handdator

Visa fullständig version : Träning under lumpen


suur
2011-11-14, 13:38
Jag är inte säker på om detta är rätt del att posta på men here it goes.

Jag ska snart fara till lumpen och undrar hur jag ska gå till väga med träningen då jag mest troligt kommer hamna på kaloriunderskott.

Är de 10x2 som gäller för att stimulera musklerna och försöka bryta ner dom så lite som möjligt eller ska jag fortsätta köra 3x8.

Och ska man kan göra nåt SS liknande med få och tunga övningar

TyskenGBG
2011-11-14, 15:22
Hoppas verkligen du menar GMU & anställning i Försvarsmakten för Värnplikten är borta *rolleyes*

Skulle säga att koncentrera dig mest på kondition / lättare marsch med packning för att börja vänja kroppen vid belastningen.
Äh träna på det som känns bra , ni kommer väl endå ha uppstyrd fys / brak enligt rutin.

Se till att om du har några medvetna problem att du börjar tackla dom redan nu så du slipper få småproblem under GMU utbildningen
Blåsor / skav på fötter / kropp kommer du säkert endå få nångång !

Vart ska du göra utbildningen ?

suur
2011-11-14, 16:38
Hoppas verkligen du menar GMU & anställning i Försvarsmakten för Värnplikten är borta *rolleyes*

Skulle säga att koncentrera dig mest på kondition / lättare marsch med packning för att börja vänja kroppen vid belastningen.
Äh träna på det som känns bra , ni kommer väl endå ha uppstyrd fys / brak enligt rutin.

Se till att om du har några medvetna problem att du börjar tackla dom redan nu så du slipper få småproblem under GMU utbildningen
Blåsor / skav på fötter / kropp kommer du säkert endå få nångång !

Vart ska du göra utbildningen ?


Tack för svaret!

Grejen är att jag ska göra militärtjänst/lumpen i Finland och inte i Svergie.

Och jag tror också att du missförstog min fråga lite grann för jag har tränat i snart 2 år och skulle vilja behålla så mycket muskler som möjligt under min vistelse där.

TyskenGBG
2011-11-14, 16:50
Ahaaa , framgick inte riktigt i inlägget ;)

Då lämnar ja detta för bättre kunnande !
Fast jag skulle nog kört lågrep / tungt för att behålla

EeJay
2011-11-14, 19:35
Hoppas verkligen du menar GMU & anställning i Försvarsmakten för Värnplikten är borta *rolleyes*


Det hoppas jag också verkligen att han gör!!!!!!111oeneone

Sundqvist
2011-11-14, 19:37
Se till att köpa ett par riktiga vandrar kängor och börja gå med :) annars blir det jobbigt sen om du är ovan!

entropy
2011-11-14, 21:44
Nu har jag inte erfarenhet av just ditt fall eller är värd att lyssna på i övrigt, men spontant skulle jag säga helkroppspass med ganska låg volym och hyfsad intensitet 3 gånger i veckan. Håll dig till basövningar och tänk less is more, då du antagligen sätter en del press på kroppen ändå.

Sundqvist
2011-11-14, 21:48
varför lågvolym? snarare högvolym 15+ reppare så han får upp sin uthållighet!

entropy
2011-11-14, 22:04
Under kaloriunderskott tror jag att prestationsförmågan i högrepsträning kommer vara relativt låg. Jag vet inte heller om den uthållighet man får av högreps har så bra överföring till resten av kraven som kommer ställas på honom. Jag föreställer mig att det är aerob träning som hjälper mest där. Men som sagt, jag har dålig koll på kraven som ställs och bör kanske inte uttala mig.

En låg volym tror jag dock är fördelaktig för att det är skonsammare. Det lär finnas nog med annan belastning att återhämta sig från.

Fordon
2011-11-14, 23:02
varför lågvolym? snarare högvolym 15+ reppare så han får upp sin uthållighet!

Varför får jag alltid den här känslan av att folk jämför/likställer +12 reps med konditionsträning?