handdator

Visa fullständig version : Tips på billig&bra gainer?


Bizarro
2011-11-15, 18:19
Tja, letat runt en del men är för slut i huvudet att hitta vad jag söker. Söker alltså någon gainer med högt proteinvärde, billig för x antal portioner, dvs. inte som Serious Mass som är nedsänkt till 500spänn för dryga 16 portioner.
Runt 1000kcal~ och gärna god smak.

Mvh

vicarious
2011-11-15, 18:38
Vad sägs om att blanda egen? :)

312
2011-11-15, 18:47
Proteinpulver & Oboy blandat med fet mjölk, there you go. :)

Bizarro
2011-11-15, 18:53
Vad sägs om att blanda egen? :)
Recept danke :)

Proteinpulver & Oboy blandat med fet mjölk, there you go. :)
Hmm, har för tillfället bara mitt hallonvassle, skulle kunna överväga saken när jag införskaffar mig mitt nya Golden Whey förutsatt att jag inte bestämmer mig för att köpa någon gainer.

Men hur skulle näringsvärdet kunna se ut på ditt förslag?

daloatf
2011-11-15, 18:59
Vassle + maltodextrin

vicarious
2011-11-15, 19:00
Det som är bra med att göra egen gainer är

1. Det blir billigare.
2. Du kan styra fördelningen av innehållet som du vill. Hur mycket kolhydrater, hur mycket protein osv. Det beror på hur mycket man bryr sig om det.

Annars är det ju förstås smidigt att köpa en färdig om man känner för det.

Jag har tyvärr inga bra recept på någon gainer eftersom jag aldrig har behövt använda det.

Bizarro
2011-11-15, 19:02
Vassle + maltodextrin
Funderat på det också :)

Det som är bra med att göra egen gainer är

1. Det blir billigare.
2. Du kan styra fördelningen av innehållet som du vill. Hur mycket kolhydrater, hur mycket protein osv. Det beror på hur mycket man bryr sig om det.

Annars är det ju förstås smidigt att köpa en färdig om man känner för det.
Mjo, men är ute efter något smidigt. Brukar endast äta en relativt liten matlåda och middag så letar efter något med högt kcalvärde som jag kan slänga ner i väskan.

Oioi
2011-11-15, 19:10
Vassle protein + 1 dl oliv/rapsolja

vicarious
2011-11-15, 19:18
Vassle protein + 1 dl oliv/rapsolja

*spy*

Bizarro
2011-11-15, 19:51
Vassle protein + 1 dl oliv/rapsolja

Som vica sa, låter väldigt äkeelit*spy*
Tack för tipset tho buddy

iamdisapuint
2011-11-15, 20:05
5ägg + 0.5dl raps + Mjölk + oboy.

MarcusN
2011-11-15, 20:21
Anledningen till att en gainer har mer kcal per portion än en annan har inte så mycket med innehållet att göra som storleken på portionerna.

Satt o leta gainer för nåt år sen o såg att tex serious mass hade massa kcal.. asnice tänkte jag o köpte hem en säck.
Visade sig att om man skulle ta så mycket som det stog så fick det inte ens plats i en vanlig shaker.

Sååå köp en av dom billigaste gainers du kan hitta som inte bara är socker i o sen är det bara att lassa på med så mycket kcal du vill ha

Pepz
2011-11-15, 20:36
har vart uppe tusen gånger.

gainer innehåller cirka 400kcal/100g

om en portion är 300g så är det 1200kcal
om en portion är 50g så är det 200kcal

men alla innehåller exakt samma per 100g så du ska bara leta efter den billigaste per kg och välja själv hur stor portion du vill ta.

ChinChek
2011-11-16, 14:47
Blanda egen, 1.5k Fast Carbs och 900g Pure Whey.

Per 100g
kcal 384,74
kolh 52,37
prot 36,95
fett 3,32

Ca 9 kr per portion, 100g

Pepz
2011-11-16, 15:49
Blanda egen, 1.5k Fast Carbs och 900g Pure Whey.

Per 100g
kcal 384,74
kolh 52,37
prot 36,95
fett 3,32

Ca 9 kr per portion, 100g

:thumbup:
med storköp på andra webshopps så kommer man ner på 6-7kr/100g

sen kan man ju döpa den själv till ultramegaannabålagejner och skriva på burken att en portion är 4000kcal så växer man lite extra:D

anton2000
2011-11-16, 19:16
Gainers
(http://gb.se/)
Komplettera med vassle, win!

loadout
2011-11-16, 19:23
Om du ska köpa en färdig gainer rekommenderar jag Star Nutrision (Hur fan stavar jag?) Funkade klockrent för mig och kostar 369 för 4kg.

Bizarro
2011-11-16, 20:05
5ägg + 0.5dl raps + Mjölk + oboy.
Intar gärna inte råa ägg ^^ Och har ingen stor lust att ha tillagade i shakern

Anledningen till att en gainer har mer kcal per portion än en annan har inte så mycket med innehållet att göra som storleken på portionerna.

Satt o leta gainer för nåt år sen o såg att tex serious mass hade massa kcal.. asnice tänkte jag o köpte hem en säck.
Visade sig att om man skulle ta så mycket som det stog så fick det inte ens plats i en vanlig shaker.

Sååå köp en av dom billigaste gainers du kan hitta som inte bara är socker i o sen är det bara att lassa på med så mycket kcal du vill ha
Tips på billig gainer då? :)

Blanda egen, 1.5k Fast Carbs och 900g Pure Whey.

Per 100g
kcal 384,74
kolh 52,37
prot 36,95
fett 3,32

Ca 9 kr per portion, 100g
Låter jäkligt nice, får nog prova det

Om du ska köpa en färdig gainer rekommenderar jag Star Nutrision (Hur fan stavar jag?) Funkade klockrent för mig och kostar 369 för 4kg.
Gillar dock inte star nutrition "/ Väldigt besviken på deras whey iaf, kan spana in deras gainer däremot.
Hört lite skit om dom rent allmänt f.ö.

Puryeah
2011-11-16, 20:07
Body Science är billig om man jämför med andra, 127 spänn för 1,5kg, köper man fler påsar blir priset per påse billigare. Choklad smakar bra :)

Bizarro
2011-11-16, 22:11
Gainers
(http://gb.se/)
Komplettera med vassle, win!
Fan låg ju något i det du sa ju :O

Body Science är billig om man jämför med andra, 127 spänn för 1,5kg, köper man fler påsar blir priset per påse billigare. Choklad smakar bra :)
Tack för tipset!

MarcusN
2011-11-17, 01:54
Själv kör jag med star nutrition. Inte det godaste på marknaden antar jag men det gör jobbet och det gör det billigt..
Vill man ha god gainer så gör man mat!

Sheogorath
2011-11-17, 07:04
Själv kör jag med star nutrition. Inte det godaste på marknaden antar jag men det gör jobbet och det gör det billigt..
Vill man ha god gainer så köper man annat än Star Nutrition.

Fixed.

frong
2011-11-17, 18:36
Serious mass har ju så "få" portioner eftersom det är stora portioner dom räknar med, du får räkna priset per kg.

Priset / kg per påse.

Dock håller jag med de flesta andra, blanda egen så kan du själv bestämma hur mkt protein samt kolisar du får.

ChrisDEFC
2011-11-17, 20:19
Förstår inte att folk är så mot star nutrition. Jag har testat många olika gainers men faller alltid tillbaka till Gainer Pro från SN både pga smak och pris. Men eftersom jag läser många som skriver att dom inte gillar den så tänker ju jag i min vildaste fantasi att det kanske finns godare varianter men jag har då inte hittat nån. Gainer Pro banan är bäst, sen kommer chokladen. Jordgubben däremot är alldeles för söt för min smak och har slutat beställa den. Dessutom så får man ofta extragrejer med som typ ½kg kreatin och en burk omega3. Slår man ut det så blir gainern rätt billig (för kreatin och omega3 hade jag köpt i vilket fall). SN gainer Pro banan, c´mon doit doit.

Kung atlas
2011-11-17, 20:46
Förstår inte att folk är så mot star nutrition. Jag har testat många olika gainers men faller alltid tillbaka till Gainer Pro från SN både pga smak och pris. Men eftersom jag läser många som skriver att dom inte gillar den så tänker ju jag i min vildaste fantasi att det kanske finns godare varianter men jag har då inte hittat nån. Gainer Pro banan är bäst, sen kommer chokladen. Jordgubben däremot är alldeles för söt för min smak och har slutat beställa den. Dessutom så får man ofta extragrejer med som typ ½kg kreatin och en burk omega3. Slår man ut det så blir gainern rätt billig (för kreatin och omega3 hade jag köpt i vilket fall). SN gainer Pro banan, c´mon doit doit.

Star har helt ok produker.Föredrar dom framför BS , SELF osv. GG är överlägset störst av alla nätnutiker och då bör väl majoriteten av svenskarna gilla Star?*flex*

Doggeh
2011-11-17, 21:05
Mass FX.

Alternativt Whey FX + Carbo FX. Billigt och bra :)

Pepz
2011-11-17, 21:18
Star har helt ok produker.Föredrar dom framför BS , SELF osv. GG är överlägset störst av alla nätnutiker och då bör väl majoriteten av svenskarna gilla Star?*flex*

majoriteten vet vilka GG är pga all tv-reklam :)

i mångt och mycket så är det förstagångsköparna som handlar på GG och många hänger säkert kvar av ren vana.

sist jag provade stars produkter blev jag besviken så håller mig därifrån sen länge.

iPad
2011-11-17, 21:27
Jag kör på kvarg, mjölk + rapsolja

Men antar proteinpulver, vatten + rapsolja blir billigare.

Pushit
2011-11-17, 21:50
majoriteten vet vilka GG är pga all tv-reklam :)

i mångt och mycket så är det förstagångsköparna som handlar på GG och många hänger säkert kvar av ren vana.

sist jag provade stars produkter blev jag besviken så håller mig därifrån sen länge.

+1
Tycker BS smakar mycket bättre, även till bättre pris och med väldigt snabba leveranser!

Kung atlas
2011-11-17, 21:53
majoriteten vet vilka GG är pga all tv-reklam :)

i mångt och mycket så är det förstagångsköparna som handlar på GG och många hänger säkert kvar av ren vana.

sist jag provade stars produkter blev jag besviken så håller mig därifrån sen länge.

Sant till viss del. Dom har varit enormt stora långt innan dom började med TV reklam och dom behöver inte heller clowner/sponsrade som skriver upp deras produkter på nätet. Jag tycker dom får oförtjänt dålig kritik på nätet därmed inte sagt att jag älskar deras produkter men dom är helt ok.

Self , BS , Fightline är varumärken som skickat mig felmärkta varor och då tappar jag förtroendet och när smaken inte är något vidare så får man köpa något annat.Smaken är dock som baken...... delad:)

Pepz
2011-11-17, 22:15
Sant till viss del. Dom har varit enormt stora långt innan dom började med TV reklam och dom behöver inte heller clowner/sponsrade som skriver upp deras produkter på nätet. Jag tycker dom får oförtjänt dålig kritik på nätet därmed inte sagt att jag älskar deras produkter men dom är helt ok.

)
sant
det var där jag själv började handla. vetegatan på söder har jag för mig att den första sthlmsbutiken låg på för kanske 12 år sen?

vad gäller clowner så hoppas jag att jag inte framstår som sådan.