handdator

Visa fullständig version : Nöjespark Florida, vad ska man besöka?


Tigerkotten
2011-11-14, 06:29
Hej åker till Miami idag, tänkte fråga vad borde man gå på för nöjespark? Ser att det finns flertal olika som Disney World, Universal Studios m.m

Vad tror ni är roligaste att gå på?

PRound
2011-11-14, 08:41
Harry Potterparken! Fast den ligger inbäddad i Universal.

hahavaffan
2011-11-14, 08:52
Universal Studios ÄGDE när jag var där med familjen för ett antal år sedan. Tror speciellt att det är roligare om man är lite äldre, vilket jag antar att du är. Annars var Disney, Animal Kindom, Epcot och Sea World jävligt skoj de med. Men Universal är som sagt lite mer vuxet kanske, iaf de filmer som parken baseras på.

Jarod
2011-11-14, 08:57
Epcot är coolt och Sea World är nästan ett måste. Alltid kul att se delfiner och späckhuggare. :-)

Tigerkotten
2011-11-14, 08:58
oki blir nog Universal, o jo vi är 2st på 29år. Något man borde tänka mera på? Ska man ha med sig badbyxor? Eller var det disney world kanske...

Tigerkotten
2011-11-14, 09:02
epcot har jag inte hört talas om. Menar ni Miami Seaquarium? Skulle vara maffigt. Funtar på everglades samt key west

nim
2011-11-14, 09:13
Sea World blev vår favorit av de vi testade när vi var där förra året. Riktigt bra shower och massa roligt att titta på. Sen fanns det flera åkattraktioner som var bra.

Island of Adventure var nästan lika bra. Vi valde mellan den och Universal Studios och jag tror att de är likvärdiga. I denna park finns bla Harry Potter och riktigt bra åkattraktioner. Är bergodalbanor viktigast ska man välja denna framför Seaworld.

Besökte även Epcot och Magic Kingdom men dessa kan man hoppa om man åker utan barn.