handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägget


Marielle
2011-11-16, 09:10
Tjej, 20 år. 55 kg, 167 cm lång.

Tränar 5-6 gånger i veckan, vanligtvis 3 ggr gym, 2-3 ggr kondition.
När jag gymmar brukar det se ut somm följande:
Dag 1, Rygg och triceps:
Stångrodd
Latsdrag till bröstet
Sittande rodd
Rygglyft
Chins med viktplatta som hjälp (klarar inte utan hjälp)
Pushdowns
Kickbacks

Dag 2, bröst, biceps och mage:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Cable cross over
Hantelcurl
Hammercurl
Cablecurl
100 st magövningar (t.ex. med pilatesboll)

Dag 3, ben
Utfall med hantlar
Benspark
Liggande lårcurl
En övning liknande hacksquat (stavning?)
Stående vadpress
Rumplyft

Sedan konditionsbiten brukar bli 2-3 konditionspass i form av spinning/box eller combat.

Vad tror ni? Har inte fått med axlarna men de brukar jag köra när jag känner att tid finns över, är inget jag prioriterar först då jag tycker de är så "stora" redan, mot övriga muskelgrupper. Brukar köra nån axelövning när jag kör rygg ibland. Funkar schemat eller? :smash:

Målet är att bli starkare, tajtare och allt det där som tjejer vanligtvis vill, ni vet;)

as0k
2011-11-16, 09:15
Tycker det ser ok ut. Jag hade dock kört triceps på bröst-dagen och biceps på rygg-dagen istället :)
Kör du dag 1 och 2 efter varann eller har du vilodag i mellan?

rooz
2011-11-16, 09:21
100 magövningar:confused:

Låter jobbigt. Och såklart avsaknaden av knäböj och marklyft.

Marielle
2011-11-16, 09:31
Vilodag emellan, blir typ varannan dag, sedan kondition emellan.
Alltså 100 situps, eller liknande :)

Förklaringen till att jag inte har knäböj eller marklyft är för att min rygg inte klarar av det. Jag har fått lära mig precis hur man ska göra, men ryggen tillåter det inte. Får världens värk och det känns inte någonting i benen. Därför undviker jag dessa övningar!

as0k
2011-11-16, 10:15
Vilodag emellan, blir typ varannan dag, sedan kondition emellan.
Alltså 100 situps, eller liknande :)

Förklaringen till att jag inte har knäböj eller marklyft är för att min rygg inte klarar av det. Jag har fått lära mig precis hur man ska göra, men ryggen tillåter det inte. Får världens värk och det känns inte någonting i benen. Därför undviker jag dessa övningar!

Kanske borde lägga in benpress på bendagen då om du inte kan köra böj? Eller byta utfall eller benspark mot benpress ibland om du inte vill köra alla 3 :)

Marielle
2011-11-16, 15:15
Okej, ja benpress brukar jag köra emellanåt, så det ska jag tänka på! :) Tack!

willtjam
2011-11-16, 15:32
Vilodag emellan, blir typ varannan dag, sedan kondition emellan.
Alltså 100 situps, eller liknande :)

Förklaringen till att jag inte har knäböj eller marklyft är för att min rygg inte klarar av det. Jag har fått lära mig precis hur man ska göra, men ryggen tillåter det inte. Får världens värk och det känns inte någonting i benen. Därför undviker jag dessa övningar!

Får du ont i ryggen och ingen känning alls i benen av knäböj kan jag nästan garantera att du gör fel.

mikaelj
2011-11-16, 15:34
Här är en tjej som behandlar dina frågor: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162018

apfel
2011-11-16, 15:41
Här är en tjej som behandlar dina frågor: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162018
+++

Marielle
2011-11-17, 08:29
Tack! :)