handdator

Visa fullständig version : Träningsböcker


Alzie
2011-11-13, 19:30
Hej!

Tänkte köpa Nicklas Neumans & Jacob Gudiols bok "Forma kroppen och maximera din prestation". Det jag undrar är om det finns några andra träningsböcker som ni har läst och rekommenderar?

Alzie

Corpobal
2011-11-13, 20:57
Science and practice of strength training, V.Zatsiorsky

Control_61
2011-11-13, 22:15
Science and practice of strength training, V.Zatsiorsky

Skojar du?

Som Supertraining, helt fantastiskt sjukt tråkig att läsa och svårt och till stor del onödig info att implementera.



Starting Strength 3rd(!) edition kom ut idag. Jag skulle satsat på den! Likaså kan Dan Johns bok "Never let go" vara rolig att läsa om man har intresse för träning och allt runtomkring.

Corpobal
2011-11-13, 22:30
Skojar du?

Som Supertraining, helt fantastiskt sjukt tråkig att läsa och svårt och till stor del onödig info att implementera.

Starting Strength 3rd(!) edition kom ut idag. Jag skulle satsat på den! Likaså kan Dan Johns bok "Never let go" vara rolig att läsa om man har intresse för träning och allt runtomkring.

Skojar du?

Boken är en utmärkt grundsten för att tillägna sig relevant kunskap om styrketräning, varför är det "onödigt" att känna till grundläggande kunskap inom träningsforskning?

Den är inte tråkigare än en genomsnittlig kursbok på universitet eller högskola, handlar dessutom om något väldigt intressant vilket jag förutsätter att man tycker om man letar efter just sådan kunskap som i den här tråden.

Pahwn
2011-11-14, 07:42
Ove rytters "Effektiv Bodybuilding" har kanske inte jättemycket läsning men en del fina övningar om det är det man är ute efter! Sen kanske du är intresserad av bartolls böcker också, ingen jag läst dock tyvärr. Går att hitta på bartoll.se.

Määng
2011-11-14, 13:40
Beyond Brawn av Stuart McRobert.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

professornord
2011-11-14, 19:01
har själv maximal muskeltillväxt av kristian berg/fredrik paulún och styrketräning av nordstets och jag tycker man kommer långt med dom böckerna