handdator

Visa fullständig version : Ang "Tung styrketräning" vid Deff.


Xtronal
2011-11-13, 20:01
Tänkte köra igång och deffa snart, men har fastnat på en sak.

I Både Eddie's bok och King Grub's deff guide rekommenderas "tung" styrketräning, menar ni att jag borde byta träningsschema till att köra låg reps? Kör just nu på kontakt och högreps(wannabe TuT) , och tycker att det funkar bra.

- Kan man träna 6 gånger i veckan på kontakt/pump under deff? eller ska jag korta ner träningspassen till 3 gånger i veckan och byta och köra 2-4 reps? Är lite lost ang ämnet. Så länge jag inte blir svagare är det ju lyckat att köra på som jag gjorde innan jag deffade? :confused:


Mvh/ Xtronal.

vicarious
2011-11-13, 20:23
Klart du kan fortsätta träna som du redan gör. Ett lågrep/volym upplägg kanske skulle vara bättre, vem vet. Huvudsaken är ju faktiskt att du styrketränar överhuvudtaget.

Det finns ju extremt många som INTE tränar lågreps eller lågvolym och lyckas bra med sina deffar.

Rahf
2011-11-13, 21:03
Jag tror "tung" i det här fallet dels kan syfta på antalet repetitioner och set, men framför allt hur mycket energi och mental kraft man lägger på att ta ut sig under varje pass. Det blir svårare och svårare ju längre in i en deff man kommer.