometan
2011-11-17, 14:06
Välkommen tillbaka!!! :hbang:

Det är lite hårdare moderingen så att folk inte får vara roliga. ;)
Folk får visst vara roliga. Det är annat de inte får vara.

Sen vill jag säga att det inte finns nån konspiration. Ta av foliehatten och kör lite marklyft istället.

Det är ingen hype kring hurrils marklyft. Det är ren beundran av ett vackert lyft och ett mycket bra svenskt rekord.

Nitrometan
2011-11-17, 14:08
Mycket bra skrivet trickis.
Stevebc: Att dömma av hans inlägg så får han blickar av samhället pga hans flickvän, så jag har dragit slutsatsen att han köpt en asiat.
Tja, Iran tillhör väl Asien? Då har du rätt.

Minimjölk
2011-11-17, 16:12
Mycket är redan skrivet, I bristen på alla sjuka funderingar har det dykt upp en hel del trådar med roliga bilder, memes, historier mm. Halldin är mästaren bland mästare gällande torra skämt. Spartansk kom in som en vårvind och bländade oss alla med sina Paint-skills. Vi har numera ett gäng världmästare, världsrekordhållare mm hos oss. Moderatorerna verkar vara snällare men rätt som det är försvinner bara vissa medlemmar spårlöst med ett banned user som ända bevis. Mindre onani kring optimalitet och Aliquis är fortfarande oskuld. Gladiatorerna1 surfar under annat nick och FunTEX lyser tyvärr med sin frånvaro. *** har upplösts och Arne, Allan, Pez och Jarod är inte lika aktiva (i alla fall i allmänt-delen) som förr. Ronnie Coleman är fortfarande en husgud hos många medan Arnold-falangen numera är lugnare och mindre. Vi har haft perioder med FFFFFFFFUUUUUUU, Pedo-bear, Problem officer mm mm men det är rätt lugnt nu.
Roliga och intressanta medlemmar att följa utöver ovan nämnda är Röda lacket samt Potatiskillen. Piranha verkar fortfarande utträkad på fredagar då han vanan troget startar de bästa utav pollar. Annars har väl alla blivit några år äldre och gaggigare.


Sedan högoddsaren, Nitrometan är numera moderator. Denna man av folket har dock sin förträffliga humor intakt. Till sist vill jag bara säga, 2x270kg!

kharon
2011-11-18, 08:12
Kul med lite matnyttig info. :)

Vi har alltså en blandning av det gamla goda, med nya inslag och friska fläktar. Precis som det ska vara!

Kwon
2011-11-18, 09:36
Welcome back Kharon!

shut teh face
2011-11-18, 09:53
Välkommen tillbaka!!! :hbang:


Folk får visst vara roliga. Det är annat de inte får vara.

Sen vill jag säga att det inte finns nån konspiration. Ta av foliehatten och kör lite marklyft istället.

Det är ingen hype kring hurrils marklyft. Det är ren beundran av ett vackert lyft och ett mycket bra svenskt rekord.
Du är bara arg för du inte kan köra Ultra på skyrim

Onigiri
2011-11-18, 09:58
Re-Välkommen till kolozzeum!

Eller ska man säga trollozzeum? Det börjar sakta men säkert gå åt det hållet... :D

Eftersom några är dina frågor är oklara anropar jag albatrossen.

Tricklews förklaring är annars bra, som vanligt. :)