handdator

Visa fullständig version : Fårtestiklar!


AJO
2004-01-05, 20:01
stora som tennisbollar...., lär ju vara fullproppade med testo eller?

tänker inte käka själv......

Men dem är ju billiga, och ett lagligt testotillskott, hade typ fyra testiklar om dagen varit lika effektivt som en kur med anabola??



;)

z_bumbi
2004-01-05, 20:19
De ska vara råa så tillaga dem inte.
Används (eller användes i alla fall förr) för att få just testostronet.

Jag fick just tipset att äta äggstockarna också då de också producerar testo. :D

Hnke
2004-01-05, 21:47
jag tror inte att det e lika bra som särskilda "anabola saker".. men jag tror folk (inte alla då) hellre tar steroider än käkar testiklar om de får välja

Korgull
2004-01-05, 22:29
Ät hjärna, blir du smartare ;)

shirunai
2004-01-06, 02:45
har hört samma sak, användes först av Grekerna på medeltiden.

kharon
2004-01-06, 07:54
Originally posted by z_bumbi

Jag fick just tipset att äta äggstockarna också då de också producerar testo. :D

Ja! Man skulle ju kunna göra en kompott med både pungkulor och äggstockar!
:eating:

pTr
2004-01-06, 12:22
förr i tiden käkade idrottsmän oxtestiklar innan t.ex. olympiska spelen om jag inte misstar mig:kickass:

inte för de visste att de inehöll testosteron, utan de märkte en positiv effekt på sina resultat=)

Nitrometan
2004-01-06, 15:18
Oxar är kastrerade så det är knappast deras testiklar ni har ätit.

Annars är både får och tjurtestiklar rätt OK smakmässigt när man kommer över "äckelfaktorn". Men de inhåller inte så stora mängder testo som man skulle kunna tro. Det av våra matdjur som producerar mest är grisen, har jag för mig. Både testo och nandrolon i stora mängder i dem. T.o.m. köttet på en galt har såna halter att man kan testa positivt på det. Fast i Europa kastreras ju galtarna för att de ska smaka gott.

JAM
2004-01-06, 15:23
Originally posted by kharon


Ja! Man skulle ju kunna göra en kompott med både pungkulor och äggstockar!
:eating: Fan vad smaskigt! :eating: :laugh:

emmzan
2004-01-06, 17:11
Originally posted by Nitrometan
Fast i Europa kastreras ju galtarna för att de ska smaka gott.

Man har väl jobbat rätt mkt på att avla bort s k "galtlukt", kallas nåt finare men kommer inte på det just nu. Men å andra sidan kanske det är jobbigt att ha okastrerade pojk-grisar ihop i småboxar ;)

Hermes
2004-01-06, 20:11
Originally posted by Nitrometan
Oxar är kastrerade så det är knappast deras testiklar ni har ätit.

Annars är både får och tjurtestiklar rätt OK smakmässigt när man kommer över "äckelfaktorn". Men de inhåller inte så stora mängder testo som man skulle kunna tro. Det av våra matdjur som producerar mest är grisen, har jag för mig. Både testo och nandrolon i stora mängder i dem. T.o.m. köttet på en galt har såna halter att man kan testa positivt på det. Fast i Europa kastreras ju galtarna för att de ska smaka gott.

Om inte oxarna föds kastrerade, vilket jag tvivlar till att de gör :D Så varför skulle man inte kunna oxtestiklar, om djuret av någon anledning slaktas innan dagen D så är det ju lungt,

z_bumbi
2004-01-06, 21:16
hermes: Knipsar du bort kulorna från en tjur så är det ju först då som de blir oxar. Svårt att få tag på oxkulor då med andra ord.

Muaytudd
2004-01-06, 21:19
Originally posted by z_bumbi
hermes: Knipsar du bort kulorna från en tjur så är det ju först då som de blir oxar. Svårt att få tag på oxkulor då med andra ord.


SÅ en tjor och en oxe är samma djur? Sedär. där lärde man sig ngt nytt.


Så dum man känner sig nu då...

King Grub
2004-01-06, 21:25
Men vad lär ni er i skolan nuförtiden? :whipped:

Hnke
2004-01-06, 21:40
inget, visste du inte det?

Muaytudd
2004-01-06, 21:43
Nej men allvarligt talat. Jag har alltid sett en oxe som de slöa djuren som står i ett zombietillstånd på ngt thailändskt risfält.


En tjur so mspringer rundor på en arena i Spanien så så annorlunda ut.


Jaja men där ser man vad lite testo kan göra (eller inte göra).

emmzan
2004-01-06, 21:47
Skulle det komma ngn thailändare och hugga oxen i nacken med ett spjut misstänker jag att oxen också skulle bli lite putt!

Muaytudd
2004-01-06, 21:48
Originally posted by emmzan
Skulle det komma ngn thailändare och hugga oxen i nacken med ett spjut misstänker jag att oxen också skulle bli lite putt!

antagligen :)

Starke_arvid
2004-01-06, 23:09
Well, testiklar producerar både Spermier och Testosteron sida vid sida. Att "käka" kulorna skulle inte ge någon fördel i och med att den kemiska strukturen inte håller den sura miljön i våra tarmar.
Dessutom om man nu skulle få i sig den lilla mängden testosteron som finns vid/på testiklarna så skulle det inte ge någon större effekt, på det hela är halveringstiden för plasma-nivåerna testosteron väldigt låg, sist men inte minst så går väldigt låg % av testosteron till muskelprotein.

MvH // S-A

Hermes
2004-01-07, 00:58
Jaha då var man dumförklarad då, nä, det hade jag faktiskt inte den blekaste aning om :em:

Assazel
2004-01-07, 10:03
Originally posted by Muaytudd
Nej men allvarligt talat. Jag har alltid sett en oxe som de slöa djuren som står i ett zombietillstånd på ngt thailändskt risfält.


En tjur so mspringer rundor på en arena i Spanien så så annorlunda ut.


Jaja men där ser man vad lite testo kan göra (eller inte göra).

haha det är nog bisonoxe du tänker på.

kharon
2004-01-07, 10:40
Originally posted by Starke_arvid
Well, testiklar producerar både Spermier och Testosteron sida vid sida. Att "käka" kulorna skulle inte ge någon fördel i och med att den kemiska strukturen inte håller den sura miljön i våra tarmar.
Dessutom om man nu skulle få i sig den lilla mängden testosteron som finns vid/på testiklarna så skulle det inte ge någon större effekt, på det hela är halveringstiden för plasma-nivåerna testosteron väldigt låg, sist men inte minst så går väldigt låg % av testosteron till muskelprotein.

MvH // S-A

Men har ni tänkt på att sperma innehåller protein? Och vad används protein till? Jo! Muskeluppbyggnad!

Många bäckar små...!

;)

Starke_arvid
2004-01-07, 12:11
Originally posted by kharon


Men har ni tänkt på att sperma innehåller protein? Och vad används protein till? Jo! Muskeluppbyggnad!

Många bäckar små...!

;)

Well, när jag menar spermier så är det enkelt förklarat omogna könsceller som bildas i pungen. Vill säga en DNA-sträng med en "svans"(protein) som viftar fram den. Det är en annan diskussion om hur man bryter ner proteiner eller denaturerar dem bara, men ideen med testosteron är ingen hit. ************* säljer o andra sidan produkten Testomin som inehåller "homeopatiska mängder" testosteron, vilket kan vara ett alternativ till testiklar.

MvH // S-A

acidbl00d
2004-01-07, 14:22
Om man dödar en tjur sedan direkt skär av pungen när han är död. Vad är det då för kött ox eller tjur?

Assazel
2004-01-07, 15:48
Originally posted by acidbl00d
Om man dödar en tjur sedan direkt skär av pungen när han är död. Vad är det då för kött ox eller tjur?

Har då aldrig hört ngt om tjurkött så jag tippar på oxe... :D

henke_76
2004-01-09, 11:00
De dragdjur som används i risfält (som det nog syftades på) är bufflar.

Placebo effekten kan ju funka genom att proppa ner en o annan kula......fråga vissa Asiater, där kan nermalt tigerben ge riktig erektion m.m.

Och här i väst där det finns otaliga sockerpiller som gör underverk

Så tro på det och det funkar