handdator

Visa fullständig version : Blanda sin egna gainer


Rullatoralex
2011-11-13, 21:11
Blandar ni era egna gainers eller köper ni färdiga gainers? Och om ni blandar egen, hur många gram tar ni?

Var kan man köpa bra malto och vassle att blanda? vad rekommenderar ni?

Tack på förhand :D

Vivaldi
2011-11-13, 21:16
Brukar göra en delikat liten sak efter träning på följande:
1tsk Kreatin
35g Whey
1 Banan ( ca 70g )
0,7dl naturell yogurt
0,3 dl mjölk
1/2 tsk - 1tsk kakao

Enjoy your milkshake :D

ChrisDEFC
2011-11-13, 22:32
Malto finns att köpa på typ alla web-shops för kosttillskott, heter lite olika. Typ carbo, fastcarbs, malto osv. Finns även att köpa billigt om du googlar på typ maltodextrin 25kg =)

Jag kör en färdigblandat för att man får en god gainer och det blir inte så fasligt mycket dyrare. Blandar man själv så känns det som att dricka socker om man ska ha en lagom mängd snabba kollisar, vidrigt.

En rimlig blandning borde väl va ca. 1,5-2dl malto och 0,75-1dl vassle om man vill efterapa mixen som finns i de flesta färdiga varianter (2:1 malto:vassle). Annars blandar man som man vill utifrån hur mycket du vill ha i dig =)

Morty
2011-11-14, 10:43
Malto är svinbilligt från diverse vinshoppar, som Chris säger. Man har det tydligen när man gör eget vin.

Allt ifrån 1-4 protein/carbs till 1/1 protein/carbs, lite beroende på vad du tränat och hur du äter i övrigt.

Victuhh
2011-11-14, 12:13
Jag har tidigare kört på sportgainer men nu bestämde jag mig för att köpa kolozzeums fastcarbs och whey. Blev dock inte så mycket billigare än vad jag trodde så blir nog en sportgainer igen :)

sweaberg
2011-11-14, 16:33
Köper färdigt, BS päronsplit är ju rena rama drömmen i munnen. Sen var det typ ingen skillnad på pris gentemot om jag skulle blanda egen.