handdator

Visa fullständig version : Smalben!


Bailah
2011-11-14, 13:43
Tja, ny "skada" här igen, Weeeeeee!

Spelade fotboll två veckor sen. Streatchade efter, men körde rätt hårt. Blev väl en 2 timmars intensivt spelande. Har ju tärnat thaiboxning innan och mina smalben är rätt härdade, får sällan ont i dom. Men, nu i snart två veckor har jag haft sjukt ont vid insidan om smalbenen. Känns typ som en kudde av blåmärke, bästa beskrivelsen tyvärr. Gör ont om jag springer, tunga steg, hopp etc,. Värker mer el mindre hela tiden.

Misstänker att det är benhinneinflamation? Voltaren hjälper inte alls, stretchar vaden och värmer å kyler smalbenen vartannat. Inget hjälper. hinner inte åka till vc, ska dock när jag har tid.

Har ni några tips och kan det vara något annat än benhinneinflamation?


Mvh, Daniel.

EeJay
2011-11-16, 00:08
Högst troligt benhinneinflammation. Diklofenak behöver inte alls hjälpa annat än att det faktiskt hjälper kroppen att häva inflammationen något snabbare (kan ändå ta flera veckor). Som smärtstillning ligger du förmodligen på tok för lågt i verksam substans, och diklofenak är ganska elak för magen vid högre doser.

Som alternativdiagnos skulle stressfraktur kunna vara en möjlighet. Men högst sannolikt en helt vanlig benhinneinflammation.

Bailah
2011-11-17, 18:33
Aaah ok. Så med andra ord, vila, kräma, stretcha?

Det har blivit bättre nu men det är fortfarande inte bra. Tänkte testa lira lite fotboll på Lördag dock väldigt lugnt och fint. Men det kanske är en jävligt dum ide?