handdator

Visa fullständig version : Motiverad nybörjade behöver hjälp


Bult1
2011-11-16, 03:22
Halloj allihopa! Jag har tränat fram och tillbaka i ungefär 2-3 år. I början såg jag inte mycket resultat pga mycket "slarv" och uppehåll men nu vid 18 års ålder är jag super motiverad, jag har tränat 4-5 dagar i veckan i ungefär 4 månader nu och det blir bara roligare och roligare!

Men jag är säker på att det finns mycket att förbättra då jag fortfarande bara är en "nybörjare"
Jag är 18 år, jag är 187cm lång och jag väger ca 115kg~(har faktiskt ingen våg hemma)

Detta är mitt egna lilla träningschema som jag gjort. Men jag går och funderar och grubblar hela dagarna på om det verkligen är så himla bra som jag tror att det är.

Jag har delat upp det i två veckor:

Måndag -Ben/Axlax/Traps
Tisdag -kondition
Onsdag -Rygg/Biceps
Torsdag -kondition
Fredag -Bröst/Triceps
Söndag -Rygg/Biceps



Måndag -Ben/Axlar/Traps
Tisdag -kondition
Onsdag -Bröst/Triceps
Torsdag -kondition
Fredag -Rygg/Biceps
Söndag -Bröst/Triceps

Som ni kanske ser på min vikt så vill jag så klart tappa kilon men samtidigt kunna bygga så mycket som möjligt, kommer mitt träningsschema ta mig dit jag vill?

Som ni kanske ser på mitt träningsschema att varannan vecka får jag bara 1 pass på biceps/rygg och ett pass bröst/triceps och det tycker jag är för lite men jag vet inte hur jag skall lägga upp det... Vill helst få in två biceps/rygg och två bröst/triceps pass varje vecka.

Jag är helt ny här på forumet men jag har läst många trådar och det verkar finnas en otrolig kunskap här så jag hoppas att jag kan få lite hjälp :)


Jag äter vanlig husmanskost kanske lite nyttigare än dom flesta faktiskt, men jag har jätte länge funderat på om jag skall börja köra med creatine/protein pulver, om det verkligen passar mig som vill gå ner i vikt men fortfarande bygga så mycket muskler som möjligt. Nu kör jag på två råa äggvitor och en banan före och efter styrke träning men jag undrar om creatine/protein pulver kommer hjälpa mig att bygga mycket mer? hur gör jag för att "ta upp" så mycket av min träning som möjligt? om jag börjar med pulver skall jag då sluta med alla ägg jag äter?

Sen som kanske många andra nybörjare undrar, om jag nu ska börja köra på creatine/protein pulver vilket skall jag då köpa? Vilket tycker ni är bäst, eller finns det något som helt enkelt är bäst? ;)



Vore jätte tacksam för svar! Tack på förhand! :)

ante_hedis
2011-11-16, 04:00
Ang. Protein så funkar det kalas trots att du vill gå ner. Kör på något bra whey pulver (sök och du skall finna massor) all protte är bra, dock får du kanske i dig fett iom ägget.

Ang upplägget så kör jag

Bröst/triceps/axlar
Ben/mage
Rygg/biceps

Sen kan du ju prova fördela dom lite som du vill. Och lägga in cardion där du tycker det passar.
Har du möjlighet kan du även köra 2 pass Per dag, ex ben/mage på morgon och bröstpasset på kvällen.
Det går att fixa och trixa lite hur som helst. Men Lägg ett bra grundschema som du sen kan ändra lite i om du känner för de. :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Bult1
2011-11-16, 13:27
Ang. Protein så funkar det kalas trots att du vill gå ner. Kör på något bra whey pulver (sök och du skall finna massor) all protte är bra, dock får du kanske i dig fett iom ägget.

Ang upplägget så kör jag

Bröst/triceps/axlar
Ben/mage
Rygg/biceps

Sen kan du ju prova fördela dom lite som du vill. Och lägga in cardion där du tycker det passar.
Har du möjlighet kan du även köra 2 pass Per dag, ex ben/mage på morgon och bröstpasset på kvällen.
Det går att fixa och trixa lite hur som helst. Men Lägg ett bra grundschema som du sen kan ändra lite i om du känner för de. :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Okej :) tack tack.

apfel
2011-11-16, 13:33
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881&highlight=deff

gå ner i vikt. sen då du är klar med det lägger du dig på ett litet överskott energimässigt och går upp i vikt och tränar på hårt.
det är mina tips, läs allt som står i tråden jag länkar, läs den igen och läs den en gång till sen genomför du det.

lycka till!

daloatf
2011-11-16, 14:27
Du tar inte upp all protein om du äter råa ägg. Bättre vore om du drack mjölk efter träningen.